Burn out, globaali pandemia
WHO on arvioinut, että burn outista tulee blogaali pandemia seuraavan kymmenen vuoden sisään. Myös masennuksesta on tulossa pian maailman suurin sairaus. Suurin syy burn outin ja masennuksen leviämiseen löytyy työpaikoilta….
Uusi yrittäjä, älä unohda kontaktien merkitystä
Yrittäjyydessä yhteydet sekä toisiin yrittäjiin että asiakkaisiin ovat avainasemassa, kun puhutaan menestyksestä. Kontaktointia tapahtuu nykyisin paljon verkon välityksellä, ja some on oiva väline tavoittaa asiakkaita. Aloittavan yrittäjän on kuitenkin hyvä…
Rekrytointikin on yritysviestintää – älä jätä kommunikaatiota puolitiehen
Hain avoinna olevan toimistovirkailijan työpaikkaa asianajotoimistosta. Haastattelu sisälsi kolme haastattelukierrosta; videohaastattelun, rekrytoijan haastattelun ja vielä työnantajan haastattelun. Pääsin hyvin läpi kaksi ensimmäistä haastattelua, ja rekrytoija lupasi ilmoittaa minulle viikon kuluttua,…
Kohti uusia ongelmia
Jos jotain on tarjolla riittävästi, niin erilaista selfhelppiä siitä, kuinka menestyä ja olla parempi yrittäjä. On infograafeja, blogeja, listoja, podcasteja, kirjoja, webinaareja ja seminaareja. Kyllä me nyt menestymme! Minusta tuli…
Viherkasvit työpaikoilla vähentävät stressioireita 50 prosenttia
Työhyvinvoinnista puhuttaessa meiltä unohtuu yksi asia; kasvit. Me tiedämme, että kasvit puhdistavat ilmaa ja luovat happea. Kasveilla on todistetusti useita muitakin positiivisia vaikutuksia työhyvinvointiin, työpaikan ilmapiiriin ja viihtyvyyteen. Teksasin A&M-yliopiston…
Onko somekontaktia pakko vastaanottaa?
Saitko someystäväpyynnön asiakkaalta, uudelta työkaverilta, esimieheltä tai ohimennen tavatulta työelämän henkilöltä? Tuliko olo, ettet tiedä, pitäisikö tämä pyyntö nyt hyväksyä vai ei, ja missä menee hyvä raja hyväksymisen ja kieltäytymisen…
Tasapaino on työn suola
Onko sinulla jatkuvasti liikaa tai liian vähän töitä? Oletko joutunut liian isoihin saappaisiin liian aikaisin, vai puuduttavatko vuodesta toiseen samanlaisina pysyvät tehtävät jo pelkällä olemassaolollaan? Entä haukkaako työ liian ison…
Miten selvitä emotionaalisesti väsyttävien ihmisten kanssa?
Lomalta paluu takaisin arkeen on koittanut suurimmalle osalle meistä työntekijöistä. Työpaikalla odottavat parhaimmillaan hyvät työtoverit, joista on tullut läheisiä ystäviä. [url=https://hbr.org/2017/08/having-work-friends-can-be-tricky-but-its-worth-it]On tutkittu[/url], että ystävät työpaikalla lisäävät työhyvinvointia, onnellisuutta ja työn…
Viisaat motot inspiroivat sielua
Yksi elämän parhaista motivaattoreista ja tsemppaajista on hyvä, viisas motto. Inspiroivat ihmiset ovat inspiroivia, koska heidän sanansa ja ajatuksensa koskettavat meitä motivoivalla ja positiivisella tavalla. Ne muistuttavat meitä mahdollisuuksista, oman…
Miksi negatiivinen kritiikki sattuu?
Negatiivisen palautteen antaminen ei yleensä ole mieluista tekemistä. Johtajia ja esimiehiä lämmittänee kuitenkin [url=https://hbr.org/2014/01/your-employees-want-the-negative-feedback-you-hate-to-give]tutkimustulos[/url], jonka mukaan 92 prosenttia työntekijöistä maailmanlaajuisesti uskoo, että negatiivinen palaute on tehokas tapa parantaa suoritusta –…