Et siis halua lapsia?

AlkuunEdelliset1–20 / 254SeuraavatLoppuun

Oletko ihan varma? 100%? Miksi et silloin hankkisi sterilisaatiota?

Suomessa sterilisaatioon on 6 laillista syytä:
1. Hakijalla on yksin tai yhdessä aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta
2. Hakija on täyttänyt 30 vuotta
3. Raskaus vaarantaisi hakijan hengen tai terveyden
4. Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot
5. On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika
6. Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaisi hänen kykyänsä hoitaa lapsia

Mutta ei tarvitse kauas lähteä niin rahalla homman saa kuntoon, useassakin Euroopan maassa.

Ihan oikeata pohdintaa asiasta toivoisin.
"If man evolved from monkeys, why do we still have monkeys?" LOL!
-Nemesis-
Haluan lapsia.

En tiedä haluanko lapsia, mutta tiedän etten halua sulkea pois mahdollisuutta siihen.

Sinänsä oikeuskäytäntö asian suhteen on mielestäni täysin päälaellaan. Paljon parempi olisi, jos kaikki joilla ei ole hyvää perustelua steriloitaisiin heti lapsena.
I don't trust kids. I think they're planning to replace us.

Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounding yourself with assholes.

-Nemesis-
imperfect kirjoitti:
Paljon parempi olisi, jos kaikki joilla ei ole hyvää perustelua steriloitaisiin heti lapsena.

Muutenkin suomalaiset ovat tällä syntyvyysasteella kuolemassa sukupuuttoon. Saisihan tuolla tietysti nopeutettua sitä =)

-Nemesis- kirjoitti:
imperfect kirjoitti:
Paljon parempi olisi, jos kaikki joilla ei ole hyvää perustelua steriloitaisiin heti lapsena.

Muutenkin suomalaiset ovat tällä syntyvyysasteella kuolemassa sukupuuttoon. Saisihan tuolla tietysti nopeutettua sitä =)

En kyllä heti keksi mihin niitä ihmisiä tarvittaisiin lisää ja miksi. Kaikilla olisi paljon kivempaa, jos vaikka 90%:lla vähenisi, näin alkuun.
I don't trust kids. I think they're planning to replace us.

Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounding yourself with assholes.

lolbox
eli siis jos ei halua lapsia, sepu käskee steriloitumaan tai sit oikeesti haluukin niitä!

Luulisi että aika moni lapseton ei halua sterilointia juuri siltä varalta että mieli muuttuukin jonakin päivänä... Koska mikään ei ole ihmisen elämässä kiveen kirjoitettua.

En halua, mutta osaan käyttää ehkäisyä. Sterilointikin on leikkaus ja jokaisessa leikkauksessa on riskinsä.
Ei se ehkä satavarma "en halua" ole, mutta aika lähellä. Jos mä nelikymppisenä haluanki sen jälkeläisen, mistä sitä ikinä tietää.

lolbox kirjoitti:
eli siis jos ei halua lapsia, sepu käskee steriloitumaan tai sit oikeesti haluukin niitä!

et siis vieläkään yletä imemään itseäsi? tässäkään aloituksessa ketään ei todellakaan käsketä tekemään yhtään mitään.

Elän toivossa että joskus saisi ihan oman perheen, mutta jos niin ei ole käydäkseen, niin sitten ei. Silloin on kuitenkin vika itse miehessä eikä käsitellyissä vehkeissä.
"I hate bigots. I hate _all_ bigots. Which makes me a bigot, I know, that dictionary does cut both ways" -Rodney Carrington-

-Nemesis-
CS80 kirjoitti:
Silloin on kuitenkin vika itse miehessä...

Minä en ainakaan omalta kohdaltani sanoisi noin. Jos ei esim. löydy sopivaa naista, niin ei niitä lapsia pidä väkisin alkaa vääntämään.

Kyllä minäkin sen pienen nappisilmän joskus haluaisin. Ajatus vain tuntuu kovin kaukaiselta, koska sitä ennen pitäisi löytää nainenkin. Sen verran tuli turpiin viime kerralla, että haluan tutustua siihen naiseen todella hyvin ennen kuin uskallan edes ajatella lasta. Aika näyttää.

