Kolmas vaihtoehto
 | En ole tarjoamassa vaihtoehtoa kahdelle presidenttiehdokkaallemme, vaan niille kahdelle tavalle joilla te cityläiset olette kirjoitelleet mun aloittamissa ketjuissa. Näihin on joku tultu välittömästi rienaamaan ja haukkumaan samalla tavalla kuin omissa ketjuissanne, niissä joihin mulla joidenkin mukaan muka mulla ainoana ei olisi osallistumisoikeutta, tai sitten jotkut valitsevat olla poissa kokonaan. No näistä kahdesta tuo jälkimmäinen on ehdottomasti parempi, mutta olisi toki olemassa kolmaskin, myönteinen vaihtoehto, eli se että kerrotte oman mielipiteennne ihan kauniisti ja asiallisesti, huumori on tervetullutta jos se on oikeasti hauskaa ja ketään loukkaamatonta.
Kokeillaan nyt sit taas kerran, miten tämä sujuu. Jos ei suju, niin päättelen että mä voin sitten tulla niihin muihin ketjuihin myös ja sanoa oman mielipiteeni välittämättä jos joku herkkähipiäinen saa siitä näppylöitä.
Olette jatkuvasti yrittäneet saada mut jollain konstilla 'vaarattomaksi', ts sellaiseksi jonka sanomisia ei tarvi ottaa todesta. Jos mä olen 'vähä-älyinen' tai jotenkin vääränlainen, niin kuvittelette että sitten sillä mun kertomalla evankeliumilla ei ole merkitystä. Mäpä kerron teille nyt, että Jumalan sana on sellaista dynamiittia, että kertoipa sitä vaikka maanmatonen, niin se on ihan yhtä totta ja se vaikuttaa. Sillä ei siis ole merkitystä, kuinka hyvä tai huono ihminen mä olen. Jumalan sana vaikuttaa, se ei tyhjänä palaja, se tekee lähettäjänsä tahdon, ja jos se ei saa aikaan parannusta, niin sitten se paaduttaa. Joten miettikää kaksi kertaa miten suhtaudutte. Ottakaa se vastaan, niin se voi teidät pelastaa!
Tän päivän evankeliumi teksti kertoo tapauksesta, kun opetuslapset joutuivat myrskyyn Genesaretin järvellä, ja pelkäsivät kovin. Yhtäkkiä Jeesus tuli veden päällä kävellen heitä kohti, ja he pelästyivät vielä enemmän, mutta Jeesus sanoi, 'Älkää pelätkö, minä se olen'. Ja samassa vene olikin jo perillä rannassa.
Mua itseäni on tämäkin kohta lukemattomat kerrat auttanut vaikeissa tilanteissa. Se kertoo että Jeesus kyllä tietää kaiken ja pitää huolta.
Ja iloksenne voin kertoa, että juuri tapahtui taas sellainen pikkutapahtuma, joka vahvisti uskoamme rukouksen voimaan, kun eräs henkilö hukkasi hyvin tärkeän pikkuesineen, mutta kun rukoilimme, se löytyi ihmeellisesti. Katsoin äsken tv7tlta ohjelmaa nimeltä 'Jumalan sormi'. siinä kerrottiin lukemattomista paranemisihmeistä joita tapahtuu koko ajan ympäri maailmaa. Katsokaapa jos se tulee vielä, tai netin kautta varmaan pystyy katsomaan.
No niin, täällä voitte sitten kertoa tuollaisista myönteisistä uskoon ja Jumalaan liityvistä asioista ja kokemuksistanne. Epäilyksistäkin voi kertoa, mutta tehkää se pliis asiallisessa sävyssä. Jokaisella on epäilyksiä, kristitylläkin joskus, mutta niistä selviää kun vie ne Jeesukselle. Hän osoittaa kuinka suuri ja todellinen Hän on, jos ihminen sitä rukoillen etsii, eikä tietoisesti käännä selkäänsä Hänelle, vaan tekee parannuksen eli kääntyy, Jumalaan päin, ja odottaa kysymyksiinsä ja ongelmiinsa vastausta Häneltä. |
 | Kolmas vaihtoehto on se, että palvot peenistäni yhtä hartaasti kuin tuota mielikuvitusolentoasi. Lupaan, että siitä on paljon enemmän iloa. Seksi kanssani ei kestä kuin pari minuuttia, mutta voin luvata sen tuntuvan pieneltä ikuisuudelta. |
 | Jeesus oli juutalainen ja halusi "uudistaa" juutalaisuutta. Jeesus ei halunnut perustaa uutta uskontoa.
Olipa Jumalaa olemassa tai ei niin kristinusko on täyttä tuubaa. "Mun mielestä sulla ei oo vaimoa, koska sä oot niin ruma" |
 | Hirssi Kiipeli kirjoitti:
Olipa Jumalaa olemassa tai ei niin kristinusko on täyttä tuubaa.
Mielestäni kaikki uskonnot ovat täyttä paskaa. Eiköhän jokainen täysissä sielun- ja ruumiinvoimissa oleva ihminen ymmärrä ilman mitään satukirjojakin, mikä on oikein tai väärin. Mitä saa tehdä ja mitä ei, miten missäkin tilanteessa pitää toimia tai käyttäytyä.
Uskonnot rajoittavat ja säätelevät ihmisten elämää ja sitä en voi missään tapauksessa hyväksyä. Meillä on oltava oikeus syödä ja juoda mitä haluamme milloin haluamme, tehdä abortti tarvittaessa, käyttää ehkäisyä, ottaa avioero jos yhteiselämä ei enää sujukaan jne.
Uskonnoista on ollut, on ja tulee olemaan eniten harmia ihmiskunnalle. Ilman niitä elämä tällä pallolla olisi paljon helpompaa meille kaikille, kenenkään ei olisi tarvinnut/tarvitsisi kärsiä tai jopa kuolla niiden takia. |
 | Okei, kiitos vaan. Tämä riittääkin osoittamaan, että ette välitä kolmannesta vaihtoehdosta, vaan haluatte siis mun jatkavan missä tahansa ketjussa ja sanovan mitä haluan, ihan kuten tekin;)
Toivottavasti ette kuitenkaan odota mun kovin paljon osallistuvan, koska lähiaikoina mun pitäisi tehdä paljon muuta kuin cityillä. Se tärkeys on kuitenkin usein suhteellista, ja on helppo jäädä roikkumaan tänne liian pitkiksi ajoiksi, jos ei juuri silloin ole ihan pakollista tekemistä. |
 | Leccare kirjoitti:
Kolmas vaihtoehto on se, että palvot peenistäni yhtä hartaasti kuin tuota mielikuvitusolentoasi. Lupaan, että siitä on paljon enemmän iloa.
Tuota et kyllä usko itsekään. |
 | Kiipeli kirjoitti:
Jeesus ei halunnut perustaa uutta uskontoa.
Tuo lause on varmaan totta, ja eka osaksi. Jeesus oli juutalainen, 100% ihminen, mutta myös 100% Jumala. Jeesus tuli näyttämään meille millainen Isä Jumala on, koska juutalaisuus eli lakiliitto ei voi pelastaa ketään. Ts. siis teoriassa voisi, mutta kun kukaan ei pysty noudattaa lakia täydellisesti. Jeesus teki sen puolestamme. |
 | Hirssi Voi itku sentään, kyllä joillakin elämä on vaikeaa. Trollipellelle ei edes asialliset vastaukset ole mieleen, koska niissä ei ylistetä Jumalaa mihin ei edes itse usko, siinäpä oiva tekosyy jatkaa häiriköintiä. Nyt vittu oikeesti ylläpito pää perseestä pois ja jotain rotia tähän tuohuun. |
 | Hirssi kirjoitti:
Mielestäni kaikki uskonnot ovat täyttä paskaa. Eiköhän jokainen täysissä sielun- ja ruumiinvoimissa oleva ihminen ymmärrä ilman mitään satukirjojakin, mikä on oikein tai väärin. Mitä saa tehdä ja mitä ei, miten missäkin tilanteessa pitää toimia tai käyttäytyä.
Tarkoitat siis että sä et ole täysissä sielun-ja ruumiivoimissa, kun kerran että ymmärrä miten keskusteluissa ja varsinkin tässä ketjussa pitää käyttäytyä.
Hirssi kirjoitti:
Uskonnot rajoittavat ja säätelevät ihmisten elämää ja sitä en voi missään tapauksessa hyväksyä. Meillä on oltava oikeus syödä ja juoda mitä haluamme milloin haluamme, tehdä abortti tarvittaessa, käyttää ehkäisyä, ottaa avioero jos yhteiselämä ei enää sujukaan jne.
Näinhän te teette, mutta eipä kovin hyvin mene.
Hirssi kirjoitti:
Uskonnoista on ollut, on ja tulee olemaan eniten harmia ihmiskunnalle. Ilman niitä elämä tällä pallolla olisi paljon helpompaa meille kaikille, kenenkään ei olisi tarvinnut/tarvitsisi kärsiä tai jopa kuolla niiden takia.
Synnin seurauksena ihmisten pitää kärsiä ja kuolla. Onneksi Jeesus kuoli puolestamme, niin nyt ei tarvitse kuolla iankaikkista kuolemaa, jos uskoo Häneen. |
 | Hirssi kirjoitti:
Voi itku sentään, kyllä joillakin elämä on vaikeaa. Trollipellelle ei edes asialliset vastaukset ole mieleen, koska niissä ei ylistetä Jumalaa mihin ei edes itse usko, siinäpä oiva tekosyy jatkaa häiriköintiä. Nyt vittu oikeesti ylläpito pää perseestä pois ja jotain rotia tähän tuohuun.
Teidän mielestä mun vastaukset ei oo asiallisia, ja mun mielestä nuo teidän vastaukset eivät ole kovinkaan asiallisia!
Tosin usein kun oon tullu tänne, olisin halunnut vaan vähän relata ja saada nauraa, asiallisuus on vasta toissijainen juttu. Ikävää että täällä ei nykyään ole juurikaan mitään hauskaa huumoria.
Mut ei mua enää huvita teitä edes valistaa, kun olette niin ilkeitä. Tapelkaa keskenänne! |
 | Hirssi Oho, tulipas karmea kirjoitusvihrekin tehtyä. |
 | LL:
"Jeesus kyllä tietää kaiken ja pitää huolta.
Ja iloksenne voin kertoa, että juuri tapahtui taas sellainen pikkutapahtuma, joka vahvisti uskoamme rukouksen voimaan, kun eräs henkilö hukkasi hyvin tärkeän pikkuesineen, mutta kun rukoilimme, se löytyi ihmeellisesti. ,,,
No niin, täällä voitte sitten kertoa tuollaisista myönteisistä uskoon ja Jumalaan liityvistä asioista ja kokemuksistanne. "
-------------------------------------------------------------------
Mielestäni tämä oli liikaa pyydetty meiltä.
Tässä maassa on niin paljon ihmisiä, jotka ovat tutustuneet edes pintapuolisesti tilastotieteeseen, tähtitieteeseen, geologiaan, biologiaan, psykologiaan yms yms , ettei noita ihmekokemuksiksi luokiteltavia juttuja oikein löydä vaikka haluttaisi. Sateenkaarikaan ei enää ole yliluonnollinen Jahven merkki Euroopan ihmiskunnalle, kuten vielä 400 vuotta sitten.
Afrikassahan nuo kristilliset ihmeet tapahtuvat nykyään, ja Etelä-Amerikassa.
Koetan kyllä nyt itse rehellisesti parhaani mukaan muistella mitä löytäisin, kun olen kaikenlaisten rukoilevaisten kanssa hengaillut. Hmmmmm... |
 | littlelight kirjoitti:Jeesus oli juutalainen, 100% ihminen, mutta myös 100% Jumala.
