Tyyli

City testaa uusimmat tuotteet.

Oletteko alasti?

Vai näytättekö vain siltä? Saumattomat alusvaatteet eivät juuri vaatteiden alta näy. Triumphin uusi saumaton kokoelma, Soft&Shimmer, on lisäksi aavistuksen verran kiiltävä, joten niissä voi mennä muuallekin kuin ompelukerhoon. Housuja saa lahkeellisina, lahkeettomina ja stringeinä. Liivejä on kaarituellisina ja kaarituettomina.
Triumph, Soft&Shimmer

www.triumph.de

Meikin manifesto

Entinen Lancôme-kasvo ja Ingrid Bergmanin tytär Isabella Rossellini on lanseerannut kosmetiikkasarjan: Manifesto. Kosmetiikkasarjallaan Rossellini haluaa sanoa, että maailmassa on monenlaista kauneutta ja meikin tehtävä on korostaa yksilöllistä kauneutta. Meikki ei ole siis vain kauniille. Hienoa! Tämä laajensi asiakaskuntaa huomattavasti. Meikit ovat käytännöllisiä. Ei shokkivärejä. Monilla on useampikin käyttötarkoitus.

Manifesto Stockmannilta poskipuna 106 mk, maskara 118 mk.

Nyt kiltisti!

Mikäli megatähti Madonnaan on uskominen, nyt kääriydytään skottiruutuun. Madonna esiintyi uusimmalla kiertueellaan kiltissä ja mustassa punk-henkisessä paidassa. Kilttimuunnelmat kuuluvat ainakin Seppälän syysvalikoimaan. Oikea kilttihän kietaistaan päälle ja siinä on hakaneula. Ja kiltin alle ei sitten laiteta mitään…

Too hot

Tyylihän ei ole rahasta kiinni, mutta usein raha helpottaa. Maailman muotilehdet ovat raportoineet Davie Crockett -hatun olevan muodin ykkösuutinen juuri nyt. Hienoa varsinkinkin kun se maksaa 10 000 markkaa. Crockett-hattuja nähtiin niin Pradan kuin Dolce&Gabbanankin kokoelmissa. Entertainment Weekly -lehti kertoo Piaget’n kellon paluusta. Reaganin ajan statussymbolikello on nähty muun muassa Sarah Jessica "Sinkkuelämää" Parkerilla ja Courtney "Frendit" Coxilla. Lähtöhinta: vaatimaton 75 000 markkaa.

Ken haluaa ratsastaa trendien aallonharjalla, pääsee halvemmalla, kun juo Snapplen limonadi-sitruunamehu-juomaa tai nauttii drinkin kanssa Chupa Chups -tikkarin. Nekin ovat Entertainment Weekly -lehden mukaan New Yorkissa trés hot.

Citius, altius, fortius

Nousujohteessa olevan Christian Dior -merkin uusin miesten tuoksu on Higher. Raikas tuoksu, jossa tuoksuvat päärynä, basilika, jäinen sitruuna, sypressi, rosmariininkukka ja myski.

Pullon on suunnitellut kaksi nuorta suunnittelijaa ohjaajanaan Alessi-guru Philippe Starck.

Dior: Higher EDT 50 ml 280 mk.

Laukku tekee miehen

ERRORMulberryn laukkuja näkee lähinnä naisilla, mutta myös miehillä. Kuten kuvan mies osoittaa: tyylikäs laukku kruunaa kokonaisuuden. Ja sopii muuten esimerkiksi tuhansien markkojen puvun kanssa huomattavasti paremmin kuin mainoslaukku.

Mulberry weekender noin 2000 mk, Stockmann ja Mulberry Shop Fabianinkatu.

Tyylifakta: Gucci

ERRORLoaferit, Jackie O -laukku ja bambukahvalaukku. Ne ovat klassikot, joista Gucci tunnetaan.

Guccin perustaja Guccio Gucci oli 1910-luvun lopussa Lontoon Savoy-hotellissa maître d´hôtelina vastaten hotellin varakkaista vieraista. Työssään hän kiinnitti erityistä huomiota vieraiden laukkuihin.

Vuonna 1921 hän perusti Firenzeen Guccin liikkeen, joka valmisti satuloita, myöhemmin myös nahkalaukkuja ja kenkiä. Ensimmäinen Gucci-klassikko syntyi vuonna 1932. Se oli loafer. Gucci-loafereita myydään yhä. Hinta on noin 2000 markkaa.

Lisää Guccista: www.gucci.com ja The Fashion Book.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi