Onko kahvilla käyminen pettämistä?
 | Jättäisitkö jos kumppanisi käy kahvilla jonkun toisen kanssa?
BB-Habib jätti.
Melko herkkä liipaisinsormi. Entä jos x-kumppani oli bi, ja kävi kahvilla biseksuaalisen naisen kanssa, joka oli myös työkaveri. Kävivät kahvilla esim työpaikan lounastauolla... Ja satoja muitakin viattomia kahviin liittyviä tilanteita keksisin.
Itse en jättäisi, vaikka toinen ilmoittaisi että nyt lähtee kahville/pizzalle/hampurilaiselle/tms semmosen ja semmosen kanssa, ottaakseen selvää miten hyvin sopivat yhteen romanttisessa mielessä. JOS suhteemme olisi paraikaa jossain kriisi- tai mietintävaiheessa. KUNHAN ilmoittaa toiselle osapuolelle, että on suhteessa, ja minulle että tällasta nyt aion tehdä, wish me luck.
Ihan ymmärrettävää, että ongelmien ilmaantuessa myös muita vaihtoehtoja tarkastellaan. Mutta ei se aina tarkoita, että tämä oli nyt tässä ja seuraavaksi haluan olla tuossa. Asunnot ja autotkin vaihdetaan lennosta. Ei niin että eka myydään asunto pois ja sitten mennään sillan alle asumaan ja selailemaan lehtiä että mitäs asuntoja nyt oiskaan myynnissä, ja sitten kääritään lehdet pään yli peitoksi.
BB-Habibin ratkaisu kuulostaa siltä, että hän oli varma (=peloissaan) että x-kumppani vaihtaa hänet siihen kahviseuraansa, joten päätti "säästää kasvonsa" ja itse lempata ennen kuin toinen ehtii niin tehdä.
Itse en näe kahvia syntisenä asiana lainkaan, defaultisti. "To be nobody but yourself in a world which is doing its best, night and day, to make you everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight; and never stop fighting." - e e cummings |
 | olakrez kirjoitti:
Jättäisitkö jos kumppanisi käy kahvilla jonkun toisen kanssa?
On pettämistä, jos sen salaa kumppanilta, vaikka kumppani haluaisi asiasta kerrottavan. Muuten ei. Jättäisin jos pettäisi. Petos on painavin ja perustelluin syy kumppanin jättämiseen - koskee monia muitakin ihmissuhteita, kuten ystäviä, kavereita, liikekumppaneita. "En halua kehuskella liikaa, mutta niihin aikoihin iskin naisen vähintään kerran päivässä" –George Lazenby |
 | onhan se aikamoinen loukkaus, jos toinen sanoo, että mä tässä tarkastelen tilannetta ja kehen sut vois vaihtaa. kyllä tunneverkostojen luominen ihmissuhdemielessä on mun mielestä pettämistä. jos kävis vaan veivaamassa jotain tuntematonta, niin vähemmän tunteita siihen tarvitaan. ite luokittelen sen "pelkän seksinkin" pettämiseks. mut loukkaavampaa on tosiaan se, että siihen liitetään tunteet mukaan. itse kahvihan oli tossa kuviossa se viaton osapuoli :D either you think or else others have to think for you and take power from you, pervert and discipline your natural tastes, civilize and sterilize you |
 | olakrez kirjoitti:
Itse en jättäisi, vaikka toinen ilmoittaisi että nyt lähtee kahville/pizzalle/hampurilaiselle/tms semmosen ja semmosen kanssa, ottaakseen selvää miten hyvin sopivat yhteen romanttisessa mielessä. JOS suhteemme olisi paraikaa jossain kriisi- tai mietintävaiheessa. KUNHAN ilmoittaa toiselle osapuolelle, että on suhteessa, ja minulle että tällasta nyt aion tehdä, wish me luck.
Ei todellakaan olis OK tuollainen. Kyll suhde alkaa olemaan aikalailla ohitse siinä vaiheessa jos (tosissaan) pitää alkaa katselemaan mistä löytyisi parempi kumppani. Mä en ainakaan haluaisi olla se jonka kanssa ollaan vain siksi kun ei parempaakaan ole siihen hätään löytynyt.
Itsekään en ottaisi toista vain sen takia että se olis ainua joka huoli mut.
olakrez kirjoitti:
Asunnot ja autotkin vaihdetaan lennosta. Ei niin että eka myydään asunto pois ja sitten mennään sillan alle asumaan ja selailemaan lehtiä että mitäs asuntoja nyt oiskaan myynnissä, ja sitten kääritään lehdet pään yli peitoksi.
Mä en oikein voi ymmärtää ihmisiä jotka (aina) vaihtavat ihmissuhteita lennosta. Jotenkin tulee sellainen mielikuva tällaisista ihmisistä, etteivät he osaa olla yksin ja tarvitsevat aina sen kumppanin rinnalleen/sänkyynsä. Paskempikin vaihtoehto käy siihen saakka kunnes löytyy parempi..
Pari kertaa olen tällaiseen tapaukseen törmännyt, minuun vaihdettiin lennosta ja minut on vaihdettiin lennosta.
Jatkossa osaan olla varovaisempi "Mun mielestä sulla ei oo vaimoa, koska sä oot niin ruma" |
 | Mut kyll kahvilla voi käydä jos ei ole mittään vilippiä mielessä "Mun mielestä sulla ei oo vaimoa, koska sä oot niin ruma" |
 | VeliSkeptinen En todellakaan ymmärrä moista ylireagointia, ellei kyseessä ollut "päiväkahvit". |
 | blexblosbl Onko pettämistä? Vaikea kysymys, kun ei ole määritetty tarkemmin.
Tietysti saa olla kontakteissa ihmisten kanssa. Jos lähtee sillä mielellä, että kyseessä ovat deitit joissa tutkitaan potentiaalista uutta kumppania, niin pitäisi hommaa outona.
Pettäminenhän tarkoittaa nykyisessa puheessa lähinnä seksiä vieraan kanssa. Sinänsä hassua, koska luottamuksen pettämisestähän on kyse ja yleensä toki ollaan sovittu siitä, että ollaan vain kahdestaan. Silloin uuden kumppanin katselu olisi ainakin epärehellistä. |
 | Kyllä pahoittaisin mielen ja luottamus menisi, jos kävisi uuden naispuolisen tuttavuuden kanssa kahdelleen kahvilla. Eli ois aika heikoilla kantimilla suhde sen jälkeen. Vanhojen tuttujen kanssa voi käydä ja isommalla porukalla. Kahdestaan aika intiimi tilanne. |
 | VeliSkeptinen ^Tossakin on aika jännä pointti että uuteen ihmiseen ei saisi enää tutustua jos olisitte yhdessä jos hän sattuu olemaan väärää sukupuolta. Aika rajoittavaa jos poikaystäväsi ei saisi vaihtaa ajatuksia jonkun kiinnostavan ihmisen kanssa vaikka ammatillisten, harrastuksiin liittyvien ym. asioiden tiimoilta. |
 | Vittu mitä soopaa. |
 | olakrez kirjoitti:
Itse en näe kahvia syntisenä asiana lainkaan, defaultisti.
En minäkään, mutta riippuu kontekstista. Kahvitteluakin on niin monenlaista. |
 | blexblosbl jaanasi kirjoitti:
olakrez kirjoitti:
En minäkään, mutta riippuu kontekstista. Kahvitteluakin on niin monenlaista.
Entäs jos on Irish coffeeta? |
 | blexblosbl kirjoitti:
jaanasi kirjoitti:
olakrez kirjoitti:
En minäkään, mutta riippuu kontekstista. Kahvitteluakin on niin monenlaista.
Entäs jos on Irish coffeeta?
Kyllä sekin vähän vaikuttais kokonaisarvioon... |
 | -Nemesis- Ei. |
 | kallionkundi Jos sukupuolielimet eivät kohtaa, niin ei ole! |
 | ^jos siis nää kaks tyydyttäis toisensa käsillään niin se ei olis susta pettämistä, jos jompikumpi tai molemmat ois jonkun muun kanssa parisuhteessa. seksiähän voi harrastaa niinkin... either you think or else others have to think for you and take power from you, pervert and discipline your natural tastes, civilize and sterilize you |
 | Se Kebab ei ole kehdannut sanoa jättämiselle oikeaa syytä. asear ei anna juissi-mammalle, koska se ei tykkää heruutus-profiileista *snif* |
 | olakrez kirjoitti:
Jättäisitkö jos kumppanisi käy kahvilla jonkun toisen kanssa?
En :) Luottamus kaiken aa ja oo. Mulla on itelläni monta miespuolista ystävää joiden kanssa remuan ja käyn reissuamassa ihan keskenämme.
Jos kumppani ei sitä sallisi niin ois iso ongelma ja juttu loppuis kun seinään. Ei oo multa pois toisen ystävät. Suhteessa on myös hyvä olla molemmilla omia menoja ja omia juttuja. En tarvitse asennettasi. Minulla on jo omani. |
 | Kyllä Olakrezin kaltaista hinttapulia jokainen itseään arvostava nainen vähän pettää. |
 | Tietämättä tapahtuneen taustaa, on kysymykseen mahdoton vastata varmuudella ja ehdottomuudella.
Kahvillakäyminen ei sinäänsä ole tietenkään pettämistä, jos asiasta vaan jollain tavalla informoi. Tai vielä parempi: jos kysyy kumppaniltaan että onhan se sulle okei. Ja tottakai se silloin on, ja hyväksyntä hommaan tulee ainakin itseltäni kuin apteekin hyllyltä.
Sen sijaan jos käy "kahvilla" eli tapaamassa selän takana vastakkaisen sukupuolen uusia tuttavuuksia treffailumielessä siten, että asia tahdotaan kumppanilta tahallisesti pimittää, niin kyllä se aikamoinen isku ja petos parisuhteessa esiintyvälle luottamukselle on, joka mielestäni oikeuttaa vakavaan ja perustavanluontoiseen pohdintaan parisuhteen jatkumisen mahdollisuudesta. Really, it's just a question of reassembling the components in the correct sequence. |
Osallistu keskusteluun
Osallistuaksesi keskusteluun, sinun tulee olla kirjautunut sisään. Jos sinulla ei ole omaa käyttäjätunnusta, rekisteröidy!
|
|