Kannattaako pettäminen tunnustaa?

AlkuunEdelliset1–20 / 930SeuraavatLoppuun

tazzi
Verkkohesarissa oli tällanen juttu

Eli voidaanko tämän piruparan tutkimus julistaa suorilta nollatutkimukseksi ja hölynpölyksi, koska tutkimuksen tekijä on teologi? Eihän tuollanen Jeesuskoulun kasvatti voi mistään mitään tietää ja koko juttu on todennäköisesti kristillistä propagandaa jolla yritetään taas pakkosyöttää uskontoa massoille. UGH!
kannattaa olla seurustelematta jos ei osaa tyytyä yhteen
against humans since '85

Miksipä tuo tutkimus ei voisi olla ihan pätevä vaikka tutkija on teologi..jäi kyllä vähän auki onko kyseessä kristillinen teologi vai nou..
Mutta eikö tuollainen tutkimus olisi enemmänkin ehkä näitten kallonkutistajien osaston heiniä joissa keskitytään ehkä enemmän ihmisten käyttäytymiseen.
"Älä viitsi naurattaa. Mun älylliset ilotulitukset menevät jo nytkin niin korkealta yli teidän hilseen."

-littlelight

Lifemocker kirjoitti:

Juuri näin, ja kannattaa olla myös elämättä jollei osaa olla virheetön.
Ulkonäkönatsi / Cityn oma Anu Saagim

Forget the horse. Ride the cowboy. ♥

I'm cute, let's put me in charge.

Useful shit.

lumocolor kirjoitti:
Kannattako pettäminen tunnustaa?

Tilannekohtaista. Yleispätevää ohjetta tuskin lienee jo senkin takia, että ihmisillä on paitsi omat näkemyksensä, asenteensa ja -vammansa, pelkonsa ja rajallisuutensa, myös jokainen tilanne on vähintään kahden keskenään edes jonkin verran erilaisen ihmisen luomus.

Jos kyseessä olisi jokin kertahairahdus muuten toimivassa suhteessa, en todellakaan siirtäisi oman syyllisyyden tuomaa taakkaa toiselle. Enkä oikeastaan haluisi, että toinenkaan siirtäisi mulle sitä taakkaansa. Eri asia, jos suhde on jo kuolemassa, silloin tuo voisi olla se kuuluisi vika niitti arkkuun, joka kandeekin tuoda ilmi ja julki.

Useful shit.

Niin siis jos ottaa vaikka pariskunnan joka on ollut yhdessä 20 vuotta ja tulee joku käsittämätön hairahdus ja toisen asenne on pettämiseen ehdoton näkemiin linja..kyllä kait siinä voisi tulla kysymykseen valkoinen valhe mutta aika tuskasta touhua sitä olisi sisällä pitää.Ja asioiden salaaminen ihmiseltä joka tuntee toisen läpikotaisin saattaisi olla melkosen vaikeaa.

Tapaustyyppinen asia.
"Älä viitsi naurattaa. Mun älylliset ilotulitukset menevät jo nytkin niin korkealta yli teidän hilseen."

-littlelight

blexblosbl
Diablesse kirjoitti:
Lifemocker kirjoitti:

Hyvä neuvo.

Itse kysymykseen: ei kannata, paitsi jos haluaa keräillä kadulta tavaroitaan.

blexblosbl
Diablesse kirjoitti:
Eri asia, jos suhde on jo kuolemassa, silloin tuo voisi olla se kuuluisi vika niitti arkkuun, joka kandeekin tuoda ilmi ja julki.

Entäs jos suhde on kuolemassa ja pettäminen on joku vanha keissi? Kuulostaisi aika turhalta siinä kohtaa.

blexblosbl kirjoitti:
Diablesse kirjoitti:
Eri asia, jos suhde on jo kuolemassa, silloin tuo voisi olla se kuuluisi vika niitti arkkuun, joka kandeekin tuoda ilmi ja julki.

Entäs jos suhde on kuolemassa ja pettäminen on joku vanha keissi? Kuulostaisi aika turhalta siinä kohtaa.

Tarkoitin juuri sitä suhteen lopussa tapahtuvaa pettämistä. Vanhoja juttuja tuskin kandee kaivella, ellei ne oo vaikuttaneet nykyhetkeen, eikä välttämättä silloinkaan. Tilannekohtaista.

Useful shit.

blexblosbl kirjoitti:
Diablesse kirjoitti:
Lifemocker kirjoitti:

Hyvä neuvo.

Paras.

Kato mä oon ehdottoman fiksuin ja kaikkitietävin. Kaikessa ja aina. Virheettömästi.

Useful shit.

blexblosbl
Diablesse kirjoitti:
blexblosbl kirjoitti:
Diablesse kirjoitti:
Lifemocker kirjoitti:

Hyvä neuvo.

Paras.

Olenkin noudattanut tuota jo kauan.

blexblosbl kirjoitti:
Diablesse kirjoitti:
blexblosbl kirjoitti:
Diablesse kirjoitti:
Lifemocker kirjoitti:

Hyvä neuvo.

Paras.

Olenkin noudattanut tuota jo kauan.

