• 3.12.2015

City Digital palkittiin Suomen kolmanneksi nopeiten kasvaneena yrityksenä

City Digital palkittiin Suomen kolmanneksi nopeimpana kasvuyrityksenä Deloitte Fast 50 -kilpailussa. Kansainvälisen kasvuyrityskilpailun osakilpailuihin osallistuu media-, teknologia- ja telekommunikaatioyrityksiä ympäri Eurooppaa. Kilpailua on luonnehdittu yhdeksi objektiivisimmista kasvuyrityskilpailuista. Kilpailussa kasvun mittarina on liikevaihdon kasvuprosentti.

Cityllä kasvua 1360 %

City Digital on keskittynyt digitaalisen bisneksen tekemiseen ja keskittyminen on auttanut Cityä kasvamaan muuta media-alaa nopeammin. Lähihistorian vauhdikkaan kasvun lisäksi City kasvaa jatkossakin. City Digital teki syksyllä rohkean peliliikkeen ravintoloiden suuntaan ostamalla TableOnline-pöytävarauspalvelun sekä MTV:ltä Eat.fi-palvelun. Iso osa City Digitalin kasvusta tulee mediamyynnistä ja yksi nopeiten kasvavia osia City Digital -konsernissa on Improve Media mainosverkkobisnes. Improve Media ei kuitenkaan ollut vielä palkintovuoden kasvuluvuissa mukana vaan aikaisempien vuosien kasvu oli pitkälti orgaanista.

City Digital kansainvälistyy

City Digitalin ainutlaatuinen konsepti on havaittu markkinoilla ja City on laajentunut TableOnline yrityskaupan myötä myös Tallinnaan, jossa pöytävarauksia voi tehdä jo 75%:ssa laaturavintoloista. "Mediabisnes on loppujen lopuksi isolta osin globaalia bisnestä ja siksi meidän pitää olla kansainvälisellä mittareilla maailman paras, kun haluamme menestyä ja kansainvälistyä", City Digitalin toimitusjohtaja Ilkka Lavas kertoo. Cityllä on asiakkaita Suomen lisäksi Ruotsissa, Virossa, Tanskassa, UK:ssa ja Yhdysvalloissa.

Pitkä historia auttoi vauhtiin

City Digitalista on jo 29 vuotta vanhan City-lehden brändillä, mutta uudella toimintamallilla muodostunut nopeiten kasvava digitaalisen median konserni Suomessa.

"Cityn brändi ja tunnettuus mediamaailmassa on vauhdittanut meitä, mutta käytännössä kaikki myynti, liiketoimintamallit, prosessit ja rakenteet on rakennettu uudestaan City Digitalin digiaikakautena", kertoo toimitusjohtaja Ilkka Lavas.

Media muuttuu ja kehittyy. Digitaalisuus on tullut jäädäkseen. City Digital on esimerkki siitä, että median murroksessa voi myös kasvaa nopeasti.

Tutustu Deloitte Fast 50 -tuloksiin
http://www2.deloitte.com/fi/ ... /vuoden-2015-kasvuraketti---deloitte-finland---technology-fast-50.html

Lisätietoja antaa

Ilkka Lavas