Hyvä etätyöläinen osaa hallita aikaa
Etätyö, etätyö ja vielä kerran etätyö. Etätyön määrä on kasvanut räjähdysmäisesti ja moni yritys on löytänyt itsensä ihan ensimmäistä kertaa etätyökysymysten ääreltä. Miten opastaa alaisia etätyöhön? Mitä heiltä tarvitaan? Mistä…
Palkkaa vanhempi työntekijä!
Englantilainen [b]Home Instead Southport[/b] on vanhainkoti, joka keskittyy tarjoamaan yksilöityä palvelua ja hoitoa sen asiakkaille. Tarkoituksena on löytää juuri oikea henkilö jokaiselle asiakkaalle niin, että heidän persoonallisuutensa ja tarpeensa VS…
Korona toi tunneälyn työelämään
Uusi vuosi, uudet kujeet, kuten sanotaan – ja viimeisen vuoden sisään kujeita on tosiaan riittänyt. Edelleen meitä kurittava korona on pistänyt työmaailman kirjat sekaisin ja moni aikaisemmin nihkeästi etätöihin suhtautunut…
Esimies, tukeasi tarvitaan kriisissä
Kriisi, yrityksen normaalista toiminnasta poikkeava erikoistilanne tuo esille johdon arvomaailman ja kyvyn toimia paineen alla. Kyseessä on tälläkin hetkellä kriisi, ja erityisesti johdon asema on suuri. Mitä johtaminen tällaisessa tilanteessa…
Chatbot palvelee 24/7 tunnistaen asiakkaan ongelmat
Chatbot kuuluu jokaisen asiakkaistaan kiinnostuneen yrityksen toimenkuvaan vuonna 2020. Chatbottien käyttö on kasvanut viime vuosina, kun yritykset ovat alkaneet ymmärtää sen merkityksen. Facebook julkaisi oman raporttinsa FB Messengeristä yrityksille. Facebookin…
Muista ekologisuus ja brändiuskollisuus pakkaussuunnittelussa
Tuotesuunnittelun yksi tärkeimpiä vaiheita on pakkaussuunnittelu. Ei nimittäin ole aivan sama millaiseen pussiin tai purkkiin tuote laitetaan. Markkinointitoimisto [b]Bouvíer Kelly[/b] suoritti asiakastutkimuksen, jossa tiedusteltiin [url=https://www.bouvierkelly.com/packaging-affects-brand-perception/]kuluttajien ajatuksia ja tuntemuksia tuotepakkauksista.[/url] 44…
Voisiko ihan hyvä olla uusi täydellinen?
Hyväksymmekö sen, että ihan hyvä ei ole sama kuin tyytyminen tilanteeseen, jossa olemme? Jo vuosia meitä ihmisiä on palvellut ajatus, että on vältettävä tyydyttävää ja ihan hyvää, ja tähdättävä aina…
Asiakasluottamus hankitaan ymmärtämällä tunteita
Me kaikki haluamme olla järki-ihmisiä, mutta suurin osa reaktioistamme on tunnepohjaisia. Tunne ensin, järki tulee perässä. Etenkin asiakaspalvelussa tapamme reagoida tunteella nousee esiin, ja tunteen merkityksen ymmärtäminen auttaa ymmärtämään, mikä…
Ethän soita rekrytointipuhelua puskista?
Oletko saanut rekrytointipuhelun puskista? Minä olen. Olin lounastamassa ystäväpariskunnan kanssa, ja katsoin parhaakseni poistua ulos pakkaseen vastailemaan rekrytoijan kysymyksiin. Puhelu meni yllättävän hyvin, haastattelu ihan kasvotusten irtosi, ja myöhemmin myös…
Johtajana voi kehittyä aina – 70 % johtajista on tasoa OK
Viime kädessä johtajien tärkein asia tulisi olla työntekijät asiakkaiden sijaan. Asiakkaat ovat työntekijöiden vastuulla. Silti johtajat mainitsevat usein asiakkaat kysyttäessä, mikä heille on tärkeintä työssä. Näin kertoo ruotsalainen liikkeenjohdon konsultti…