Voiko tätä tuotetta edes mainostaa muilla kuvilla? Case Oras Bidetta

Oraksen mainos vuoden 1978 Avotakassa herätti keskustelua. Päätin tutkia miten Oraksen Bidettan brändimainonta on muuttunut. Netistä on helppo etsiä tietoa. Oikean tiedon lisääminen lisää oman nykynäkemyksen mukaisen totuuden määrää. Nykyään…

Voiko tätä tuotetta edes mainostaa muilla kuvilla? Case Oras Bidetta
Voiko tätä tuotetta edes mainostaa muilla kuvilla? Case Oras Bidetta
Oraksen mainos vuoden 1978 Avotakassa herätti keskustelua. Päätin tutkia miten Oraksen Bidettan brändimainonta on muuttunut.
Oraksen mainonta vuonna 1978 oli varsin havainnollistavaa.
Netistä on helppo etsiä tietoa. Oikean tiedon lisääminen lisää oman nykynäkemyksen mukaisen totuuden määrää. Nykyään Oras Bidetta -hakusana tuottaa Googlen kuvahaussa paljon pelkistetympiä kuvia.
Oras Bidetta kuvahaku vuodelta 2014
Brändimainonnassa oleellista on opettaminen, oman halutun brändimielikuvan vahvistaminen. Oras on selkeästi digitaalisen jalanjäljen perusteella muuttanut brändin jalanjälkeä konkreettisen hyödyn kertomisesta enemmän tuotteiden esittelyyn päin. Silti oras mainostaa edelleen konkreettisilla kuvilla ainakin Puolassa. Valaistus on muuttunut, raavaat miehet ovat hävinneet.
Pegasus Public Relations -sivuilla esitellään Oraksen Bidetta käyttötarkoitusta. Tekstit käännetty Google Translatella. Kuvakaappaus 11.1.2014 http://www.pegasus.com.pl/dziennikarze/oras/bidetta_bateria_funkcjonalna/bidetta - bateria funkcjonalna.htm
Menestystä brändimainontaasi. Kaikki mitä julkaiset, jää olemaan ikuisesti. Vanhaa mainontaa ei voi poistaa. Uutta mainontaa lisäämällä voit lisätä oikean totuuden määrää. Mainonta muuttuu. Viestintä voi myös onnistua sattumalta. Onnistumisen todennäköisyyttä voi lisätä lisäämällä halutunlaisten viestien määrää.
Oras Bidetta mainos 1978 vs 2000-luvun mainonta
Ilkka O. Lavas sarjayrittäjä
Etusivu