Minne seuraavaksi?
 | Minne aioit matkustaa seuraavaksi ja minkä takia?
Teetkö matkasuunnitelmia pitkällä tähtäimellä vai menetkö nopeilla lähdöillä?
Matkustatko mieluummin ystävien vai oman kullan kanssa?
Lähtisitkö lomalle vanhempiesi kanssa?
Oletko koskaan matkustanut yksin? Millaista se oli? |
 | Chevilyn hevibanaani kirjoitti:
Minne aioit matkustaa seuraavaksi ja minkä takia?
Helsinki-Oslo-Alicante-Madrid-Kööpenhamina-Helsinki. Käyn hakemassa koiria koiratarhalta tuotavaksi Suomeen.
hevibanaani kirjoitti:
Oletko koskaan matkustanut yksin? Millaista se oli?
Lähden yleensä aika lyhyellä varoitusajalla n.1 vko. Riippuu tietenkin matkasta aika paljon, pidemmät matkat suunnittelen tarkemmin. Matkustan melkein aina yksin ja pidän siitä. Se on jännittävää ja silloin tutustuu helposti uusiin ihmisiin:) Voisin matkustella perheenjäsentenkin kanssa, mutta jos täytyy välttämättä ottaa seuraa mukaan niin hyvät ystävät ovat osoittautuneet parhaaksi matkaseuraksi. |
 | Huomenna kutsuu Bryssel, jonne olen menossa lähinnä sivistäytymään ammatillisesti.
Sinänsä ajatus äkkilähdöstä johonkin kauas pois on viehättävä, mutta itselläni ainakaan työkuviot eivät ole järjesteltävissä kovin lyhyellä varoitusajalla, jotta ne sallisivat yhtäkkisen irtioton. Edullisista lennoistakin voi yleensä vain haaveilla siinä vaiheessa. Nyt kesälomalla tosin tuli järjestettyä itselleni ja hyvälle ystävälleni Pariisin-matka varsin nopealla aikataululla. Toisaalta odotuksessakin on puolensa, talven tulo tuntuu huomattavasti vähemmän tuskaiselta jos tietää pääsevänsä jossain vaiheessa pimeyden ja kylmyyden keskeltä pois.
Olen sen verran erakko että pidän myös yksin matkustamisesta. Kaukana kotona, seurana omat ajatukset ja vieras kulttuuri, siinä yhdistelmässä on jotain minua kiehtovaa. Viime talvelta muistan saapumisen Bangkokin lentokentälle, astumisen ulos koneesta, kun kuuma ja kostea ilma otti syleilyynsä… Vapauden tunne oli uskomaton.
Jos matkaseuralaisen haluan, mieluiten joku ystävistäni. Kovin isolla seurueella en ehkä olisi innostunut lähtemään, tuntuu että sellaisissa aikaa tuhraantuu enemmän asioista sopimiseen ja säätämiseen kuin kokemiseen. Ja toki voisin lähteä reissuun myös vanhempieni kanssa. "Inhoan niitä, jotka puhuvat itsestään niin kuin sinä, silloin kun toinen haluaa puhua itsestään niin kuin minä."
-Oscar Wilde |
 | _katiska_ Meinasin ensi kesänä lentää New Yorkiin ystävää tapaamaan. Molemmat käy, sekä nopeet lähdöt että pitkän tähtäimen. Kyllä mä mielellään ystävien kanssa matkustan, ja oman kullan varsinkin, jos sellainen olisi. Vanhempien kanssa olen matkustanut, viimeks 5 vuotta sitten oltiin koko perheen voimin ja toistekin voisin lähteä. Yksin taas en mielelläni lähde ainakaa lomamatkalle. Täytyyhän olla joku jonka kanssa hehkutella asiasta =) Työmatkoille toki yksinkin menen. |
 | Wwoman_ Nopeilla lähdöillä lämpöön, yksin, kaksin tai vaikka
isommallakin porukalla..
