Villasukat?

AlkuunEdelliset1–20 / 105SeuraavatLoppuun

Pitääkö olla yksiväriset vai supervärikkäät? Ruutua, pilkkua vai palmikkoa? Mummon kutomat, itse väsätyt vai kenen tekemät?
Siskon päätä huimaa taas, sisko tahtoo humalaan. Sä lupasit, että me ei kuolla koskaan.

Kaunis_Uni on mun guru! (paavi-ko 291209)
Mahdollisimman värikkäät, ja mummon kutomat jos sellaisia vielä jostain löydän - sukkia kutonut mummo kun kuoli 18 vuotta sitten... Kun nuo nykyiset lopullisesti sanoo itsensä irti, joutunen kutomaan itse. Murulle kudoin viime talveksi, ja hyvin ovat toimineet.

Ehdottomasti yksiväriset, joko mustat tai harmaat. On mulla tosin muutamat vihreät ja keltaisetkin, mutta ei ne oo niin hyvät.

Meillä duunissa on osa neulonut itselleen virka-asuun sopivan väriset villikset :0)

Mä oon löytänyt villiksiä melkein vastaaviksi sellaiset pörrösukat. Ne on alussa aivan ihanan tuntuiset, ennenkuin pesussa pörröys vähän laantuu.
- Oma sänky, maailman paras paikka <3 -

Mummon kutomat alkaa jo pikkuhiljaa mennä vähän huonoon kuntoon. Itsehän ne nykyään tulee tehtyä itselle ja suvulle. Mä oon meiän perheen mummo :D.

Yks'väriset, moniväriset, palmikolla... kaikki käy. Riippuu fiiliksestä.
“We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.”
-George Bernard Shaw-

lightsleeper
Iha sama. En ole värisokea, mut olen "värisokea" x)

Kaikki värit ja mallit käy jos ovat mukavat. Mulla on parit entisen naapurin kutomat harmaa-punaiset, entisen työkaverin äidin :D kutomat luonnonvalkoiset sukat(parasta aikaa jalassa) + piiiitkävartiset mustavalkoiset villasukat.

Kuudennella (?) omakutomat sukat on tallessa kans, mutta niissä on ne sisälangatmitkälie päättelemättä.

Mä oon kans nykyisin meidän suvun mummo, ja neulon niitä sukkia kaikille tarvitseville sen mukaan kun niitä tilataan. :)

Omat sukat pitää olla jollain tavalla valtavirrasta poikkeavat. Toisaalta tällä hetkellä mä himoitsen itselleni polvisukkia, joissa on palmikoita ja raitoja. En oo vaan ehtinyt tekemään niitä, ehkä ehtisin tänä vuonna.
Helaas moet ik u mededelen dat het lijkt alsof er een druif in uw neus zit!

-sade-
Raidallisia sukkia ei voita mikään.

itepähän noi pitää kutoa, just sain valmiiksi monivärisestä langasta tehdyt ja seuraava urakka ois sit raidalliset polvipituiset villasukat
hullu, mikä hullu...

mmm...beer...

*odottaa edelleen sukkiaan*

Ite tehdyt tietty -ku kukaan ei viitti kutoo mulle - ja väri/kuosi on sitä miltä milloinkin tuntuu. Lempparit on räikeet raidalliset- palmikkosukista en tykkää käytös vaik teenkin välillä. Nii ja aloe vera-/jojobakäsitellyt langat antaa sukkiin ihanan tunnun, tosin niit ei si raaski käyttää 24/7 niinku tavisvillasukkia.

Pitää olla kahdet.
Yhdet harmaa/tummanharmaat saapassukat tositoimiin ja
toiset, jotka mulla klassisesti ovat musta-keltaiset raidalliset kotiläpsyttelyyn syysiltoihin.

Sain ystävältäni taannoin sellaiset neliöistä kootut tossuset, kun hää neuloo, kutoo ja virkkaa kuin heikkopäinen, mutta niiden jalkaansopiminen ei luonnistunut tuskattomasti, niin ne ovat sellaiset tilapäisvillikset.

Edit :
Mummo lopetti kutomiset 1991, R.I.P., niin nykyisin kunnon sukkien saaminen on vaikeaa. Tuomaan markkinoilta yleensä tilaan samalta tädiltä joka toinen vuosi kaksi paria.
Red Bull contains taurine, glucuronolactone, caffeine, B vitamins, sucrose, phenylalanine, and glucose.[14] The beverage contains no high fructose corn syrup.[citation needed]

Värikkäät - mieluiten kahta mukavan pirteää väriä. Mieluiten tietty itsetehdyt, mutta markkinamummojekin olen hyödyntänyt.

Saa olla värikkäät, ehdottomasti Eloveenuksen tekemät <3

Itse teen yleensä jotain raitaa, kahta väriä. Joskus tehny palmikollisiaki, niihin riittää kait yksi väri, ettei tuu liian sekametelisoppaa.
Viimetalvena tuli tekastua neljät sukat, äiskälle tuli semmosesta 7 veljestä-langasta, missä välillä tulee raitaa ja pilkkua, monivärilankaa siis.
Nyt on työn alla tummansini-musta-sukat Nalle-langasta ja näin kaupassa retronvihreää 7 veljestä, en voinu olla ostamatta.
Mummo ei enää kudo, vaikka elossa onkin, minne lie joutunu hänen tekemät sukat :/
Pitäs muuten napata talteen eräs tietty Eloveenuksen sukkamalli siitä kuvasta :D

Kaikki käy, kunhan ne vaan lämmittää jalkoja.
Ei oo kaikki muumit laaksossa.

-bliss-
Bluntly kirjoitti:
*odottaa edelleen sukkiaan*

*odottaa edelleen mittoja sukkia varten*

EDIT: Asiaan:
Teen ite omat sukkani, ja kiusaan omatekoisilla myös muita.
On mulla kyllä laatikollinen mummun neulomiakin, mutta ne on niin hienoja että ei viitsi arkisukkina käyttää :]

Ambrozia kirjoitti:

Pitäs muuten napata talteen eräs tietty Eloveenuksen sukkamalli siitä kuvasta :D

Mettämiehen sukkaako tarkotat?

Mulle on ihan sama mitkä kuvioinnit ja värit, mut hienot ois tietysti joskus jotkut kirjoneuleiset! Äiti neuloo sukat, multa jää kyllä tekemättä.

MissyQ
Tykkään tehdä itse omat sukat. Toiset eivät osaa tehdä sopivan kokoisia. :P

Harmaat sukat ovat ihan tylsät, samoin mustat. Villasukkien pitää olla iloisen väriset (muuten ne eivät ole niin lämpimätkään) ja mukavan malliset. Viimeimmäksi tein punaiset, varrettomat sukat ja niistä tuli ihanat <3

Enkä käytä villasukkia muualla kuin kotona.

AlkuunEdelliset1–20 / 105SeuraavatLoppuun

Osallistu keskusteluun