Noloimmat festarikokemukset

City kysyi lukijoiden noloimpia festarikokemuksia. Löytyihän niitä.

Nolointa oli kun housut repesivät persauksista Provinssirockissa! Onneksi jesari ja huivi pelastivat.
Nainen, Provinssirock

Cityn kysely festarikansalle osoittaa, että festivaaleilla kannattaa todellakin varautua kaikkeen mahdolliseen. Lupasimme jakaa noloimmat tarinat, joten tässä tulee!

Te, jotka nolostelitte, että ette ole koskaan käyneet festareilla: kyllä, se on todella noloa, joten katso Cityn Festarioppaasta seuraava festari ja mene sinne! Mutta muista lukea nämä tarinat ensin, jotta tiedät, mihin varautua.

Arvoimme kaikkien vastaajien kesken kolmen päivän lippuja Ruisrockiin. Arpaonni suosi Anastasiaa, Jenniä, Samulia ja Tuukkaa. Tervemenoa Ruissiin!

Vatsa täynnä oksennusta

Ei liene yllätys, että alkoholi ja muut päihteet ovat todennäköisin syy noloille, usein vatsalaukun tyhjentämisen sisältäville tilanteille.

Õllesummerissa innostuin kokeilemaan huvipuistolaitteita pienoisessa hiprakassa. Huono yhdistelmä, voin sanoa.
Mies,
Õllesummer

Tää on taas näitä perinteisiä "isi pääsee viihteelle kerran vuodessa" -juttuja. Eli isukki saattoi vetää isomman puoleisen päkin karhua pohjiksi toki ja jossain vaiheessa istui mm. Hell's Angelsin seurassa ringissä juttelemassa mukavia.

Allekirjoittaneen kaverit yrittivät toppuuttella vauhtia, mutta juu ei. Herra päätti mennä lävistysvaunuun ottamaan nännilävistyksen, jota lävistäjä ei meinannut saada alle minuutissa läpi. Noh, ei toki homma jäänyt tähän vaan luonnollisesti akku loppui puhelimesta sopivasti ja kukaan ei saanut kiinni sitten. Sitten tuli sekin koettua, että pari järjestysmiestä talutti tyypin pihalle lepäämään, joskin päästivät takaisin kun näkivät, että kunto oli kohentunut. Tapahtuman selvisin loppuun asti ja pääsin lähistöllä sijaitsevaan tuttuun osakkeeseen ihan omin jaloin - vai oliko se polvin? Toki perus känniääliö hoitaa kotimatkansa siten ettei mennyt kotiin ja tetsasi, ei suinkaan teitä pitkin vaan seurasi "rantoja" joten uimassakin tuli käytyä useaan kertaan. Lisäksi vaimo oli soittanut poliisit perään, koska en ollut aamulla kotona.

Minut tavattiin seuraavana päivänä nukkumasta hyvin marinoituna verinen lappu tissin peittona. Eikä muuten ole hävettänyt jälkeenpäin tippaakaan...
Mies

Muutama vuosi sitten Ankkarockissa tulin hieman huonovointiseksi ja samalla kun katselin Poets of the Fallin keikkaa, yrjösin kaaressa sellaselta törmältä lavan vierestä alas. Onneksi en sentään kenenkään niskaan - kait.
Nainen, Ankkarock

Kaveri kysyi seuraavana aamuna, miksei me mentykään Ankkaan ja itse en muista kyseisestä rockista muuta kuin menon sinne.

Kaikki meni kivasti erään tytön kanssa aina kotimatkaan asti. Ilmeisesti sen verran dopingia nauttineena en tajunnut että tyttö oli menossa vain puolimatkaan ja eikun mukaan. Sitten perillä ihmettelin, että on se kumma kun ei näytä yhtään kotiseuduilta. Lopulta homma selvis ja loppumatkasta tuli melkoisen työläs.
Mies, Ruisrock

Olin sen yhden kerran päässyt suuren idolini keikalle festareilla - ja lähdin kesken keikan pois, koska oli niin hirveä darra edellisten päivien jäljiltä. Ei näin.
Nainen

En ollut ehtinyt tasoittaa oloani vielä edelliseltä illalta uuteen nousuun. Huitaisin puolessa tunnissa tuopillisen kuohuviinin ja Pople-mansikkaliköörin sekoitusta. Keikka meni mukavassa nousujohteisessa, mutta keikan jälkeen paha olo yllätti ja oksensin pitkin leirintäaluetta vaaleanpunaista vaahtoa, kun en ehtinyt vessaan asti.

Heti kun Ruisrock julkaisi, että The Sounds on lauantain pääesiintyjä, marssin siltä istumalta ostamaan lippuja. Ruissi on aina ollut koko kesän kohokohta ja sitä venailtiinkin koko kevät!

Ensin tuli kuitenkin juhannus kokkoineen ja tansseineen. Juhlien lomassa tavarat jäivät vähemmälle huomiolle ja aamulla huomasin, että lompakosta oli jollekkin pitkäkyntiselle kelvannut kakskymppisen lisäksi myös Ruissi-lippuni. Eipä siinä mitään, uudestaan vain lippuostoksille.

Saapui heinäkuu ja festarit starttasi. Oli lauantai ja tiedossa festarin kohokohta The Sounds! Päivä meni loistavasti, katseltiin keikkoja, saatiin uusia ystäviä ja viihdyttiin anniskelussa. Aika meni siivillä ja tuli hoppu eturiviin. Kaverit menivät edeltä varailemaan paikkoja ja minä hoipertelin viemään reppuja narikkaan. Alkoholin myötä havannointikykyni oli HIEMAN heikentynyt ja suunnistin epähuomiossa narikkatiskille porttien ulkopuolelle. Ruisrockin "lipulla kerran päivässä sisään" -käytäntö oli järkkäreillä hyvin halussa, enkä tosiaan päässyt enää alueelle takaisin. Ja missasin sen kaikkein odotetuimman keikan.
Nainen, Ruisrock

Ilosaarirockissa päätettiin kavereiden kanssa mennä näyttämään pientä showta miespuolisille autoilijoille pitkin Joensuuta. Ja hupsista, multa pompsahti rinnat paljaiksi. Siinä sai sitten humalainen nainen keräillä itseään maasta häpeästä.
Nainen, Ilosaarirock

Eksyin jonkun bändin keikkabussiin heti ekana iltana. Löysin illan mittaan festarialueelta yhden koulukaverin ja mukavan oloinen tyyppi alueen ulkopuolella halusi ostaa meiltä olutta. Myimme pari pulloa ja jäimme jorisemaan niitä näitä. Muutaman olusen jälkeen hän ehdotti, että mennään keskustaan kun hänellä on siellä keikkabussi. Mietittiin hetken aikaa, että "mitäköhän tästäkin tulee" mutta menimme silti. Turun keskustan laidalla oli kuin olikin keikkabussi. Siellä sitten muiden ihmisten kanssa juotiin lisää ja kuunneltiin akustisen kitaran rämpytystä. Hatarat muistikuvat siitä missä vaiheessa olen lähtenyt pois, mikä bändi oli kyseessä ja miksi minulla oli aamulla kainalossani yksi kartonki tupakkaa. Nämä mietityttävät vieläkin välillä kahdeksan vuoden jälkeen.
Mies

Varastin sämpylän Provinssirockin leirintäalueen kioskista pilvipäissäni.
Mies, Provinssirock

Seurasin tyttöystäväni kanssa illan viimeisiä esiintyjiä Provinssirockissa. Koska oli lauantaipäivä, oli vettä vahvempien juomien nauttiminen ollut käynnissä jo hyvän aikaa. Minulta oli sattumoisin varastettu lompakko (tai olin kadottanut sen) aikaisemmin samana päivänä, joten olin hieman hiilenä. Jossain vaiheessa, melko turhautuneena nappasin tyttöystäväni kädestä kiinni ja vauhdilla vedin hänet mukanani leirintäalueelle asti, jossa lopulta huomasin, että mukana roikkunut nainen olikin joku tuntematon... ja eikun takaisin festarialueelle etsimään sitä oikeaa tyttöystävää.

Huttunen - Espanjalainen punaviini
Huttunen - Espanjalainen punaviini Kuva: Alko Oy
Kun Ruissiin sai vielä viedä omia juomia pahvitölkeissä, join reteesti pari tölkkiä punaviini Huttusta. Pääsin perille ja aloin olla niin tuiterissa, että innostuin puhaltelemaan tuntemattomien miesten napaan ilmaa, että kuuluisi pörähdyksiä. Pöristeltyäni puoli tuntia ja Lapinlahden lintujen aloittaessa päivän ensimmäisinä settiään, tuli huono olo. Vietin bajamajassa keikan ajan oksentaen Huttusta. Seuraava muistikuva oli kun heräsin bussissa matkalla kotiin. Poikaystäväni oli laittanut minut bussiin ja jäi itse festareille. En siis nähnyt Ruissista käytännössä mitään muuta kuin karvaisten miesten napoja ja seuravaana päivänä oli vuosisadan krapula. Silloin kyllä hävetti, koska olin lähemmäs kolmekymppinen ja olimme poikaystävän kanssa melkein juuri tavanneet.
Nainen, Ruisrock

Oltiin kaverin kanssa juomassa kaljaa ennen festareille menoa. Siinä sitten pienessä maistissa katselin, kun joku nainen oli lähdössä pyörällä liikkeelle ja asetteli oikein huolellisesti peppuaan satulalle. Tuli ilmeisesti turhan tarkasti vahdattua, sillä kohta takaa kuului miehen ääni, että voisitko lopettaa mun vaimon perseen tuijottamisen.
Mies

Kolmen päivän putki ja sammuin baarin vessaan. Siitä juna-aseman lattialle nukkumaan ja odottamaan ensimmäistä junaa. Hieno fiilis.

Vuosia sitten ensimmäisillä festareillani Provinssisssa odotin erityisesti Linkin Parkin keikkaa. Oltiin ajoissa odottamassa ja juuri kun bändi nousi lavalle niin multa poikkesi filmi ja alkoi aivan järkyttävä huono olo ja oksennus. Tuntemattomat pojat saattoivat onneksi takaisin teltta-alueelle. Ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan, mutta ainakin muistan juuri ja juuri nähneeni bändin, vaikka yhtään biisiä en ehtinyt kuulla.
Nainen, Provinssirock

Bajamajan höyryävä kita

Nuo muoviset hotelli helpotukset eivät aina aiheuta vain helpotusta. Bajamaja on festareiden toiseksi yleisin nolojen tilanteiden aiheuttaja. Useampi neito valitteli jääneensä lukkojen taakse. Toisaalta eräs nuorimies kertoi hajonneesta lukosta, jolloin hänet yllätettiin "työn touhussa." Emme halua tietää mistä työstä oli kysymys.

Bajamajassa vieraillessani yritin saada kännykkää takataskusta pahasti epäonnistuen ja mokoma lipsahti sitten suoraan bajamajan höyryävään kitaan. Hädissäni rupesin kirkumaan, joka taas aiheutti niin paljon hämminkiä ulkonaoleville, että siellä ruvettiin pelastusoperaatioon, jotta saataisiin minut ulos. Siinä vaiheessa kun ovea ruvettiin repimään väkivoimin irti tajusin, että nyt kannattaa myöntää tappio kännykän suhteen ennen kuin tulee pelastuslaitos paikalle minua "pelastamaan". Hieman hävetti selittää ettei hengenhätää tosiaan ole vaikka huusin kuin syötävä!
Nainen

Jäin jumiin bajamajaan. Kammoksun muutenkin bajamajavisiittejä koko sydämmestäni ja tämä yksilö oli ehtinyt olla jo vähän liiankin kovassa käytössä. Ainoana vaihtoehtona olisi ollut pissata housuun, joten keräsin itseni, hengitin syvään ja suunnittelin asioivani supervauhdilla. Muutama sekunti ja heti ulos. Tai sitten ei, sillä jotenkin ovi oli jumiutunut, enkä saanut sitä auki. Paniikin vallatessa yritin huutaa apua, mutta kukaan ei kuullut bändin vetäessä settiään täysillä viereisellä lavalla. Ahtaanpaikankammoisena aloin töniä ovea auki, sen antaessa kovan yrityksen jälkeen vihdoin viimein periksi. Suorastaan lensin ovesta ulos kaatuen yökkäillen nauravien festarikävijöiden eteen. Nolona hävisin paikalta.

Vieraan teltan mysteeri

Sen oman teltan löytäminen on monesti niin kovin vaikeaa. Pystyttämisestä puhumattakaan.

Heräsin alasti vieraasta teltasta parin vieraan ihmisen parista, muistamatta miten sinne olin joutunut.
Mies

Olin selvinnyt takaisin leirintäalueelle Ruissaloon ja aikani valvottuani mennyt nukkumaan. Herättyäni havahduin, että vieressä nukkuu joku täysin kummallinen tyyppi ja ihmettelin, että miksi teltan väri on näin outo. Ajattelin sen johtuvan auringosta, mutta ei. Olin mennyt väärään telttaan nukkumaan, ottanut kaverin tyynyn ja vetänyt lahjakkaat unet. Onneks heräsin sen verran ajoissa, että tyyppi nukkui ja sainki väännettyy darraisen minäni omaan telttaan. Ei saakeli siinä oli miettimistä.
Mies, Ruisrock

Lähdimme pari vuotta sitten tyttöjen kanssa yhdessä juhannusfestareille neljän hengen porukalla, mukanamme kaksi telttaa. Olin ottanut porukoiden uuden ison teltan mukaan ja selittänyt kuinka tilava ja vedenpitävä se on. Kaverini kahden hengen pikkuteltta päätettiin pystyttää ensiksi, jonka jälkeen aloimme koota minun telttaa. Se osoittautui kuitenkin yllättävän vaikeaksi. Naapuripojat nauroivat meille ja tulivat avuksi, mutta hetken päästä hekin luovuttivat.

Tajusin tässä vaiheessa, että puolet telttakepeistä oli jäänyt kotiin, eikä telttaa voinut koota. Karma is bitch, vahingoniloni kostautui ja lopputuloksena nukuimme kaikki kaverini pienessä teltassa.
Nainen

Olin teininä ekaa kertaa kavereiden kanssa festareilla. Meillä oli pieni kahden hengen halpisteltta kolmelle tytölle. Tarkoitus oli juhlia koko viikonloppu. Ensimmäisenä iltana olin tietysti übertuiskeessa ja päätin kömpiä aikaisin nukkumaan. Kuin ihmeen kaupalla löysin oman telttamme ja sammahdin saman tien. Muutaman tunnin päästä heräsin kuvotuksen tunteeseen, oksua pukkas. Onneksi olin pää teltan ovelle päin, siitä vaan vetoketju auki ja kitarisat laulamaan. Ja jatkoin uniani.

Kaverit herättivät teltalle tultuaan, olivat kovin kiukkuisia. "Miks helvetissä oot oksentanu telttaan?!" Kaverien valmiiksi levitellyt makuupussit oli saaneet suurimmat osumat. Annoin heille oman pussini yhteispeitoksi ja loppufestarin nukuin märän pyyhken alla (tietysti satoi vettä kaikki kolme päivää, eikä mikään kuivunut). Suihkin teltan vielä yöllä hädissäni täyteen Offia peittääkseni hirveän hajun. Lopputuloksena oli festarimajoitus, josta seuraavina vuosina päästiin onneksi vain ylöspäin.
Nainen, Nummirock

Sekalaista sekoilua

Erilaisiin paskakasoihin ja kuralätäköihin kaatumista oli sattunut useille, mutta se ei tuntunut haittaavan kenenkään festaritunnelmaa. Myös alastomuus ja holtiton sekstailu sekä pissiminen aiheuttavat noloutta festariväen keskuudessa.

Kaaduin paluumatkalla Ruisrockista kävelytien viereiseen "sikaojaan" ja haisin loppumatkan kammottavalta kuraisissa vaatteissa.
Nainen, Ruisrock

Olen erittäin harkitseva tyyppi ja varmistan aina, että minula on kaikki tarpeellinen mukana, minne ikinä lähdenkin. Näin ollen, otin tiestysti festarialueelle vaihtopikkarit mukaan, ihan varmuuden vuoksi. Alueelle mentäessä oli laukkujen tarkastuus, ja laukkuni sivutaskussa olleet pitsipikkarit tarttuivat laukkua tarkastavan miehen metalliseen kelloon ja jouduin huomauttamaan tästä ystävällisesti. Mies muuttui ihan punaiseksi. Taisi häntä nolottaa vielä enemmän kuin minua.
Nainen

Yökastelin vahingossa festarihoitoni telttaan ja aamulla silittelin hänen kaverinsa poskea, kun en ymmärtänyt vieressä maanneen miehen vaihtuneen. Hoitoni oli siirtynyt seurustelemaan teltan ulkopuolelle kavereidensa kanssa. Lähdin aika rivakasti enkä enää paljoa kehdannut selitellä.

Oltiin kaveriporukalla Himoksella ja saatiin toisena päivänä loistoidea lähteä koko poppoo autolla 20 km päähän eräälle järvelle. Grillattiin, juotiin, uitiin, kunnes yllytyshulluna meikäläinen pistettiin uimaan järven yli toiselle puolelle ja takasin, alasti! Sillä välin kun toiselta puolelta takasin päin läksin oli jätkät ottanu auton alle ja paineli jo kaukana pois päin! Ei siinä muuta kuin munasillaan 20 km aatamin tavoin takaisin festarialueelle! Pienessä tuiskeessa matka taittui joutuin, eikä edes hävettäny.
Mies, Himosfestival

Ruisrockissa Aerosmithin keikan jälkeen missasimme viimeisen junan Helsinkiin. Ei auttanut muu kuin kävellä taksitolpalle ja kysellä hintaa. 1000 markkaa ilmoitti kuski ja se oli otettava kun muuta vaihtoehtoa ei ollut.
Mies, Ruisrock

Yövyttiin teltta-alueella ja naapuriteltan poika kusi meidän teltan päälle. Ei paljoa sillon naurattanut, mutta nykyään ehkä jo.
Nainen

Kaksi miestä ja kaksi naista, mutta vain yksi auto. Ensimmäisenä aamuna kävimme katsastamassa suihkut, mutta ne olivat niin saastaiset, että oli oltava ilman. Järvivesi oli saatanan kylmää, niin ei uskaltanut uida. Näin tuoksu autossa oli festarien jälkeen mitä eksoottisin ja epämielyttävin. Kotiin päästyäni ja kamat purettua koko talo haisi aivan hirveälle. Kyllä siinä oli siivoamista parille päivälle, että hajut saatiin vaatteista ja repuista irti. Kuittailua olemme kaverini kanssa kuulleet tuosta reissusta.
Mies, Kuopiorock

"Hellä hetki" teltta-alueen viereisessä puskassa 20 minuuttia tapaamisen jälkeen. Sieltä sitten takaisin kavereiden ja telttanaapurien pariin tukka takussa ja oksissa hametta korjaillen. Voin sanoa, että aamulla nolotti näyttää naamaansa leirissä, ei ollut nimittäin yhtään mun tapaistani - oikeasti!
Nainen

Ruisrockissa kaadoin kuningatar-piltin housujen haaroväliin, tahra näytti siltä kuin menkat olisi puskenut housujen läpi. Miehellä.
Mies, Ruisrock

Halusin aloittaa festaripäivän suihkunraikkaana ja suihkun aikana lähtivät vaatteeni jonkun toisen matkaan. Viuhahdin sitten läpi leirintäalueen hakemaan uudet kuteet.
Nainen, Ruisrock

Himosfesteillä, juurikin nyt juhannuksena, minua lähestyi kalskean komea nuorimies ja kehui tuuheita hiuksiani, niitä samalla ihanasti koskettaen. Mitäpä minä siihen? Tokaisen takaisin, että näkisitpä mitä alakerrasta löytyy. Tämä (ehkä) elämäni mies kääntyy kannoillaan ja poistuu.
Nainen, Himosfestival

Ehkäpä tämän jutun myötä tuuhea nainen ja kalskean komea nuorimies vielä löytävät toisensa.

Jaa omat festarikokemuksesi kommenteissa! Ja ei, kuvien henkilöt eivät liity millään tavalla jutun festarikokemuksiin. Pehmeän hedelmäisen Huttusen voi poistaa Alkosta reilulla 8 eurolla.

Hyvää festarikesää!

8 kommenttia

Olinpa kerran nuori

28.6.2013 11:41

Ikää 16 v. ja Ankkarock 1999(?). Repussa koko omaisuus kamerasta äidin pankkikorttiin (se vaan unohtui sinne) ja festariliput. Puskahässimistä ankkarockin ulkopuolella jonkun (varmaan tosi ihanan) miekkosen kanssa ennen alueelle menoa ja jäi sitten siinä tohinassa se perjantaikin tyystin väliin. Reppu sisältöineen sitten kelpasi jollekin ohikulkijalle. Herääminen Malminkartanosta tämän tyypin luota ilman puhelinta ja rahaa. Aamulla soitto kotio ja kaverille, että hengissä ollaan ja pummilla Koivukylään kaverin tykö.
Kyllä äiti oli ylpeä.

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.

Qstock

28.6.2013 11:49

Ostin 0,5 kokiksen, avasin sen sillee ovelasti, join melkein loppuun sen, latasin sen tilalle jekkua, laitoin korkin kiinni, sillee ovelasti. Sit menin festarialueelle sen kaa onnistuneesti, korkkasin ja aloin naukkaileen. Matkalla lavalle poikkesin anniskelu alueelle ja sieltähän ei päästetty pois EES sen kokis pullon kaa, joten vetäsin varmaan 0.4l jekkua melko nopeeseen tahtiin.... Oli tarkoitus olla sivistyneesti siellä, mut en onnistunut tuon episodin takia!

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.

Qstockin JV

28.6.2013 12:12

Muistan sinut sieltä! Tänä vuonna et tule millään juomalla koko alueelle... (jos muutenkaan)

Ilosaari

28.6.2013 14:37

Parisen vuotta sitten menimme Ilosaaressa perinteisesti jatkoille Rytmiklubille. Yksi kaveri oli kuskina ja menimme sitten minun autolla. Kuitenkin alkoi kisakunto loppua illan mittaan ja kävin kavereilta kysäsemässä josko lähdettäisiin jo kämpille nukkumaan. Muut halusivat vielä jäädä, mutta kaveripariskunta oli valmiina lähtöön. Kävin vielä vessassa ja sillä aikaa oli pariskunta kadonnut. Suutuin (jostain syystä tästä) ja kävelin kuskina olevan kaverini luokse ja tivasin autoni avaimia. Avaimet sain (kaverit luottivat etten lähde ajamaan) ja menin takapenkille nukkumaan. Tietenkään en aikeistani kavereille kertonut, eivätkä he tulleet auton kautta klubilta lähtiessään. Sen sijaan heräsin parin tunnin päästä puhelinsoittoon kun kaverit olivat kämpillä, että missäs neiti mahtaa luurata. Siitä sitten sisukkaana tallustelin parin kilsan matkan kämpille, osan vielä metsän läpi puhelimen navigaattorin avustamana. Korkokengät likaisina, jalat muusina ja kiukkusena nenä pystyssä sujahdin makuuhuoneessa kun kaverit nauravat että sieltä se äkäpussi tulee!! Muut pitivät jatkoja ja minä menin nukkumaan kiukkuisena. Jälkikäteen tästä episodista on revitty monet naurut! :D Väsytti niin että pisti kiukuksi.

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.

Festarineitsyt 4ever

6.7.2013 22:22

Ikinä en ole festareilla (tai keikoilla) käynyt, enkä ole mitään (itselleni) merkittävää menettänyt. Eikä se ole yhtään noloa, kuten Cityn "laatujournalistinen kirjoitus" väittää tai vitsailee.

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.

festarivippi

8.7.2013 18:26

Mistä tiedät, ettet ole menettänyt mitään merkittävää? Ja tämä kirjoitushan oli lainauksia lukijoiden tarinoista?

neitsytpaskaa

30.12.2017 01:28

Onpas. Olet nolo nolla, paska ja luuseri. Haista vittu.

lartson

3.1.2015 12:05

Qstock 2013. Onnistuin varastamaan jostakin postilaatikon, mutta en vieläkään tiedä mistä. ilmeisesti onnistuin myös varastamaan postilaatikkoon jonkun muun festarijuhlijan oluet. Aamulla heräsin sitten keskeltä leirintäaluetta makuupussista postilaatikko kainalossa... Kaukana omasta teltasta.

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.