Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

Näytetään kirjoitukset marraskuulta 2010.
Edellinen

Kylmää terästä  1

Joskus on 0400 herätyksiä joskus 050. Mukavaa oli kuulla että kadonnut kaasupullo on viimein löytynyt, vaan ei paljon polttoleikkauspilliä lämmittänyt kuulla että se kävi vieressä vaan ei tullut autosta alas. Siitä yksinkertaisesta syystä että auton nosturi ei toiminut.

Kylmä keli toi mukanaan myös hinauskauden avauksen. Epätyypillinen yhdistelmä- Nainen, takaveto, automaattilaatikko, kiire ja ei mitkään loistavat talvirenkaat. Ojastahan se auto täytyi ylös ottaa, melkein olisi kaatunut jos vastapenkka ei olisi pitänyt vastaan. Auto taisi kaventua viitisen senttiä- on helpompi parkkeerata ja entistä aerodynaamisempi. Aerodynamiikan parantumista kehui myös Audi A3 1.8 turbon ja vieläpä nelivetoisen nelipyöräluisussa betoniporsaaseen ajanut.

tällä kelillä ei kannata mitään konetta käynnistää lämmittämättä jos ei ole pakko, hyvä vaan jos ei starttaa niin ei tule pakkastuhoja, kuokitaan sit kevväämmällä.


Maajoukkueen tuulet  1

Ystävyysotteluissa oli hyvä henki. Sekä Trackers että edellinen Austraalian salibandymaajoukkueen ottelu. Onneksi ei tarvinnut olla toimitsijana kun oli sentään yleisöä- liki puolilaan. Trackers oli parempi, vaikka Aussit ensimmäisen maalin tekivätkin. Sikäli oppi on mennyt perille että 4. div joukkue piti 0-0 taulussa monta minuuttia pidempään kuin liigajoukkue.

Edellisessä MM finaalissa tehtiin yleisöennätys saa nähdä miten käy tämän vuoden finaalissa- onko vakiopari Suomi Ruotsi.


Itäranskanseisojan elvytys  1

Peugeot pysähtyi parkkipaikalle, niin tekevät miljoonat autot päivittäin. Seuraavana aamuna Peugeot ei käynnistynyt parkkipaikalla- niinkin käy monille autoille, varsinkin näin pakkasella?

Silloin kun auto on Diesel ja hehkutulpat rikki niin tarvii olla toimiva lohkolämppäri, Webasto tai lämmin talli. Se tietty on paha jos lähtee tähän -17 keliin tallista ja sit kun on jossain missä ei ole sähköjä ja auto ei käynnisty. Vaikka vika olisi tiedossa niin esimerkiksi nuo hehkutulpat.:

Pieniä muttereita, ahdasta, muovia- Onneksi tämä yksilö saatiin talliin ja onneksi ei ole oma. Nyt se taas menee noilla hehkutulpilla muutaman vuoden- toivottavasti.


Kohti parempaa viikkoa  1

Kadonneen kaasupullon arvoitus on viimein ratkennut, pääsee ehkä tiistaina virittämään polttoleikkausvehkeitä käyntiin.

Sitä ennen on kuitenkin saatava itäranskanseisoja eli Peugeot sellaiseen kuntoon että käynnistyy myös talvella. Vika voi olla hehkutulpissa, polttoaineessa, suodattimissa tai jossain hehkun apureleessää, onneksi ei ole oma auto.


Maajoukkuepeli  1

On se hienoa kun Suomeen saatiin Salibandyn MM. Siis sekä kisat että titteli, vähän se vaati uhrautumista, mutta ennen kaikkea kannustusta. Nyt maassamme harjoittelee Australian maajoukkue.

Oli ainutlaatuinen tilaisuus päästä todistamaan maajoukkueen ystävyysottelua Eerikkilän urheiluopistolla Tammelassa. Peli oli siisti, vain 3 X 2 min jäähyt, mutta maaleja:

Ensimmäiseen 8 minuuttiin ei tapahtunut oikein mitään, sit kolmeen minuuttiin Vierasmaalaiset latoivat tauluun 0-4 ja ennen puolta väliä 0-7 tai 0-8. Sit kotimaiset saivat yhden eli taisi olla 1-8.

Lopputulos 3-11 kertoo että ulkomaillakin osataan pelata ja tehdä ainakin maaleja hyvällä prosentilla. Ei peruutella vaan vauhtia ja hyökkäysvoimaa. Toivottavasti Myös seuraavissa harjoituspeleissä aussit pelaavat yhtä hyvin joukkueelle.

tv kellonsotkija


Tuomiopäivä  1

Omatoimisuus ei näköjään kannata, ei varsinkaan jos ruotsista saakka tulee joko A väärät kuvannot tai B vialliset osat, kuvien mukaan asennettu vaan ei toimi siltikään ihan kuin olisi kaikki toiminnot päällä.

No siitä tuli sit ensimmäinen kone kun ei lähtenyt edes tallista ulos ehjänä. Onneksi löytyi vika parin euron pillipiipari rikki ja sen kun sai pois niin kaikki muu toimii.


Yläkertaan vai alakertaan  1

Tuomiosunnuntai 666 km reissu, ja reissun päätteeksi mittarissa 9999 ja töitä 66.6 tuntia- onko siis kyseessä yläkerran väen edustaja vai kenties paholaisen kätyri?

Mut jos on yläkerran väkeä ja kellarikerroksen porukkaa niin minne menee kaikki loput?

Mut alkoi kassalla naurattaa- mistä lähtien kaupoissa on oletusarvoisesti pakattu vaatekappaleet pieniin muovipusseihin. Juurikaan en ole moiseen kiinnittänyt huomiota, mutta tänään sitä ihmettelin ja kun oma vuoro tuli kerroin että en kaipaa muovikassia vaatteelle kun se on tunnin päästä kuitenkin likainen ja (illalla menee pesukoneeseen) Kassa jopa ihmetteli ja kysyi miksi, siis ihan ok että kysyi ja mieluusti vastasin mutta ostaako valtaosa ihmisistä vaatteita vain ostamisen ilosta, minä ostan vain käyttöä varten, yleensä rikkoutuneiden tilalle. Sain vielä alennustakin.


Apua vai ei  1

Kelihän on mitä hienoin, tiet kovat ja just sopivan liukkaat. Hyvä keli vaikkapa auttaa kasvattamon tyhjennyksessä. Hyvää lannalla kyllästettyä turvetta ja paljon.

Vaan ostakaa nesteen kesälaatuista moottoripolttoljyä niin sit se ajo katkeaa marraskuussa -4 astetta mittarissa.

Taas monta tuntia turhaa työtä- onneksi ei ollut oma


Tieltä suistumisen jalo taito  1

Talvi on alkanut poikkeusksellisen selvästi. Oikeastaan edellisiin talviin verrattuna tuntuu erilaiselta vain se että A kaikki auraviitat oli paikoillaan tunti sitten ja B Tieltä suistumisen jalo taito on selvästi heikentynyt kevään, kesän ja syksyn aikana. Edes keskellä tietä seissyt pystytyskone ei saanut yhtään autoa suistumaan ojaan, mopoautoilija + nätti tyttö vieressä juuttuivat mäkeen ja nousu onnistui vasta ties kuinka monen epäonnistumisen jälkeen.

Nainen hevosineen lähti suosiolla Off road lenkille, mutta onneksi sentään pystytyskoneella ja metsäperavaunuyhdistelmällä saatiin vähän jälkiä ojanpohjiin, vahingossa ja tahallaan. Kun on 10 tonnia painoa päällä ja jokaisen renkaan alla tamppaantunut lumi sopivassa liikkeessä sivuttaispito riittää kaltevalla pinnalla, mutta pysähtyessä ja pysähdyksistä lähdöissä tulee ongelmia. Toivottavasti kovin moni henkilöautoilija ei ota "ajoradan laajennusta" käyttöön.

Aamun uutissa onneksi kerrottiin että pohjoisessa, idässä, lännessä ja varsinkin etelässä tieltä suistumista ja pellintaivutusta on taas harjoiteltu että seuraavan pikku lumipyryn aikana peltiä menee vielä enemmän ruttuun, ihmisiä kuolee ja loukkaantuu kun on liikaa vauhtia olosuhteisiin nähden ja liian vähän turvaväliä, sama ajotapa kesät talvet ja keliä syytetään vaikka vika on ratin ja selkänojan välissä.

