Miksi ostelet?

AlkuunEdelliset1–20 / 34SeuraavatLoppuun

blexblosbl
Miksi ostelet tavaraa, jolle ei ole varsinaista pakottavaa käyttötarvetta? Onko joku erityinen tavararyhmä, jota tulee ostettua paljon?

Syitä osteluun voisivat olla ainakin se, että ostaminen ja shoppaileminen itsessään on kivaa. Toisaalta kyseessä voi olla myös jonkun kiinnostavan asian "keräily". Yksi esitetty vaihtoehto on myös se, että pitää olla paljon jotain asioita, joita saa plärätä ja valita mitä käyttää yms.

Mulla on lähinnä leffoja aika paljon, silleen, että ei ehdi kattomaan entisiä alta pois. Samoin ostan joskus paitoja kaappiin, enkä sitten käytä, kun eivät istu kunnolla.
VeliSkeptinen
^Keittiötarvikkeet, moni on jäänyt lähes käyttämättömäksi ja keittiön kaapit pursuaa tavaraa.

Onneksi muuten en saa ostosten tekemisestä kiksejä.

blexblosbl kirjoitti:
Miksi ostelet tavaraa, jolle ei ole varsinaista pakottavaa käyttötarvetta? Onko joku erityinen tavararyhmä, jota tulee ostettua paljon?

Syitä osteluun voisivat olla ainakin se, että ostaminen ja shoppaileminen itsessään on kivaa. Toisaalta kyseessä voi olla myös jonkun kiinnostavan asian "keräily". Yksi esitetty vaihtoehto on myös se, että pitää olla paljon jotain asioita, joita saa plärätä ja valita mitä käyttää yms.

Mulla on lähinnä leffoja aika paljon, silleen, että ei ehdi kattomaan entisiä alta pois. Samoin ostan joskus paitoja kaappiin, enkä sitten käytä, kun eivät istu kunnolla.

En, en ja enenenenenen. Ainoa mitä enemmän keräilen on kirjat jotka kyllä olen enimmäkseen lukenut ja loputkin aion lukea. Leffoja ostelen kun halvalla saan, kattelen kun ehdin mutta sekin on loppunut lähinnä siksi kun uusia formaatteja pukkaa ja vanhat vhs:t on jo roskiskamaa, turha kerätä dvd leffoja joista tulee kohta (10v?20v?) roskiskamaa.

Luonnonrauha, löhötuoli ja kirja, aah.

Miksi kukaan ostaa epäsopivia vaatteita? Saati hiertäviä kenkiä;)
- If You Could Reason With Religious People, There Would Be No Religious People -
"Ev.lut. kirkko EI ole avustusjärjestö vaan uskonnollinen yhteisö, joka muun toimintansa ohessa harjoittaa auttamistoimintaa."-KardinaaliHyve

mä valitettavan usein ostan vaatteita, joihin joku urpo on laittanu liian vähän kangasta :D
either you think or else others have to think for you and take power from you, pervert and discipline your natural tastes, civilize and sterilize you

VeliSkeptinen kirjoitti:
^Keittiötarvikkeet, moni on jäänyt lähes käyttämättömäksi ja keittiön kaapit pursuaa tavaraa.

Onneksi muuten en saa ostosten tekemisestä kiksejä.

mulla ne ei oo turhaa kamaa eli mä käytän niitä ja vien ne vanhemmat uusiokäyttöön kesäkeittiölle
- If You Could Reason With Religious People, There Would Be No Religious People -
"Ev.lut. kirkko EI ole avustusjärjestö vaan uskonnollinen yhteisö, joka muun toimintansa ohessa harjoittaa auttamistoimintaa."-KardinaaliHyve

blexblosbl
Vermithrax kirjoitti:
Leffoja ostelen kun halvalla saan, kattelen kun ehdin mutta sekin on loppunut lähinnä siksi kun uusia formaatteja pukkaa ja vanhat vhs:t on jo roskiskamaa, turha kerätä dvd leffoja joista tulee kohta (10v?20v?) roskiskamaa.

Niin, kai kaikesta medias tulee vähän roskiskamaa (ehkä pl. kirjat kun vaikea lukea muuten kun paprulta... vielä) kun kaikki siirtyy on-demandiin verkkoon kuitenkin.

VeliSkeptinen
^Esim. pastakone, vie tilaa, olen käyttänyt kahdesti ja sen vähän kun teen voisi tehdä ilman konettakin, sitä paitsi pelmenit on helpompi tehdä ilman. Vaaka, en ole kertaakaan käyttänyt. jne.jne.

Veitsellä, kulholla ja pannulla pärjää yllättävän pitkälle.

Ajankuluksi ja omaksi ilokseni ostelen, lähinnä sistustukrääsää ja joskus harvemmin jopa jotain hyödyllistäkin, kuten ruokaa. Leffavarasto on mullakin ylilaaja, ei meinaa mahtua enää hyllyillekään ja hyvä jos kolmasosan leffoista oon katsonu.
Ulkonäkönatsi / Cityn oma Anu Saagim

Forget the horse. Ride the cowboy. ♥

I'm cute, let's put me in charge.

Useful shit.

blexblosbl
Niin joo ja ylimäärästä ATK:ta on kaapissa kyllä aika turhaan. Joskus ollut jotain kuningasideoit systeemien virittelystä, mutta jäänyt tekemättä. Se joskus vähän harmittaakin, olisi voinut käyttää ne rahat rakentavammin.

kallionkundi
Viime aikoina suunta ollut asunnosta ulos sisäpihalle roskikseen ja olen heittänyt sinne surutta vaikka mitä turhaa .. vaatteita voisi viedä muualle, mutta ei jaksa.

blexblosbl
^ Oot aika laiska.

kallionkundi
^ varastohuone alkaa tyhjentymään jo mukavasti.

gusten kirjoitti:
mä valitettavan usein ostan vaatteita, joihin joku urpo on laittanu liian vähän kangasta :D

ja ehkä ois hyvä vastaa itse kysymykseen. ei mitään hajuu :D
either you think or else others have to think for you and take power from you, pervert and discipline your natural tastes, civilize and sterilize you

blexblosbl
gusten kirjoitti:

Kuulostaa kehuskelulta.

^kuulostaa siltä, että kuvittelen olevani hoikempi kuin mitä olen. tosin eilen mua sanottiin laihaks läskiks :D

blexblosbl
gusten kirjoitti:

Väärä ketju.

blexblosbl kirjoitti:
gusten kirjoitti:

Väärä ketju.

hehehe. ai nii. tälleki oli oma ketju. sori :D

blexblosbl kirjoitti:
Väärä ketju.

Kauheeta ketjunatsismia! :D
Ulkonäkönatsi / Cityn oma Anu Saagim

Forget the horse. Ride the cowboy. ♥

I'm cute, let's put me in charge.

Useful shit.

Lähinnä omaksi ilokseni vaatteita ja toisinaan (tosin viime aikoina harvemmin) vinyylilevyjä. Siinä suurimmat yksittäiset rahanreikäni.

Harrastan myös sketsiviihdettä, joten noita tv-sarjojen bokseja on kertynyt jonkin verran, tämän vuoden olen enimmäkseen tosin ollut itselleni määräämässä ostokiellossa noiden suhteen kun se lähti vähän lapasesta, samoin kuin Singstar-levyjen ostaminen... :)

Niin ja toki ostan ruokaa, henkeni pitimiksi ja ruuanlaittoharrastuksen vuoksi.
‎"You know that look women get when they want sex? Me neither." -Steve Martin

"Whenever someone calls me ugly, I get super sad and hug them, because I know how tough life is for the visually impaired." -Will Ferrell

En ostele!

AlkuunEdelliset1–20 / 34SeuraavatLoppuun

Osallistu keskusteluun