Suomalaiset pienpanimot lähtivät yhteisvoimin hakemaan näkyvyyttä omalla kylmäkaapillaan

Kuusi pienpanimoa ja heidän edustajansa loivat konseptin, jolla haetaan vahvempaa näkyvyyttä paikallistuotteille.

Vas. Ari Kolehmainen (Maku Brewing), Jarkko Ikonen (Bryggeri), Laura Huurtola (K-Market Erottaja) ja Janne Mikkola (Vakka-Suomen Panimo)
Vas. Ari Kolehmainen (Maku Brewing), Jarkko Ikonen (Bryggeri), Laura Huurtola (K-Market Erottaja) ja Janne Mikkola (Vakka-Suomen Panimo)

Kuusi pienpanimoa ja panimoiden kanssa yhteistyötä tekevä kauppapaikka Suppilog lanseerasivat yhteiskonseptin, jossa paikallisia panimotuotteita tuodaan esille entistä vahvemmin ruokakaupoissa ja ravintoloissa. Konsepti toteutuu pienpanimotuotteille tarkoitetuilla kylmäkaapeilla, jotka kaupat ja ravintolat voivat täyttää paikallisilla oluilla. Mukana olevia panimoita ovat Maku Brewing, Vakka-Suomen Panimo, Ice Beaver, Coolheadbrew, Pyynikin Käsityöläispanimo ja Bryggeri Helsinki.

Suppilogin konseptin tarkoituksena on luoda pienpanimotuotteille oma alueensa, jossa nostetaan esiin niiden paikallisuutta, käsityötä ja raaka-aineita. Pakettiin kuuluu kylmäkaappi ja sen oluttoimitukset.

"Kylmäkaapit ovat perinteisesti olleet isojen panimoiden yksinoikeus ja muiden panimoiden tuotteita ei niissä ole voitu käyttää", sanoo konseptin luoja, Marko Jäppinen Suppilogilta.

Kylmäkaappeja lähtee ensimmäisessä vaiheessa matkaan 16 kappaletta eri puolille Suomea, ja Jäppisen mukaan sitä seuraa toinen erä.

"Kauppiaat näkevät pienpanimoissa paljon potentiaalia, siksi näkevät konseptissa paljon ajatusta. Pienpanimokaapin avulla on mahdollista luoda kokonaisuuksia oman alueen pienpanimoiden tuotteista", Jäppinen jatkaa.

Ensimmäiset Suomen pienpanimo-oluille tarkoitetut kylmäkaapit ristittiin käyttöön K-Market Erottajalla ja K-Market Kilossa perjantaina 31. maaliskuuta.

"Iloitsen siitä, että laadun merkitys on alkanut korostua pelkkien prosenttien ja hintojen sijaan. Perinnemenetelmin valmistetut pienpanimo-oluet ovat aivan muuta kuin ne suomalaiset oluet, joita meillä on jo vuosia ollut", sanoo K-Market Kilon kauppias Kimmo Relander.

Suppilog on yritys, joka tarjoaa ekosysteemin, jossa yritykset käyvät tavarakauppaa keskenään. Pyrkimyksenä poistaa esteitä muun muassa logistiikasta ja varastoinnista, sekä tuoda digitalisaation hyödyt tukkutuotteiden tilausprosesseihin.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi