Pikkupuodit pitävät kerran kuussa ovensa pidempään auki

Late Night Shopping -konsepti pyrkii parantamaan erikoisliikkeiden asemaa.

Erikoisliikkeet ja pikkupuodit yrittävät pistää kampoihin isommille toimijoille.
Erikoisliikkeet ja pikkupuodit yrittävät pistää kampoihin isommille toimijoille.

Pienet kivijalkamyymälät jäävät monessa suhteessa isojen toimijoiden jalkoihin. Yksi näistä asioista on aukioloajat. Design District Helsinki ja We Are Helsinki kehittivät asian muuttamiseksi Late Night Shopping -konseptin.

Ideana on, että mukana olevat erikoisliikkeet ja pikkupuodit ovat auki muutaman tunnin pidempään joka kuun toinen torstai. Konseptiin kuuluvat myös ekstraherkut, kuten musiikki, keskustelut sekä ruoka- ja juomatarjoilu.

Se, että parikymmentä erikoisliikettä on yhtenä päivänä kuukaudessa auki iltayhdeksään, ei itsessään pysty mullistamaan koko asetelmaa pienten ja isojen liikkeiden välillä. Tempaus voi kuitenkin lisätä kiinnostusta kivijalkapuoteja kohtaan ja houkutella niille paljon uusia asiakkaita.

Late Night Shopping -konseptissa 9. helmikuuta on mukana erikoisliikkeistä muun muassa vintagekauppa Ansa, Marimekko, IVANAhelsinki, Nanso ja Nómad. Design Forum Finlandissa keskustellaan Sounds Like Design -miniseminaarissa musiikin ja designin suhteesta. Keskustelijoina kuullaan muun muassa Sony Music Finlandin toimitusjohtajaa Kimmo Valtasta, arkkitehti-muusikko Martti Kallialaa ja Basso Median toimitusjohtajaa Jan Zapasnikia. Lista Late Night Shoppingissa mukana olevista puodeista löytyy We Are Helsingin sivuilta.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi