Omituisin kirja

AlkuunEdelliset1–20 / 57SeuraavatLoppuun

jonka olet lukenut? Niitä on aika monta, mutta esim. neito vanhassa linnassa.
Raamattu.
Tai en mä sitä lukenut ole, liikaa henkilöitä ja kauheita epäjohdonmukaisuuksia.
Yhtä mielenkiintoinen kuin vanha HPY:n puhelinluettelo.
Edelleen ilman tunkkia.
-saatte pitää omanne

Eläkeläinen muistelee. Luin/ selasin sen muistaakseni aika muksuna ja kovin oli "erilainen". Mutta mutta...

Googletin teoksen ja julkaisuvuodeksi mainitaan 2002. Mitä vittua? Sehän oli ihan äsken. Ja kirjaa kehutaan loistavaksi!?!?!?
Täytyypi etsiä opus uudelleen käsiin ja ottaa selvä mistä oikein olikaan kyse.

_Krisu_
Mikähän sen kirjailijan nimi olikaan... Marja-Liisa Vartio? No, kirjan nimi oli jokatapauksessa Hänen olivat linnut. Kaikenhuipuksi mun piti vielä tehdä siitä analyysikin :P

ex_deeku
Taisipa omituisin kirja olla Stephen Kingin Julma Leikki. Kirja oli illan pimeinä tunteina muuten huomattavan pelottavaa kamaa, paljon pelottavampaa kuin yksikään näkemäni kauhuleffa (ja olen nähnyt niitä kuitenkin aika monta, kuten varmaan useimmat täällä).

Pihis
Neiti Etsivä ja robotti.

HellMan
O'Brien - Kolmas Konstaapeli

Raamattu ihme satukirja.
Mielummin olisin metsässä.
Pajauttelija vuodesta 1994
Kannabis lailliseksi
ELÄN KUNNES KUOLEN.

Vonnegutin Tearastamo 5
"Take only memories, leave only footprints"

Sisu loppu? Pullosta lisää!

Marjaana Aumaston Rikas, laiha ja kaunis.
Kuvitelma maailmasta, josta miehet on poistettu. Outo, mutta tosi mielenkiintoisia ajatuksia sukupuolijaottelusta ja sukupuolittuneesta yhteiskunnan menosta.

Diablesse
Joku kirja joka kertoi läskistä runkkarista. Fatso.

kiusausko
Kaikki potterit.Emmä vittu tajua kuka haluaa lukea jostain taikapallosta ja vittu viitoista ja jostain olemattomista heilutettavista kepukoista satoja sivuja ilman, että mikään johtaa mihinkään.

Brainiac
Raamattu...ei kelpaa edes sätkäpaperiksi :(

Britlyn
rwcs kirjoitti:
Raamattu.
Tai en mä sitä lukenut ole, liikaa henkilöitä ja kauheita epäjohdonmukaisuuksia.
Yhtä mielenkiintoinen kuin vanha HPY:n puhelinluettelo.

Kandeis lukea. Älä aloita sukuluetteloista, vaan UTsta, esim Johanneksen evankeliumista. Johanneksen kirjeet on kans ihanat, niistä mä aikoinaan aloitin. Ja Psalmit on hyviä tunnetiloissa. Niissä ihmetyttää että miten Jumalan ihminen voi olla niin kostonhimoinen, mutta se on rehellinen kirja. Ihminen voi ilmaista tunteitaan, kunhan ilmaisee niitä Jumalan edessä. Ja Jumala muuttaa negatiiviset tunteet hyviksi, ja kaiken pahan hyväksi!

VTssä puhutaan jo samoista asioista kuin UTssä, mutta se kaipaa vähän enemmän selittämistä. Kannattaa olla jokin apuväline kun lukee, esim mulla on 'Hetkinen'-niminen kirjanen, joka ilmestyy neljännesvuosittain. Siinä on luku joka päivälle, ja raamatunpaikat jotka sinä päivänä luetaan, plus pieni selitys. On myös olemassa kaikenlaisia oppaita ja kirjallisuutta Raamatusta miten paljon vaan. Jos todella haluaa, voi oppia ymmärtämään Rttua. Puhumattakaan erilaisista Raamattukouluista. Kuulemma Hawaiilla on raamattukoulu, jossa vapaakirkkolaisten tuttujeni lapset on käyneet. Ihan kateeksi käy etten tiennyt aikaisemmin. Oisin laittanut lapseni sinne, mut nyt ne ei voi enää mennä. Ainakaan just nyt. Hmm, pitäisköhän mun lähteä?

Jevgeni Popov: Mestari Kaaos. Aivan älytön kirja ja silti nerokas. Kaveri olikin sittemmin kutsuttu kaaosteoreetikkojen kokoontumisajoihin puhujaksi. En ihmettele.

ex_deeku
Britlyn kirjoitti:
VTssä puhutaan jo samoista asioista kuin UTssä, mutta se kaipaa vähän enemmän selittämistä. Kannattaa olla jokin apuväline kun lukee, esim mulla on 'Hetkinen'-niminen kirjanen, joka ilmestyy neljännesvuosittain. Siinä on luku joka päivälle, ja raamatunpaikat jotka sinä päivänä luetaan, plus pieni selitys.

Vanha Testamentti oli, ainakin kun viimeksi katsoin melko naisvihamielistä ja sotaisaa tekstiä, täynnään maalailuja kostonhimoisesta Jumalasta. Se on kyllä täysin erilainen hahmo kuin "meidän rakastava Taivaallinen Isämme" jota minulle kouluaikoina opetettiin. Toisaalta muistanpa nyt lapsuudesta sen miten vilpittömästi sitä luotti siihen että kun oli vaikka kaveri tai itse kipeänä niin sitä illalla hiljaa rukoili paranemista ja oli oikein tyytyväisin mielin sen rukouksen jälkeen. Jos ei ihan heti parantunutkaan, sitten rukoili seuraavana iltana hiljaa uudestaan. Sitten kun parani, joko itse tai kaveri, niin eipä sitä sen kummemmin kenellekään julistanut, että varmaan hei rukouksella parani. Seuraavana iltana sitä sitten kiitteli että kiitos kun paransit ja mietti että on se varmaan ollut tosi paha sairaus kun Jumalaltakin meni parantamiseen monta päivää. Tulipa muuten juuri mieleen mitä se "lasten kaltaisuus" saattoi hyvinkin tarkoittaa siinä Jeesuksen puheessa.

Kuitenkin olen käsittänyt niin, että VT on varsin konstailematon osoitus eläinuhreineen ja avionrikkojien polttamisineen, että joskus on kristinuskokin elänyt hieman toisenlaisissa kuvioissa kuin mitä sitten UT:n jälkeen ja sittemminkin maallistuneempien suuntausten kuten luterilaisuuden aikana.

Vaikken itse osaa olla uskosta tai (kaikista) uskovaisista sitä tai tätä mieltä, pidän varsin erikoisena tälläkin palstalla paikoitellen esiintyvää uskonnonvastaisuutta. Erikoisena siksi, että kirkko on kuitenkin nykyisin yhteiskunnallisessa keskustelussa varsin marginaalinen tekijä, jossa nähtävissä selkeää hajanaisuutta papiston kesken esimerkiksi sen sukupuolenvaihdokseen menevän kirkkoherran ja samaa sukupuolta olevien liiton siunauksien suhteen. Toisekseen, sisäisestä hajaanuksestaan huolimatta ev.lut. ei vaadi kannattajiltaan juuri mitään, eikä se aseta kenenkään elämälle mitenkään tiukkoja määräyksiäkään. Toki ymmärrän että se uskonnon pakkosyöttö jonka kohteeksi jokainen jolla toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon ja näin on päätynyt kirkon jäseneksi automaattisesti on tietysti sellainen piirre mistä olisi hyvä näinä aikoina jo päästä eroon.
Tosin voisihan sitä ajatella myös niinkin ettei kirkko ole pelkästään puutteidensa summa, onhan sillä varsin ansiokasta historiaa sairaiden, köyhien ja orpojen parissa jota mikään muu laitos ei olisi silloin aikoinaan tehnyt.

Britlyn
Juuda_S kirjoitti:
Jevgeni Popov: Mestari Kaaos. Aivan älytön kirja ja silti nerokas. Kaveri olikin sittemmin kutsuttu kaaosteoreetikkojen kokoontumisajoihin puhujaksi. En ihmettele.

Kuulostaa kiinnostavalta. Mua kiehtoo kaaosteoria kuin puuro hullua.

Britlyn
ex_deeku kirjoitti:

Kuitenkin olen käsittänyt niin, että VT on varsin konstailematon osoitus eläinuhreineen ja avionrikkojien polttamisineen, että joskus on kristinuskokin elänyt hieman toisenlaisissa kuvioissa kuin mitä sitten UT:n jälkeen ja sittemminkin maallistuneempien suuntausten kuten luterilaisuuden aikana.

Raamatussa on täysin yhteneväinen sanoma VTssä ja UTssa. Siksi sitä opetusta just tarvitaan että jokainen ei tee omia vääriä johtopäätöksiään.
Jeesus sanoi että kastamalla ja opettamalla. Jeesuskin luki Raamattua eli VTtä, ja siellä juuri kerrottiin Hänestä!

-Orhi-
kiusausko kirjoitti:
Kaikki potterit.Emmä vittu tajua kuka haluaa lukea jostain taikapallosta ja vittu viitoista ja jostain olemattomista heilutettavista kepukoista satoja sivuja ilman, että mikään johtaa mihinkään.

Samaa mieltä. Ite en oo koskaan ymmärtäny koko saagaa. Yhtään kirjaa en oo lukenu, enkä leffaa kattonu.

Taitaa olla joko Lemin Futurologinen konferenssi tai Dickin Lies, Inc.
Kummassakin on aika vaikea pysyä kärryillä siitä, mikä oikeasti on totta ja mikä hallusinaatiota.

Omituisin kirja on tietenkin Finnegan's wake, mutta sitä en ole lukenut.
When I do something objectionable, it's due to Special Circumstances.
If someone else does, it's because they're an a███ole or a fu███ard, in that order.

AlkuunEdelliset1–20 / 57SeuraavatLoppuun

Osallistu keskusteluun