Just nyt tekisi mieli karata reissuun.. |
 | lokakuussa gambiaan \o/ okei, viikoks vaan ku ei köyhällä varaa palkattomaan lomaan pidemmäks aikaa, mut loma ku loma! olen puhunut. |
 | niijoo ja siis ennen tätä lähes aina matkustanu yksin. aivan mahtavaa, tutustuu uusiin ihmisiin, saa hiton hyviä kavereita (joita taas voi sitte mennä tapaamaan uudestaan) ja kukaan ei tuu russuttaan jos nukut pitkään tai haluat maata rannalla ku lahna ;) olen puhunut. |
 | Viikon päästä olisi lähtö Balille,ja tarvinneeko kertoa miksi...;D Muutama kk sitten varattu matka vaikka yleensä lähdetään lyhyellä varoitusajalla ja aina kamujen kanssa tullut reissattua. Ja ei, en lähtisi vanhempieni kanssa... :) |
 | Huomenna ajattelin Seinäjoelle mennä... "Perkele!" - Suomalainen kansansanonta
"Olen merkonomi ja pystyn tekemään monia asioita." - Riki Sorsa |
 | -HW- Minne aioit matkustaa seuraavaksi ja minkä takia? - Englantiin aiomme matkustaa syystä että sisko ja lankomies antoivat matkan häälahjaksi.
Teetkö matkasuunnitelmia pitkällä tähtäimellä vai menetkö nopeilla lähdöillä? - Riippuu tilanteesta. Joskus, jos tulee vastaan superhalpa Ryanairin lähtö ja on vähän niinQ reissaaminen suunnitteilla, voi sinkoutua matkaan hyvinkin nopsasti. Joskus taas on mukava suunnitella vähän tarkemmin ajankohtaa ynnä muita suunnitelmia.
Matkustatko mieluummin ystävien vai oman kullan kanssa? - Ei mulla ole reissaavia kavereita. Mutta jos teoreettisesti ajatellaan niin äijän kanssa on kivempi matkustella kun sen kanssa tietää minne päätyy ja miten.
Lähtisitkö lomalle vanhempiesi kanssa? - En. Silloin kun nuorempana joutui niiden mukana lähtemään kaikenlaisiin aurinkolomakohteisiin, tuli traumoja. Ne heräävät kuudelta aamulla ja pakottavat minutkin mukaan, sinkoilevat ilman aamukahvia ympäriinsä lounasaikaan asti, säntäävät rannalle kuumimpaan mahdolliseen aikaan (huomioimatta sitä että minä palan) ja valvovat yömyöhään eivätkä päästä väsynyttä lastaan yksin hotelliin nukkumaan. Eli minulle vanhempien kanssa reissaaminen on painajaismainen koettelemus, ei rentouttava loma.
Oletko koskaan matkustanut yksin? Millaista se oli? - Lasketaanko se että olen matkustanut ihan omin voimin siskon luo milloin minnekin maailman kolkkaan? Mikäli lasketaan niin ihan mukavaahan tuo on. Ei tarvitse kuunnella matkakumppaneiden kitinöitä ja löytää sujuvasti oikeaan paikkaan kun saa itse katsoa minne ei pidä mennä. |
 | Amsterdam, ensi keväänä: one-way ticket. Työn takia. Ignorance is such a bliss. |
 | Ranska, Cheval-Blanc, Euroonpan mestaruuskilpailut syyskuussa. " Your ego is writing checks your body can't cash" |
 | Ayia Napa =) syyskuussa.. |
 | Njaa ah. Enskuun seittemäs ois tarkotus lähteä taas Bulgariaan, paska maa tuo mielestäni on, mutta nyt on vaan sellanen olo että tarttee päästä jonnekkin. Siellä on kumminkin kauniit rannat, edullista ja strippibaarit on mukavia.
Albena on ihan nätti ja rauhallinen paikka. Roottista pääsee matkailemaan niin perkeleen halvalla (lennot, vakuutukset, perkuleen hiuno hotelli, transferit, ja kaikki kahelle vaan 480euroa) että ajateltiin kadota viikoksi.
Marraskuun 29 ollaan lähössä Pariisiin muutamaksi päiväksi. Löydettiin edulliset lennot (12euroa = 2henkeä edestakaisin), niin täytyy tuo Pariisikin käydä sitten katsastamassa. -"Ruotsi on muuten kiva paikka, mutku siellä on kauhean paljon niitä ruotsalaisia.."
-If God really was a woman, she would have made sperm taste like chocolate. |
 | Minne aioit matkustaa seuraavaksi ja minkä takia?
-- Usko tai älä.. Vantaalle. Buzinezz.
-- Miten milloinkin. En kyllä oikein ymmärrä ihmisiä, jotka päättää tänään että kahden vuoden kuluttua matkustavat Västeråsiin siskon sen aikaisen ex-miehen tupaantuliais-sinkkubileisiin.
-- Jos se kulta olisi, niin hänen kainalossaan mieluiten. Ystävien? Nääh..
-- Lähtisin.
-- Olen. Kivaa :) Sananvapaus. Maktub. |
 | Mulle käy matka kuin matka ja melkein kenen kanssa vaan kunhan reissuun pääsen.
Parin kk päästä viikonloppumatkalle Riikaan ja tammi-helmikuussa kaverin kanssa Venezuelaan lomailemaan pariks viikoks :)
Aina pitää olla vähintään yks matka varattuna tai ainakin pitkälle suunniteltuna seuraaville kuukausille, että mieli pysyy virkeänä. Äkkilähtöjä oon käyttäny joskus myös.
Yksin oon matkustanu muutaman kerran ja ihan kivaa sekin on. Kaverin tai kultsin kanssa tosin kivempaa. Lähtisin kyllä vanhempieni kanssakin reissuun. Aina saa hävetä ja kärsiä |
 | Syys- ja lokakuussa tulee työmatkat Müncheniin. "Sopivasti" matka-ajankohdat osuvat enneen ja jälkeen Oktoberfestien, mutta eiköhän siellä silti viihdy. Ainakin maaliskuussa samaan paikkaan tehty reissu oli oikein mukava.
Mahdollisesti tulee tehtyä vielä viikonloppureissu Riikaan tämän vuoden puolella. Ja vielä yksi Münchenin työmatkareissu marraskuussa on teoriassa mahdollinen. Sitä seuraavaa reissua olisi mahdollisesti tiedossa maaliskuussa. Ensin reilu viikon reissu Japaniin (toistaiseksi vasta haave) ja sitten pitkä viikonloppu todennäköisesti Amsterdamiin. Tuo jälkimmäinen reissu on äitimuorin 60-vuotispäivien kunniaksi tehtävä perheloma, mutta eiköhän sielläkin pärjää. On se hienoa... |
 | Riikkuska Subesub kirjoitti:
Huomenna ajattelin Seinäjoelle mennä...
Mä tuun ensi viikolla perässä.
Hyvä paikka, olen käynyt usein.
Plussat ja miinukset
+ Mukavat majoitusvaihtoehdot tekevät Seinäjoesta mainion lomakohteen
+ Hyvät liikenneyhteydet mielenkiintoisimpiin kaupunkeihin
+ Aidon pohojalaiskaupungin tunnelmaa
+ Keskustan kaikki palvelut ovat kävelyetäisyydellä
- Vilkas liikenne aiheuttaa melua
- Kesäjuhlien aikaan musiikki saattaa häiritä
- Sää voi talvikaudella olla sateinen ja varsinkin illat ja aamut kylmiä
- Talvikuukausina on usein koleaa, myös lumisateet ovat mahdollisia
- Hyttyset kiusaavat ajoittain
- Englantia ei puhuta kovin yleisesti |
 | mie kävin just Lapin rajoolla |
 | sonnet Minne aioit matkustaa seuraavaksi ja minkä takia?
- En ole suunnitellut nyt mitään. Arvaisin työmatkaa EUrooppaan.
- Mieluummin en suunnittele kauan, ei oikein sovi. Äkkilähdöt toimii.
- Omien kultien kanssa olen ollut parempi lähtemään.
- Työmatkoille erittäin mielelläni yksin, se on juhlavaa monipuolisuutta, saa haistaa enemmän paikallista elämää. Vapaa-ajan matkoille mieluummin seurassa siksi, että saan enemmän irti, siksi yksin (vaikka harvemmin lähden), että saan tehdä mitä huvittaa. |
Osallistu keskusteluun
Osallistuaksesi keskusteluun, sinun tulee olla kirjautunut sisään. Jos sinulla ei ole omaa käyttäjätunnusta, rekisteröidy!
|
|