Sankarihevin dinosaurus

Stratovariuksen Timo Tolkin syksyyn on mahtunut nyrkkitappelu, hirvenverta ja tappouhkaus.

Power metal -yhtye Stratovarius on myynyt yli 1,5 miljoonaa levyä. Bändi on tehnyt satoja keikkoja Japanissa ja Etelä-Amerikassa asti ja on juuri solminut kolmen miljoonan euron levydiilin. Kaikki hyvin? Ei niinkään. Rumpali Jörg Michael ja laulaja Timo Kotipelto lähtivät yhtyeestä kuukausi sitten.

Ja nyt paljastus: bändin jäsenten eripura kulminoitui marraskuiseen nyrkkitappeluun Kotipellon ja Timo Tolkin välillä On The Rocks -baarin edessä.

Fanit ja tunteet yhtyeen sisällä käyvät kuumana, mutta 37-vuotias Stratovariuksen nokkamies Tolkki siemailee rauhallisena kahviaan Stockmannin ravintolassa.

Terve! Miten menee?

"Mitäköhän vittua tuohon vastaisi."

Olet ollut melkoisessa pyörityksessä. Bändistä lähti laulaja ja rumpali. Fanit ovat muistaneet sinua vihapostilla.

"Miten yksi rockbändi saa aikaiseksi tällaista vihaa? Tilannetta pahentaa, että monet jutut on uutisoitu päin persettä. Sanon jotain ja se kirjoitetaan ihan eri tavalla."

Miten sinua on siteerattu väärin?

"En ole antanut Kotipellolle ja Jörgille kenkää. Päätimme yhdessä, että on parempi, jos he lähtevät. Lisäksi väitetään, että tiedän jo bändin uuden laulajan. Se ei pidä paikkaansa. Olen vain saanut yhteydenottoja ja testannut laulajia. Seuraava laulaja voi olla yhtä hyvin nainen."

Keskustelupalstallanne onkin veikattu uudeksi laulajaksi Katri Helenaa. Pitääkö sekään paikkaansa, että olet palkannut henkivartijat tappouhkausten takia?

"Sain tappouhkauksen puhelimitse suomalaiselta kundilta. Pistin asian eteenpäin poliisille, mutta henkivartijoita ei ole. Legenda lähti siitä, kun ilmoitin palkanneeni henkivartijat. Halusin antaa kuvan, että olen valmis suojelemaan itseäni. En uskalla käydä enää rockpaikoissa. Saatan palkata kaksi tuttua veljestä, joilla on aikidossa musta vyö sekä yhden ison skinityypin."

Stratovarius on juuri solminut megaluokan levydiilin. Väitetään, että kirjoitit sopimuksen hirvenverellä.

"Veri ostettiin täältä Stockalta. Se oli vitsi, mutta jengi otti senkin tosissaan. Saimme vihaista postia, että tapamme hirviä. Kirjoitimme symbolisen sopimuksen hirvenverellä, mutta eihän virallista dokumenttia voi kirjoittaa millään vitun verellä!"

Eräät asiantuntijat ovat epäilleet englantilaisen Sanctuaryn kanssa tehtyä diiliä. Onko sen arvo oikeasti kolme miljoonaa euroa?

"On. Diilistä syntyi tarjouskilpailu, ja hinta nousi noin korkeaksi. Kovimman tarjouksen antoi Sanctuary, jonka tallissa on mm. Kiss. Kyllä raha kelpaa, jos joku haluaa maksaa. Nyt ei ole enää taloudellisia huolia. Hienointa on, ettei diili ole sidottu aikaan tai musiikkityyliin."

Tyyleistä puheenollen. Soitat Gimmelin uudella levyllä.

"Tuottaja Risto Asikainen pyysi. Hän oli kitaransoiton opettajani ja oppi-isäni. Olen mukana myös Pikku G:n uudella levyllä."

Miksi?

"Haluan rikkoa kapeakatseisten heavyidioottien maailmaa. Kävin juuri ostamassa Shania Twainin ja Britney Spearsin uudet levyt."

Mennään suomalaiseen musiikkikritiikkiin. Välillä tuntuu, että kriitikot ovat kuin sopulilauma.

"Kriitikot voivat painua vittuun. En soita heille. Ja mitä tulee arvostettuun CMX:ään, se on mielestäni Suomen turhin ja säälittävin bändi. Tekoälykäs ja -kirjallinen, saatanan naurettavia progepellejä. Minulla on vihasuhde bändiin tietyistä syistä."

Olet soittanut Stratovariuksessa jo 20 vuotta. Oletko tehnyt ikinä oikeaa työtä?

"Olin ruiskumaalarina vuoden ennen inttiä ja sen jälkeen taloushallintolafkassa pari vuotta kopioimassa ohjelmia. Seuraavat kahdeksan vuotta elin ilman rahaa. Annoin kitaratunteja ja hain työttömyyskorvauksia. Stratosta sain tuloja vasta 1992."

Olet tehnyt Stratovariuksen levyihin yli sata biisiä. Eivätkö kappaleet toista jo itseään?

"No toistaa. Strato on rajoittanut säveltämistäni. Kuuntelin nuorena Abbaa ja Beatlesia. Pöytälaatikossani on paljon popbiisejä. Aloitan säveltämisen keksimällä nimen biisille. Osa biiseistä syntyy vitun vaikeasta lapsuudestani. Isäni teki itsemurhan, kun oli 12-vuotias."

Olet käyttänyt myös masennuslääkkeitä?

"Kyllä, tosin en tällä hetkellä enää tarvitse niitä. Olen maanis-depressiivinen ja olen käynyt psykoterapiassa nyt viisi vuotta. On vitun surullista huomata, ettei yhteiskunta satsaa varojaan lapsipsykiatriaan. Tajuaisivat, ettei meihin aikuisiin kannata enää panostaa."

Mutta kuinka uskottavasti lähes nelikymppinen mies voi soittaa sankariheavya?

"Kyllä tämä alkaa olla melko säälittävää. Nyt on sadonkorjuuaika. Olen päättänyt, että Sanctuaryn diili on viimeinen Stratovariukselle."

Jonka jälkeen ruotsinlaivalla kuullaan Timo Tolkkia ja hänen tanssiorkesteriaan.

"Ei helvetissä. Luonnollinen jatke on siirtyä tuottajaksi. Uskon, että minulla on sillä puolella annettavaa. Etsin tälläkin hetkellä kotimaista naisartistia tuotettavaksi."

52 kommenttia

Antti

2.1.2004 19:10

Aika helvetin osuvasti sanottu CMX:stä. Mä en itsekään tajua että miten tuollainen paska voi myydä niin paljon. No meitä on moneen junaan

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Heviterveiset

2.1.2004 22:15

Njoo enpä voisi olla Tolkin kanssa asioista enemmän samaa mieltä! Aivan kunin olisin itse puhunut tuossa. CMX, hevipellejen ahdaskatseisuus... etc. Propsit Tolkille!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jup

2.1.2004 23:15

Minä en ymmärrä, mitä tuo Timo "Kukaan ei soita nopeammin kuin minä" Tölkki tarkoittaa tekoälykkyydellä. Kertokaapa minulle!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ewtiog

2.1.2004 23:18

onneksi yksi iso skinityyppi suojelee jumalaamme.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

roope123

2.1.2004 23:53

Missä ihmeen erityisasemassa Tolkki luulee olevansa. Luuleeko mies, että kaikki hevipellet seuraavat intensiivisesti miehen uraa, pitävät tätä jumalana, ja katkeroituvat jos mies menee soittamaan räp-musiikkia toisen artistin levylle. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä Suomen kulunein säveltäjä tekee. Täydellisen pellen se kuitenkin on itsestään tehnyt viime aikojen jutuillaan. Jotkut vielä asettuvat äijän puolelle, sanoi hän mitä sanoi. Uskokaa tai älkää, Timo Tolkki ei ajattele kovinkaan montaa senttiä omaa napaansa pidemmälle, ja naureskelee kotonaan kaikille jotka hänen musiikkiaan ostavat. Tolkillehan tuo säveltämistyö on nykyään helppoa, sama kaava käytössä joka biisissä. Ai niin, mutta eihän miestä enää kitara kiinnosta ja hevikin on paskaa, vaikka ukko sanoo elävänsä metallista. Raha näköjään tekee jotkut hulluksi, valitettavasti Timo Tolkki on menettänyt järkensä lopullisesti. Psykoterapian tarpeessa hän tosiaan on.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Moose-77

3.1.2004 00:18

ja minkähän takia täälläkin aletaan heti Tolkkia arvostelemaan? kai ihminen saa esittää omat mielipiteensä kun niitä kerran kysytään!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

WEM

3.1.2004 00:40

Mies joka haukkuu CMX:ää ei voi olla hullu eikä tyhmä...
Vaan viisas ja oikeassa!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Herzeleid

3.1.2004 01:29

Ei ole helppoa. Ihan tässä itkuun pillahtaa. [SIGNATURE]

_______________________
http://www.pela.fi/nettivihje/index.htm[/SIGNATURE]

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Wertman

3.1.2004 11:16

Hieno homma Tolkki, muutenkin suomalaista rokkilammikkoa saisi ravistella enemmän.

Meill' on joko ylikaupallista Tiktakkia tai sitten tekotaidetta tyyliin CMX tai Zen Cafe.

Samoin rokkimediaa pitäisi ravistella.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

PigBenis

3.1.2004 12:35

Tolkille tekisi hieman terää "harjoitella" tuota itseironian jaloa taitoa. Ja mies vielä kehtaa itkeä miten kaikki fanit ovat nyt nousseet stratoa vastaan?=) Ensinnäkin Tolkin city-lehdelle antamassa haastattelussa hän kertoi että rumpalin ja laulaja kotipellon lähteminen oli keskenään sovittu, eikä Tolkki potkinut heitä ulos. Kuitenkin roadrunnerrecordsin nettisivuilta löytyvässä haastattelussa hän sanoo sana sanaan seuraavaa: "Minä olen soittanut stratossa 20 vuotta, joten kyseessä on minun bändi". Alkaa vissiin pissa herahtaa päähän?

Varmasti Sanctuarykin tykkää, he todennäköisesti maksoivat ne kolme miljoonaa koko bändistä, eivätkä pelkästään tolkista. Olen saanut sellaisen kuvan että kotipelto olisi halunnut kehittää strato vähän erilaiseen suuntaan, mutta tolkki halusi jatkaa samaa vanhaa linjaa. Kuitenkin tolkki city lehdessä sanoo että eipä ole kauhean uskottavaa soittaa heviä 37-vuotiaana. Otetaanpa esimerkiksi AC/DC, Ozzy ja Napalm Death. Noiden bändien keski-ikä on noin 40-45 vuotta mutta eipä noista bändeistä siltikään puhuttaessa takerruta uskottavuuteen iän karttuessa. Rock-uskottavuus on jännä asia, jollain sitä on koko elämän ja toisilla taas se kaikkoaa vanhetessa. Ehkäpä tolkin tapauksessa se näkyy siinä että hän alkaa olla itse epävarma koko touhusta.

Eksyttiin nyt vähän aiheesta, tarkoitus oli sanoa että jos tämä on straton viimeinen levy diili, niin miksi ihmeessä ei olisi voinut lähteä stratoa kehittämään johonkin erilaiseen suuntaan? Ja CMX on tekotaiteellista paskaa ja yliarvostettu? =D Ensiksi mies valittaa siitä miten heidän musiikkinsa laitetaan sukkahousuhevi-muottiin ja sitten latelee tällaisia kommentteja tyyliin: "CMX on perseestä, ostakaa vittu Bictney Spearssia, te hevi-fanit ootte ihan rajoittetuneita".

Ja jos minulla olisi bändi, niin miettisin parikin kertaa ottaisinko tolkin kaltaisen pomottelijan tuottajaksi. Saapa nähdä nähdäänkö gimmelin kokoonpanossa pian miehistön vaihdoksia, kun tolkkin pääsee visioidensa kanssa vauhtiin =D

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

LootusRt

3.1.2004 15:06

Mitä on tekotaiteellisuus?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

eeeer

3.1.2004 15:09

[LAINAUS]Moose-77 kirjoitti 03.01.2004 klo 00:18:

ja minkähän takia täälläkin aletaan heti Tolkkia arvostelemaan? kai ihminen saa esittää omat mielipiteensä kun niitä kerran kysytään![/LAINAUS]

Jos Tolkki arvostelee muita esim CMX saa myös esittää arvostavia mielipiteitä tolkien mielipiteistä. Ja miksei muka saisi arvostella Tolkieta? Hä? Tolkkien kommentit ovat epäkonkreettisia ja ns. "pussiin puhumista".

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Heviterveiset

3.1.2004 16:17

[LAINAUS]roope123 kirjoitti 02.01.2004 klo 23:53:

Missä ihmeen erityisasemassa Tolkki luulee olevansa. Luuleeko mies, että kaikki hevipellet seuraavat intensiivisesti miehen uraa, pitävät tätä jumalana, ja katkeroituvat jos mies menee soittamaan räp-musiikkia toisen artistin levylle...[/LAINAUS]

Valitettavasti tuo ei ole mitään kuvitelmaa, vaan todellisuutta. No joo ehkä eivät kaikki mutta jos olisit yhtään seurannut keskusteluja esim strato.comissa tietäisit minkälaisen mellakan nuo Tolkin vierailut ovat saaneet aikaan.

Ei voi kuin ihmetellä ihmisten ahdasmielisyyttä tässäkin asiassa. Olen itse mm. raskaamman musiikin suurkuluttaja ja soitan myös eräässä raskasta musiikkia esittävässä (ja levyttävässä) bändissä todellakin tuen Tolkin tekemisiä sata prosenttisesti. No ehkä ne paskan haistatukset olisi voinut jäädä sanomatta, mutta joku vastuu on "faneillakin" asiassa oltava ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Tolkille lähtee mahtavimmat heviterveiset! Juuri sinunlaisi omat tien kulkijoita ja oman onnensa seppiä tarvittaisiin enmmän tähänkin maahan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Heviterveiset

3.1.2004 16:28

[LAINAUS]PigBenis kirjoitti 03.01.2004 klo 12:35:"Minä olen soittanut stratossa 20 vuotta, joten kyseessä on minun bändi". Alkaa vissiin pissa herahtaa päähän?[/LAINAUS]

No Stratohan on Tolkin bändi vaikkei hän alkuperäinen jäsen olekaan. Ilman Tolkkia ei olisi koko hemmetin ryhmää olemassa ja jokainen straton jäsen tietää ja on bändiin liittyessään hyväksynyt asian että Tolkki is the man ja tekee päätökset niin Stratojen musiikillisesta linjasta kuin muistakin asioista. En ymmärrä miten ulkopuoliset tekevät tätä itselleen ongelman?

[LAINAUS]PigBenis kirjoitti 03.01.2004 klo 12:35:"CMX on perseestä, ostakaa vittu Bictney Spearssia, te hevi-fanit ootte ihan rajoittetuneita".[/LAINAUS]

Noinhan se Tolkki suunnilleen sanoi ja osui kyllä suoraan naulan kantaan. Hevi-skene todellakin on liian rajoittunut ja muunlainen musiikki on automaattisesti "paskaa". Asiahan ei loppupeleissä minua hetkauta paskaakaan ja jokainen saa kuunnella jo tehdä juuri sellaista musiikkia kuin itse haluaa. Myös Timo Tolkki.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jup

3.1.2004 19:58

Millä perusteela CMX on siis Suomen turhin ja säälittävin bändi? Se ei käy ilmi tuosta kommentista? Tekeekö progeilu ihmisestä pellen? Ja mitähän nuo sanat tekoälykäs ja -kirjallinen tarkoittavat? (Siis jeesus, tekokirjallinen??)
Tolkki voisi sanoa suoraan, että hänellä on vihasuhde bädiin, ja poijjaat on kusipäitä, joiden kanssa hän ei tule toimeen, mutta tuo esittämänsä on minusta turhaa löpinää.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ville_Suova

4.1.2004 16:28

Imekää sukkaa. Strato on jotakuinkin niin hirveää roskaa kuin vain suinkin vittu mahdollista, olmit. Jo se, että vaivaudutte jumalauta puhumaan asiasta lausetta enempää on, ei paitsi pelottavaa, myös typerää.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jontse

4.1.2004 21:41

[LAINAUS]roope123 kirjoitti 02.01.2004 klo 23:53:

Missä ihmeen erityisasemassa Tolkki luulee olevansa. Luuleeko mies, että kaikki hevipellet seuraavat intensiivisesti miehen uraa, pitävät tätä jumalana, ja katkeroituvat jos mies menee soittamaan räp-musiikkia toisen artistin levylle. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä Suomen kulunein säveltäjä tekee. Täydellisen pellen se kuitenkin on itsestään tehnyt viime aikojen jutuillaan. Jotkut vielä asettuvat äijän puolelle, sanoi hän mitä sanoi. Uskokaa tai älkää, Timo Tolkki ei ajattele kovinkaan montaa senttiä omaa napaansa pidemmälle, ja naureskelee kotonaan kaikille jotka hänen musiikkiaan ostavat. Tolkillehan tuo säveltämistyö on nykyään helppoa, sama kaava käytössä joka biisissä. Ai niin, mutta eihän miestä enää kitara kiinnosta ja hevikin on paskaa, vaikka ukko sanoo elävänsä metallista. Raha näköjään tekee jotkut hulluksi, valitettavasti Timo Tolkki on menettänyt järkensä lopullisesti. Psykoterapian tarpeessa hän tosiaan on.[/LAINAUS]

no siinä on kans joku saatanan perus homohoppari. ite oot psykotarapian tarpeessa. oot varmaan helvetisti kuunnellu Stratoo, kun tiedät näköjään Stratosta yhtä paljon kun keskustorin pulut jalkapallosta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Lame

5.1.2004 03:27

Mä en itsekään tajua että miten tuollainen paska kuin Stratovarius voi myydä niin paljon. No meitä on moneen junaan. Tolkkikin on täys kusipää.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

vesku87

5.1.2004 12:40

no ketä te kommentoijat ootte haukkuun timoa hulluks jos ette sitä tunne? ettekö te pellet tajua että just tuota reaktiota tolkki hakee?

hyvä timo, go and walk to your own song!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jabadaba

5.1.2004 16:05

Timo taitaa olla vaan vähän katkera kun ei ymmärrä CMX:n sanoituksia. Ja Stratovarius on todellakin vitusti yliarvostettu orkesteri ja oikeesti ne Timpan soolotki on pirun kuivia. Ja poijjaathan lähti pändistä juuri sen takia, että tolkki on kusipää. Ja vois jo mun mielestä lopettaa sen tilittämisen siitä isästään kyllä sen on jo kaikki kuullu ja on muillekkin ihmisille varmasti sattunut joskus jotain ikävää niin ei se ole mitään niin spesiaalia. Ja mitä CMX:n turhuuteen tulee niin siitä bändistä löytyy tuhat kertaa enemmän sanomaa ja lahjakkuutta kuin stratosta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ipsors

5.1.2004 17:42

Melkosta rahastuksen makua jos bändin nimi estää Tolkkia muuttamasta Stratovariuksen tyyliä omien ihanteidensa mukaisesti.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

SoHai

5.1.2004 23:35

Siis jumalauta! Tästä kaverista ottakaa mallia. Asenne on niin saatanan loistava ettei mitään rajaa! Hyvä Timo!
Carry on, carry on, forever carry on!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

sdfssdf

6.1.2004 18:20

Kyllä on huono olo entisenä 80-luvun hevarina luettuani tuon haastattelun. Silloin Suomi oli vitun ahdistava paikka, ja useimmille ahdistuneille nuorille miehille hevi oli itsestäänselvä musiikkimaku. Vaikka silloinkin musiikkibisneksessä oli laskelmoivuus mukana, niin ainakin hevipuolella suositut bändit oli aitoja kellareista kovalla vuosien työllä nousseita bändejä. Niiden bändien tyypit on olleet teineinä yhtä ahdistuneita ja persaukisia ja saaneet massasta poikkeavina kusipäiltä turpaansa. Heihin oli helppo samaistua ja se teeskentelemätön hevi upposi suoraan sieluun.

Jos silloin jonkun hevibändin jäsen olisi sanonut että ne tekee musiikkiaan ihan vitsinä, niinkuin Rammstein, tai saati sitten että hän nyt vaan rahastaa idiootteja vielä pari vuotta vanhalla kaavalla ja kuuntelee itse britney spearsia, niin seuraavaan konserttiin olis tullut vaan noin kymmenen hevaria paikalle ja ne olis työntäneet sille kitaran poikittain perseeseen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Rattori

6.1.2004 20:39

Nyt ymmärän Srtaton kotisivulla olevia Tolkin ihmekommenteja,jos äijä käy kerran terapiassa maanisdepressiivisyyden takia. On vain hyvä että äijällä on laaja musiikkimaku,joten ois voinnut antaa sen Kotipellonkin tehdä kappaleita.