Uutiskuvissa oli mielestäni aamulla Hämeenlinnassa Verkatehtaan risteyksessä onnettomuuden jälkimainingit, Nissan X-trail todennäköisesti toisena osapuolena. Maasturi on näillä keleillä tosi kiva siihen asti kun sen massan saa haliitsemattomaan luisuun ja kaikki hienot ESP ja ABS ym: ulosmitattua liillisella nopeudella kun tuntuu että pitoa riittää loputtomasti, sit mutka ja omaan tai naapurin puuhun, terveisiä vaan toisellekin X-trail kuljettajalle.


Viitatonta tamppausta  1

Nuo punaiset, valkoiset ja havupuiset pikku auraviitat- Hankittu ne oli mutta pystytetty ei vielä- Sit tuli lumisade, onneksi ei kovin rankka.

Olisihan ne tietysti voinut käydä lyömässä maahan jo kuukausi sitten kun oli enemmän väkeä rivissä, mutta sitten pitäisi A ratkaista miten olla kahdessa paikassa samaan aikaan, B laittaa ne yöllä tai ylipäätään muitten töitten jälkehen ja C ostaa koko ala-asteen lapsille niin paljon leluja etteivät heittele keppejä pitkin ojanpohia D laittaa kameravalvonta E laittaa sähköpaimen ja talvinaru. F sijoittaa automaattiohjaukseen ja ajaa sen kanssa tien reunat- en sit vaan tiedä toimiiko se talvella ja liukkaalla ainakaan se ei toimi koneessa johon ei ketjut mahdu ja nastoja ei ole, tappislaidiin voi päätyä muutenkin kuin peilijäällä, tai ojanpohjalle suoraan sivuluisussa, ihan paikaltaan.

Kavereille on sattunut kamveri M pysähtyi bussipysäkille puhdistamaan tuulilasinpyyhkijän sulkia jäästä. Astui ovesta ulos, tuli tuulenpuuska auto tuulen mukana liikkeelle, penkkaa alas, törmöys ojanpohjan ja katolleen, siinä sitä oli vakuutusyhtiöllä selittämistä.

Sit on yksi läheltä piti tapaus, jossa onneksi kannot pelastivat, samanlaisella vehkeellä meinasi vaihtua äkillisesti myös puolustusvoimien komentaja. Niin ja McV..... Periaatteessa suora tie, reipas kävelyvauhti ja maasturi kyljelleen. Olen itsekkin ojaan päätynyt, kerran "peltoautolla", kerran kun puhkesi rengas ja monta kertaa lumitöissä, usein juuri siksi kun tien reunaa ei näe, eikä auraviittoja enää ole. Sekin on pienempi paha että niitä ei ole kuin se että jotkut hullut niitä tahallaan siirtävät, siis parhaassa tapausessa joku vain juuttuu hankeen, mut pahimmassa tapauksessa ihmisiä kuolee. Mut tähän suuntaan mennään kun ei vanhemmat saa pitää lapsiaan kurissa ja nuhteessa, kouluissa asiat on paljon huonommin kuin 20 vuotta sitten.

Sit kun niitä viittoja laittaa paikalleen tällä kelillä niin toki se vie enempi aikaa kuin sulan maan aikana, mutta nyt jo ne kunnolla jäätyvät kiinni niin on pieni mahdollisuus ettei pikkumukulat saa niitä irti, sit ne heittelee lumipalloilla autot lommoille ja hiekoitushiekallisilla palloilla naarmuille. Nää on pieniä murheita maailmassa, mutta osoitus siitä että vanhemmat ei hoida hommiaan. Sit kun ne vähän kasvaa ne rikkoo pulloja uimarannoille, särkevät iumakopit, laiturin ja mahdollisesti tästäkin sukupolvesta pari hyppää junan alle ja yksi vaihtaa sukupuolta.

Onneksi sentään kurakeli päättyi. Josko huomenna työkalut pysyisi kasassa.

Edellinen