Ilmiöt

Näytetään blogin kirjoitukset, joissa aiheena on kallis.

Maailman kallein oravaolut!  2

Syksyn voi käyttää kätevästi sitä omaa alkoholipitoista lempijuomaansa etsien edellyttäen, että on täysi-ikäinen. Se voi olla drinkki, samppanja tai ihan tavallinen lonkero. Itse olen jostakin syystä taas tykästynyt olueen. Rakastuin ensimmäisen kerran oluisiin ollessani vaihto-oppilaana Saksassa vuonna 1994-1995 (tiedän - olen vanha pieru), enkä sen jälkeen ole suomalaisiin litkuihin koskenut. Lidlistä olen onneksi löytänyt saksalaista olutta, joka maistuu mainiolta saunan jälkeen.

Olut-hurmiossani ryhdyin etsimään erikoisia oluita ja löysin heti yhden sellaisen. Kaksi äijää, 27-vuotiaat James ja Martin, Skotlannista ryhtyivät huhtikuussa vuonna 2007 panemaan olutta BrewDog-nimellä. Tänä vuonna BrewDogilta tuli erä 55-prosenttista olutta, joka maksaa hieman yli 600 euroa pullolta. Erikoisuutena on, että nämä olutpullot ovat laitettu aitojen kuolleiden täytettyjen eläinten, kuten oravien ja kanien, sisälle. Onneksi pulloja tehtiin vain 12. The End of History -olut on vaalea belgialainen ale, jossa on hitunen nokkosen ja katajanmarjan makua. Niille jotka haluavat maistaa The End of The World -olutta, Sunnivan uutistoimisto osaa kertoo, että kaikki pullot ovat loppuun myytyjä. Lohdutuksen sana teille: BrewDogilla on muita varsin makoisalta kuulostavia oluita, joita ei ole kääritty eläinnahkaan ja joiden maahantuoja on Servaali Oy.

Vaikka The End of The World olikin vahvaa tavaraa, sillekin löytyi äskettäin voittaja. Panimomestari Jan Nijoeber Hollannista teki nimittäin kesällä oluen, jonka nimi on Start the Future ja joka maksaa 35 euroa per pullo. Vaikuttaa skottioluen ”halpaversiolta”.

Kisa siitä, kuka pystyy tehtailemaan maailman vahvimman oluen, jatkuu varmasti. Saksalaisetkin ovat halunneet voittaa BrewDogin, joten eiköhän sieltäkin tule kohta jokin 62-prosenttinen tekele. Minä pidän olutkisassa peukkuja BrewDogille, koska jätkillä on asennetta.

BrewDog Boys, I have got a message to you: loose the animals and KISS (keep it simple, stupid)!