Kumpi muuten voitti nyrkkitappelun?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Zwitter

7.1.2004 00:51

Tsot tsot, eipäs nyt tehdä tästä mitään Kauniit ja Rohkeat -spektaakkelia. Ainoa, mistä jaksan tässä asiassa välitää on, että millaista tulee olemaan Stratovaarien uusi musiikki uuden rumpalin ja etenkin uuden vokalistin myötä. Mikään muu kuin musiikki ei ole Stratossa aiemmin kiinnostanut, eikä tule kiinnostamaankaan. En ostanut viittä Straton levyä, koska luulin että bändin jäsenet vihaavat purkkapoppitähtiä tai rap-artisteja, tai koska heillä on mahdollisesti ollut ahdistava nuoruus. Straton laatat omistan vain, jotta voisin tunkea niitä soittimeen, ja kuunnella helvetin hienoa musiikkia. Ainoastaan tässä asiassa minua kiinnostaa se, että löytyykö tulevalta/tulevilta Stratoalbum(e)ilta yhtä rautaista musiikkia. Mutta niin kauan kunhan vain musiikkia tuotettaessa ei käytetä epäeettisiä toimintamalleja, on se minulle vitun samantekevää, vaikka herra Tolkki pomppisi pitsihameissa, kärsisi ties mistä mielenterveysongelmista tai soittaisi Fröbelin palikoiden levyllä nokkahuilua. Musiikistahan tässä on kyse, jos joku vielä muistaa, ja sitä herra Tolkki on ainakin tähän asti osannut tehdä kuin velho!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kirjotusmoka

7.1.2004 01:02

"Isäni teki itsemurhan, kun oli 12-vuotias"

Vaikken asiasta mitään tiedä, niin voisin mennä väittämään, että tuolta puuttuu n. Sitä en niele, ettäkö Tolkilla olisi ollut 12-vuotias isä! Onhan niitäkin tapauksia toki, mutta jos näinkin uskomattomasti olisi sattunut, niin on Timon täytynyt olla niin pieni, ettei tästä ole voinut hänelle mitään "vitun vaikeeta" traumaa jäädä. Varmaankin tarkoitetaan, että Timo oli itse tuolloin 12 vuotta vanha.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

vidu

7.1.2004 07:21

[LAINAUS]AFantti kirjoitti 02.01.2004 klo 19:10:

Aika helvetin osuvasti sanottu CMX:stä. Mä en itsekään tajua että miten tuollainen paska voi myydä niin paljon. No meitä on moneen junaan[/LAINAUS]
vetäköö tolkki vitu päähän.
aiva kusipää jätkä, kuolkoon syöpään.!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

PTJ

7.1.2004 12:33

"Aika helvetin osuvasti sanottu CMX:stä. Mä en itsekään tajua että miten tuollainen paska voi myydä niin paljon."

WEM, Heviterveiset ja Antti painukoot helvettiin.

Ennen CMX:ää ei nimittäin suomalaisessa rockissa taidelyriikoita juurikaan ollut, kun taas nykyään useampikin suomalainen bändi sortuu tekotaiteellisuuteen. Syy? Yrjänän sanoitukset eivät CMX:ään tutustumattomalle ihmiselle avaudu välttämättä ollenkaan, vaan ne kuulostavat pelkältä sanahelinältä. Sitten esim. Apulannan Toni W., jonka sanoitustaito rajoittuu tyttö-poika -tarinoihin, kuulee CMX:ää innostuen siitä, miten Yrjänä asian ilmaisee ja päättää ryhtyä yrittämään itsekin samaa. No eihän se onnistu - lopputulos on tekotaiteellista paskaa. Tämän jälkeen alkaa ilmestyä lisää epätoivoisesti taidelyriikoita vääntäviä bändejä. Sitten onkin jo helppo haukkua ne ja CMX täydeksi paskaksi.

Toinen syy tekotaiteellisuuden yleistymiseen on se, että bändejä on nykyään niin monta ja vielä enemmän biisejä. Koska kaikilla ei ole taitoa sanoittaa biisejä, turvaudutaan kömpelöihin kielikuviin, jolloin kriitikot ovat lääpällään bändin edessä. Harva onnistuu tekemään kunnollisia kielikuvia - Yrjänä on yksi heistä. Ja taas on helppo alkaa se nillittäminen: "CMX on vitun paskaa, kun yrittävät olla jotain tekotaidepelleprogea".
Sitä vastoin Zen Cafén Samuli Putro ei mielestäni kuulu ollenkaan näihin taideryhmiin, vaikka joku täällä epätoivoisesti sellaista yrittikin väittää.

Tolkin sanoitukset eivät ole sen parempia, vaikka enemmän arkisista asioista kertovatkin, vaan todella tönköllä englannin kielellä väännettyjä. Myöskään musiikillinen uudistuminen ei Stratoilla ole ollut kovin suurta (esim. "Hunting high and low" ja "Eagleheart").

Ja tuosta ahdasmielisille hevityypeille vittuilemisesta: miksi Tolkki vielä muutama vuosi sitten haukkui XL5:sta ja Waldoa, mutta nyt mennään Pikku G:n ja Gimmelin levyille ja ostellaan Britney Spearsia? Enemmän tuollainen suvaitsevaisen imagon kalasteleminen on säälittävää, kuin mikään progemusiikki.
Toki on otettava huomioon, että haastattelun aikana Timo on ollut erittäin vittumaisella tuulella, johan sen huomaa ensimmäisestä vastauksesta: "Mitähän vittua tuohon vastaisi?".

Huh huh, tulipas vuodatettua :)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Fxfuck

7.1.2004 17:03

Mitäköhän helvettiä tommonen ruma wannabe rokkari alkaa haukkuun loistavaa suomalaista rock-orkesteria. Äijjä, joka ostaa Britney Spearsin ja Shania Twainin levyn ei voi itse olla kuin pelle...ja niin rock-imago ettäh! No onneksi pääsivät siitä saatanan kiekuvasta kukkakepistä eroon. Ui äijjä rahoissas, osta vaikka uudet nahkahousut ja dildo.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

bugiguub

8.1.2004 10:26

Hohhoh. Kyllä se CMX täyttä scheissea on. Mutta on se Tolkkikin seonnut täydellisesti, ei sille vaan maha mitään... Harmi, Stratovarius oli aikoinaan kovakin bändi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

christina

8.1.2004 13:41

No jopas on Timo pojalla ollut paska päivä.
Ehkäpä keski-iän kriisi pukkaa päälle.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

lops

8.1.2004 21:43

oiskohan kuitenkin niin, että Tolkkia vituttaa kaikenlainen parjaaminen ja päänaukominen ilman mitään syytä. Tekstistä paistoi selvästi selvä vittuuntuneisuus ja aivan oikein tekee, kun vittuilee vaan näille idiooteille, joilla ei ole asioihin mitään sanomista.

Paska juttuhan se kotipellon lähtö oli, mutta ei me sille voida mitään, eikä se tolkin vika ollut.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

TotuusMetalli

9.1.2004 11:22

SpedeTolkki ja CMX voivat molemmat painua....

Teräsbetoni korjaa potin hyvin pian.

Päällemme sataa
taivaaltaa tuhkaa
iltahämärässä
hevosenne juottakaa
miekkanne huotraan painakaa
vihollinen lyöty on.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

veryHeavy69

10.1.2004 15:10

Puuttumatta sen enempää Tolkin persoonallisuuteen kuin hänen kommentteihinsakaan haluan vain sanoa, että enpä ole tähän ikään (34v) mennessä kuullut vielä ainoatakaan bändiä, joka olisi antanut minulle suurempia musiikillisia kicksejä kuin Stratovarius...--no, ehkä Black Sabbath ja pari muuta hevidinosaurusta pääsee melko lailla tasoihin:-)
-PS. Veikkaanpa, että suurin osa Straton pystyynhaukkujista on kuullut bändiltä lähinnä vain noita telkussa pyörineitä viisuja...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

joopajoops

12.1.2004 15:44

Tyyleistä puheenollen. Soitat Gimmelin uudella levyllä.

"Tuottaja Risto Asikainen pyysi. Hän oli kitaransoiton opettajani ja oppi-isäni. Olen mukana myös Pikku G:n uudella levyllä."

Miksi?

"Haluan rikkoa kapeakatseisten heavyidioottien maailmaa. Kävin juuri ostamassa Shania Twainin ja Britney Spearsin uudet levyt."

/LAINAUS

Me "kapeakatseiset heavyidiootit", ts. pikkug:tä ja vastaavia teinituotteita kuuntelemattomat olemme suurin Stratovariuksen kuuntelijaryhmä. Ja faneille vittuileminen ei ainakaan lisää levymyyntiä.
Siitä olen melko varma.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hevikeppi

13.1.2004 16:07

kitaristit ovat nerokkaita jätkiä kyllä tekemisistään voi ylpeä olla kuuluuhan se metallin perus juttuihin sankari hevin pride and glory.ÄLKÄÄ SYÖKÖ OMAA PASKAANNE!!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Karras

14.1.2004 23:13

Hei joopajoops! "Kapeakatseinen heavyidiootti" ei välttämättä tarkoita sua eikä kaikkia stratofaneja. Kapeakatseisia heavyidiootteja on kuitenkin valitettavasti olemassa. Ehkä Tolkki tarkoitti heitä.

Kaikki eivät halua 40+ -vuotiaiksi rockdinosauruksiksi. Jos itsestä tuntuu, että on aika siirtyä elämässä ja ammatissa uusille vesille, on järkevää näin tehdä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sepedeus

15.1.2004 10:33

Suomi on ottanut Saksalta paikan viiksihevin Mekkana. Täältä näyttää rynnistävän päivä päivältä enemmän vanhoja ideoita kierrättäviä viiksihevibändejä malliin Stratovarius, Sonata Arctica ym. spedet. Asiaan kuuluu mahtipontinen, mutta pienikokoinen laulaja, näppäräsorminen kitaristi, syntikka ja tuplabasarirummut.

Spede-sankarihevi on täysin 80-luvun ilmiö. Silloin asiaan kuului muutenkin hennot teiniviikset, takatukat, sifonkihuivit ja kääpiön kokoiset "hevikarjut". Tolkki on viisas mies siinä suhteessa, että se jauhoi samaa kasaripaskaa läpi
-90-luvun ja nyt (valitettavasti) kasarimuoti on tulossa takaisin. Eli Stratotkin on taas muodissa.

