somppu kertoo vol II
 | Paltsaraja kirjoitti:
littlelight kirjoitti:
En oikein ymmärrä miksi aikuisen varsinkaan pitäisi tuolla tavalla käyttäytyä. Ihan vaan tunnustat Jeesukselle että olet syntinen ja tarvitset Häntä auttamaan, antamaan syntisi anteeksi ja uuteen elämään. Pyydät Hänet elämäsi Herraksi, puhut Hänelle(=rukoilet), ja alat kuunnella Hänen ääntään(=Hänen sanassaan ja omassatunnossasi) ja totella sitä... elämäsi muuttuu, löydät ilon, rauhan ja kiitollisen mielen... ja ehkä monessa asiassa ihan konkreettisesti, asenteissa, tavoitteissa, suunnitelmissa...huomaat että tapahtuu pieniä ja suuria ihmeitä joka päivä...
En vaan tajua
Kerropa missä kohtaa tossa lyhyessä vastauksessani kukaan mä tai kukaan ihminen antoi mitään normeja tai kertoi yksityiskohtia millaisia ne Jumalan suunnitelmat sun kohdalla on? Ei missään, vain sun päässä.
Kerroin sulle nimenomaan puhua suoraan Jumalalle, Jeesus on ainoa välimies ketä tarvii Pyhän Jumalan ja syntisen ihmisen välillä. Ja useasti on tullut esille, että ei ihminen ole syntinen siksi että tekee syntejä, vaan on syntinen(perisynti), ja siksi tekee syntiä(en määritellyt mitä, itse tiedät omassatunnossasi jos rehellisesti Raamatun valossa tutkit). Vai väitätkö todella olevasi täydellinen kuin Jeesus?
En valehdellut tippaakaan kun lupasin että Jeesus antaa ilon, rauhan(sellaisen jota maailma ei voi antaa)jne ja niin paljon muuta hengellistä ja maallista hyvää, yltäkylläisen elämän. Sehän voi olla että sun pitää kuolla syöpään kivuliaasti liian nuorena, vaikka pidän hyvin epätodennäköisenä että se olisi Jumalan tahto, sallimus korkeintaan jos jostain syystä ajat ittes siihen. Mutta jos noin kävisi, niin silloinkin, kaiken sen keskellä, voisit nauttia tuosta ilosta ja rauhasta. Kyllä Jumala on aika monelle muullekin maailmassa ilmoittanut tämän evankeliumin kuin mulle Turkuun tai missä olenkaan.
En tiedä jos muutakin, mutta sä ainakin tarvisit paljon enemmän Raamattua:) |
 | slam kirjoitti:
Salatulle entiteetille
Voi slämppä sun aivosi ja jerkonisi:D |
 | slam kirjoitti:
Ahdistusta on opittu muutoinkin purkamaan, vaikka on kait sekin hyvä keino, että sysää tuskan pois itseltään ja uskoo tosiaan siinä niin käyneen.
Itsellä ainakin ahdisti synnit, niin kauan kunnes tajusin, että ei täs uskomisessa ole mitään järkeä. Se ainakin helpotti homman poies vaivaamasta. Lienee helpotukseen pääsyssä on monet tiet eli rentouden elämäänsä löytämisessä lapsuuden ahdistuksen jälkeen tai jtf. xD
Etkö slämppä oo ikinä kuullut evankeliumia, ilosanomaa? Että niistä synneistä ja ahdistuksesta just pääsee eroon uskon avulla! Eli ei oo mitään järkeä luopua uskosta!
Sitäpaitsi, terveellisempää olla välillä vähän raskasmielinen kuin kevytmielinen! |
 | Paltsaraja littlelight kirjoitti:
lässynlässyn
Tykkään enemmän juutalaisista. Ne on sentään tajunnu, että elämä on elämistä varten ja siitä pitää nauttia. Kristityillä tuntuu olevan kumma käsitys, että elämä pitää kärsiä ja se oikea "elämä" alkaa vasta ku on kuollut. Ootko koskaan pysähtyny miettimään kuin järjettömältä se ajatus kuulostaa? Elä kuollaseksi. Kärsi sen vuoksi mitä kaksi ensimmäistä ihmistä teki. Sun Jumala kuulostaa kammottavan pitkävihaiselta. |
 | Paltsaraja kirjoitti:
Tykkään enemmän juutalaisista. Ne on sentään tajunnu, että elämä on elämistä varten ja siitä pitää nauttia. Kristityillä tuntuu olevan kumma käsitys, että elämä pitää kärsiä ja se oikea "elämä" alkaa vasta ku on kuollut. Ootko koskaan pysähtyny miettimään kuin järjettömältä se ajatus kuulostaa? Elä kuollaseksi. Kärsi sen vuoksi mitä kaksi ensimmäistä ihmistä teki. Sun Jumala kuulostaa kammottavan pitkävihaiselta.
Kiva että tykkäät juutalaisista. Mutta mistä kummasta sä saat tollasen väännettyä että elämä on kärsimistä varten? Missä mun viestissä, voisitko lainata sen tänne. Eli et voi. Se onkin tosi järjetöntä. Just tos edellä sanoin että Jeesus on tullut antamaan Yltäkylläisen Elämän, mielekkään ja sisäisesti rikkaan, vaikkei välttis ulkoisesti. Tosin Jumala pitää myös maallisista asioista huolta, niin ettei niistä tarvi stressata, mut en nyt halua sitä korostaa liikaa ettet ala syyttää 'menestysteologiasta'. |
 | Paltsaraja kirjoitti:
Kristityillä tuntuu olevan kumma käsitys, että elämä pitää kärsiä ja se oikea "elämä" alkaa vasta ku on kuollut. Ootko koskaan pysähtyny miettimään kuin järjettömältä se ajatus kuulostaa? Elä kuollaseksi. Kärsi sen vuoksi mitä kaksi ensimmäistä ihmistä teki. Sun Jumala kuulostaa kammottavan pitkävihaiselta.
Tämä on siis se käsitys mikä teillä jumalattomilla on. Ei kristityillä!
Ja milloin sä oot nähny mun valittavan?
Kyllä mul on kärsimystäkin ollut, paljon, koska jokaisella on, ei kristityt ole missään erityisasemassa, mutta just Jumala on mut tuonu läpi kaikesta niin ettei se ole vahingoittanut mua todella. Mut mun elämä on mennyt koko ajan parempaan suuntaan, ja viime vuosina mul on ollut melkein pelkästään hyvää. Ja oli mitä oli, Jumala antaa kaikkeen voiman ja ilon, kärsimyksen keskellekin, kun taas jumalaton ei ehkä pysty todelliseen iloon vaikka asiat ois kuinka hyvin. |
 | littlelight kirjoitti:
slam kirjoitti:
Ahdistusta on opittu muutoinkin purkamaan, vaikka on kait sekin hyvä keino, että sysää tuskan pois itseltään ja uskoo tosiaan siinä niin käyneen.
Itsellä ainakin ahdisti synnit, niin kauan kunnes tajusin, että ei täs uskomisessa ole mitään järkeä. Se ainakin helpotti homman poies vaivaamasta. Lienee helpotukseen pääsyssä on monet tiet eli rentouden elämäänsä löytämisessä lapsuuden ahdistuksen jälkeen tai jtf. xD
Etkö slämppä oo ikinä kuullut evankeliumia, ilosanomaa? Että niistä synneistä ja ahdistuksesta just pääsee eroon uskon avulla! Eli ei oo mitään järkeä luopua uskosta!
Sitäpaitsi, terveellisempää olla välillä vähän raskasmielinen kuin kevytmielinen!
Ei ole mitään mistä luopua. Mieti sitä. Laitetaanko pieneen pussiin? |
 | slam kirjoitti:
littlelight kirjoitti:
slam kirjoitti:
Sitäpaitsi, terveellisempää olla välillä vähän raskasmielinen kuin kevytmielinen!
Ei ole mitään mistä luopua. Mieti sitä.
No ei kai oo jos et oo uskon lahjaa koskaan vastaanottanutkaan. Se on hyvin surullista ja järkyttävää. Sulle. |
 | littlelight kirjoitti:
slam kirjoitti:
littlelight kirjoitti:
slam kirjoitti:
Ei ole mitään mistä luopua. Mieti sitä.
No ei kai oo jos et oo uskon lahjaa koskaan vastaanottanutkaan. Se on hyvin surullista ja järkyttävää. Sulle.
Nyky ihmisten höpötyksiä. Laitetaanko pieneen pussiin? |
Kyllä mul on kärsimystäkin ollut, paljon, koska jokaisella on, ei kristityt ole missään erityisasemassa, mutta just Jumala on mut tuonu läpi kaikesta niin ettei se ole vahingoittanut mua todella. Mut mun elämä on mennyt koko ajan parempaan suuntaan, ja viime vuosina mul on ollut melkein pelkästään hyvää. Ja oli mitä oli, Jumala antaa kaikkeen voiman ja ilon, kärsimyksen keskellekin, kun taas jumalaton ei ehkä pysty todelliseen iloon vaikka asiat ois kuinka hyvin.
Oot sä kyllä aika vekkuli. Tai ainaki sulla on tavattoman suuret luulot itsestäsi. Pidätkö itseäsi jonain kristinuskon viimeisenä oikeamielisyyden linnakkeenna? Kuvitteletko tosiaan olevasi niin suuri ja vaikutusvaltainen ihminen, että yksin sinä annat esim minulle kokonaiskuvan kristityistä? Ehei. Mullon suvussa jopa lestadiolaisia jotka on tavattoman rentoja tyyppejä. En ole koskaan kuullut heidän puhuvan uskostaan mitään. Kyllä ne on ollu ihan arkipäiväisiin keskusteluihin kykeneviä. Ne on vaan antanu sellaisen kuvan, että jotku uskikset on jopa ihan jees. Sä oot vaan vahvistanu sitä negatiivista kuvaa uskovaisista.
Usko pois vaan. Kyllähän tutkitusti jotku saavat apua vaivoihinsa lumelääkkeistä. |
 | Paltsaraja kirjoitti:
littlelight kirjoitti:
Kyllä mul on kärsimystäkin ollut, paljon, koska jokaisella on, ei kristityt ole missään erityisasemassa, mutta just Jumala on mut tuonu läpi kaikesta niin ettei se ole vahingoittanut mua todella. Mut mun elämä on mennyt koko ajan parempaan suuntaan, ja viime vuosina mul on ollut melkein pelkästään hyvää. Ja oli mitä oli, Jumala antaa kaikkeen voiman ja ilon, kärsimyksen keskellekin, kun taas jumalaton ei ehkä pysty todelliseen iloon vaikka asiat ois kuinka hyvin.
Oot sä kyllä aika vekkuli. Tai ainaki sulla on tavattoman suuret luulot itsestäsi. Pidätkö itseäsi jonain kristinuskon viimeisenä oikeamielisyyden linnakkeenna? Kuvitteletko tosiaan olevasi niin suuri ja vaikutusvaltainen ihminen, että yksin sinä annat esim minulle kokonaiskuvan kristityistä? Ehei. Mullon suvussa jopa lestadiolaisia jotka on tavattoman rentoja tyyppejä. En ole koskaan kuullut heidän puhuvan uskostaan mitään. Kyllä ne on ollu ihan arkipäiväisiin keskusteluihin kykeneviä. Ne on vaan antanu sellaisen kuvan, että jotku uskikset on jopa ihan jees. Sä oot vaan vahvistanu sitä negatiivista kuvaa uskovaisista.
Usko pois vaan. Kyllähän tutkitusti jotku saavat apua vaivoihinsa lumelääkkeistä.
Hänen on Jeesuksen tytär. Ei siinä ihmissana paina. Laitetaanko pieneen pussiin? |
 | Paltsaraja kirjoitti:
littlelight kirjoitti:
Usko pois vaan. Kyllähän tutkitusti jotku saavat apua vaivoihinsa lumelääkkeistä.
Ei mul ole itsestäni suuria käsityksiä, päinvastoin. Mutta mulla on suuri Jumala!
Te täällä hoette koko ajan kuin mä oisin maailman viimeinen uskovainen. Ehkä cityssä ei oo muita, mut muualla maailmassa on, vieläpä monen eri suuntauksen edustajia. Se on kiva jos tunnet mukavia uskovia, mutta pelastuksen kannalta tärkeintä ois että tuntisit Jeesuksen itsensä. Opitko tuntemaan Jeesusta jos uskovat ovat niin 'mukavia', että kukaan ei esittele Häntä sulle, jos Hän jää ihan unhoon?
Mitäs nyt lumelääkkeet kuuluu tähän? Ehkä joku luulosairas saa lumelääkkeistä jotain apua, mutta lukemattomat kärsivät ihmiset maailmassa saavat avun Jumalalta, fyysisen paranemisen ja avun maallisiin asioihin, mutta vielä tärkeämpää, syntinsä anteeksi ja sielun pelastuksen! |
Mitäs nyt lumelääkkeet kuuluu tähän? Ehkä joku luulosairas saa lumelääkkeistä jotain apua, mutta lukemattomat kärsivät ihmiset maailmassa saavat avun Jumalalta, fyysisen paranemisen ja avun maallisiin asioihin, mutta vielä tärkeämpää, syntinsä anteeksi ja sielun pelastuksen!
Vastasit juuri itse omaan kysymykseesi. |
 | LL-vastasi kysymykseensä ja juttu oli selvä. Laitetaanko pieneen pussiin? |
 | Paltsaraja kirjoitti:
littlelight kirjoitti:
Mitäs nyt lumelääkkeet kuuluu tähän? Ehkä joku luulosairas saa lumelääkkeistä jotain apua, mutta lukemattomat kärsivät ihmiset maailmassa saavat avun Jumalalta, fyysisen paranemisen ja avun maallisiin asioihin, mutta vielä tärkeämpää, syntinsä anteeksi ja sielun pelastuksen!
Vastasit juuri itse omaan kysymykseesi.
Etkö ymmärrä suomenkieltä? Mutta -sanalla on sellainen merkitys, että sen jälkeen tulee jotain vastakkaista edelliseen verrattuna. Lumevaikutus, hyvin mitätön><Jumalan vaikutus, suunnaton. |
Paltsaraja kirjoitti:
littlelight kirjoitti:
Vastasit juuri itse omaan kysymykseesi.
Etkö ymmärrä suomenkieltä? Mutta -sanalla on sellainen merkitys, että sen jälkeen tulee jotain vastakkaista edelliseen verrattuna. Lumevaikutus, hyvin mitätön><Jumalan vaikutus, suunnaton.
"Minä kieltäydyn todistamasta olevani olemassa", sanoo jumala, "sillä todisteet tekevät uskon tarpeettomaksi, ja ilman uskoa minä en ole mitään."
"Mutta", sanoo ihminen, "Baabelinkala on kiistaton todiste olemassaolostasi, eikö vain? Mitään sen kaltaista ei olisi voinut kehittyä sattumalta. Se todistaa että sinä olet olemassa, joten omien perustelujesi mukaan sinä et ole olemassa. M.O.T."
"No voihan nenä", sanoo jumala. "Tuota minä en ollut tullut ajatelleeksikaan", ja katoaa kuin irreaalinen pieru logiikan Saharaan. |
 | Paltsaraja kirjoitti:
irreaalinen pieru
Kertoisitko tarkemmin, mikä ja millainen tuo on. |
Paltsaraja kirjoitti:
irreaalinen pieru
Kertoisitko tarkemmin, mikä ja millainen tuo on.
Irreaalinen pieru
Jatkossa voit laittaa googlen sellaisia sanoja mitä et ymmärrä. Säästät omaa ja muiden aikaa. Kaupan päälle saat vielä seuraavat:
Logiikka Sahara
Selitänkö vielä auki? |
 | Paltsaraja kirjoitti:
littlelight kirjoitti:
Paltsaraja kirjoitti:
irreaalinen pieru
Kertoisitko tarkemmin, mikä ja millainen tuo on.
Irreaalinen pieru
Jatkossa voit laittaa googlen sellaisia sanoja mitä et ymmärrä. Säästät omaa ja muiden aikaa. Kaupan päälle saat vielä seuraavat:
Logiikka Sahara
Selitänkö vielä auki?
Kyllä jokainen tietää nuo sanat erillisinä sanoina. Tos oli pelkkä pieru. Sunhän piti selittää irreaalinen pieru, mut et sit osannut, et googlestakaan löytänyt!
Jatkossa kun sepität muka hienoja pilkkajuttuja, niin käytä sanoja mitä pystyt selittää kysyttäessä. |
 | Hävis ku pieru Saharaan. Laitetaanko pieneen pussiin? |
Osallistu keskusteluun
Osallistuaksesi keskusteluun, sinun tulee olla kirjautunut sisään. Jos sinulla ei ole omaa käyttäjätunnusta, rekisteröidy!
|
|