-Nemesis- kirjoitti:
CS80 kirjoitti:
Silloin on kuitenkin vika itse miehessä...

Jos ei esim. löydy sopivaa naista, niin ei niitä lapsia pidä väkisin alkaa vääntämään.

Sen verran tuli turpiin viime kerralla, että haluan tutustua siihen naiseen todella hyvin ennen kuin uskallan edes ajatella lasta.

Tuota lähinnä ajoin itsekin takaa yrityksellä olla mukahauska. Pitäisköhän tehdä uudenvuodenlupaus lakata yrittämästä... Vaan juu. Samaa mieltä siis.
"I hate bigots. I hate _all_ bigots. Which makes me a bigot, I know, that dictionary does cut both ways" -Rodney Carrington-

Pitää jättää 0,1% mahdollisuus sille, että mieli muuttuu. Eikä hirveesti innosta mennä antamaan muniaan ronkittavaksi, vaikka tuo vaihtoehto on mielessä käynytkin melko vahvasti.
Make love, not war! ♥

Hirssi
Pihis kirjoitti:
Pitää jättää 0,1% mahdollisuus sille, että mieli muuttuu.

Kannattaa jättää. Itse vielä teininä (noh, n. 20v.) olin vahvasti sitä mieltä, että ei missään nimessä lapsia mulle. Mutta kuinkas kävikään, kaksi tenavaa tuli pökkästyä alulle eikä kaduta yhtään. Enkä pistäisi pahakseni jos vielä joskus tulisin uudestaan isäksi.

lolbox
Sepulchrave kirjoitti:
lolbox kirjoitti:

et siis vieläkään yletä imemään itseäsi? tässäkään aloituksessa ketään ei todellakaan käsketä tekemään yhtään mitään.

voisiko yrittää pysyä tässä ketjussa asiassa?

Lapset on tehty, mutta ei silti kiitos sterilisaatiota. Haluan edes teoriassa olla hedelmällinen vielä. Sterilisaatiosta tulee mummofiilis.

Ja mistä sitä tietää jos sittenkin haluan iltatähden vielä joskus kolmevitosena. Tosin mies pistää piuhat poikki parin vuoden sisään, että ehkä en kuitenkaan saa sitä iltatähteä vaikka kuinka haluaisin :)
---------

Sepulchrave kirjoitti:
Et siis halua lapsia? Oletko ihan varma? 100%? Miksi et silloin hankkisi sterilisaatiota?

Hostile uterus hoitaa homman kotiin ja kyllä, olen ihan tosissani. Noin muuten en vain näe järkeä itseni leikkelyttämisessä, kyllä mä osaan tarvittaessa hoitaa niin ehkäisyn kuin jälkiehkäisynkin.

Lapset ei oo ihan mun juttu. Mä hankin mieluummin lisää kenkiä. :)
OLIN EPÄOIKEUDENMUKAISESTI BANNATTU VIISI (5) VIIKKOA. VITUN YP.

Forget the horse. Ride the cowboy. ♥

Tyhmä syyttää muita.
Fiksu syyttää itseään.
Viisas ei syytä ketään.

En ole koskaan sanonut etten haluaisi lapsia.
En ole kovin hauska ja vitsini on jo kuultu.

lolbox kirjoitti:
Sepulchrave kirjoitti:
lolbox kirjoitti:

voisiko yrittää pysyä tässä ketjussa asiassa?

voisiko yrittää pysyä MISSÄÄN ketjussa asiassa?

Hirssi
Diablesse kirjoitti:
Lapset ei oo ihan mun juttu. Mä hankin mieluummin lisää kenkiä. :)

Tulee paljon halvemmaksi ja ne voi palauttaa jos eivät sovikaan. Jenkkilän ihmemaassa ja olikohan Nevadan osavaltiossa voi tenavat ihan laillisesti lempata kunhan ovat alle 18 vuotta.

AlkuunEdelliset1–20 / 254SeuraavatLoppuun

Osallistu keskusteluun