Onnistu joulumyynnissä
Ostin itselleni joululahjan, vaikka minun ei pitänyt. Mutta tarjous oli erinomainen! Ja vain kahden vuorokauden ajan! Alennnusta 30 prosenttia, ilmaiset postikulut maailman joka kolkkaan ja nenän edessä juuri se tuote,…
Olisiko kannattanut rekrytoida paremmin?
Jokaisen yrityksen päämääränä on löytää tiimiin sopivimmat työntekijät. Joskus rekrytointi menee kuitenkin aivan vesilinnun heittämiseksi ja syy siihen löytyy rekrytoinnista. Pienissä aloittavissa yrityksissä on tapana turvautua tuttuihin henkilöihin: sukulaisiin, puolisoon,…
Ennakoiva analytiikka on askeleen edellä asiakasta
Mikään ei tympäise yhtä paljon kuin kohdentamaton mainonta. Siksi monet televisiomainokset ärsyttävät, radiomainokset ottavat päähän ja Youtuben mainosvideot skipataan tai piilotetaan kokonaan. Sen sijaan usein ilahduttaa törmätä itselle mieleiseen alennuskampanjaan…
Japanissa maskotti on mielikuvamarkkinoinnin vahva sydän
Yllä oleva outo otus ei ole lasten juttu, vaikka länsimaalaisena niin luulisi. [url=https://twitter.com/mondomascots/status/1055377034640207872]Pinkki merikurkku Namakoro[/url] on Japanin Sasebo-alueen merivoimien uusin maskotti. Sasebon merivoimat päätyivät merikurkkuun, sillä kuten merivoimien sotilas, merikurkku…
Näin luot LinkedIniin toimivan ammattiprofiilin
Meidän firmassa kuhistaan ahkerasti LinkedInissä. Käytännössä LinkedIn onkin välttämättömyys tämän päivän työelämässä, erityisesti asiantuntijatehtävissä. Kaikille profiilin luominen LinkedIniin ei onnistu ihan helposti. Ehkä sinäkin saatat pohtia, miten se kannattaisi tehdä….
82% työntekijöistä olisi uskollisempia työnantajalleen joustavassa työssä
Olen tehnyt etätöitä päivittäin viimeisen kolmen vuoden ajan. Välillä olen kotona, välillä lapsuuden maisemissa, välillä ystävien luona, välillä ulkomailla. Minne minä menen, työ tulee mukanani. Juuri nyt olen Saksassa, ensi…
Avoin palkkakeskustelu onnistuu rehellisyydellä
Palkasta puhumista arastellaan helposti. Onko se nyt sopivaa kertoa, paljonko saan palkkaa, tai kysyä kollegalta, että paljonko sinä tienaat tässä samassa firmassa? Palkkakeskustelun avoimuuteen löytyy sekä kannustusta että varoitteluja. Avoimessa…
Värit viesteinä – miten markkinointiviestit ja brändäät värein
Väreillä on tutkitusti psyykkisiä ja fyysisiä vaikutuksia. Eri värit vaikuttavat mielentilaamme eri tavoin, ja saattavat jopa muuttaa fyysistä tilaamme. Allekirjoittanut ainakin hyppii seinille liiassa keltaisessa ja rauhoittuu mustassa. Markkinointi, markkinointiviestintä…
Naispomojen haasteena ovat sukupuolinormit
Paljon hyvää kehitystä on tapahtunut länsimaalaisten naisten yhteiskunnallisessa asemassa viimeisen noin 150 vuoden aikana. Jossain päin kehitystä on ollut enemmän, jossain vähemmän. Silti, 2010-luvulla naisia näkee miehiä harvemmin johtotehtävissä yliopiston…
Älä kuvittele olevasi ajatustenlukija – Kysy!
Työhyvinvoinnista ja työviihtyvyydestä puhuttaessa unohtuu usein oleellinen osa-alue; työyhteisön sisäinen kommunikaatio. Kun viestintä pelaa, töissä voidaan paremmin ja ollaan tuottavampia. Nyt en puhu kommunikaatiosta niinkään yleisellä tasolla, vaan hyvistä tavoista…