Sisältömarkkinoinnin suhteen ei ole olemassa yksinkertaisia sääntöjä sen suhteen, että mitkä ovat ainoita oikeita tapoja tuottaa ja jakaa sisältöjä. On olemassa toimijoita, jotka eivät tuota omia sisältöjä lainkaan ja he pärjäävät markkinoilla erittäin hyvin.
Sitten on olemassa toimijoita, jotka panostavat sisältömarkkinointiin erittäin aktiivisesti, mutta välillä voi syntyä haasteita sen suhteen, että mistä asioista pitäisi kertoa. Siksi kannattaa suunnata katseet kohti urheilumarkkinointia, jonka markkinointistrategioista voi ottaa koppia. Urheiluseuroilla on nimittäin ehtymätön määrä tarinoita kerrottavaksi, mutta rajoitetaan tämä esimerkki jalkapalloseuraan.
Jalkapalloseurat kertovat pelaajauutisista, joukkueiden kokoonpanoista, yksittäisistä pelaaajaprofiileista, pelaajasiirroista, loukkaantumisista ja tervehtymisistä, valmentajien näkemyksistä, valmentajavaihdoksista, pelikalentereista, pelitilanteista, ottelutuloksista, harjoitteluleireistä, pelimatkoista, uusista sponsoriyhteistyökuvioista, sponsoritapahtumista, otteluiden ennakko- ja jälkikuulumisista, fanituotteista, fanitoiminnasta sekä monista muista asioista.
Parhaimmassa tapauksessa jalkapalloseurojen fanit tuottavat omia sisältöjä kirjoitusten, valokuvien ja videoiden muodossa, mutta tämä ei tarkoita sitä, että pitäisi luopua omasta sisällöntuotannosta.
Jalkapalloseurojen toiminta on yritystoimintaa, mutta kaikkia osa-alueita on vaikea mukauttaa, vaikka mainostoimiston toimintaan. Joka tapauksessa lähes jokaisella alalla on mahdollisuus jakaa mielenkiintoisia tarinoita tekemisistään, eikä tarinoiden tarvitse loppua kesken.