• 2.3.2017

Cityn Ilkka O. Lavas on Future CEO of the Year -yleisöäänestyksen voittaja

Mediakonserni City Digitalin, TableOnlinen ja Improve Median toimitusjohtaja Ilkka O. Lavas palkittiin tänään Future CEO of the Year -yleisöäänestyksen voittajana. – Huikea juttu, Lavas kommentoi.

Tulevaisuuden toimitusjohtaja Future CEO of the Year -valinta on osa vuosittaista tutkimusta, jossa kartoitetaan suomalaisyritysten toimitusjohtajien osaamista, johtamistaitoja ja hyvinvointia sekä toimitusjohtajan roolia yritysten arvoketjussa. Ratkaisutoimisto Seedin toteuttaman tutkimuksen tavoitteena oli löytää vastaus kysymykseen, millainen on hyvä pk-yrityksen toimitusjohtaja ja antaa Future CEO of the Year tunnustus poikkeukselliselle tulevaisuuden pk-toimitusjohtajalle. Myös yleisö sai äänestää omaa suosikkiaan. Yleisöäänestyksen voiton vei Ilkka O. Lavas.

”Oli suuri kunnia, tulla valituksi mukaan. Arvostan suuresti jokaista ääntä, jonka sain. Suomi tarvitsee rohkeita, innovatiivisia kasvuyrityksiä ja niitä kaikkia yhdistää yksi tekijä: kasvollinen johtaja. Haluan kannustaa muita rohkeasti kasvuun ja olen ylpeä siitä tiimistä ja työporukasta, jolla me nyt kansainvälistymme ja luomme digimedian vallankumousta. Menestyvän johtajuuden yksi kulmakivi on, että osaa palkata itseään parempia töihin. Olen ylpeä meidän rohkeasta ja innovatiivisestä kasvuhaluisesta tiimistä ja tiedän, että jokainen meidän tiimissä on myös palkitsemisen arvoinen. Kiitos kaikille äänestäjille! Tämä palkinto on kunnianosoitus minulle, mutta myös yleisön osoitus siitä, että rohkeita innovatiivisia kasvuhaluisia tiimejä Suomi tarvitsee.”

Millainen on Lavaksen mielestä hyvä toimitusjohtaja?

"Toimitusjohtajan on uskallettava laittaa oma persoona peliin, jotta ihmiset innostuvat yhteisestä tulevaisuuden suunnasta. Uskon, että rohkeus, positiivinen asenne, inspiroiva ilmapiiri ja visio ovat työyhteisössä eteenpäin vieviä voimia."

City-brändi teki täyskäännöksen

Lavas on lähtenyt itse yrittäjänä ja yritysjohtajana liikkeelle nollasta ja onnistunut askel askeleelta kasvattamaan yritysryppäästään yli sata ihmistä työllistävän digitaalisen median ekosysteemin, josta tunnetuin – City Digital – on tehnyt Lavaksen ohjaksissa totaalisen täyskäännöksen. – Olemme porukalla rakentaneet lyhyessä ajassa uusiksi liiketoimintamallit, prosessit ja rakenteet, ja onnistuneet näin löytämään bisnekselle uuden suunnan. Olenkin todella ylpeä siitä, että City-lehtenä tunnetun brändin juuria kunnioittava City Digital on tänä päivänä nopeimmin kasvava digitaalisen median konserni Suomessa.

Kova työ on noteerattu, sillä City Digital palkittiin viime vuonna Suomen toiseksi nopeimmin kasvavana kasvuyrityksenä Deloitte Fast 50 -kilpailussa, johon osallistuu media-, teknologia- ja telekommunikaatioyrityksiä ympäri Eurooppaa. – Tämä on vasta alkua, Lavas vinkkaa.

Kommentit ja haastattelut:

toimitusjohtaja Ilkka O. Lavas, 0400 997 969, ilkka@city.fi tai ilkka.lavas@improvemedia.fi

Lisätietoa: http://seedi.fi/futureceo/julkistus/