Mikä on sinkku?
 | blexblosbl gusten kirjoitti:
no en mä tiedä uiko vaiko eikö, mut en mä ajattele sitä niin, että mä oisin just sen kanssa suhteessa vaan niinku kaikkien tiekkö :D
Nyt on pakko sanoa, et en kyl tiedä. |
 | blexblosbl kirjoitti:
Miten määritellään sinkku? Milloin olet itse mielestäsi sellainen?
Onko sinkku vapaa aloittamaan uuden suhteen, jos joku tulee vastaan? Itse en ole puhunut itsestäni sinkkuna, sillä en koe että olisin markkinoilla. En tosin tiedä miksi sitten pitäisi itseään kutsua, varsinkin jos joku sattuu kysymään.
Mun mielestä hyvä määritelmä on nimenomaan tuo, että on vapaa aloittamaan uuden suhteen.
Itse taidan olla ennemmin vanhapiika kun en niin aktiivisesti ole hankkiutumassa sinkkuudesta eroon. "Yksineläjä" on ehkä kuitenkin tilanteeseen paras määritelmä. |
 | Ajna kirjoitti:
Mun mielestä hyvä määritelmä on nimenomaan tuo, että on vapaa aloittamaan uuden suhteen.
Itse taidan olla ennemmin vanhapiika kun en niin aktiivisesti ole hankkiutumassa sinkkuudesta eroon. "Yksineläjä" on ehkä kuitenkin tilanteeseen paras määritelmä.
Kannatan vapaata! Aivan loistava sana! Knight of Ni: We are now the Knights who say "Ekky-ekky-ekky-ekky-z'Bang, zoom-Boing, z'nourrrwringmm".
Other Knight of Ni: Ni! |
 | olakrez kirjoitti:
Parempi termi olisi vapaa.
Ja ollessani suhteessa olisin siis ei-vapaa. Hmph. Tylsää. Sävyttyy hivenen negatiivisesti, tosin kuulijan korvassa.
Äänestän suhteellista ja suhteetonta.Suhteeton ei tapaa ketään/keitään minkään suhteenomaisen määritelmän mukaan. Suhteellinen voidaan määrittää ehkä noin miljoonaan alalajiin. Luottamus on halpaa - hintana on vain rehellisyys. |
 | Onko ihminen, joka on mielestään sinkku, mutta sidoksissa joko seksipartneriinsa ja/tai exäänsä mielestänne vapaa? Really, it's just a question of reassembling the components in the correct sequence. |
 | ^Vapaa on edelleenkin pöljä termi. Esimerkkitapaus voi olla mitä tahansa, ihan miten se "sidottu" suhde on alunperin osapuolten toimesta määritetty:
Vapaa, vähemmän vapaa tai varattu.
Jos on jätetty määrittämättä, niin tulkitsisin vapaaksi.
Sitouttaminen henkisellä tasolla parisuhteeseen on turhaa, koska liki kaikista köytöksistä pääsee kuitenkin irti. Vapaaehtoisuuden pohjalta toimiva ihminen on yleensä paljon tuottoisampi. Luottamus on halpaa - hintana on vain rehellisyys. |
 | Machinery kirjoitti:
Onko ihminen, joka on mielestään sinkku, mutta sidoksissa joko seksipartneriinsa ja/tai exäänsä mielestänne vapaa?
Mitä tarkoittaa käyttämäsi sana "sidoksissa" tässä yhteydessä? Kuka määrittelee sen, onko joku sidoksissa? Millä perusteella ulkopuolinen määrittelee sen, onko joku "sidoksissa" toiseen vai eikö? Miten yleispätevä tällainen määritelmä onkaan ja miten pitkälle se rajoittuu: määrittelijään vai universumiin?
Mikä on määrittelijän tarve rajata ja lokeroida asiat, joita hän ei ilmeisesti muuten ymmärrä, mutta jotka eivät vaikuta hänen elämäänsä?Ulkonäkönatsi / Cityn oma Anu Saagim
Forget the horse. Ride the cowboy. ♥
I'm cute, let's put me in charge.
Useful shit. |
 | Diablesse kirjoitti:
Machinery kirjoitti:
Onko ihminen, joka on mielestään sinkku, mutta sidoksissa joko seksipartneriinsa ja/tai exäänsä mielestänne vapaa?
Mitä tarkoittaa käyttämäsi sana "sidoksissa" tässä yhteydessä?
Tarkoittaa seksuaalista tai seksuaalis-emotionaalista suhdetta, joka suurella todennäköisyydellä estää tai vaikeuttaa pariutumista ulkopuolisen kanssa.
Mua edelleen kiinnostaisi tietää, millaisella termistöllä erottelette ihmisiä jotka ovat aidosti sinkkuja ja vapaita pariutumaan, ja ihmisiä jotka ovat kiinni jonkinlaisessa suhteessa joka ei ole seurustelusuhde mutta käytännössä estää pariutumisen ulkopuolisten kanssa.
Diablesse kirjoitti:
Mikä on määrittelijän tarve rajata ja lokeroida asiat, joita hän ei ilmeisesti muuten ymmärrä, mutta jotka eivät vaikuta hänen elämäänsä?
Mitähän tää oli tarkoittavinaan? Kyllä mun elämään on vaikuttanut paljonkin ja tehnyt eroa se, onko tapailuvaiheessa toisella ollut seksi-/exäsuhde vai ei. Niiden kanssa joilla ei ole, on huomattavasti suuremmat mahdollisuudet saavuttaa parisuhde ilman että homma kääntyy joksikin ihmeen "noemmätiiä"-jojoiluksi. Really, it's just a question of reassembling the components in the correct sequence. |
 | Jaa a sinkku? eikö se ole single englanniks. Yksinäinen... ? mäkin mä koen kans clillä tilapäistä yksniäisyytä ja juttu seuraa, ku oon seura ihminen. Täältähän saa juttuseuraa ainakin, ja voihan täältä sydän ystävääkin etsiä? kumppania kenen kanssa elää yhdessä jakaa henk koht ilot ja surut jne. mä tuntenut viimeaikoina yksinäisyyttä, kun mul on off suhde siks olen aikani kuluks chattaily tääl citys. Siks kai en oo kuvaakaan laittanut koska en ole täältä poikaystävää hakemas, vaan ihan muuten vain juttelemas, Välil tietty voi kaupungillakin tavata ihmisiä, jos kaipaa seuraa. Välil tykkään käydä viihtelläkin baareis enkä mä aina sieltäkään etsi sitä oikeeta mulle. Voihan sitä muuten vaan jutella ihmisten kaa baareissakin ? Välil ku kaverit ei vastaa puhelimeen eikä soita perään vaiks mulla ois asiaa... tosi ärsyttävää ! nii se vasta ärsyttääkin jos joku on luvannut soittaa eikä sitä tee! ja känykkäkin välil hukassa |
 | Convalleria kirjoitti:
olakrez kirjoitti:
Ja ollessani suhteessa olisin siis ei-vapaa. Hmph. Tylsää. Sävyttyy hivenen negatiivisesti, tosin kuulijan korvassa.
Äänestän suhteellista ja suhteetonta.Suhteeton ei tapaa ketään/keitään minkään suhteenomaisen määritelmän mukaan. Suhteellinen voidaan määrittää ehkä noin miljoonaan alalajiin.
totahan suhteessa oleminen on monille, ei-vapaa, vangittu tms - If You Could Reason With Religious People, There Would Be No Religious People -
"Ev.lut. kirkko EI ole avustusjärjestö vaan uskonnollinen yhteisö, joka muun toimintansa ohessa harjoittaa auttamistoimintaa."-KardinaaliHyve |
 | Vermithrax kirjoitti:
Convalleria kirjoitti:
olakrez kirjoitti:
Äänestän suhteellista ja suhteetonta.Suhteeton ei tapaa ketään/keitään minkään suhteenomaisen määritelmän mukaan. Suhteellinen voidaan määrittää ehkä noin miljoonaan alalajiin.
totahan suhteessa oleminen on monille, ei-vapaa, vangittu tms
Ja lopputulos on arvattava. Luottamus on halpaa - hintana on vain rehellisyys. |
 | Convalleria kirjoitti:
Vermithrax kirjoitti:
Convalleria kirjoitti:
olakrez kirjoitti:
totahan suhteessa oleminen on monille, ei-vapaa, vangittu tms
Ja lopputulos on arvattava.
pretty much. toinen ääripää on ne sarjaseurustelijat, jotka on kertaluokkaa säälittävämpiä. jokainen suhde loppuu ja seuraava alkaa samantien. kunhan joku edes tykkää, edes silloin. - If You Could Reason With Religious People, There Would Be No Religious People -
"Ev.lut. kirkko EI ole avustusjärjestö vaan uskonnollinen yhteisö, joka muun toimintansa ohessa harjoittaa auttamistoimintaa."-KardinaaliHyve |
 | Machinery kirjoitti:
["Olla sidoksissa"] Tarkoittaa seksuaalista tai seksuaalis-emotionaalista suhdetta, joka suurella todennäköisyydellä estää tai vaikeuttaa pariutumista ulkopuolisen kanssa.
"Estää" tai "vaikeuttaa" sopivat tilanteeseen, jossa sille uudelle suhteelle on tarvetta. Entäpä jos ei ole, niin eipä ole "estettävääkään".
Machinery kirjoitti:
Mua edelleen kiinnostaisi tietää, millaisella termistöllä erottelette ihmisiä jotka ovat aidosti sinkkuja ja vapaita pariutumaan, ja ihmisiä jotka ovat kiinni jonkinlaisessa suhteessa joka ei ole seurustelusuhde mutta käytännössä estää pariutumisen ulkopuolisten kanssa.
Edelleen tuo "estää" pistää silmääni. Ks. edellinen kappale.
Machinery kirjoitti:
Kyllä mun elämään on vaikuttanut paljonkin ja tehnyt eroa se, onko tapailuvaiheessa toisella ollut seksi-/exäsuhde vai ei. Niiden kanssa joilla ei ole, on huomattavasti suuremmat mahdollisuudet saavuttaa parisuhde ilman että homma kääntyy joksikin ihmeen "noemmätiiä"-jojoiluksi.
Jos puhutaan jo (vakavammasta eli harkitusti pariutumiseen tarkoitetusta) tapailusta, siinä onkin jokaisen hyvä määritellä rajat ja muut olennaiset seikat. Kahvittelut, satunnaiset deitit ja muu "kevyt hömppä" eivät paina ainakaan mun vaa'assa niin paljon, että alkaisin niiden takia siirtelemään vuoria. Ulkonäkönatsi / Cityn oma Anu Saagim
Forget the horse. Ride the cowboy. ♥
I'm cute, let's put me in charge.
Useful shit. |
 | friidu kirjoitti:
Jaa a sinkku? eikö se ole single englanniks. Yksinäinen... ? mäkin mä koen kans clillä tilapäistä yksniäisyytä ja juttu seuraa, ku oon seura ihminen.
Englannin kielessähän single on vastakohta sanalle double, eli tupla. Sinkku on siis sellanen suklaapatukka jota ei ole jaettu kahtia, vaan on sellanen yksi pötkylä vaan.
Toisaalta single tarkoittaa myös cd-singleä. Eli sinkkulohkaisua. Joilla lähes aina on kuitenkin 2-4 kappaletta. Kuitenkin aina joku niistä on se pääraita. Ja muut vain "b-puolia" tai remixauksia.
Sinkullakin jos on jotain säpinää, niin ne muut ihmiset on sitten vain jotain ihme säätöjä tai b-puolia. Mutta sitten kun on suhteessa niin se on vähän niin kuin albumi. Joillakin homma menee sitten ihan tupla-albumiksi, tai cd-boxiksi.
Tuo albumi-sana tulee siitä että joskus noin sata vuotta sitten levyt olivat sellaisessa nahkakantisessa albumissa, joka oli melko lähellä valokuva-albumeita.
Albumi tulee latinan kielen sanasta albus, joka tarkoittaa valkoista. Albus on maskuliini, albumi neutri. Feminiini on alba. Eli juuri se sama mitä esim konfirmaatiossa pidetään yllä. Hyvin feminiininen vaate se kyllä olikin, ei tulisi mieleen lähteä sellainen yllä baariin.
Eli suhde tämän ajatusjuoksun jälkeen voisi tarkoittaa valkoisuuden tilaa. Sinkkuus voisi olla vastakohtaisesti värillinen tila, tai musta tila. "To be nobody but yourself in a world which is doing its best, night and day, to make you everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight; and never stop fighting." - e e cummings |
 | Mulle ihminen voi olla sinkku vain, jos ei ole ollut naimisissa. Jos on ollut naimisissa ja eronnut, on eronnut, eikä enää koskaan voi olla sinkku.
Tietysti sinkkuuteen liittyy myös se, että ei seurustele. |
Osallistu keskusteluun
Osallistuaksesi keskusteluun, sinun tulee olla kirjautunut sisään. Jos sinulla ei ole omaa käyttäjätunnusta, rekisteröidy!
|
|