Seikkailu gay-saunassa

Raportti poikien pesuhetkestä.

Voguessa myös seurustellaan, minkä pesemiseltä ehditään.
Voguessa myös seurustellaan, minkä pesemiseltä ehditään.
Voguen gaysaunassa on b-oikeuksin varustettu baari. Miehet saunovat. Mitä muuta siellä tapahtuu? Paneskeleeko ne siellä? Ja mitä minulle tapahtuisi, jos menisin sinne tutkimaan tilanteen? Olisiko varminta ottaa luottokaveri mukaan turvaamaan selusta? Ei. Tämä on yksinäisen miehen tehtävä. On tässä oltu kovemmissakin paikoissa. Tämä juttu kyllä hoidetaan. Operation Vogue.

Kello tikitti vähän yli kymmentä lauantai-iltana, kun hissi nousi viidenteen kerrokseen Sturenkatu 27:ssä ja minä astuin sisään Voguen aulaan. Siinä oli kaunis takorautainen pikkuportti. Nyin ja tönin sitä hermostuneena. Yritinkö saranan puolelta? Portin taakse, vastaanottopöydän luokse ilmestyi metroseksuaalin näköinen mies tiukassa t-paidassa ja painoi nappia, portti avautui ja minut päästettiin peremmälle. Sitten portti lukkiutui napsahtaen takanani. Olin astunut miesten maailmaan. Tänne ei yhdelläkään naisella ole asiaa.

Tuo vastaanoton metroseksuaali - hän on Tuure - ohjasi minut kapeaa hämärää käytävää myöten pukuhuoneeseen. Sain lokeron numero 71. Tuure selitti keskeiset koordinaatit: tuolla yläkerrassa on uima-allas; tuolla sisääntulon lähellä on baari; siitä pääsee lasitetulle ja lämmitetylle parvekkeelle jossa on takka; ja tämän käytävän varrella on kolme saunaa; tuolla perimmäisenä on pimeä sauna. Hauskaa iltaa.

Pimeä sauna! Herra, tule ja anna palavan karttusi laulaa! Avasin lokeron numero 71. Siinä oli kauniisti taiteltuna iso vaalea pyyhe, joka tuoksui puhtauttaan. Nnnyh, ihanaa! Pyyhkeen päällä lepäsi kaksi pikkuista pakettia, lahja saunojille. Puristelin sormissani ensin toista pakkausta. Se oli harmaan metallinhohtoinen Secura-kondomi. Toinen, saman kokoinen paketti oli hiukan veltompi. Ahaa, Mega Glide -liukuvoidetta.

Riisuuduin ja loin silmäyksen alastomaan vartalooni. Perfetto, magnifico. Kurkistin suihkuhuoneeseen. Se oli hämärästi valaistu, toisin kuin heterosaunoissa, missä käytetään leikkaussalivalaistusta. Rauhallinen viihdemusiikki sekoittui veden ääniin komeiden miesten huuhdellessa vartaloitaan. Noissa torsoissa naistenkin iirikset lepäisivät, tuumin. Vaan eivät lepää, DTM:n toimitusjohtaja Ritu lienee ainoa nainen, joka on onnistunut edes kurkistamaan Voguen saunaan ja hänkin vain rautaportin takaa.

Jostain kumman syystä päätin kylpeä vain valaistuissa saunoissa. Makoisten löylyjen jälkeen kietouduin pyyhkeeseen ja astuin baariin, jossa muutama tyylikäs homoseksuaali hoiteli lasejaan. Terästin korviani. Vai niin, Joken parisuhde Janin kanssa on päättynyt, sepä surullista, mutta sellaista elämä on. Eikä Jokke näyttänyt murtuneelta.

Niukasti valaistulla terassilla loimusi takkavalkea. Voguen omistajalta Jari Komilta puhelimessa saamieni tietojen mukaan gaymiehet käristävät siellä lenkkimakkaraa. Tulen ääressä istui nyt kaksi miestä, pellavapäinen perisuomalainen ja mustatukkainen vietnamilainen, joka tunnusti olleensa venepakolainen. He suutelivat takkatulen singotessa varjoja heidän alastomille bodeilleen. Tunsin äkkiä yksinäisyyden kuristavan kouran kurkullani. Miksei minun anneta suudella alastoman naisen kanssa saunassa? Tsoukki! Ei tietenkään anneta, se olisi yleistä moraalia vaarantavaa.

Nousin vielä yläkertaan katsastamaan uima-altaan. Ihan kohtuullinen. Sen takaa suojaisasta peräkolkasta löytyi jacuzzi, jossa kaksi miestä lillui ilmeisen hyvissä muhinoissa. Kolmas kaveri oli kapuamassa pikkualtaaseen heidän seuraansa. “Älä tule tänne huoraamaan”, toinen altaan pojista kiljaisi tunkeilijalle. Se on gayläppää, jonka tarkoituksena on pikemminkin kutsua kuin torjua.

Jari Komi kertoo, että Voguen ensimmäiset asiakkaat tulevat perjantaisin ja lauantaisin iltapäivällä kolmen maissa. He käyvät saunassa eräänlaisena esileikkinä illan biletykseen. Toinen ryhmä ilmestyy Vogueen iltayhdeksän jälkeen ja viipyy sulkemisaikaan saakka. Sunnuntait ovat erityisen suosittuja saunapäiviä. Silloin tullaan saunaan rentoutumaan viikonvaihteen biletyksen jälkeen. Jari Komi, joka omistaa myös Con Hombresin gaybaarin, sanoo, että Voguessa käy paljon sellaisiakin homoseksuaaleja, joita ei yleensä baareissa näy.

Entä miten kävi minulle, pikku pupuliinille? Kiitos kysymästä. En rietastellut pimeässä saunassa ja kondomi ja liukuvoide jäivät käyttämättä. Skarpaten äärimmilleni säilytin kirsikkani koskemattomana.

Homosauna Vogue, Sturenkatu 27. Pe-la 02:een. Muulloin 23:een.


Kommentit (50 ensimmäistä)

  • 1.
    kylliksi
    10.12.2004 13:36
    Hmm... Miksei Walter voinut tehdä jutusta hieman mielenkiintoisempaa ja persoonallisempaa haastattelemalla asiakkaita... Harvoin saadaan katsaus homoseksuaalien maailman tältä kantilta ja olisi ollut ihan mielenkiintoista lukea heidän ajatuksistaan.
    Ja nimet vaikka muutettuna, dah...
  • 2.
    MrStandardi
    10.12.2004 15:25
    Kauankohan menee ennen kuin trendikanat alkavat valittaa, kun eivät pääse parveilemaan gay-trendikkäästi tuossakin laitoksessa. Sehän on ihan kiva, kun homoillakin on kiva leikkipaikka.

    Nyt sama lesboista, kuvien kanssa. Ison, todella suuren kuvamäärän kera.
  • 3.
    MrJakes
    10.12.2004 20:16
    Tämä oli kyllä varsin onneton otus "tutkivaa journalismia". Ei tainnut tekijän uskallus riittää siihen, että olisi uskaltanut kysyä ihan ihkaelävältä homolta, että mitä mieltä paikasta on. Sen sijaan saimme lukea tylsän heteronäkökulman asiasta. Mutta hieno idea tuo aihevalinta kuitenkin.

    Jakes
  • 4.
    Bigtool4u
    10.12.2004 23:09
    Hohhoijakkaa. Pelokas urvelo pääsi saunaan kikattelemaan poikien pippeleille. Juttu oli vähän samaa tasoa, kuin meikäläisen tiirailu riparilla tyttöjen saunaan: Ihan kiva, mut fiksumpi olisi varmasi saanut hommasta enemmän irti.
  • 5.
    ativan
    11.12.2004 05:41
    Alkaa jo homovouhotus riittämään.. Eikö sananlaslussakin sanota että sairautta ei saa ruokkia!
  • 6.
    Samixxxx
    11.12.2004 08:51
    Aktivan: Niin kauan kun sinunlaisiasi idootteja on olemassa, "homovouhotusta" ei ole tarpeeksi. Elä ja anna toisten elää.
  • 7.
    tinnu
    11.12.2004 16:01
    mäki haluun noin kivan paina heteroille...
  • 8.
    P_S
    11.12.2004 18:56
    Funtsin kanssa, etta toi olisi aivan loistava paikka taysin heteroille miehille. Siis jos saisi tuon gay-lookin pois, niin tuo olisi todella mahtava tapa aloittaa normaali kapakkailta tai toipua sunnuntaina... Bisnesidea jollekin.
  • 9.
    Tuskaaa
    11.12.2004 21:58
    Mua ihmetyttää miksi homoja tuntuu olevan niin perkeleesti nykyisin? Siis täällä Lontoossa lähes puolet jätkistä on jo homoja ja lisää tuntuu ilmestyvän kuin sienia sateella.

    Mistä tää johtuu? Luonnon tapa ilmoittaa, että nyt alkaa ihmisiä olemaan liikaa ja normaali paneskelu tulee loppumaan?

    Duunataa siis vaan joukolla hanuriin, joka nyt on kai alunperin tarkoitettu jotain ihan muuta toimintaa varten. Käsittämätöntä! Sit jengi on vielä "se on ihan normaalia, antakaa ihmisten elää..", vittu mitä paskaa! Eihän se nyt millään tavalla ole normaalia jos terve mies panee toista toista miestä suoleen. Helvetin teeskentelijät!
  • 11.12.2004 23:29
    homoushan on normia. musta ainakin on hienoa, että homoillekkin on joku paikka missä ne saa olla oma ittensä ja rentoutua samanlaisten seurassa... eihän kenenkään sinne tarvii mennä kattomaan niitä, tyhmät.
  • 12.12.2004 18:12
    Itse juttuun puuttumatta: "Normaali" tarkoittanee suunnilleen samaa kuin "keskiverto" tai "tavanomainen". Siinä mielessä homous ei ole normaalia. Se ei silti ole "epänormaalia" kuten sana "luonnonvastainen" antaisi ymmärtää, sillä luonnossa urokset kyllä tykkäävät toisistaan, biseksuaaleja on ainakin eläinkunnassa vaikka millä mitoin.

