Paavo Väyrynen

Vastarannan Väyrynen

Eikö mua rakasteta enemmän kuin ketään muuta, koska olen saanut urani aikana enemmän ääniä kuin kukaan toinen suomalainen? - Paavo Väyrynen
Eikö mua rakasteta enemmän kuin ketään muuta, koska olen saanut urani aikana enemmän ääniä kuin kukaan toinen suomalainen? - Paavo Väyrynen

Koska olet ollut viimeksi väärässä? Miksi vedät kotiin päin? Pitäisikö katteettomia lupauksia tekeville kansanedustajille antaa potkut? Ulkomaankauppaministeri Paavo Väyrynen politiikantoimittajamme Ari “Provo” Peltosen in your face -haastattelussa.

Paavo Väyrynen ottaa minut vastaan nykyisellä työpaikallaan ulkomaankauppaministerin byroossa. Kättely ja asiaan.

Mitä mieltä olisit siitä, jos kaikki 200 kansanedustajaa olisivat sinun tavoin ilmoittaneet, etteivät suostu hommiin elleivät pääse ministeriksi?

“Eihän kukaan muu voinut toimia samalla tavalla, koska kukaan muu ei ollut europarlamentissa. Jos ei ole europarlamentaarikko ja tulee valituksi eduskuntaan, on velvoitettu ottamaan tehtävä vastaan.”

Ihmiset valittavat, ettet koskaan myönnä olevasi väärässä...

“(huokaa)Nii-i...”

Pitääkö mielikuva paikkansa?

“Olen toki myöntänyt erehtyneeni tai olleeni väärässä.”

No mikä on isoin asia, jossa olet ollut väärässä?

“(miettii)....Monenlaisia erehdyksiä itse kullekin sattuu... nyt muista tässä mikä sellainen voisi olla... Onhan niitä toki ollut... On muistanut väärin jonkun asian...”

Koska olet ollut viimeksi väärässä työasioissa?

“Työasioissa...(miettii pitkään)... nii... nii... Ei yhtä selkeätä asiaa tule kyllä nyt mieleen...”

Lanseeraamasi ilmaisu mediapeli on klassikko. Onko potentiaalinen äänestäjäkuntasi niin tyhmää, että media voi ohjailla heitä mielensä mukaan?

“Ei siitä ole kysymys. Vuoden

-94 presidentinvaaleissa jostakin syötettiin Helsingin Sanomiin uutinen, että Venäjä on lähettänyt Suomen hallitukselle nootin, jonka minä olisin tilannut. Se oli vaaleja edeltävänä lauantaina pääuutinen ja sillä ohjailtiin riittävää määrää äänestäjiä niin että putosin toiselta kierrokselta. Olihan siinä muutenkin esim. televisiossa erittäin räikeää ohjailua.”

Viime vaaleissa julkaistiin gallup juuri ennen äänestyspäivää, jossa väitettiin Kokoomuksen kannatuksen olevan laskussa, mutta selkeän vaalivoiton kuitenkin saivat.

“Se on henkilövaaleissa eri asia, tilanteessa, jossa väitetään tilatuista nooteista. MTV:hän sai siitä myöhemmin julkisen sanan neuvostolta langettavan tuomion, mutta mitä väliä sillä oli enää. Helsingin Sanomien toimitus tietää, kuka vuoti noottiuutisen lehteen, mutta eivät ole sitä kertoneet.”

Oletit voivasi olla parempi presidentti kuin Martti Ahtisaari?

“Totta kai.”

Ja olisit halunnut toisen ministerin pestin, jotta olisit voinut ajaa paremmin Lapin asioita.

“Se oli yksi syy.”

Etenkin kepulaisia kansanedustajia syytetään kotiinpäinvedosta. Eikö kansaedustajien ja vielä enemmän ministerien pitäisi ajatella koko maan etua, eikä nuoleskella vaalipiirinsä äänestäjiä?

“Silloin kun kansanedustaja edustaa sellaista vaalipiiriä kuin Lappi...”

Edustat siis nimenomaan Lappia, etkä Suomea, vai?

“Lähden siitä, että jos kansanedustaja edustaa aluetta, jossa on erityisiä ongelmia, hän pyrkii hoitamaan sen asioita hyvin. Eihän siinä ole ristiriitaa.”

Pitäisikö härski kotiinpäinveto rinnastaa lahjuksiin, siis lahjusten antamiseksi äänestäjille? Johonkin turhaan siltaan laitetut rahat on kuitenkin pois jostakin muusta.

“Eiväthän ne ole...”

No aivan takuulla esim. siltaan upotetut miljoonat on jostain muusta pois!

“Eri puolelta Suomea tulevat ministerit neuvottelevat tuollaisista asioista. Minusta on luonnollista, että ministeri huolehtii oman kotimaakuntansa asioista.”

Olet siis sitä mieltä, että on oikein kiinnittää enemmän huomiota kotimaakuntansa kuin koko Suomen asioihin?

“Kyllä se minusta on perusteltua, että koko maan asioita hoitaessaan kiinnittää huomiota myös oman maakuntansa asioihin. Meillä on kyllä erittäin tiukka julkisuusvalvonta siinä, ettei perusteetonta kotiinpäinvetoa voi tapahtua.”

Perusteltu kotiinpäin veto on OK?

“Näin on kautta aikojen tapahtunut ja näin toimitaan.”

Pitäisikö olla mahdollisuus antaa kenkää katteettomia lupauksia antaville kansanedustajille? Loppuisi ennen vaaleja tapahtuva valehtelu.

“Edustaja valitaan neljäksi vuodeksi. Ei heitä voi kesken kauden vaihtaa.”

Yleensä hommissa on mahdollisuus vaihtaa työntekijää jos se ei tee sitä mitä se on luvannut tekevänsä. Jos tilaat jonkun tekemään kylppärirempan ja se ryhtyykin sisustamaan olkkaria, niin kyllä sille voi kesken alun perin sovitun määräajan kenkää antaa!

“On kansanvallan edellytys, että valittu edustaja voi olla itsenäinen äänestäjiinsä nähden sen vaalikauden ajan.”

Ylivoimainen enemmistö kansasta inhoaa Paavo Väyrystä. Jos olisit lojaali Suomen kansaa kohtaan, niin sinähän jättäisit politiikan.

“Toi on aika omituinen väite. Eikö mua rakasteta enemmän kuin ketään muuta, koska olen saanut urani aikana enemmän ääniä kuin kukaan toinen suomalainen?”

Se on vähemmistö, joka sinua on kannattanut, suuri enemmistö on kuitenkin sitä mieltä, että olet kiero tyyppi.

“Milläs tavalla tuo on mitattu!?”

Etkö sä ole huomannut mitään tuollaista!?

“Onko Helsingin kapakoissa tollainen käsitys vallalla?”

Jos joku poliitikko olisi valittava inhotuimmaksi, niin kyllä sen on oltava Paavo Väyrynen...

“Olen saanut enemmän ääniä kuin kukaan suomalainen. Tarja Halonen voi ehkä viime vaalien jälkeen mennä ohi. Minulla on ollut enemmän luottamusta kuin kellään toisella.”

Mutta tuollainen laskentatapa johtuu vain pitkästä urasta ja on epäreilu nuorempia kohtaan!

“Eihän pitkää uraa voi olla, ellei ole luottamusta ja kannatusta.”

Kymmenen prosentin kannatus riittää siihen, vaikka 90 prosenttia olisi eri mieltä. Aikoinaanhan sanottiin, että työttömyys ratkeaisi sillä että Paavo Väyrysestä tulisi presidentti, koska puolet suomalaisista muuttaisi maasta. Eihän kenestäkään muusta ole vastaavaa sanottu.

“Onhan sitä monenlaista huulta heitetty...”

Miltä se tuntuu?

“(vihaisesti) Mikä!?”

No se.

“Olen erittäin iloinen, että minulla on vankka kannatus.”

Mutta miten suhtaudut negatiiviseen suhtautumiseen? Huumorilla?

“Minä jätän sellaiset ihmiset omaan arvoonsa, jotka tuollaista huumoria harrastavat.”

Onko oikein, että eduskunnassa, jonka kaiken järjen mukaan pitäisi näyttää esimerkkiä kansalle, voi ostaa työpaikkaruokalasta alkoholia?

“Siellä käy paljon vieraita...”

Mutta kansaedustajat voivat juoda työpaikallaan alkoholia! Sehän ei ole suurimmassa osassa työpaikoista mahdollista.

“Eduskunnassahan se on ikivanha käytäntö. Minun puolestani sen vois kyllä lopettaa.”

Mitäs mieltä olisit siitä, että kansanedustajat saisivat saman palkan + ylityölisät kuin suomalaiset keskimäärin, jolloin esim. tehdyt leikkaukset koskisivat konkreettisemmin myös heitä itseään.

“Se on sama kuin muillakin työpaikoilla, jos tehdään halvalla, niin jälkikin on sitä.”

Eli kansanedustajat tekevät työtä rahan, eikä kansanvallan takia...

“Sehän on kansanvaltaa, että pätevät henkilöt voivat hakeutua tehtävään.”

Kyllähän ihminen voi olla pätevä vaikka tonniviidelläsadalla!

“Kysymys on siitä, ketkä hakeutuvat...”

Eli osittain haetaan rahan takia!

“Jos joku saa opettajana kaksi kertaa enemmän palkkaa kuin kansanedustajana, niin ei hän silloin ryhdy ehdokkaaksi.”

Luulisi, että edustajina pitäisi olla henkilöitä, jotka ovat valmiita uhrautumaan “pienemmälläkin” palkalla kansanvallan alttarille, senhän jos minkä pitäisi olla kutsumusammatti.

“Meillä on lähdetty siitä, että palkan pitää olla sellainen, että saamme päteviä ihmisiä ehdolle.”

Pitäisikö tukea mieluummin kaupungissa kuin maaseudulla asumista, koska autoton kaupungissa asuja ei vauhdita ilmastonmuutosta yhtä paljon kuin autoa tarvitseva maalla asuva?

“Suurimmalla osalla kaupungissa on kuitenkin se auto.”

Mutta nekin ajavat lyhyempiä matkoja.

“Se on yksilökohtaista.”

Onko Kekkonen edelleen suurin esikuvasi?

“Kyllä. Kaikkien aikojen paras presidentti.”

Tekikö hän virheitä?

“Näin jälkikäteen ajatellen oli virhe, että hän asettui ehdokkaaksi vielä vuonna 1978.”

Oliko Kekkosen valinta poikkeuslailla ohi vaalien oikein?

“Se oli niissä oloissa aivan oikein.”

Kuinkas demokraattista se oli?

“(kivahtaa) Mitäs jos lukisit vähän poliittista historiaa ja selvittäisit, mikä se tilanne silloin oli!”

Eiköhän Kekkonen olisi valittu tuolloin ihan rehellisilläkin vaaleilla presidentiksi...

“Siinä oli oma taustansa, EEC-vapaakauppasopimus ja muut... Suosittelen, että luet vähän poliittista historiaa.”

Sinua on kritisoitu paljon liian läheisistä Neuvostoliitto-suhteista. Menikö nuoleskelu koskaan överiksi?

“Minulla oli se tilanne, että olin liiankin tiukka heitä kohtaan. Siksi en kuulunut heidän suosikkeihinsa.”

Oho! Millä tavalla?

“Kautta linjan. Esim. kritisoin Neuvostoliittoa kun se oli aiheellista.”

Miten?

“...Noh... heh heh... liittyen heidän politiikkaansa... Tietysti kritiikki siihen aikaan oli aika pehmeää...”

Yksi 80-luvun ministeri sanoi minulle pari päivää sitten, että sulla oli suhde Eeva Kuuskosken kanssa.

“Ei pidä paikkansa.”

Mainitsin yhdelle toimittajalle tästä ja hänkin oli kuullut siitä. Mistä ihmeestä tuollainen huhu on lähtenyt liikkeelle?

“(alentavasti) Sinun pitää kysyä niiltä sun kapakkalähteiltäsi!”

Sen siis kertoi entinen ministeri.

“Väite ei pidä paikkansa!”

Hyvä, koska olisin ollut Vuokon puolesta järkyttynyt.

“...niih...niih...”

Väännetäänkö tähän loppuun kättä?

“Ei.”

File

  • Ikä 61
  • Pituus 175 cm
  • Paino 80 kg
  • Auto Saab Combi TDI
  • Ruoka Kaalilaatikko

27 kommenttia

terolius

7.9.2007 03:47

Olipa huono ja puolueellinen juttu Peltoselta. Et tunne poliittista historiaa, ja perustat tietosi Väyrysestä pelkille halvoille kuulopuheille ja lööpeille. Surkeaa journalisimia, erittäin huonoa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mies 33

7.9.2007 15:11

Isäni ei minulle montaa asiaa pikkupoikana opettanut, mutta mieleenpainuvin on kuitenkin se että "Paavo Väyrynen ajattelee sulkijalihaksellaan"......

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hyva vaan

7.9.2007 15:47

eika kun hyva artikkeli. Kerrankin joku viittii savustaa vayrysta.Ja taaskaan yhteenkaan kysymykseen ei suoraa vastausta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Tom K.

7.9.2007 15:51

Ei se mitaan, etta juttu oli huonosti tehty. Vayrynen nayttaa pystyvan vaivatta puhumaan pussiin toimittajan, jonka tietotaso on todennakoisesti lukion historiankurssien luokkaa. Jos jotain tasta jai mieleen, niin se, etta Vayrynen ei ole turha suomalaispoliitikko.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ei fani

8.9.2007 15:10

Paska-Peltonen tekee todellakin PASKAA. Vaikka itsekkään en kuulu Paavon ihailijakerhoon, niin on kyllä myönnettävä et siinä on Suomen tähän astisen historian merkittävämpiä poliitikkoja. Ja hyvä et Paavo tuo väriä tähän Vanhasen harmaaseen, hissunkissun, munattomaan ja mielipiteettömään nyhverö joukkoon. Paavoko jotain haluaa, niin silloin kansa kohisee ja kollegat ovat kurat kalsareissa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ilkkarabies

9.9.2007 18:42

Nyt meni toimittaja kyllä alta omankin rimansa. Tietty City on toimittajakaartinsa kanssa sellainen puuhakerho, että kun tulee kuinka negatiivista palautetta tahansa, sille lähinnä kikatellaan ja kun tulee positiivista niin lätkitään ringissä toisiaan olkapäille kuinka tuli taas tehtyä hyvää työtä...

Paavo Väyrysestä olisi saanut helposti paremmankin haastattelun, eikä vaivaa olisi tarvinnut edes paljoa nähdä. Nyt toimittaja nosti esiin aiheita jotka olisivat olleet kenen hyvänsä ministerin haastattelussa tosi kova juttu ja johtaneet todennäköisesti jopa haastattelun keskeyttämiseen, tosin arvon toimittaja vaan oli näine aiheineen armeliaastikin katsoen 15 vuotta myöhässä.

Olisihan sitä voinut lukaista vaikka edes muutaman iltalehden ennen haastattelun tekoa ja kysyä Väyrysen tulevaisuudennäkymiä erinäisistä sisä-ja ulkopolitiikankin kysymyksistä, hänestä henkilönä tai poliittisesta menneisyydestä nyt vielä paremmin (Vinkki: sieltä löytyy suuren yleisön kannalta hieman kiinnostavampia ja ajankohtaisempia juttuja kuin vehkeily NL:n kanssa tai Kekkonen).

Mutta ai niin.

Kun on Cityn toimittaja ei tarvitse tehdä taustatyötä tai oikeastaan töitä ollenkaan. Sen kun vaan naputtelee kysymyksiksi varttia ennen haastatteluun menoa mitä mieleen paniikissa välähtää tai kirjoittaa ylipäätään aiheesta kuin aiheesta vähän sinne päin, niin toimitus kun koostuu omista ryyppykavereista, niin aina on toimeentulo taattu. Jos olisin teille maksava mainostaja, vetäisin mainokseni pois moisesta roskalehdestä.

Seiskakin on tehty paremmin,
-Ilkka

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Herra Isä

9.9.2007 23:34

Myötähävettävin haastattelu ikinä. Heitellään täysin perättömiä väitteitä, ei ole tongittu taustoja hevonkarvan vertaa. Ja kaikki tämä vain siksi, että Ari "Paska" Peltonen pääsisi taas kerran näyttämään naamansa lehdessä (miksi ihmeessä toimittajan kuva pitää olla joka jutussa, vaatiiko Peltosen sopimus sitä?) ja jotta hän pääsisi taas kerran todistamaan että katsokaa kun oon rohkee ja räävitön ja uljas eikä hävetä yhtään!

Cityn taipumus personoida ammattitaidottomia lehtikirjoittajia bränditoimittajiksi on saanut viime aikoina kuvottavia piirteitä. Kullanarvoinen vinkki päätoimittajalle: se, että Tuomas Vimmalla, Walter de Campilla ja Jaana Rinteellä on omat logot, jotka tekevät heistä tavaramerkkejä, joiden varjolla he voivat keskittyä puhumaan jutuissa itsestään, ei saa heitä vaikuttamaan yhtään sen paremmilta kirjoittajilta. Paska on paskaa (en viittaa Peltosen taiteilijanimeen) vaikka sillä olisi graafinen logo.

Tuomas Vimma ja Walter de Camp: Olette pellejä. Jaana Rinne: Olet pelletär. Arvovaltaisia toimittajia teistä voisi tulla, jos opettelisitte vähän lisää journalismin ja kirjoitustekniikan periaatteita ja käytäntöjä. Vimma, korvaa typerät lauseenvastikkeesi ja "hauskat" kiertoilmaisusi oikeasti oivaltavalla ilmaisulla, niin olet vahvoilla. Rinne, minulle ei ole lukijana merkitystä sillä, mitä sä teit ja minkä julkimon kaa missäkin hengasit. Se tila haastateltavan sitaattien välissä ei ole tehty toimittajan itsekorostusta varten. De Camp, oot varmaan tosi kova pelimies ja hienoa että olet sijoittanut Juha Itkosen Coolit tyypit -listallesi. Mutta kirjoittajana olet avuttoman vanhanaikainen.

Ai niin, ja Peltonen: Sulla on ollut Cityssä hyviäkin juttuja. Nyt vain jostain syystä alitit itsesi. Rakkautesi omaan naamaasi vain on aiheuttanut vaistomaisen vastenmielisyyden kaikkea naamallasi kuvitettua kohtaan, mikä tekee silmissäni tyhjäksi kykysi kirjoittajana.

No, nää nyt on vaan yhen ihmisen mielipiteitä... Cityä tulee edelleen luettua, kuten rivien välistä voitte päätellä. Herättäähän se tunteita. Tunne se on inhokin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

spudemus

10.9.2007 15:34

Ei ollut hauska, ei oivaltava, ei mitään...

Oliskohan ollut parempi jättää koko homma julkaisematta. Pave 6, Ari 0. Ei saanut Ari yhtään mitään Pavesta irti. "Vaikka provosoidaan, ei pidä provosoitua" Tietäisiköhän Ari kuka sanoi näin? Pitäisiköhän Arin keskittyä jatkossa haastattelemaan hiukka pehmeämpiä luita niin ei näyttäisi ihan tyrmätyltä?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anti-Paska

10.9.2007 16:11

Kansanedustajan palkoista länkyttäminen on niiiin lame ja passé. Viiden tonnin kuukausipalkka ei ole järkevä syy hakea kansanedustajan virkaa, jos ottaa huomioon, mitä riskejä hakemiseen ja mitä vastuuta ja paineita itse työhön liittyy.

Vaalikampanja, jolla on mitään edellytyksiä saavuttaa sen verran näkyvyyttä, että on edes mahdollista päästä "valtaan", maksaa hyvinkin kymmeniä tuhansia euroja. Yleensä ehdokas joutuu maksamaan siitä suurimman osan tai koko summan itse. Jos hän tulee valituksi, huomattava osa palkasta menee kampanjavelkojen maksamiseen. Jos ei tule valituksi, sitä vittumaisempaa on velkoja maksella.

Kansanedustajan työhön liittyy paljon vastuuta (vaikka jotkut edustajat eivät ihan kaikkeaan tee), ja esimerkiksi monien päätoimittajien, yritysjohtajien ja useimpien kaupunginjohtajien palkka on parempi kuin kansanedustajien. Kuka enää lähtisi edes ehdolle, jos palkka laskettaisiin Peltosen ehdottamiin lukemiin? Ei kukaan täyspäinen jaksa alta viiden tonnin kuunnella idioottien sössötyksiä siitä, että eduskunnassa tienaa liikaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Lala*

10.9.2007 16:37

Rakas Ari "Provo" Peltonen,
Voisitko alkaa käyttämään mieluummin liikanimeä "inttäjä". Siis: Ari "Inttäjä" Peltonen. Haastattelusi paljasti ainoastaan Väyrysen kivikovan ammattitaidon poliitikkona, ei juuri muuta. Sanon näin, vaikka en itse edes hänen kannattajajoukkoihinsa kuulukaan.
Kansanedustajien palkkoihin pätee sama "adverse selection" kuin muissakin työpaikoissa. Paikkaa ei siis hae henkilöt, jotka eivät tunne selviytyvän annetusta tehtävästä.

Pahoitteluni siis Ari "Inttäjä" Peltonen, viihteellinen ärsyttämisesi ja hoksottimiesi käyttö koki kultakauden 90-luvulla.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

väy

10.9.2007 17:02

Enpä olisi uskonut että tähän juttuun tulee tällaisia kommentteja, kun luin tämän heti jutun ilmestymisen jälkeen. Taitaa kommentoijat olla niin nuoria ettei ole laajempaa näkökulmaa asioihin.

Väyrysellä on enemmän poliittisia henkiä kuin kissalla, niin monta kertaa se on ryvettynyt erilaisissa sotkuissa ja aina luikerrellut selville vesille ja idiootit äänestävät aina uudelleen. Jalasmökkijupakka, epämääräiset vehkeilyt neukkudiplomaattien kanssa, lentoemännän perseen nipistelyt, kieltäytyi sulkemasta kännykkää lentokoneessa vaikka käskettiin, yritti perustaa jonkun ihme opiston avustusrahojen lypsämiseksi yms. Joku vois koota kirjan niistä :)

En väitä etteikö se osaisi puhua taitavasti ja osaisi politiikan temppuilut aasta ööhön. Mutta kun se moraalinen selkäranka on niin taipuisa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anti-Paskalle

11.9.2007 09:41

Lainaus: Kansanedustajan työhön liittyy paljon vastuuta (vaikka jotkut edustajat eivät ihan kaikkeaan tee), ja esimerkiksi monien päätoimittajien, yritysjohtajien ja useimpien kaupunginjohtajien palkka on parempi kuin kansanedustajien. Kuka enää lähtisi edes ehdolle, jos palkka laskettaisiin Peltosen ehdottamiin lukemiin? Ei kukaan täyspäinen jaksa alta viiden tonnin kuunnella idioottien sössötyksiä siitä, että eduskunnassa tienaa liikaa.

Pointti kansanedustajan palkasta on se, että sen maksavat veronmaksajat. Päätoimittajien ja yritysjohtajien palkat maksaa yksityinen sektori.
Myös lääkärien, sairaanhoitajien ja opettajien työ on vastuullista ja hyvin matalapalkkaista.
Kaikissa tutkimuksissa on todettu, että palkka on huono motivaattori (kun perustoimeentulo on turvattu), joten on perusteltua kysyä vähentyisikö ehdokkaiden määrä jos palkka olisi pienempi.
Tervetuloa työelämään!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Spudemus

11.9.2007 11:59

Väy:

Artikkelin kommenteissa taidetaan viitata ennemminkin itse haastatteluun ja Peltosen toimittajan"taitoihin" kuin Väyryseen poliittisena persoonana. Pave on ristiriitainen hahmo, mutta kyllä sellaisenkin haastattelu julkiseen mediaan ansaitsisi toimittajalta tiettyä ammattitaitoa ja osaamista.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ari Peltonen

12.9.2007 16:07

Ihanaa kun ihmiset pitkästä aikaa hikosivat artikkelistani!
Palautteeseen:
Ei fanille:Hitler,Putin ja Wee Bush ovat hekin Paavon tapaan merkittäviä politiikkoja,mutta se ei merkitse,etteikö heidän toimiaan voisi kritisoida,vai mitä...?Samaa mieltä olen siitä,että Paavo tuo hommiin väriä,vaan se ei välttämättä tee ihmisestä pätevää poliitikkoa.Muistanet Tony Halmeen?
Ilkkarabies:Toki olisin voinut kysyä Paavolta tulevaisuudennäkymiä erinäisistä sisä-ja ulkopolitiikan kysmyksistä.Asteikolla 1-100 kuinka paljon luulet Cityn lukijoita sellaisten kiinnostavan?City on City,Hesari Hesari ja Suomen Kuvalehti Suomen Kuvalehti.Ja Cityn väen kanssa en ole ryypännyt kertaakaan,tavannut olen tasan yhden kerran...
Herra Isä:Minä en päätä näkyykö minun kuva juttujeni yhteydessä,(itseasiassa tällä pärstäkertoimella...no antaa olla...),enkä ole kuvani lehteen laittamista kertaakaan ehdottanut.Vai olin sinun mielestäsi rohkea,uljas ja räävitön?Kuulostaa hyvältä,mutta miten muka olin?Ei toi nyt mitään ihmeellistä mielestäni ollut.Ja Paska ei ole taiteilijanimeni,se on yhden miehen yhtyeeni nimi.
Anti-Paska.Loistava peruste kansanedustajien palkoille tuo vaalikampanjan mahdollinen kalleus!Eli jos aletaan tekemään nykyistä kymmenen kertaa kalliimpia kampanjoita,niin lisää liksaa sitte aloittelevalle kansanedustajalle päälle viiskyt tonnia kuukaudessa,vai mitä!?
Lala:En olisi siis saanut inttää?Eli jos poliitikko ei vastaa kysymykseen tai vastaus ei tyydytä,pitää siirtyä nöyrästi seuraavaan kysymykseen?Jaa vai ei kansanedustajan paikkaa hae henkilöt jotka ei koe suoriutuvansa tehtävästä?Tony Halme ei ole ainoa pelle joka sinne on pyrkinyt.
Terolius:Lienet ilmeisesti Paavon kanssa samoilla linjoilla etten saisi kritisoida Kekkosen valintaa poikkeuslailla ohi demokrattisten vaalien koska"en tunne poliitista historiaa".Kai sitä saatana voi kritisoida em.toimintatapaa epädemokraattiseksi,vaikka se olisikin ollut jostain syystä perusteltu.Tiedoksi,että monet sitä"poliittista historiaa"tutkineet ovat sitä mieltä,ettei kyseisellä toimenpiteellä ollut suuremmin tekemistä demokratian kanssa.Mitä mieltä itse olet?Voimme tietty viedä em.toimintatavan vielä pidemmälle.Kansanedustajat varmastikin tuntevat poliittista historiaa ja nykyisyyttä tavallista kansaa paremmin,eli vaalithan voitaisiin jatkossa unohtaa ja antaa poliitikkojen itse päättää ketkä täällä päättävät.
Noin.Vai ollaanko sitä siellä eri mieltä,arvon ihmiset?
Ari Peltonen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

lievästihuvittunut

13.9.2007 19:42

Nimimerkki Ilkkarabies on taas vauhdissa.

City-lehden keskustelualueiden sameita pohjavesia satunnaisesti kahlaavana en ole voinut olla kiinnittämättä huomiota kyseiseen nimimerkkiin, jonka elämänsisältö tuntuu olevan Cityn artikkeleiden ruotiminen. Jos kyseessä on neliraajahalvaantunut ja sänkyyn kahlittu 14-vuotias, jonka huulilla ohjailtavan tietokoneen nettiselaimeen on joku ilkimys lukinnut City.fin ainoaksi sivuksi, pystyn ymmärtämään häntä. Jos näin ei kuitenkaan ole, niin ainoa järkeenkäypä vaihtoehto on se, että henkilö kyseisen nimimerkin takana on itsessään toimittajanvikaa näkevä kaksikymppinen, jonka huolella laaditun artikkeliväsäelmän City on kieltäytynyt julkaisemasta. Tuollaista katkeruutta on vaikea selittää millään muulla.

Ehdotan, että marssit Akateemiseen kirjakauppaan. Se on täynnä ammattimaisesti toimitettuja lehtiä, jotka varmasti täyttävät kriteerisi, mitä ikinä ne sitten ovatkaan. Ilmaisjakelulehden toimittajien jatkuva solvaaminen ei tee sinusta yhtään enempää miestä. Älä usko mitä terkkari sinulle väitti; ei se siitä oikeasti enää kasva.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

NaamaPaavo

14.9.2007 11:41

Paavo, onko sinun pakko olla politiikassa mukana? Mielestäni sinun osaamisesi tulisi paremmin esille linja-auton kuljettajana. Kuuluisit niiden harvojen kuskien joukkoon, jotka osaisivat hoitaa tuon homman tyylikkäästi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

suoraa naurua

14.9.2007 15:53

Itsekin Ilkan kommentteja jo jonkin aikaa naureskellen seuranneena kävin tutustumassa hänen "blogiinsa", joka löytyy kyseisen herran nimimerkkiä klikkaamalla. Yhdyn edelliseen kirjoittajaan siinä, että kaveri kuvittelee selvästikin olevansa jonkin sortin kynäniekka. Kuopiosta kajahtaa!!

:)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ilkkarabies

20.9.2007 17:41

Peltoselle, että eihän sitä koko haastatttelua tarvitse rakennella Väyrysen puffiksi eli kysellä pelkästään politiikasta. Asteikolla 1-100 uskoisin parinkin päivänpolitiikkaan liittyvän kysymyksen kiinnostavan lukijoita, mutta tietysti liika on liikaa.

Niin.
Ja näille kahdelle viimeiselle kommentoijalle vaikka näin hieman myöhässä: En ole toimittajaksi pyrkinyt, cityyn tai mihinkään muuallekaan.
En edes toimittajakoulutukseen.
Annan täällä kommenttiosastolla palautetta nimimerkilläni ja blogeihini on ihan tervetullut jokainen myös kommentoimaan, jos siltä tuntuu. Mustalla nickillä arvostelu on tietysti helppoa, mutta on totta että toisinaan nämä tekstini hieman paisuvat mitassaan laajemmiksi kuin alunperin ajattelin. Kuitenkaan elämäntehtäväni ei ole ruotia cityä vaan tehdä sitä samaa mitä muutkin täällä kommenttiosastolla tekevät eli kommentoida artikkelia. Jos artikkeli oli mielestäni huono, niin onhan se reilua kertoa miksi se oli mielestäni huono. Jos se oli hyvä, niin kivahan se on varmasti toimittajasta (kuten peltonen, joka lukee palautteita) tietää mistä lukijat pitivät.
Eipä siinä sen kummempaa.

-Ilkka

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ari Peltonen

22.9.2007 12:52

Ilkalle:
Keskustelin kyllä parista ajankohtaisesta poliittisesta kysymyksestä,kuten alkoholiverosta,mutta kun niistä ei irronnut mitään kiinnostavaa jäi ne itse jutusta veks.
A.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Epa Esimerkki

6.10.2007 19:03

Säälittävä luuseri, eikö olisi aika siirtyä sivuun ja mielellään myös pois suomesta

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ra-Ra-Rasputin

9.10.2007 11:10

Mitä mieltä Pave Venäjästä, entä venäläisistä naisista, voisitko kuvitella ottavasi Natashan vaimoksesi?

Pientä verryttelyä kysymyksen pohjaksi:
http://www.veoh.com/videos/v1113265wqB7eE7W

Aika hankalia tapauksia on oma mielipiteeni! Soomi-mies ei kestä aina kyydissä..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ra-Ra Rasputin

9.10.2007 11:12

oho, onpa negatiivistä palautetta. Satuin kerran hipsimään saliin jossa Pave luennoi. Yllätyin positiivisesti, mies puhui kuin jumala eli puhujana oli tuolloin aivan omaa luokkaansa... Nyt taitaa media viedä kuin pässiä narusta...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

mökkiläinen

28.2.2008 22:39

Paavo on yksi kovimmista poliitikoista suomessa ja hyvä
niin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Paav0

9.7.2008 04:08

http://www.youtube.com/watch?v=rZ8FE8J3rf4

Paavo joraamaan sieltä

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

juko22

5.8.2008 16:42

Pistä Paavo se Vapaavuori aisoihin. Näyttää olevan mies jonka mielestä kehäkolmosen ulkopuolella menestyvät vain sudet ja karhut.Oikea kehityksen jarrumies. huutaa että tontit ovat vähissä ja kalliita helsingissä, mutta haluaa kaiken kansan keskittyvän etelään, - slummien halvaksi työvoimaksi rintamaiden keisareille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Taukki2

26.2.2009 16:59

MTV3:n 45 minuuttia -ohjelmassa kerrottiin 25.2 venäläisten kiinteistö- ja maa-ostoista esim. Vammalassa ja Saarijärvellä. Järeästi suojeltu linnake aivan puolustusvoimien viestintämaston vieressä - onko Venäjä suunnittelemassa puolustuksemme vaikeuttamista ja jopa mastojemme tuhoamista?

Ohjelmassa viitattiin venäläisen poliittisen eliitin osuuteen. Saarijärvelle ja muualle suunniteltuja Venäjän linnoituksia voidaan käyttää sekä taloudelliseen että sotilaalliseen maamme painostukseen.

Venäläiset ovat myös ostamassa myös Ellivuoren ja
Summassaaren hotellikiinteistöjä, joihin voi nopeasti
tarvittaessa majoittaa satoja siviilipukuisia sotilaita. Ehkä osa niistä jopa hakee ensin turvapaikkaa varmistaakseen "suojelun" tarpeensa Suomesta.

Ellivuori on lähellä Patrian asetehdasta ja
Puolustusvoimien suurta varastoa eikä kaukana myöskään
Hornetien päälentokentästä, Pirkkalasta.

Saarijärvi on aivan Ilmapuolustuksemme avain-alueen
Tikkakosken lentokentän naapurissa. Alueilla on myös
tärkeitä viestiliikenne-mastoja, jotka ovat selvästikin
venäläisten kiinnostuksen kohteena.

Suomen turvallisuus on Venäjän linnoitusten vuoksi vakavasti uhattuna. Muistakaa miten kävi Georgialle elokuussa 2008, Venäjä hyökkäsi epäselvän provosoinnin jälkeen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

tyttönen

2.7.2009 21:41

paavolla on kokemusta asioiden hoidosta niin suomessa kuin ulkomaillakin

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi