• 16.9.2014

City on taas Suomen ylivoimaisesti luetuin kaupunkilehti

Tältä näyttää uusi City-lehti

City-lehti on löytänyt jälleen paikkansa suomalaisen lukijan kädessä. Tuore kansallinen mediatutkimus selvitti, että City on nyt Suomen ylivoimaisesti luetuin kaupunkilehti. Cityn lukijamäärä on KMT-tutkimuksen mukaan 360 000. Lukijamäärä on selvästi suurempi verrattuna edelliseen kertaan, jolloin City oli mukana – tällöin luku oli 242 000.

City-lehti on lukijakunnaltaan ollut perinteisesti varsin voimakkaasti nuorempaan aikuiseen (20–39 v) ikäryhmään ja suuremmissa kaupungeissa asuviin painottunut. Lehden profiili (lukijoiden ikä, asuinpaikka, sukupuoli ym.) ei KMT:n mukaan poikkea paljon siitä mitä se oli aiemmin, vaikka jakelu onkin muuttunut noutopistelehdestä suorajakelulehdeksi.

Uudenmallisen lehden kannessa ovat esiintyneet muun muassa vadelmavenepoppari Kasmir ja suomalaisen naisräpin toivo Sini Sabotage. Tulevan lehden kansijuttuna tarjoillaan artikkeli suomalaisista tubettajista, joista kanteen päätyi Sara "Smoukahontas" Forsberg. Lehti on käsitellyt muun muassa ravintolakenttää ja katuruokaa sekä suomalaisen hip hopin historiaa. Tulevassa, 6. lokakuuta ilmestyvässä lehdessä otetaan luupin alle suomalainen holhous.

City on kääntänyt lehdessä median perinteisen julkaisujärjestyksen päälaelleen, sillä kaikki lehdessä julkaistut jutut on julkaistu jo aiemmin verkossa.

KMT olettaa City-lehden lukijamäärän vielä nousevan syksyllä ilmestyvien numeroiden myötä, kun ihmiset oppivat uuden jakelutavan ja tunnistavat lehden paremmin. Lehti jaetaan suoraan postiluukuista yhdessä Verkkokauppa.comin mainoslehden kanssa.

City julkaistaan printin lisäksi verkossa osoitteessa City.fi. City.fi kuuluu City Digital -mediaperheeseen, joka tavoittaa yli 800 000 ihmistä viikossa (TNS 33/2014).

Lisätietoja antavat

MediaAuditFinland Oy