    Homot eivät lienee ole lisääntyneet nykyaikana, mutta kaappihomojen määrä on todennäköisesti huomattavasti pienentynyt. Hyvä kaikille, onnettomien kulissiheteroparisuhteiden määrä pienenee samassa suhteessa.
    [SIGNATURE]

    __________
    Sebi
    www.sebastyne.net[/SIGNATURE]
  • 12.
    Samixxxx
    12.12.2004 18:58
    Ihan kuin heterot eivät "panisi toisiaan suoleen".
    Se mitään sen erikoisempaa ole kun suuhun tai mihin muuhun tahansa ruumiinaukkoon naiminen!
  • 13.
    tostos
    13.12.2004 04:04
    Kauankohan kestää että saadaan samanlaista palvelua heteroille Suomessa? Tässä alkaa miettimään että jos olisikin homo, niin elämä voisi olla joltain osin mielekkäämpää kun löytyy tälläsiä palveluja! Pääsis vaan nyt tämä heteroseksikin Suomessa kaapista ulos..
  • 14.
    jussipetteri
    13.12.2004 12:29
    Tuskaaa kirjoitti 11.12.2004 klo 21:58:

    Duunataa siis vaan joukolla hanuriin, joka nyt on kai alunperin tarkoitettu jotain ihan muuta toimintaa varten. Käsittämätöntä! Sit jengi on vielä "se on ihan normaalia, antakaa ihmisten elää..", vittu mitä paskaa! Eihän se nyt millään tavalla ole normaalia jos terve mies panee toista toista miestä suoleen. Helvetin teeskentelijät!

    ON muuten jännä juttu, kuinka voimakas anaalifiksaatio joillakin heteromiehillä on. Jos Lontoossa tuntuu olevan liikaa hinttejä nimimerkille Tuskaaa, niin kannattaa harkita muuttoa. Suosittelisin esimerkiksi jotain umpikatolilaista pikkukylää Baijerista. Tai umpiluterilaista pikkukylää Savosta, kuinka vaan. Se kun tahtoo noissa suuremmissa asutuskeskuksissa olla sillä lailla, ettei seuraansa voi joka hetki valita eikä aina näy sitä mitä haluaisi katsoa.

    Ja kun nyt kerran aloitettiin tämä normaalista/terveestä puhuminen, niin minusta nimimerkin Tuskaaa osoittama fobia on kaikkea muuta kuin terveen ihmisen käytöstä.
  • 15.
    Kaappihetero
    13.12.2004 14:42
    Mua vituttaa myös homovouhotus. On aivan sama mitä porukka makkareissaan touhuaa, kunhan eivät käytä ketään vasten tahtoa hyväkseen. Mutta se, että yhtäkkiä kaikki homot ovat muka trendikkäämpiä, tyylikkäämpiä ja jotenkin hauskempia, kuin tavalliset heterot, on jo seksismiä ja äärimmäisen rasittavaa. Missä ovat telkusta ne tavishomot, jotka kaivaa nenäänsä ja lähtee krapuloissaan verkkarit jalassa hakemaan Siwasta korjaussettiä maha löysästi roikkuen? Tähän porukkaan kuuluu varmasti 90% kaikista homoista. Yksipuolinen mielikuva homoista antaa varmaan aika vitunmoiset paineet tavallisille, tyylitaidottomille tavishomppeleille, eikä ainakaan helpota kaapista ulostuloa.

    Onhan noita saunoja heteroillekin vaikka kuinka. Semmoista avointa "pankaa vaan menemään" meininkiä niissä ei ole, ellei sitten mene johonkin yksityissaunaan omalla porukalla. Avoin sekstailu klubeilla heteroiden välillä olisi aika ongelmallista, koska kaikki feministit olisivat heti kitisemässä naisten alistamisesta ja prostituutiosta, tai jotain. Kyllähän toi vituttaa.
  • 16.
    Dilate
    14.12.2004 01:21
    Mä en todellakaan jaksa ymmärtää tätä jo monen mainitsemaa "homovouhotusta". Mulla ei ole mitään homoja vastaan, oon ollut homoseksuaalien kanssa tekemisissä 4-vuotiaasta lähtien ja ainoa hetki kun olen homoseksuaalia inhonnut oli kun 15 vuotiaana joku nelikymppinen mies kävi käsiksi laivalla siinä mielessä. Jos homot todellakin on aivan normaaleja ihmisiä niin minkä takia sitten tehdään tv-sarjoja jotka ratsastavat pelkästään sillä että niissä on mukana homoja? Media leimaa tällä hetkellä kaikki homot trendien perässä juokseviksi ulkonäkökeskeisiksi pelleiksi. Sitäkö enemmistö homoista haluaa? leimautua? Tuskin.
  • 17.
    Timppa-83
    14.12.2004 03:38
    On se vaan jotenki niin irstasta miettiä(edes kerran) mitä on kun mies panee toista miestä perseeseen...ei anaalissa vikaa ole, mutta en kyllä homouttakaan ymmärrä...mutta jokainen tekee mistä tykkää...se ei muille kuulu, eikä pidäkään!
    Se että homoista tehdään trendin edelläkävijöitä on ok, he ovat trendikkäitä! Trendit ei minua liikuta, lähinnä ne huvittaa..."syksyn muotiväri on ruskea vuonna 2005"
  • 18.
    Hasslehoff
    14.12.2004 15:01
    Sitä lähinnä jutussa ihmettelin että miksi saunojille jaetaan kondomeja. Itse olen saunassa tottunut heittämään vettä kiukaalle mutta homosaunassa heitelläänkin ilmeisesti sitten jotakin muuta.
  • 19.
    jabulityts
    14.12.2004 17:00
    Mua sitten taas ärsyttää homoseksuaalina se, että heteroita ärsyttää se että homoja on nykyään "joka sarjassa"...

    Yllätys yllätys homoseksuaaleja on väestöstä n .10%!!!
    Miksi heitä ei sitten näytettäisi telkkarissa...Ja todellakaan kaikissa sarjoissa ei ratsasteta homoudella blabla, vaan vain ehkä yhdessä telkkariohjelmassa kymmenestä on homoja..Se ei voi olla liikaa! Jos on niin kääntää kanavaa ja katsoo ostosteeveetä tai rohkeita.

    Sekin ärsyttää että ajatellaan että nämä homosarjat on tämän päivän trendeja vain. Ehei, olen varma että ne ovat tulleet jäädäkseen! Se, että homosarjoja ei ole tullut aiemmin, esim 90-luvun alussa, johtuu siitä, että vasta vuonna 1999 homo - ja lesbosuhteita yms. on lain mukaan saanut näyttää Suomen telkkarissa. Siis kun vihdoin ja viimein vuonna 1999 kehotuskielto kumottiin niin sen jälkeen sarjoja yms. onkin sitten nähty...Luonnollisesti!

    Ja ärsyttävää on toikin, ei mulla oo homoja mitään vastaan mutta...blaaaaah...kyllä kai mekin ansaitaan hieman roolimalleja telkkuun!Perkele=)

    Vasta vuonna 1971 homoseksuaalisista teoista tuli sallittuja ja vasta vuonna 1981 se poistui tautiluikituksesta. Homoseksuaalisten oikeudet ovat kuitenkin yhä valtavassa murroksessa! Olemme osa tätä yhteiskuntaa, halusitte tai ette..Mielestäni telkkari ja homppelisarjat ovat hyvä kanava näyttää tavallisille peräkylien heterorassukoille, että on olemassa parempiakin vaihtoehtoja,heehhee=) No ei kai, mutta siis että kaikki pääsevät kurkistamaan homojen arkeen ja huomaavat, eihän se nyt niin outoa olekkaan, on hyvä asia...Homojen ja lesbojen elämä ei siis todellakaan ole ainaista biletystä ja saunomista, vaan myös työtä,arkea,lapsia,koulua,huolia,ilonaiheita ja ystäviä ja yksinäisyyttä niinkuin muillakin suomalaisilla...!!!
  • 20.
    zweim
    15.12.2004 16:50
    Kaappihetero kirjoitti 13.12.2004 klo 14:42:

    Mutta se, että yhtäkkiä kaikki homot ovat muka trendikkäämpiä, tyylikkäämpiä ja jotenkin hauskempia, kuin tavalliset heterot, on jo seksismiä ja äärimmäisen rasittavaa. Missä ovat telkusta ne tavishomot, jotka kaivaa nenäänsä ja lähtee krapuloissaan verkkarit jalassa hakemaan Siwasta korjaussettiä maha löysästi roikkuen? Tähän porukkaan kuuluu varmasti 90% kaikista homoista. Yksipuolinen mielikuva homoista antaa varmaan aika vitunmoiset paineet tavallisille, tyylitaidottomille tavishomppeleille, eikä ainakaan helpota kaapista ulostuloa.

    On se kiva huomata että joku on joskus oikeasti nähnyt homoseksuaalin ja jopa jutellutkin tämän kanssa. Minua ärsyttää aivan suunnattomasti se kuinka joka tv-sarjassa ja elokuvassa homot esitetään vastaamaan ihmisten tekemiä yleistyksiä ja ennakkokäsityksiä. Aivan kuin homoilla olisi jokin yhteinen sairaus pikkurillissään tai kävelytyylissään. Get real!
  • 21.
    Timppa-83
    16.12.2004 03:24
    jabulityts kirjoitti 14.12.2004 klo 17:00:

    Mua sitten taas ärsyttää homoseksuaalina se, että heteroita ärsyttää se että homoja on nykyään "joka sarjassa"...

    Jep. Mutta antaako oikeaa kuvaa homoista esim. Sarja Sillä Silmällä? tarkoitan juuri että kun vielä ei oikein Suomessa peräkylän juntit tajua mitään homoudesta, niin sitten näytetään homot tuollaisina inhottavina miehinä(käyttäytyy kuin Paris Hilton) jotka vouhottaa ja heittää "Gay-läppää"...voisi vähän lievemmin alkaa homoista kertoa ihmisille jotka eivät tiedä asiasta...muuten syntyy ennakkokuva joka säilyy ikuisesti...seuraavaa homo-sarjaa ei enää kukaan uskalla edes katsoa kun ensimmäinenkin oli niin hirveä! joo, tiedän, ihmiset on yksinkertaisia...mutta niin se vain menee.
  • 22.
    Duuud
    17.12.2004 13:02
    Mielenkiintoinen artikkeli, joka luo kuvaa tyypillisestä homosta aikaansa seuraavana, muodikkaana, urheilullisena ja überseksuaalisena.
    Tosiasia on kuitenkin karumpi. Lähimpiin ystäviini kuuluu kaksi "umpihomoa", jotka eivät heitä gay-läppää tai käyttäydy ylinaisellisesti. Kumpaakaan en alkuun edes tajunnut homoksi. OK, täytyy myöntää, ett tunnen myös muutaman miekkosen, jotka omalta osaltaan luovat edellämainitsemaani mielikuvaa homoudesta.
    Pointti kuitenkin on, että homoja on kaikenlaisia toisin kuin media antaa ymmärtää...
  • 23.
    -Luke-76-
    17.12.2004 13:05
    Timppa-83 kirjoitti 16.12.2004 klo 03:24:
    Jep. Mutta antaako oikeaa kuvaa homoista esim. Sarja Sillä Silmällä? tarkoitan juuri että kun vielä ei oikein Suomessa peräkylän juntit tajua mitään

    Minä ainakin uskon kaiken mitä näen ja kuulen, varsinkin televisiosta tai muista medioista. Entä sinä?
  • 24.
    RAisJkA
    18.12.2004 01:20
    Samixxxx kirjoitti 12.12.2004 klo 18:58:

    Ihan kuin heterot eivät "panisi toisiaan suoleen".
    Se mitään sen erikoisempaa ole kun suuhun tai mihin muuhun tahansa ruumiinaukkoon naiminen!

    Siis. Tehdään selväks yks aska. Heterot ei ikinä pane toisiaan suoleen..Se naiminen johtuu pelkästä rakkaudesta. Rakkaus ei ole toisen satittamista (panemalla Suoneen). Ettäs tiiät.
  • 25.
    rAJIksKA
    18.12.2004 01:31
    -Luke-76- kirjoitti 17.12.2004 klo 13:05:

    Minä ainakin uskon kaiken mitä näen ja kuulen, varsinkin televisiosta tai muista medioista. Entä sinä?

    Okei. Jos puhutaan sellasist perus maalais junteist nii mä luulen et en. Siis tarkotan et jotain uskon jotain en. Tajuskos,H,?
  • 26.
    SamiHKI
    18.12.2004 19:49
    No kuka tässä mistään vitun satuttamisesta on puhunut muut kuin sinä!?
  • 18.12.2004 20:29
    Kaappihetero kirjoitti 13.12.2004 klo 14:42:

    Mua vituttaa myös homovouhotus. On aivan sama mitä porukka makkareissaan touhuaa, kunhan eivät käytä ketään vasten tahtoa hyväkseen. Mutta se, että yhtäkkiä kaikki homot ovat muka trendikkäämpiä, tyylikkäämpiä ja jotenkin hauskempia, kuin tavalliset heterot, on jo seksismiä ja äärimmäisen rasittavaa. Missä ovat telkusta ne tavishomot, jotka kaivaa nenäänsä ja lähtee krapuloissaan verkkarit jalassa hakemaan Siwasta korjaussettiä maha löysästi roikkuen? Tähän porukkaan kuuluu varmasti 90% kaikista homoista. Yksipuolinen mielikuva homoista antaa varmaan aika vitunmoiset paineet tavallisille, tyylitaidottomille tavishomppeleille, eikä ainakaan helpota kaapista ulostuloa.

    Onhan noita saunoja heteroillekin vaikka kuinka. Semmoista avointa "pankaa vaan menemään" meininkiä niissä ei ole, ellei sitten mene johonkin yksityissaunaan omalla porukalla. Avoin sekstailu klubeilla heteroiden välillä olisi aika ongelmallista, koska kaikki feministit olisivat heti kitisemässä naisten alistamisesta ja prostituutiosta, tai jotain. Kyllähän toi vituttaa.

    ehdottoman totta. Minä peräänkuulutan niitten ihan tavallisten homo ja lesboparien perään jotka juovat kaljaa, pukeutuvat siihen mihin aamulla käteen sattuu ja käyvät ihan 'tavallisissa' töissä tai kouluissa.
  • 28.
    Kaikenlaista-
    18.12.2004 20:49
    Järkyttävältä kuulostava paikka. Ihan samanlaista meininkiä kuin Tom Hanksin Philadelphia leffassa.
  • 29.
    Justus27
    19.12.2004 19:59
    No olipahan taas syvääluotaava katsaus gay-maailmaan. Huh huh.
    Eipä sillä, osa todellisuuttahan tuo sauna-, ja kylpylämeininki on, mutta silti alkaa nyppiä pahemman kerran tämä lievästi yksipuolinen kuva siitä miten homot käyttäytyvät.

    Onnekseni omaan ystäväpiiriin kuuluu homoja, jotka eivät edusta tätä stereotyyppistä ja pinnallista, 'nusaisen-pimeässä-kopissa-anonyymisti-ketä-sattuu' -maailmankuvaa.

    Sitä vaan alkaa tosissaan miettiä miten vaikeaksi monet ihan tavallisen tallustajan oloiset homot tuntee edes identifioitua siihen kaakattavaan ja joka paikassa omaa yltiöpinnallista maailmankuvaansa esilletuovaan kanalaumaan, joka jumalattomasta äänekkyydestään huolimatta on vain onneksi se jäävuoren huippu kaikesta homoväestä, mutta jollaiseksi media kovin mielellään leimaa kaikki homot. Ja eipähän tällaiset jutut ainakaan kyllä lievennä niitä ennakkoluuloja.

    You can be gay - You don't have to act all gay about it. :)

    Että silleen.
  • 30.
    a-de
    19.12.2004 21:41
    Ottamatta kantaa homouteen sinänsä niin täytyy kyllä todeta että juttu homosaunoista oli sekä äärettömän tylsä että yksipuolinen ja jopa lapsellinen ja etten koskaan ole ollut walter de campiin näin pettynyt. :(
  • 31.
    UWS
    19.12.2004 22:07
    Totisesti aika epätoivoinen teksti.
    Eikö City-lehden toimitus muka tunne ainuttakaan älykästä homoa joka voisi kirjoittaa mielenkiintoisesti gay-kulttuurista. Toisaalta edelläolevasta keskustelusta saa myöskin selvän kuvan siitä miten lastenkengissä koko keksustelu homokulttuuriin hyvistä ja huonoista puolista meillä on. Valitettavasti sekä homo että heteropuolella.

    Ja Pertti-perushomo turo takissa sitten joka ei koskaan menisi sitten tuollaiseen alhaiseen Sodomaan ... paitsi kulttuurilomalla Barcelonassa.
    Ei Pertti Ritvalle kaikkea kerro.
  • 32.
    Timppa-83
    20.12.2004 02:57
    -Luke-76- kirjoitti 17.12.2004 klo 13:05:

    Minä ainakin uskon kaiken mitä näen ja kuulen, varsinkin televisiosta tai muista medioista. Entä sinä?

    En. En puhunut itsestäni, mutta tiedätkö maailmassa on sellasia jotka uskoo.
  • 33.
    miya
    20.12.2004 09:22
    Mielestäni juttu oli hauskasti kerrottu, suorastaan viihdyttävä. En edes tiennyt tuommoisen olevan olemassa.
    Pieni kurkistus toiseen maailmaan :>
  • 34.
    jotta
    20.12.2004 14:59
    jabulityts kirjoitti 14.12.2004 klo 17:00:

    Yllätys yllätys homoseksuaaleja on väestöstä n .10%!!!

    ...!!!

    Tämä on jostain SETAn roskatilastoa. Oikea määrä on
    1-2%.

    Kerropa nyt kun olet homo, onko niin että "yhdyntään" ryhdyttäessä toinen ottaa ensin risiiniöljyä? Tulee liukkaammaksi kun on ripuli eikä tarvita voiteita.
  • 35.
    heinilaakso
    20.12.2004 18:10
    No niin, tämä risiiniöljy-jutun kirjoittaja todisti taas kerran kuinka vitun urpoja ja suvaitsemattomia, stereotyyppisesti ajattelevia kusipäitä heteroissa onkaan..
  • 36.
    Jotta
    21.12.2004 09:03
    heinilaakso kirjoitti 20.12.2004 klo 18:10:

    No niin, tämä risiiniöljy-jutun kirjoittaja todisti taas kerran kuinka vitun urpoja ja suvaitsemattomia, stereotyyppisesti ajattelevia kusipäitä heteroissa onkaan..

    Mitä tässä nyt oli suvaitsematonta? Parantaahan se liukumista.
  • 37.
    sammyy
    21.12.2004 09:47
    Voguen gay sauna saa 100% pisteet.
    Meillä Suomessa ei olla viellä totuttu
    vähemmistöjen oloihin. Eletään muka jossain sivistys valtiossa. Sivistykseen kuuluu moniarvoisuus jossa ihmisiä on eri kulttuureista. Kaikilla on vapaus sanoa mielipiteensä lain mukaan, onnekssi.
    Itse olen ollut lastenkodissa 13v josta heitettiin kadulle katulapseksi yhdeksi vuodeksi. Onneksi oli äidin veli joka alkoi hoitaa ja kouluttaa ja vieläpä elättää. Sosiaalivirannomaiset painosti koko ajan, että poika koulukotiin oppimaan varkaaksi ja lopuksi olisivat saanneet minut vankilaan. No se siitä.
    Olen elännyt heteroelämää 25 vuotta tehnyt velvollisuuteni yhteiskunnalle 3-lasta jotka olen kouluttanut maailmalle.
    Tuli avioero jäin ilman kotia kunnes ystävällinen "HOMO" sanoi tule asumaan hänen luokseen siksi aikaa kunnes saat asunnon päällesi. Tässä opin tuntemaan homomaailman, siellä harvoin tapellaan niinkuin heteromaailmassa minun mielestä siellä ei ahdistella ketään homouteen jokainen tekee oman valintansa. Olen ollut monta kertaa heterobaarissa missä kielen käyttö on todella törkeätä. Ihmiset etsii itselleen elämän kumppania ja pettyvät, alkavat tapella, uhoamaan, huutamaan kovaäänisesti, kehumaan linnanreissujaan ja jopa särkemään paikkoja. Tämmöistä en ole misssään homoravintolassa tavannut, kaikki ovat ystävällisiä toisilleen eikä kukaan tyrkytä itseään väkisin. Olen myös käynnyt Lesbo juhlissa mistä ei voi sanoa ihan samaa. Käsitykseni mukaan lesbot ovat erittäin akressiivisia ilmeisesti luonteenpiirteinen mustasukkaisuus. Kyllä sieltäkin löytyy homoille hyviä ystäviä.
    Viellä Vogue saunasta, käviämäärästä noin 35% on ulkomaalaisia liikemiehiä. Jarille ja Sepolle suur kiitos että ovat uskaltaneet avata saunan vähemmistökultuurille. Olisihan Helsinki ihmeellinen suurkaupunki jos ei löytyisi yhtään gay saunaa kun niitä on Eurooppalaisissa suurkaupungessa kymmenittäin, jopa Homoille omat hotellit ja uimarannat.
    Onhan heteroille omat saunat joita yhteiskunta pitää pystyssä.
    Saakohan Jari yhteiskunnalta yhtään tukea????
    Sammyy..:)
  • 38.
    expat
    22.12.2004 22:18
    jotta kirjoitti 20.12.2004 klo 14:59:
    Tämä on jostain SETAn roskatilastoa. Oikea määrä on
    1-2%.

    Ei pidä paikkaansa. SETA, sen paremmin kuin Tilastokeskuskaan ei julkaise homoseksuaalien lukumäärää tai osuutta kansasta. Miksi? Ehkä totuutta pelätään liikaa?

    EI!

    Vaan, koska kansalaisten luokittelu esimerkiksi seksuaalisen suuntautumisen tai etnisen taustan perusteella on laitonta.

    Tästä syystä kaikki luvut mitä näkee keskusteluissa, ovat spekulaatiota.
  • 39.
    Stella78
    23.12.2004 13:27
    No kyllä on taas saatu kauhea haloo yhdestä homojen saunaa käsittelevästä artikkelista. Mun mielestä asia nyt on vain niin että suomalaiset, varmasti niin heterot kuin homot, vaan ovat vielä hieman ahdasmielistä kansaa. Siitä nämä fobiat!

    Varmasti tässäkin on nyt vaan käynyt niin että pikkuhiljaa homoudesta on alettu puhumaan hieman vapaammin ja koska uusi asia on hieman pelottavaa niin sitä tottakai pitää aluksi kommentoida luonnottomaksi ja muutenkin kielteisesti. Muistatteko kun vielä joitain vuosia sitten oli aivan ihmeellistä olla 30 vuotias, nainen ja sinkku vapaasta tahdosta!! Ennen kuulumatonta! Ja muistaakseni joitain vuosikymmeniä sitten Suomessa piti alkaa maksamaan vanhanpiianveroa sen jälkeen kun täytit 25 vuotta ja jos vielä olit vanhapiika/poika. Eli odottakaa kymmenen vuotta niin saatatte jopa istua naapurin lesbopariskunnan luona kahvilla sunnuntaina. Ihmisiähän nekin on!
  • 40.
    Observer81
    23.12.2004 18:40
    No jes!

    Kyllä tää ns. vouhotus alkaa tosissaan jo riittämään. Homot ja lesbot on osa yhteiskuntaa siinä missä heterotkin. Tämän asian luulisi jo olevan aika selvä kaikille nykyaikaisessa yhteiskunnassa eläville. Toki laki takaa jokaiselle mielipiteenvapauden, joten kaikkien ei tarvitsi olla samaa mieltä asiasta.

    Ja koska he ovat osa yhteiskuntaa, minkä takia niitä pitää nostaa koko ajan jalustalle tekemällä artikkeleita ym. nimenomaan tyyliin "SPESIAALI! HOMOJA! VÄHÄNKÖ OLLAAN 2K+ LIFESTYLE LEHTI/KANAVA!". Kyseinen vouhotus alkaa rassaamaan ihan vaan sen takia, että kyseistä asiaa hangataan koko ajan naamaan. Ihan samalla tavalla, kuin jos vaikka jääkiekkoa tulisi tuutintäydeltä ja tehtäisiin sarjoja, joissa lätkäjätkät selittää elämäntavastaan ja stailaa ei lätkänpelaajia näköisikseen ym. turhuutta alkaisi sekin riipomaan.

    Tottakai kanavaa voi vaihtaa ja artikkelit voi jättää lukematta, mutta jos asia on ns. normaali, minkä takia siitä pitää sitten vääntää jotain spesiaalia? Koska se myy...koska se sai allekirjoittaneenkin ottamaan kantaa puolesta tai vastaan...

    LIIKA ON LIIKAA!
  • 27.12.2004 19:58
    Mielenkiintoinen artikkeli. Tosin olisi sitä voinut jotenkin muuten piristää. Esim. kertomalla, onko naisille mitään vastaavaa olemassa vaikka ohimennen.
    Aika yksipuoliseksi jäi juttu...
  • 42.
    Timppa-83
    28.12.2004 00:44
    sammyy kirjoitti 21.12.2004 klo 09:47:

    Viellä Vogue saunasta, käviämäärästä noin 35% on ulkomaalaisia liikemiehiä. Jarille ja Sepolle suur kiitos että ovat uskaltaneet avata saunan vähemmistökultuurille. Olisihan Helsinki ihmeellinen suurkaupunki jos ei löytyisi yhtään gay saunaa kun niitä on Eurooppalaisissa suurkaupungessa kymmenittäin, jopa Homoille omat hotellit ja uimarannat.
    Onhan heteroille omat saunat joita yhteiskunta pitää pystyssä.
    Saakohan Jari yhteiskunnalta yhtään tukea????
    Sammyy..:)

    No jo on. Jaetaanko jossain heterosaunoissa kondomit ja liukuvoiteet messiin ku sää meet "saunomaan" ?...hyi helvetti mitä toimintaa..Miks pitää homoille olla erikseen omat hotellit ja uimarannat ? harrastaako ne joka paikassa seksiä? sellasen kuvan tollaset "omat" rannat ja hotellit antaa..valaiskaa miks pitää olla erikseen homoille omat tilat ? kuitenki ihmiset VAAN KYLPEE SAUNASSA!
  • 43.
    Sargh
    28.12.2004 16:33
    Hyi luoja mitä touhua...
  • 44.
    Duh
    30.12.2004 13:59
    Timppa-83 kirjoitti 28.12.2004 klo 00:44:

    harrastaako ne joka paikassa seksiä?

    "Ne" harrastaa paljon ja kaikkialla seksiä siksi, että niillä on munat, ei siksi, että ne on homoja. Vai kuinka monta heteromiestä tunnette, joka ei olisi valmis pikaiseen ja anonyymiin seksiin missä ja milloin vaan. Mä en ainoatakaan. Ja herranen aika, jos sitten vielä molemmat seksiä vonkaavat osapuolet ovat miehiä niin tietäähän sen, mitä siitä seuraa. Näin maalaisjärjellä ajateltuna.
  • 45.
    thooba
    31.12.2004 15:29
    Olipas kirjoittajalla kova tarve todistella omaa heteroseksuaalisuuttaan...
  • 46.
    Peffaletti
    31.12.2004 18:38
    Sitten ollaan tasa-arvossa, kun Jaana Rinne pääsee luotaamaan luulojamme lesbosaunaan.
  • 47.
    Todellakin
    1.1.2005 14:52
    Jos meidät miehet olisi tarkoitettu seksuaaliseen kanssakäymiseen keskenämme, erittyisi kehostamme liukuvoidetta.

    Taas pitäisi kaikki iloiset h-pojat laittaa samaan laivaan ja lähettää Pattayalle.
  • 1.1.2005 19:44
    Kirjoittaja Todellakin ei ole ikinä kuullut ns. "touhutipoista" ? Jos tämä tavara ei ole liukkariksi tarkoitettua niin miksi sitä sitten tulee ?
  • 49.
    SamiHKIXXX
    2.1.2005 09:17
    Todellakin - sut sinne Pattayalle vois lähettää, ja ei muuta kun tsunami kehiin. Vitun peelo!
  • 50.
    pilkkupelle
    3.1.2005 23:47
    ja ihan vain tiedoksi teille: Pattayalle ja siellä oleville ei tsunamin takia käynyt kuinkaan sillä alue sijaitsee toisella puolella Thaimaata. Näin ollen parempi lähetysosoite lienee esim. Phuket tai Khao Lakille.

Kommentoi artikkelia

Anna sähköpostiosoite, jos haluat, että sinuun voidaan ottaa yhteyttä. Osoite ei ole pakollinen, mutta jos määrittelet sen, se näkyy julkisesti kaikille.

Kirjoita kenttään viisikirjaiminen mustalla kirjoitettu sana, joka on yllä olevassa kuvassa. Kirjainkoolla ei ole merkitystä. Tällä toimenpiteellä estämme roskapostitusta. Tai kirjaudu sisään palveluun, jolloin tarkistetta ei kysytä.

Lue lisää: uusin City-lehti

Kesäkuun festariopas 2012
Baarifestivaalit, Pride-kulkue, Provinssi ja paljon muuta.
Piratismi kautta aikojen
Piratismi ei ole internet-ajan... 1
Teemu Rajamäki
Uniklubin ex-basisti Teemu Rajamäki on enää todella vähän rokkikukko.
Vaadimme vapautta duunissa!
Tätä me y-sukupolven edustajat haluamme työelämältä.
Arto Tuunela
Pariisin Kevään nokkamiehestä kasvoi popin ylijumala.
Katarinan uusi alku Turussa
Ravintolalaiva Katarina avasi kesäkautensa hienoilla uudistuksilla
Räppäävä Rauhatäti
Sodankylän räp-tuontitoivo Rauhatäti ei pelkää keskiluokkaistumista.
Pokauskoirat
Sisäpiiri. Kysy mitä tahansa... 1
VIP Bartenders
VIP Bartendersin Rane löysi kumppaninsa baaritiskiltä.
Ewert and The Two Dragons
Virolainen Ewert and The Two Dragons kertoo, miten suomalaiset...

Lue lisää: Ilmiöt

Rahapelitrivia
Rahapelien ennätystenkirja.
Apinoiden kuningas
Isot miehet ajavat pian Honda... 9
Rehellinen väittely viihdyttää Jyväskylässä
Suuren väittelyillan lavalla on nähty Johanna Tukiaista, Jussi...
Keittiö
Kookosmaitopoika 1
Pienissä jouluissa Turussa
Eikö firma järjestänytkään pikkujouluja tänä vuonna? Vielä ehdit...
Lääkärin tarkastus
Kaikki, mitä olet aina halunnut... 29
Dokumenttibuumi!
Eli kuinka oikeasta elämästä tuli... 2
Näkymättömät lapset haluavat maailman pahimman sotarikollisen oikeuteen
Kony 2012 -kampanjan tavoitteena on... 4
Listat
Villi Majava aikakoneessa
Listat
Eija Sinikka Rantamökissä ja tukkaa... 1