Mä en sit kyl ota mitään vastuuta, jos on reklamoitavaa :D

Useful shit.

tazzi
^Periatteellisuus ja kaavoihin piiloutuminen on vain yksi heikkojen ihmisten tapa ulkoistaa vastuuta ja paeta elämää.

tazzi
Ihailtavaa, että vastuuta voi pakoilla myös olemalla ihan rehellinen :D

Diablesse kirjoitti:
Lifemocker kirjoitti:

sinä voit itse vaikuttaa siihen, teetkö väärin toista kohtaan vai et.
kertoo paljon ihmisestä jos "on muka pakko" tehdä "virheitä".
against humans since '85

lumocolor kirjoitti:
^Periatteellisuus ja kaavoihin piiloutuminen on vain yksi heikkojen ihmisten tapa ulkoistaa vastuuta ja paeta elämää.

lumocolor kirjoitti:
Ihailtavaa, että vastuuta voi pakoilla myös olemalla ihan rehellinen :D

Liittyivätköhän nuo sun kaks juttuas yhteen? Ja jos, miten muka periaatteellisuus olisi rehellisyyttä? Vai ymmärsinköhän jotain väärin ja haluatkohan siinä tapauksessa avata sanojesi sisältöä?

Useful shit.

Lifemocker kirjoitti:
sinä voit itse vaikuttaa siihen, teetkö väärin toista kohtaan vai et.
kertoo paljon ihmisestä jos "on muka pakko" tehdä "virheitä".

Nimenomaan voit vaikuttaa eikä vaikutat aina ja erehtymättä. Erehtyminen on inhimillistä ja virheitäkin tulee elämässä tehtyä. On tiety eri tilanne tehdä virhe esim. tahattomasti tai tyhmyyttään kuin toistaa virhekuvioita läpi elämän.

Lisäksi "oikein" ja "väärin" ovat suhteellisia käsitteitä. Ihmisten fyysisen koskemattomuuden rikkominen on väärin, mutta pakkohan se on "rikkoa" esim. elvytystilanteessa. Tilannekohtainen lähestymistapa siis.

Vai oletko esim. sinä Mokkeri elänyt totaalisen erheettömästi syntymäsekunnistasi saakka, siis muidenkin mielestä etkä vain omasta mielestäsi?

Useful shit.

Diablesse kirjoitti:
Vai oletko esim. sinä Mokkeri elänyt totaalisen erheettömästi syntymäsekunnistasi saakka, siis muidenkin mielestä etkä vain omasta mielestäsi?

kun olen suhteessa, olen sitoutunut siihen suhteeseen. täydellisesti.

jos suhde ei miellytä niin sitten pitäisi siitä suhteesta lähteä.
sitä ei voi tehdä kuin tietoisia virheitä. sä olet itse vastuussa teoistasi ja teet ne itse. teoilla on seuraukset. jos teoillasi ilmoitat ettet toisesta piittaa paskaakaan, se ei ole mikään virhe. se on päätös.
against humans since '85

tazzi
Juu. Kyllä ne liittyy yhteen. Tosin sellasella aasinsillalla, että kannattaa kestävyyttä testata naapurin aasilla ensin. Mutta minäpäs auliisti selitän tämän johtoajatuksen tämän aivojumpan taustalla.

Periatteellisuus ja kaavoihin piiloutuminen on vain yksi heikkojen ihmisten tapa ulkoistaa vastuuta ja paeta elämää.

^ Minä reppana menin tuosta ymmärtämään, että vastuullisuus olisi sinulle jollain tavalla merkittävä arvo, koska esimerkin omaisesti tuossa kerrot tapoja vältellä sitä.

Mä en sit kyl ota mitään vastuuta, jos on reklamoitavaa :D

^ Tuo on sitten sitä rehellistä vastuunpakoilua, jossa omin sanoin toteat (pilke silmäkulmassa), että et ota vastuuta antamastasi neuvosta.

Jotenki kaikista hyvistä vitseistä menee se paras terä jos ne joutuu selittämään... Ja kaikki vielä väittää olevansa sarkastisia ja sitten ku se sarkasmi sattuu omalle kohdalle niin sitä ei kukaan yllättäen ymmärrä.

Toivottavasti avautu.

Lifemocker kirjoitti:
Diablesse kirjoitti:

kun olen suhteessa, olen sitoutunut siihen suhteeseen. täydellisesti.

Good for you. Määrittelehän vielä tuo "täydellisesti". Jotkut (esim, minä) asettavat itsensä etusijalle, eli vaikka on suhteessa, se ei tarkoita totaalista antautumista vain ja ainoastaan ja ehdottomasti siihen suhteeseen ja minuudesta luopumista. Joillekin kun tuo "täydellisesti" voi tarkoittaa juuri sitä.

Lifemocker kirjoitti:
sä olet itse vastuussa teoistasi ja teet ne itse. teoilla on seuraukset. jos teoillasi ilmoitat ettet toisesta piittaa paskaakaan, se ei ole mikään virhe. se on päätös.

Hirveesti sä puhut mun puolesta. "Sä oot vastuussa" jne. Sanohan vaihteeksi, että "mä eli Mokkeri olen vastuussa" :D

Lisäksi mun tekojen seuraukset on mun silmissä yhtä ja esim. kumppanin silmissä toista ja ulkopuolisten (joille ei asia kuulu vittuakaan) silmissä kolmatta.

Sulla on siis edelleen jäykkä näkemys siitä, että ihminen toimii totaalisen tietoisesti kaikissa tilanteissa. Selvä, se on sun mielipiteesi.

Useful shit.

AlkuunEdelliset1–20 / 930SeuraavatLoppuun

Osallistu keskusteluun