Maailmalta löytyy hakukoneita. Vain 2 näistä on alustataloudessa. City Digitalin EatAndTheCity sekä Google.
Yksi tällä Cityn sijoituskierroksella sijoittanut suomalainen henkilö totesi, että "Teillä on hurjat kasvusuunnitelmat".
Samana päivänä Pinterestiin, Yelppiin Twitchiin, LinkedIniin ja Periscopeen sijoittanut halusi kuulla lisää ja sanoi, että teillä on kiva bisnes ja siitä voi tulla maailmanlaajuisesti kiinnostava ja tärkeä alusta.
Kolmas sijoittaja, jenkeistä kehotti nostamaan tavoitteita. Kuulemma tällä voi tehdä miljardin.
Tämä kertoo kulttuurierosta. Kun katsomme suomalaisesta perspektiivistä asiaa, katsomme helposti jenkkejä ylöspäin. Mutta kun katsomme asiaa maailman mittakaavassa, meidän bisnes on bisnes siinä missä muutkin.
Toisen hurja on toisen normi ja kolmannelle piece of cake.
Kakku syödään pala kerrallaan. Menestystä elämääsi!
Ilkka O. Lavas
City Digital
For the Joy of Discovering New
Ilkka O. Lavas haluaa auttaa meitä löytämään parhaat ravintolat. Ravintola digitalisoituvat ja samalla media-ala digitalisoituu ja luotettava ravintolajournalismi tekee globaalin comebackin.
Minulta kysyttiin eilen, voisiko City listautua pörssiin?
Voisiko City listautua pörssiin?
Onhan sitä mietitty. Listautuminen mahdollistaisi jokaiselle pääsyn yhteen Suomen nopeiten kasvavaan digimediataloon. Kansainvälistyvään Cityyn.
Talouspuoli on valmiina listautumiseen
Meillä alkaa konsernitasolla olemaan liikevaihtoa jo listayhtiön verran. Tase vahva, kasvua syntyy markkinaa nopeammin ja tuloskykyä on. Olemme mukana megatrendeissä, jotka vauhdittavat kasvuamme: urbanisaatio, digitalisoituminen ja ulkona syömisen kasvaminen.
First North voisi olla Citylle luonteva paikka
Katsoin First Northin mainosvideon. Hyvät musat ja rohkeaa asennetta. Juuri Citymäistä meininkiä. Tunnen paljon pörssiyhtiöiden toimareita ja olen kysellyt heiltä miten listautuminen on vaikuttanut yrityksen tekemiseen. Raportointivastuu lisääntyy, mutta sitähän me teemme nyttenkin. Meillä on ulkoinen asiantuntijahallitus, jolle raportoimme kuukausittain. Pörssiin lähtisi tiedote kvartaaleittain. Sellaisen tiedotteen teemme jo nyt sijoittajille. Meillä alkaa siis olla kaikki prosessit jo valmiina listautumista varten.
Ennen listautumista, kasvamme suureksi Saksassa ja UK:ssa
Olemme sijoittaneet 1,5 miljoonaa euroa kansainväliseen ainutlaatuiseen tuoteeseen. Meillä on käsissä jotain, mitä ei ole kenelläkään muulla mediatalolla. Meidän EatAndTheCity.com -tuotetta on nyt lisensoitu Saksaan Süddeutsche Zeitungille, mikä on vähän niinkuin Saksan Hesari. SZ.de -lehteä luetaan kaikkialla Saksassa ja heidän kanssa bisneksemme voi lisenssimallilla jopa 10-20 kertaistua 30-60 miljoonaan euroon. Olemme suuren äärellä.
Palkkasimme tässä kuussa Lontooseen 2 uutta myyjää. Siellä keskusteluja käydään suurten meditalojen kanssa. Potentiaalisia lisenssipartnereita olisivat esim Vice, TimeOut, The Telegraph sekä Channel 4 UK. Näistä yksi on sellainen, minkä kanssa olemme jo pitkällä ja odotan innolla, että pääsen kertomaan uutisia aiheesta.
Saksassa asuu 82,2 miljoonaa ihmistä. Se on 15 kertainen verrattuna meidän väestöön. Markkinapotentiaali on sen mukainen.
UK:ssa asuu 65,6 miljoonaa ihmistä. Markkinapotentiaali siellä on 12 kertainen suomeen verrattuna.
Parasta tässä on, että UK:ssa tai Saksassa meillä on uniikki kilpailuetu, mitä ei ole kenelläkään muulla. Meillä on nyt käsissä iso mahdollisuus kasvaa nopeasti ja se kannattaa hyödyntää. EatAndTheCity -alustamme myyntiorganisaation ja skaalautumisen vahvistamiseen haemme nyt lisää kasvurahoitusta.
Finanssivalvonnalta vihreää valoa
Finanssivalvonta antoi meille luvan osakeantiin. Ei vielä julkiseen, mutta yksityiseen. Sinullakin on nyt mahdollisuus tulla mukaan Cityyn osakkaaksi. Emme siis vielä listaudu, enkä sitä lupaa, mutta sijoituksena tämä on kiinnostava kasvuyhtiö. Kasvuodotuksistani kertoo se, että aion itse sijoittaa sata tuhatta euroa lisää samoin ehdoin kuin muutkin uudet ja vanhat osakkaat.
Sijoitustilaisuudet
Tule kuuntelemaan ravintola-alan digimurroksesta ja City Digitalista sijoituskohteena.
2.11. Sijoitustilaisuus @Turku klo 17
13.11. Sijoitustilaisuus @Oulu klo 17
14.11. Sijoituslounas @Helsinki klo 12
20.11. Sijoitustilaisuudet @Tampere klo 12 ja 17
21.11. Sijoitustilaisuus @Jyväskylä klo 17
22.11. Sijoitustilaisuus @Helsinki klo 17
sähköpostilla voi kysellä lisää, ilkka.lavas ät city piste fi
Tervetuloa mukaan osaksi suomalaista vientibisnestä, osaksi digitaalisen median kasvutarinaa. Listätietoja allekirjoittaneelta. Tervetuloa mukaan!
Ilkka Lavas
toimitusjohtaja,
City Digital
sähköpostilla voi kysellä lisää, ilkka.lavas ät city piste fi
City Digital Oy ja sisaryhtiö City Dev Labs porukassa on kiva rakentaa digitaalisia palveluita ja rohkeasti juttuja, joita me kaikki käytämme tulevaisuudessa
JURIDINEN HUOMAUTUS (Lakimies pakotti laittamaan):
Tämä blogaus ei ole osa antiesitettä eikä kehoitus sijoittamiseen ;)
City Digital on Suomen toiseksi nopeiten kasvanut yritys Deloitte Fast50 -kilpailussa.
Suomen toiseksi nopeiten kasvanut yritys, City Digital -konserni, on noteerattu Deloitte Fast 500 -kilpailussa koko Euroopan 37:ksi nopeiten kasvaneena yrityksenä.
City Digital palkittiin Suomen toiseksi nopeimpana kasvuyrityksenä Deloitte Fast 50 -kilpailussa. Kansainvälisen kasvuyrityskilpailun osakilpailuihin osallistuu media-, teknologia- ja telekommunikaatioyrityksiä ympäri Eurooppaa. Kilpailua on luonnehdittu yhdeksi objektiivisimmista kasvuyrityskilpailuista. Kilpailussa kasvun mittarina on liikevaihdon kasvuprosentti.
Cityllä kasvua 2367 %
City Digital on keskittynyt digitaalisen bisneksen tekemiseen ja keskittyminen on auttanut Cityä kasvamaan muuta media-alaa nopeammin. Lähihistorian vauhdikkaan kasvun lisäksi City kasvaa jatkossakin. City Digital teki vuosi sitten rohkean peliliikkeen ravintoloiden suuntaan ostamalla TableOnline-pöytävarauspalvelun sekä MTV:ltä Eat.fi-palvelun. Iso osa City Digitalin kasvusta tulee jatkuvalaskutteisista tuotteista, mediamyynnistä ja yksi nopeiten kasvavia osia City Digital -konsernissa on Improve Media mainosverkkobisnes.
City Digital kansainvälistyy
City Digitalin ainutlaatuinen konsepti on havaittu markkinoilla ja City on laajentunut TableOnline yrityskaupan myötä myös Tallinnaan, jossa pöytävarauksia voi tehdä jo 75%:ssa laaturavintoloista. "Mediabisnes on loppujen lopuksi isolta osin globaalia bisnestä ja siksi meidän pitää olla kansainvälisellä mittareilla maailman paras, kun haluamme menestyä myös kansainvälisesti", City Digitalin toimitusjohtaja Ilkka Lavas kertoo. Cityllä on asiakkaita Suomen lisäksi Ruotsissa, Virossa, Tanskassa, UK:ssa ja Yhdysvalloissa. Neuvotteluja käymme lisäksi Tanskassa, Norjassa ja Kiinassa tuotteidemme lisensoinnista.
Pitkä historia auttoi alkuvauhtiin
City Digitalista on jo 30 vuotta vanhan City-lehden brändillä, mutta täysin uudella toimintamallilla muodostunut nopeiten kasvava digitaalisen median konserni Suomessa.
"Cityn brändi ja tunnettuus Suomessa on vauhdittanut meitä, mutta käytännössä kaikki myynti, liiketoimintamallit, prosessit ja rakenteet on rakennettu uudestaan City Digitalin digiaikakautena", kertoo toimitusjohtaja Ilkka Lavas.
Media muuttuu ja kehittyy. Digitaalisuus on tullut jäädäkseen. City Digital on esimerkki siitä, että median murroksessa myös perinteinen toimija voi muuttua, kehittyä ja myös kasvaa nopeasti.