Ihmettelen, miten pateettista sankarimetallia voi kuunnella muuten kuin itseään huvittaakseen. Vakavasti niitä ei ainakaan voi ottaa, kuten ei myöskään Tolkin avautumisia. Ei ainakaan pitäisi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

the_color

15.1.2004 11:35

[LAINAUS]AFantti kirjoitti 02.01.2004 klo 19:10:

Aika helvetin osuvasti sanottu CMX:stä. Mä en itsekään tajua että miten tuollainen paska voi myydä niin paljon. No meitä on moneen junaan[/LAINAUS]

Miksi ihmeessä pitää alkaa sortamaan bändiä joka on tehnyt melkein 20 vuotta musiikkia. Itse olen kuunnellut CMX:ää 10 vuotiaasta asti ja kunnioitan sitä työtä mitä CMX on tehnyt tähän päivään asti. A. W Yrjänä on loistava taiteilija ja ajattelija. Kuinka moni bändi on tehnyt niin paljon töitä kuin CMX??? Niitä ei löydy ihan joka nurkasta. Nykyään kaikki tuoreet bändit on väkisin väännettyja kopiota jotka on muodissa pari viikkoa ja sitten tulee taas joku toinen joka soittaa ihan samat biisit.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

laskupaa

15.1.2004 12:34

Hiukan kylla ihmettelen, miten on ahdasmielista jos hevari ei kuuntele Britney Spearsia ja Shania Twainia, mutta ei ole ahdasmielista pitaa CMXaa Suomen turhimpana bandina ja tekotaiteellisena ja miten se nyt menikaan.

Kaikille on yleisonsa, niin Britneylle, CMXlle kuin Stratovariuksellekin. Mita sita joku tuomitsemaan mista joku toinen tykkaa ja mista ei.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jeagle

16.1.2004 19:57

[LAINAUS]PTJ kirjoitti 07.01.2004 klo 12:33:

Ennen CMX:ää ei nimittäin suomalaisessa rockissa taidelyriikoita juurikaan ollut, kun taas nykyään useampikin suomalainen bändi sortuu tekotaiteellisuuteen. Syy? Yrjänän sanoitukset eivät CMX:ään tutustumattomalle ihmiselle avaudu välttämättä ollenkaan, vaan ne kuulostavat pelkältä sanahelinältä.
[/LAINAUS]

Joo, ei todella auennu Yrjänän sanotukset, silloin kun se ne itse teki. Mutta "taiteelliset" tai "proosalliset" niinkuin niitä NYT nimitetään (aiemminhan niistä ei sanottu juuri mitään), johtuu ihan puhtaasti siitä että Martikainen tuli velhoilemaan. Se ne CMX:n lyriikat on tehnyt hienoiksi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ihmettelen

18.1.2004 01:43

Vai ei ennen CMX:ää ollut suomalaisessa rock-musiikissa juurikaan taidelyriikoita? ...Eh? Mitähän mahtoivatkaan tehdä Juice Leskinen, Dave Lindholm, Hector, M.A. Numminen, "Veltto" Virtanen, näin muutamia ehkä teille nuoremmille "hieman tunnetumpia" nimiä mainitakseni. Ja nimilista ei todellakaan jää tuohon. Jos A.W.Yrjänä onkin tehnyt pitkähkön ja onnistuneen uran, ei se poista sitä tosiasiaa, että jo edellistenkin vuosikymmenien (ennen A.W.Yrjänää) aikana tehtiin, tuotettiin ja esitettiin "progressiivista"/Progressiivista rock-musiikkia, jossa oli taatusti niin taiteelliset lyriikat, etteivät ne aina auenneet edes kappaleiden esittäjille, kuulijoista nyt puhumattakaan. Mutta kivaa oli. Kuunneltiin MUSIIKKIA. Ja se tekotaiteellisuus, no se on sitä että jauhetaan potaskaa (l. paskaa) , juodaan punkkua ja "sivistyneesti" haukutaan/arvostellaan/kommentoidaan asioita, joista ei itseasiassa tajuta mitään, mutta ollaan tajuavinaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jouni_S

25.1.2004 00:14

Timo-pojalta on joku vienyt tikkarin suusta ja sekös Timoa itkettää. Ymmärtäkää herkkää pullukka Timppaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

PTJ

17.2.2004 16:05

No, vastataan vielä, vaikka Tolkki onkin jo rauhoittunut :)

[LAINAUS]ihmettelen kirjoitti 18.01.2004 klo 01:43:

Vai ei ennen CMX:ää ollut suomalaisessa rock-musiikissa juurikaan taidelyriikoita? ...Eh? Mitähän mahtoivatkaan tehdä Juice Leskinen, Dave Lindholm, Hector, M.A. Numminen, "Veltto" Virtanen, näin muutamia ehkä teille nuoremmille "hieman tunnetumpia" nimiä mainitakseni. Ja nimilista ei todellakaan jää tuohon. Jos A.W.Yrjänä onkin tehnyt pitkähkön ja onnistuneen uran, ei se poista sitä tosiasiaa, että jo edellistenkin vuosikymmenien (ennen A.W.Yrjänää) aikana tehtiin, tuotettiin ja esitettiin "progressiivista"/Progressiivista rock-musiikkia, jossa oli taatusti niin taiteelliset lyriikat, etteivät ne aina auenneet edes kappaleiden esittäjille, kuulijoista nyt puhumattakaan. [/LAINAUS]

Olet oikeassa: esim. Wigwamin "Häätö" on lyriikaltaan erittäin omintakeinen taidebiisi, puhumattakaan jostain Tabula Rasasta (jolla tosin kristillisyys kuulsi liikaa läpi). Myönnän siis erehdykseni :) Sen sijaan en laskisi Hectoria saatikka Juicea tähän karsinaan. M.A. Numminen taas häilyy siinä rajamailla, koska hän otti joidenkin biisien sanoitukset suoraan filosofian kirjoista, joissa teksti on monesti erittäin lennokasta ;)

[LAINAUS]
Mutta kivaa oli. Kuunneltiin MUSIIKKIA. Ja se tekotaiteellisuus, no se on sitä että jauhetaan potaskaa (l. paskaa) , juodaan punkkua ja "sivistyneesti" haukutaan/arvostellaan/kommentoidaan asioita, joista ei itseasiassa tajuta mitään, mutta ollaan tajuavinaan.[/LAINAUS]

Tuo on hyvä määritelmä, aplodit sille :) Mielestäni Apulanta tekee juuri näin nykyään.

Mutta kuten jo alussa totesin, Tolkki on jo rauhoittunut, mikä on hyvä juttu. Syy, miksi hän sanoi suorat sanat CMX:stä, johtui Halmkronan eräällä keikalla sanomasta "Olen Janne Tolkki ja erotan bändistä kolme jäsentä" -heitosta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

PTJ

17.2.2004 16:12

[LAINAUS]Jeagle kirjoitti 16.01.2004 klo 19:57:

Joo, ei todella auennu Yrjänän sanotukset, silloin kun se ne itse teki. Mutta "taiteelliset" tai "proosalliset" niinkuin niitä NYT nimitetään (aiemminhan niistä ei sanottu juuri mitään), johtuu ihan puhtaasti siitä että Martikainen tuli velhoilemaan. Se ne CMX:n lyriikat on tehnyt hienoiksi.[/LAINAUS]

Ettet vain sekoittanut nyt CMX:ää ja Trio Niskalaukausta? Ei Jarkko Martikainen ole koskaan CMX:lle sanoituksia vääntänyt - ainoa siihen suuntaan viittaava teko oli viimesyksyinen A.W.Yrjänä & Jarkko Martikainen -duon esiintyminen osuuskunta Lilithin syysjuhlissa. Sen sijaan tämä YUP-laulaja kirjoitti useammankin biisin sanat Timo Rautiaisen porukalle, mm. iso hitti "Lumessakahlaajat" oli Jarkon kynästä lähtöisin.

Ei minulla muuta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Munu

9.3.2004 16:21

Aika moni on varmasti sanonut et jättääkää Tolkki rauhaan, niin sanon minäkin. Mun mielestä se on kunnioitettavaa käydä terapiassa jos on tarve.
Ja mää en käsitä sellasii ihmisii jotka puhuvat monesta asiasta ja sanovat vaan johonkin väliin et."joo vittu se tolkki on ainakin ihan kusipää" tai vastaavaa. Kai sekin oli loppujen lopuksi oikea päätös vapauttaa Kotipelto tehtävistään. Kotipelto ainakin kirjoitti mulle että ei siinä ollut mitään mahkuja soittaa samassa bändissä enää.
Stratojen tulevaisuudesta en kyllä ole varma. Yleensä on niin että laulajasta bändi tunnetaan....

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

_Jeppe

6.1.2006 20:50

Voisitte jättää tuon Tolkin arvostelun pois sillä Tolkki paljon parempi jätkä kuin TE...Tehkää itse biisejä joista tulee yhtä hyviä kuin Black Diamond, Paradise jne jne...Olen 100% varma että ette saa lähellekään yhtä hyviä sillä teiltä puuttuu se taito mikä Tolkilla on

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Janneee

22.5.2006 02:23

Timo Tolkki puhuu täyttä asiaa... tosin en heittäsi vielä hanskoja tiskille tässä vaiheessa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

IRON MAIDEN

28.5.2007 17:08

vittu tommonen paska pitäs olla iron maidenii ois mieli hyvä iron maiden is the best!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

js37

10.9.2007 16:35

Tolkki voi itse suksia sinne v.. CMX on Suomen paras yhtye.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

B.Park

3.7.2008 12:51

Arvostan Timoa nerona taiteilijana, mutta myös todella hyvänä isänä, joka ymmärtää ja tukee nuoria ihailtavan hienosti.
Siihenkään ei moni pysty :).

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

o5kqu

28.10.2008 18:06

Yleensä en jätä kommentteja tällasiin paskanjauhamispalstoihin, mutta nyt ärsyttää niiin paljon et on pakko. Niin, kuka väittikään että stratossa ei oo lahjakkaita soittajia. Ei stratossa ainakaan oo maailman yks parhaista synisteistä, nimittäin Jens Johansson, eihän? Kaikki täällä puhuu Tolkista niinkun tuntis sen henkilökohtasesti. Sanotte et se on kusipää tai jotain muuta. Mistä te tiedätte millanen se on jos ette tunne sitä henkilökohtasesti? Jonkun lehtijutun perusteella vai?! Cmx:ää ja Stratovariusta ei ees voi verrata keskenään, koska cmx on tavallinen suomalainen renkutusbändi mut Stratovarius on yks maailman parhaista power metal bändeistä. Vetäkää vittu päähän mulkut ja menkää äidille itkemään..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi