Asiakaspalvelusta Ikeassa

  • prefect

Ostin muutama vuosi sitten Ikeasta vuodesohvan ja nojatuolin.
Osastolla tein tilauksen myyjälle näyttäen millaisen mallin haluaisin ja myyjä tulosti lähetteen kassalle maksua varten. Ihmettelin myyjälle lähetteen loppusummaa, kun se ei täsmännyt sohvan, sohvan päällisen, nojatuolin ja nojatuolin päällisen yhteishintaan päässälaskulla. Myyjä tarkasti lähetteen ja vakuutti kaiken olevan kunnossa.

Menin kassalle, jossa pyysin kassaa tarkastamaan että meille olisi tulossa sohva, sohvan päällinen, nojatuoli ja nojatuolin päällinen ennen maksua. Näin kuulemma oli. Menin maksun jälkeen sopimaan kuljetuksesta asiakaspalveluun, jossa vielä kerran halusin tarkastaa toimituksen sisällön. Siellä vasta paljastui pitkän selvittelyn jälkeen, että minulle olisi tulossa kaksi sohvan päällistä, nojatuoli ja sen päällinen, mutta ei yhtään sohvan runkoa. Tilausta ei voisi peruuttaa ja saada maksua takaisin, ennen kuin tavarat tulevat 4 viikon päästä.
Tilasin ja maksoin sohvalle rungon.

Tein palvelusta reklamaation Espoon Ikean asiakaspalvelupäällikölle, jossa vaadin kuljetusta vahingonkorvauksena tapahtuneesta. Åsa Matson ei suostunut tähän missään nimessä, pulla kahvilla olisi pärjättävä. En tyytynyt ruotsalaiseen kahviin vaan ilmoitin vieväni asian kuluttajavalituslautakuntaan. Åsa Matson soitti minulle takaisin muutaman päivän päästä ja kertoi heillä olevan oikein hyvät suhteet kuluttajavalituslautakunnan kanssa, joten olisi ihan turha tehdä mitään valituksia. Ilmoitin Åsalle, ettei heidän suhteillaan kyseisessä foorumissa ole mitään tekemistä kuluttajan asioiden hoitamisen kanssa, johon Åsa veti ässän hihastaan. Olin nimittäin lähestynyt Åsaa tiukasti, mutta korrektisti työsähköpostiosoitteestani. Åsa kysyi, että tiedätkö kuinka suuri asiakas Ikea on työnantajalleni? Reklamaationi voisi vaarantaa toimittajasuhteemme ja sitä kautta sillä olisi varmasti vaikutusta työsuhteeseeni.

Oli ällikällä lyöty tämän asiakaspalvelupäällikön ammattitaidosta ja toimintatavoista työnsä hoitamisessa, kun myyty tuote tai palvelu ei vastaa asiakkaan odotuksia tai myyjä suorastaan pettää asiakasta.

Olin yhteydessä Espoon Ikean toimitusjohtajaan reklamaatiosta ja asiakaspalvelupäällikön käytöksestä. Sain kuljetuksen veloituksetta, mutta työnantajani toimittajasuhteiden kehittymiseen tai pysymiseen saati minun työpaikkani pysyvyyteen he eivät suostuneet ottamaan mitään kantaa saati esittää anteeksipyyntöä. Kun kerroin huonekalukaupoistani ja reklamaation saamasta odottamattomasta käänteestä esimiehelleni hän helpotti minua nauramalla katketakseen. Åsa Matson on varmasti Ikean asiakaspalvelun esikuva!

1 kommentti

Anonyymi

5.12.2021 10:46

Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi kirjoitusta

Jos sinulla ei ole vielä tunnusta Cityssä tai Facebookissa, luo tunnus Cityyn. Se käy käden käänteessä ja on täysin ilmaista.

Luo ilmainen tunnus