Et vissiin ollu mikään matikkanero koulussa. "You know that look women get when they want sex? Me neither." -Steve Martin
"Whenever someone calls me ugly, I get super sad and hug them, because I know how tough life is for the visually impaired." -Will Ferrell |
 | Ai 100% plus 100% ?
Se tulee Nikean uskontunnustuksesta v. 325 :
,,,Jumala Jumalasta, Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ...
Tämä tunnustus saatiin muotoiltua vasta lähes 300 v Jeesuksen jälkeen, ja oli kiistanalainen vielä pitkään!
Vertailukohteeksi otan Suomen Kuningas Kustaan. Kuva:
fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Gustav_III_of_Sweden_1.jpg
Jos vasta nyt 2012, saisimme muovattua hänen aikaisensa puusepän olemuksesta
mielipiteen, niin olisiko ajateltavissa että asia on ollut aika epäselvä alkuaankin,
ja lopullinen mielipide melko hatusta vetäisty. (jos historiatiedettäkään ei olisi olllenkaan)
--------------------------------------------------------------
Ja ihmisikä myöhemmin, v 381 vasta keksittiin, että eipäs se ollutkaan kaksinaisuus,
vaan Jumala onkin kolme: 100% plus 100% plus100% eli kolminaisuus:
...Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka lähtee Isästä ja Pojasta ja jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan...
Siis ihan kuin nyt 2012 pohdittaisiin täysin ilman historiatiedettä, että millainen oli joku puuseppä, joka eli 1660, kun Ruotsi soti pitkin Eurooppaa...
Että näin varmaa tietoa. |
 | mä en sitä, Littis, ymmärrä sussa et miks sä ihan väkisin yrität niistä jeesus-juttuja tuputtaa...? jos ja kun olet todennut ettet ole jutuillasi saanut ketään täällä käännytettyä, niin miks et voi luovuttaa ja jutella täällä ihan muista asioista ja unohtaa sen jeesuksen siksi aikaa. ellet siihen pysty niin ole hyvä ja siirry 'otollisemmalle' keskustelupalstalle.sanotaanhan raamatussakin että älä lausu turhaan herrasi nimeä, niin miksi toitotat siitä väkisin ja jatkuvasti täällä? yritätkö kerätä jotain ansioita väkisin käännyttämisellä..? saat olla uskovainen ihan rauhassa, mut usko jo, ei sitä jaksa koko ajan kuulla (ts. lukea). saat sillä ihmiset vaan entistä enemmän vihaamaan usko-aiheisia juttuja. vai sitäkö haluatkin..?? mielestäni vaikutat hyvin pinnalliselta uskovaiselta. tunnen paljon uskovia ihmisia, ihan lähipiiristäni, eikä heillä ole mikään tarve siitä koko ajan toitottaa. silti ovat 'vakaassa' uskossa ja elävät periaatteittensa mukaan. heitä kunnioitan, sinua en pysty. juu, juu, kohta
oliks mulla äsken joku ajatus päässä...? |
 | Hirssi kirjoitti:
Oho, tulipas karmea kirjoitusvihrekin tehtyä.
Onko se toi 'tuohu'? Ainakaan en tiedä mitä se tarkoittaa;) |
 | MAgrippa kirjoitti:
Mielestäni tämä oli liikaa pyydetty meiltä.
Tottahan toi on, koska eihän jumalattomat/ei uskovaiset tällaisia pysty näkemään, mutta mä aina ajattelen myönteisesti, kun täällä silloin tällön moni ilmoittaa olevansa niin uskovainen tai kristitty, että jospa joku voisi kertoa jotain hienoa.
Ehkä pitäisi avata ketju yliluonnollisista kokemuksista, se voisi olla hyvinkin suosittu. Mulla on ainakin yksi kirja jossa on, ei enimmäkseen uskovien, vaan muiden jänniä kokemuksia, kyllä niitä tapahtuu kaikille, mut se on tietysti ihan eri asia kuin ne isommat ja pienemmät ihmeet joita Jumala omilleen antaa ihan koko ajan. |
 | MAgrippa kirjoitti:
Ai 100% plus 100% ?
Se tulee Nikean uskontunnustuksesta v. 325 :
,,,Jumala Jumalasta, Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ...
Kiitos kun selitit ton noille matematiikkaneroille:) Mut vastauksesi meni taas liian pitkäksi ja loppuosa huonoon suuntaan, kuten sulle usein käy, alkaa hyvin, mutta... |
 | en ilmeisesti saa vastausta.. noh, enpä ollut kovin yllättynyt. uskovaisilla on jostain syystä vaikea vastata tiettyihin asioihin. juu, juu, kohta
oliks mulla äsken joku ajatus päässä...? |
 | sick_mind kirjoitti:
mä en sitä, Littis, ymmärrä sussa et miks sä ihan väkisin yrität niistä jeesus-juttuja tuputtaa...? jos ja kun olet todennut ettet ole jutuillasi saanut ketään täällä käännytettyä, niin miks et voi luovuttaa ja jutella täällä ihan muista asioista ja unohtaa sen jeesuksen siksi aikaa. ellet siihen pysty niin ole hyvä ja siirry 'otollisemmalle' keskustelupalstalle.sanotaanhan raamatussakin että älä lausu turhaan herrasi nimeä, niin miksi toitotat siitä väkisin ja jatkuvasti täällä? yritätkö kerätä jotain ansioita väkisin käännyttämisellä..? saat olla uskovainen ihan rauhassa, mut usko jo, ei sitä jaksa koko ajan kuulla (ts. lukea). saat sillä ihmiset vaan entistä enemmän vihaamaan usko-aiheisia juttuja. vai sitäkö haluatkin..?? mielestäni vaikutat hyvin pinnalliselta uskovaiselta. tunnen paljon uskovia ihmisia, ihan lähipiiristäni, eikä heillä ole mikään tarve siitä koko ajan toitottaa. silti ovat 'vakaassa' uskossa ja elävät periaatteittensa mukaan. heitä kunnioitan, sinua en pysty.
Mä taas en sitä, sick_mind, ymmärrä teissä cityläisissä, että teille ei sitten mikään kelpaa. Mä teen aina niinkuin te pyydätte, ja aina valitetaan. Nyt viimeksi täällä oli monta ketjullista toivottu, että mä kirjoittaisin jossain eri paikassa, enkä noissa muissa ketjuissa, mutta ootteko nyt tyytyväisiä, ette. Mä sanoin on kolme vaihtoehtoa, joista yksi oli että pysytte poissa täältä kokonaan, ja mä kuvittelin, että hiljaista tulee täällä, mutta, ettehän te malta pysyä ... Sitä ennen vaaditte päinvastaista. Ja näin joka asiassa. Joskus kun käytin enemmän sitaatteja, käskettiin käyttää linkkejä, sit kun laitoin linkkejä, ei ois saanut käyttää, jne. Aika hassua!
Sen voin kyllä sanoa että en missään tapauksessa yritä mitään ansioita kerätä Jumalan edessä, sellainen kun ei ole mahdollista edes. Olen pian kuuden vuoden aikana selittänyt sitä ilosanomaa, että ARMOSTA TE OLETTE PELASTETUT... Tietäisitte tämänkin jos joskus lukisitte mitä kirjoitan! Just tossa edelläkin olen kertonut että useimmiten musta ois vaan kiva käydä täällä relaamassa, mutta vaikka mä kirjoittaisin aidanseipäästä, niin te väännätte sen uskonasioihin, ja siitä jotain niin älytöntä, että tekee mieli oikaista se. Vastailen siis vain teidän kysymyksiin. |
Osallistu keskusteluun
Osallistuaksesi keskusteluun, sinun tulee olla kirjautunut sisään. Jos sinulla ei ole omaa käyttäjätunnusta, rekisteröidy!
|
|