Nieletkö?

AlkuunEdelliset1–20 / 42SeuraavatLoppuun

VeliSkeptinen
Pystytkö nielemään katkeran kalkin jota menneet pettymykset ihmissuhteissa ovat kurkkuusi kaataneet ja palaamaan siihen aikaan kun kaikki vielä näytti niin hyvältä ja "elämä oli edessä"?

Aika usein niin normaalielämässä kuin netissäkin vaikuttaa siltä että menneisyyden haamut estävät monilta uuden onnen etsimisen, puhumattakaan löytämisestä.
ensin pitää osata olla itsekseen, ennenkuin voi yrittää jotain toisen kanssa
against humans since '85

blexblosbl
Kieltämättä joskus on vähän vaikeaa unohtaa menneet, oli sisältö sitten mikä tahansa ihmissuhteisiin liittyvä. Olen järkeillyt niin, että niin kauan kun ei katkeroidu, homma on ok. Luulisin, että toistaiseksi tuo pitää vielä paikkansa, suunnilleen.

sen enempää vielä otsikkokysymykseen vastaamatta voin kertoo, että meinas jäädä suussa olevat kahvit nielemättä kun näin ton otsikon :DDDDD
either you think or else others have to think for you and take power from you, pervert and discipline your natural tastes, civilize and sterilize you

Luulin että täällä kysytään perinteistä spit or swallow skenaariota.

Eteenpäin ja ei väkisin mutta väsyttämällä on toiminut ihan hyvin tähän asti.
"Älä viitsi naurattaa. Mun älylliset ilotulitukset menevät jo nytkin niin korkealta yli teidän hilseen."

-littlelight

blexblosbl
gusten kirjoitti:
sen enempää vielä otsikkokysymykseen vastaamatta voin kertoo, että meinas jäädä suussa olevat kahvit nielemättä kun näin ton otsikon :DDDDD

No höh, onhan tollasia ketjuja nyt ollut.

Kaikesta huutelustani huolimatta otan kyllä jokaisen kumppanin yksilönä. Jos joku muu on joskus mokannut niin ei se tarkoita sitä että kaikki muut toistaisivat saman.
Keep a memory of me, not as a king or a hero; but as a man: fallible and flawed.
Puhun omista kokemuksistani. Minulla ei ole tarjota varmaa yleistotuutta joka asiaan.
Marttyyrirunoilija -Diablesse

Sukuvika, mutta en niele. Katkeroidun ja en anna anteeksi.
"He won't crush, he just scars
God, he's a God"

MMOC kirjoitti:
Katkeroidun ja en anna anteeksi.

jos ei anna anteeksi, se ei tarkoita että olisi katkera.
asiasta/ihmisestä tulee tällöin vain yhdentekevä sinulle - henkilö/asia ei kiinnosta enää. niinkuin evvk & ihan sama.
against humans since '85

VeliSkeptinen kirjoitti:
Pystytkö nielemään katkeran kalkin jota menneet pettymykset ihmissuhteissa ovat kurkkuusi kaataneet ja palaamaan siihen aikaan kun kaikki vielä näytti niin hyvältä ja "elämä oli edessä"?

Käsittelen asiat, jottei niistä seuraisi katkeruutta tai muuta turhaa.
Ulkonäkönatsi / Cityn oma Anu Saagim

Forget the horse. Ride the cowboy. ♥

I'm cute, let's put me in charge.

Useful shit.

blexblosbl kirjoitti:
gusten kirjoitti:

No höh, onhan tollasia ketjuja nyt ollut.

no en epäile yhtään :D mut se vaan tuli näkyviin niin sopivasti kun olin just hörpänny kahvia :D
either you think or else others have to think for you and take power from you, pervert and discipline your natural tastes, civilize and sterilize you

Diablesse kirjoitti:
VeliSkeptinen kirjoitti:

Asian voi käsitellä myös poistamalla turhan ihmisen elämästään. Ero on siitä hieno asia että kellään ei ole pakkoa roikkua toisessa.

Paitsi lasten takia, sen takiahan lapsiperheissä eron teko kestää usein liian pitkään ja aletaan se vihanpito jota sitten jatketaan kun on pakko olla tekemisissä exän kanssa. Jos toisella vielä on tunteita niin aina vaan pahempi.

Jos oikein hyvin menee, eron jälkeen voi olla täysin neutri ja jos ihan huipusti menee, säilytään kavereina, jopa ystävinä. Useimmiten riittää se että olla tekemisissä ja kaikille menee ihan helvetin hienosti:)
- If You Could Reason With Religious People, There Would Be No Religious People -
"Ev.lut. kirkko EI ole avustusjärjestö vaan uskonnollinen yhteisö, joka muun toimintansa ohessa harjoittaa auttamistoimintaa."-KardinaaliHyve

Lifemocker kirjoitti:
MMOC kirjoitti:

asiasta/ihmisestä tulee tällöin vain yhdentekevä sinulle - henkilö/asia ei kiinnosta enää. niinkuin evvk & ihan sama.

Miten voi olla katkera jos ei uhraa pienintäkään ajatusta entiselle paskalle? Silloinhan sitä on sujut asian kanssa.
- If You Could Reason With Religious People, There Would Be No Religious People -
"Ev.lut. kirkko EI ole avustusjärjestö vaan uskonnollinen yhteisö, joka muun toimintansa ohessa harjoittaa auttamistoimintaa."-KardinaaliHyve

Vermithrax kirjoitti:
Lifemocker kirjoitti:
MMOC kirjoitti:

Miten voi olla katkera jos ei uhraa pienintäkään ajatusta entiselle paskalle? Silloinhan sitä on sujut asian kanssa.

ei se silti tarkoita anteeksi antamista.
against humans since '85

VeliSkeptinen
Vermithrax kirjoitti:
Diablesse kirjoitti:
VeliSkeptinen kirjoitti:

Asian voi käsitellä myös poistamalla turhan ihmisen elämästään. Ero on siitä hieno asia että kellään ei ole pakkoa roikkua toisessa.

En oikeastaan tota hakenut, vaan sitä että pystyykö ihminen poistamaan kokemansa valheet tai vääryydet ym. mielestään niin että se ei vaikuta hänen toimintaansa oleellisesti. Eihän sillä ihmisen poistamisella tai poistamatta jättämisellä elämästään ole sen asian kanssa oleellista merkitystä.

edit. korjasin lauseen puutteen

Lifemocker kirjoitti:
MMOC kirjoitti:

Umm, sanoinko mä että ne liittyisi toisiinsa. Kyllä mä tulen sekä katkeraksi että olen antamatta anteeksi. Toisistaan riippumatta.
"He won't crush, he just scars
God, he's a God"

Kyllä siitä edeltävästä ajasta aina joitain jarrujälkiä jää elämän kalsareihin.
asear ei anna juissi-mammalle, koska se ei tykkää heruutus-profiileista *snif*

blexblosbl
Muusantuuska kirjoitti:
Kyllä siitä edeltävästä ajasta aina joitain jarrujälkiä jää elämän kalsareihin.

Etkö oo kuullu siitä harjasta tai suihkusta?

Kyllä, mutta tuntuu että prosessointi minulla kestää muihin ihmisiin verrattuna keskimääräistä pidempään. Lasketaan usein vuosissa eikä viikoissa tai kuukausissa. Tämän vastapainona näen kuitenkin että olen ehkä tavallista sitoutuneempi parisuhteeseen, minkä uskoisin olevan hyväkin asia toisen samankaltaisen ihmisen vastaan kävellessä.

Pöytäähän ei koskaan saa täysin puhdistettua menneisyyden jäljistä, mutta eiköhän se pikkuhiljaa ala sen verran raivattu olla, että siihen jonkinnäköisen nätin pepun mahtuu jo istuttamaan. Kunhan se ei ole ihan tolkuttoman iso, ja omistajansa on makuuni kohtalainen hottis.
Really, it's just a question of reassembling the components in the correct sequence.

Machinery kirjoitti:
Kyllä, mutta tuntuu että prosessointi minulla kestää muihin ihmisiin verrattuna keskimääräistä pidempään. Lasketaan usein vuosissa eikä viikoissa tai kuukausissa. Tämän vastapainona näen kuitenkin että olen ehkä tavallista sitoutuneempi parisuhteeseen, minkä uskoisin olevan hyväkin asia toisen samankaltaisen ihmisen vastaan kävellessä.

Ainakin on vaikea kuvitella tuon olevan pahasta. Onhan se vähän niin että jos muutamassa päivässä tai viikossa voi aloittaa uuden suhteen niin minulle heräisi kysymys ihmisen kyvystä sitoutua. Rakkaushan ei toki kysy aikaa eikä paikkaa mutta vanhemmiten sitä on niin kyyninen ettei mihinkään salama-alkuihin jaksa uskoa.
Keep a memory of me, not as a king or a hero; but as a man: fallible and flawed.
Puhun omista kokemuksistani. Minulla ei ole tarjota varmaa yleistotuutta joka asiaan.
Marttyyrirunoilija -Diablesse

AlkuunEdelliset1–20 / 42SeuraavatLoppuun

Osallistu keskusteluun