Sinkun (juhla)pyhien vietto?
 | Joulusta jo selvitty, tänä(kin) vuonna töiden merkeissä. Ei siis ongelmaa kuinka aikaansa viettää. Tuleva uusivuosi kuitenkin nostatti ainaisen pohdinnan siitä kuinka sinkkuna viettää tätäkin juhlaa.
a) Lyöttäydyt kaveripiirin illanistujaisiin ainoana sinkkuna, ja tunnet itsesi lähinnä kiusaantuneeksi varsinkin siinä vaiheessa kun toisten alkoholinkäyttö lähtee lapasesta lieveilmiöineen? Ja kyllä. Kyllä siinä tuntee itsensä myös hieman ulkopuoliseksi ja kateelliseksikin kun muilla on joku jota pussata ja halata.
b) Istut yksin kotona netti/kirja/leffa seuranasi? Eli sitä samaa mitä muinakin vapaailtoina. Aina. Tykkään kyllä suuresti omasta hemaisevasta seurastani, mutta rajansa kaikella.
c) Lähdet yksin baariin ja sielläkin lähinnä väistelet känniääliöitä?
Itseäni rupiaa jo pikkuhiljaa jurppimaan tämä ainainen pähkäily ja pakoilu töihin siksi kun ei ole parempaa tekemistä, joten nyt tarvitaan siis uusia luovia idoita sinkun illanviettoihin. Miten teillä muilla vastaavissa tilanteissa? Siis olettaen asian nyt niin, että olet tosiaan myös kaveripiirisi AINOA sinkku? Ja lähtökohtaisesti ei ole siis tarkoitus myöskään se seuranetsintä, vaan ihan puhtaasti ajanvietto missä kenties voisi myös sosiaalisoitua jotenkin kanssaihmisten kanssa? Lauantai-illan Bingo? I´m right, you´re wrong... lallalllallaaaaa... I can´t hear you! |
 | -Nemesis- Teen sitä samaa kuin muinakin vapaapäivinä. En ole tottunut vetämään kalenterikännejä. |
 | No sehän tässä se problematiikka juuri onkin. "Teen samaa kuin muinakin arkipäivinä". Siihenkin kyllästyy. Ja kalenteri tai ylipäätään kännäilyt eivät kuulu omiin ajanviettotapoihin, siksi kyselenkin miten toiset sitten sitä aikaansa viettää. Tässäkin on aika oleellinen ero siinä, että henkkoht kun olen kahdeksatta vuotta sinkkuna, niin ihan tosissaan rupiaa jo mielikuvitus loppumaan ajanvieton suhteen verrattuna ihmiseen joka sinkkuilut vaikka parisen kuukautta. Työnarkomania olisi tietysti se yksi vaihtoehto, siinä tilanteessa ei tarvitsisi juurikaan ajanviettoansa miettiä. I´m right, you´re wrong... lallalllallaaaaa... I can´t hear you! |
 | Tässä on kyllä tehnyt mieli lähteä jonnekkin mässymatkalle, yksi tuttava istuu parhaillaan lentsikassa matkalla singaporeen.. ja minä sohvalla läppiksen kanssa, huomenna jos labroissa on vielä jotain ja venyy vielä saikkua niin meen kentälle ja otan liput jonnekkin mihin pääsee äkkiä. |
 | Joyla kirjoitti:
No sehän tässä se problematiikka juuri onkin. "Teen samaa kuin muinakin arkipäivinä". Siihenkin kyllästyy.
Just näin, ja asia korostuu entisestään kun on sinkku jolla on lapsi(a). Lasta ei kiinnosta paljon mikään tapahtuma tai tilaisuus, eikä itse taas jaksaisi iänikuisia juhlapäivän viettoja mummulassa. Hjälp!
Tarvitsee todellakin vaihtelua mutta vaikea löytää sopivia vaihtoehtoja yleisinä juhlapäivinä. |
 | yksi vaihtoehto on vaipua horrokseen ja nukkua kaikki vapaa-aika. |
 | Lähde joskus reissuun kaikkein hankalimpana pyhänä. Joskus on hyvä rikkoa vanhoja kaavoja -> tuntuu tylsältä -> alat dokaa -> masennut -> dokaat lisää ->... Tie vie, kuolema se vasta pysäyttää. |
 | Pyydä joku ihminen mukaan ja mene kirkkoon. En tiedä muista kaupungeista, mutta meillä Turussa ainakin on tosi ihanaa mennä tuomiokirkkoon vähän ennen puolta yötä, ihania UVn virsiä, Jumalan rohkaisevaa sanaa ja saarna ym; sit virallinen kaupungin UVn vastaanotto kirkon portailla, kirkosta ihmiset tulee siihen ulos plus muualta lisää, yhteis+kuorolaulua, puheita, yleisö hyvin mukana, joillakin on omat kuplajuomat mukana, toivottavasti ei enää lapsilla papatteja; sitten kello lyö ja vuosi vaihtuu, lauletaan Jumala ompi linnamme ja Maamme, on juhlallista ja turvallista, sitten kaupungin isot ilotulitukset plus ihmisten omat, lopulta kaikki lähtevät tahoilleen, mut ei enää pakollista tarvetta kapakoimaan tms. Jos välttää ryyppäämiset, voi aamulla alkaa Uuden, Puhtaan Vuoden ilman krapulaa ja morkkista. |
 | Mä huomasin tän saman ongelman eron jälkeen. Hommasin itselleni sinkkukavereita, ni sit on seuraa uutena vuotenakin. |
 | Skeeter tuota samaa minäkin oon tässä miettinyt... Siis sinkkukavereiden haalimista itselleen. I´m right, you´re wrong... lallalllallaaaaa... I can´t hear you! |
 | VeliSkeptinen Joyla kirjoitti:
Skeeter tuota samaa minäkin oon tässä miettinyt... Siis sinkkukavereiden haalimista itselleen.
Pihishän jo ilmoitti halustaan ystävyyteen ja lasagnen syöntiin. |
 | ^Pihis on ihan kiva kaveri |
 | VS:llä taitaa olla suurempi hinku saaha minut ja lasagnet Pihiksen tykö ku Pihiksellä itsellään :D I´m right, you´re wrong... lallalllallaaaaa... I can´t hear you! |
 | lolbox Joyla kirjoitti:
VS:llä taitaa olla suurempi hinku saaha minut ja lasagnet Pihiksen tykö ku Pihiksellä itsellään :D
vs on cityn hyvä haltijatar. |
 | Mulla ei ole varsinaista reseptiä kuin jouluun ja itsepäisyyspäivään (johon ei kuulu linnan juhlat töllöstä). Muutenkin, niin kauan kun ei ole mitään mikä sitoisi johonkin tiettyyn tekemiseen, vietän pyhät fiilispohjalta, jos olenkin sanonut että saatan mennä johonkin illanviettoon mutta fiilis ei ole sellainen sitten ollenkaan, ilmoitan kohteliaasti (ajoissa) jääväni pois ja teen jotain muuta sillä hetkellä mielekästä. Jos taas seuraa kuitenkin haluaa, voi menä paikalle, eihän siellä tarvitse olla parisuhdedraamojen alkuun asti. Joskus on jopa ollut hauskaa ihan läpi kemujen - sekin riski on olemassa.
Itse luotan kuitenkin valinnanvapauteen sikäli, että jos bileet menee persiilleen, sieltä voi lähteä pois joko kotiin, kylille tai minne sitten ikinä. "I hate bigots. I hate _all_ bigots. Which makes me a bigot, I know, that dictionary does cut both ways" -Rodney Carrington- |
 | -Nemesis- Tää lähtee yleensä yksin liikenteeseen, jos menojalkaa vipattaa. Tähän mennessä kavereita on aina löytynyt. |
 | Taitaapi olla vanha ketju jo ottaen huomioon aloituspostaajan tekstin, mutta menköön. Itsehän olin jouluna baarissa. Ei koska olen rapajuoppo ja ajattelin jäädyttää itseni hankeen (joita ei tosin myöskään ollut, kuten ei myöskään pakkasta), mutta koska en omistanut muutakaan tekemistä ja puhtaasta uteliaisuudesta. Halusin nähdä, että millaisia otuksia ja kuinka paljon, siellä oikein on jouluna.
No baarihan (forte, en pelkää myöntää, koska ette tiedä missä asun. luultavasti?) oli puolitäysi ja jopa ihan normaalin näköisiä ihmisiä. Asia jota en odottanut. Joukossa heilui jopa joulupukki, jonka kättä menin puristelemaan vain pienessä humalassa ollessani, jotenka todellakin huomasin, että pukki olisi mielellään lyönyt minun lahjasukkiini vainen hiilikimpaleita ja luultavasti vielä paikan päällä lyönyt pari kertaa naamaan, mutta portsarien pelko on hieno asia!
Joka tapauksessa illasta tuli oikeastaan varsin mainio Blackjack -pöydässä jutellen uusien tuntemattomien ystävieni kanssa. Ja jopa muutaman venäläisen, jotka eivät puhuneet sanaakaan edes englantia, mutta silti tarjosivat minulle drinkin. Olen selvästikkin piilo piipol person, mutta harmi kyllä se toimii vain miesten kanssa. Naisia baareista hakee aivan erilaisen persoonan omistavat ihmiset, jotenka ei niiden iskemisestä sen enempää.
Uuden vuoden läpi nukuin. En herännyt raketin rakettiin. Lähinnä järkeilin, että toverikaverieni ei pitänyt mennä baariin silloinkaan, jotenka joulun myötä olisi sama nukkua koko vaihde. No toverikaverithan oli tottakai menneet selkäni takana "oikeiden" kaveriensa kanssa baariin. Julmaa on elämä.
Sanottava, että en näe känniääliöitä lainkaan niin pahana asiana kuin muut. Ehkä satun itse olemaan niitä tosin, mutta en usko siihen. Tahi sitten en tapaa vain oikeita ääliöitä. |
 | Jatketaan tähän vanhaan Justanotherdayn esimerkkiä seuraten.
Itsellä meni joulu perheen parissa, aattoiltaa istuttiin isosiskon kotona ja katsottiin kuinka 3v siskontyttö oli onnesta soikeana joulupukin tullessa taloon :) Uusivuosi sitten menikin kotosalla hauvojen kanssa, en ollut oikein varma miten ne suhtautuu raketteihin ja paukkeeseen, niin päätin jäädä sinne missä minua tarvittiin ^^ A little less conversation, a little more action please. |
Osallistu keskusteluun
Osallistuaksesi keskusteluun, sinun tulee olla kirjautunut sisään. Jos sinulla ei ole omaa käyttäjätunnusta, rekisteröidy!
|
|