Laadukas hampurilainen on koronasulun hittituote! Naughty BRGR rikkoi myyntiennätyksensä: "Painamme puita uuniin minkä pystymme"

Naughty BRGR onnistui ravintolasulkutempauksessaan ja myi 30 000 burgeria ennätysajassa.

Kuva: Naughty BRGR

City uutisoi aiemmin tässä kuussa Naughty BRGR -ravintoloiden kunnianhimoisesta hankkeesta pitää koko henkilökuntansa töissä koronasulun yli ja samalla myydä kolmessa viikossa ennätykselliset 30 000 hampurilaista. Vaikka tämä luku saattoikin kuulostaa monen korvaan suurelta luvulta, kunnianhimoinen tavoite täyttyi jo kahdessa viikossa. Samalla Naughty BRGR rikkoi aiemmat myyntiennätyksensä.

Laadukkaiden hampurilaisten voidaankin sanoa osoittautuneet koronasulun hittituotteeksi.

Burgereita tilattu ennätystahtiin

Lomautusten sijaan ravintolayhtiö joutuikin osittain perumaan henkilökuntansa vapaita, sillä burgereita on tilattu ravintoloista ennätystahtiin.

”On ollut huikeaa nähdä, millä fiiliksellä asiakkaamme ja tiimimme ovat tässä ankarassa tilanteessa toimineet ja tiedostan, että olemme etuoikeutettuja. On ollut liikuttavaa nähdä kuinka fanimme ovat auttaneet, eli tilanneet ruokaa ja jakaneet viestiämme. Noutoannosten ulosmyynti suoraan tai asiakkaille toimitettavaksi ei valitettavasti kuitenkaan sovi kaikkien ravintoloiden konseptiin”, ravintoloitsija Akseli Herlevi kertoo.

Mutta koska etämyynnin kannattavuus on ravintolamyyntiä heikompaa, tulee myynnin jatkua kovana myös uusien rajoitusten aikana.

Naughty BRGR aikoo jatkaa take awayn myyntiä niin kauan kuin suinkaan vaan mahdollista.
Naughty BRGR aikoo jatkaa take awayn myyntiä niin kauan kuin suinkaan vaan mahdollista. Kuva: Naughty BRGR

”Olen todella huolissani paitsi omien, myös monen muun loistavan ravintolan puolesta. Uusien rajoitusten myötä ahdinko syvenee entisestään. Vaikka ulosmyynnin kannattavuus on heikkoa, eivät arvomme anna periksi siinä, että iskisimme hanskat nyt tiskiin. Pystyäksemme jatkamaan valitsemallamme koronataistelun tiellä, on take away -burgereita pakko myydä jokaisena uutena sulkuviikkona noin 10 000.”

LUE MYÖS: Ravintoloiden sulkuajan spesiaalit 2021

Burgerimies kannustaa suomalaisia antamaan tukensa

Samaan aikaan, kun Naughty BRGR saavutti 30 000 myytyä burgeria ennätysajassa, suunnittelee hallitus ravintolasululle kolmen viikon jatkoaikaa . Tilanne vaatii ravintoloilta ennen kaikkea pitkää pinnaa ja sopeutumiskykyä.

Naughty BRGR -ravintoloiden isä Akseli Herlevi.
Naughty BRGR -ravintoloiden isä Akseli Herlevi. Kuva: Naughty BRGR

”Rajoitukset muuttuvat viikoittain, joten kaikilta vaaditaan nyt pitkää pinnaa ja taistelutahtoa. Koska suomalaiset ansaitsevat hyvää ruokaa myös rajoitusten jälkeen, olisi upeaa, että kuluttajat näyttäisivät tukensa ravintolakentälle esimerkiksi paikallisten pientoimijoiden lahjakortteja ostamalla."

"Kyllä ne lämpimät kesäpäivät ja maskivapaat terassikelit juhannukseen mennessä koittavat, kunhan rokotustahti tästä kiristyy. Siihen saakka painamme puita uuniin minkä pystymme”, Herlevi kannustaa.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi