Voiko tätä tuotetta edes mainostaa muilla kuvilla? Case Oras Bidetta
Oraksen mainos vuoden 1978 Avotakassa herätti keskustelua. Päätin tutkia miten Oraksen Bidettan brändimainonta on muuttunut. Netistä on helppo etsiä tietoa. Oikean tiedon lisääminen lisää oman nykynäkemyksen mukaisen totuuden määrää. Nykyään…
Cityn toimitus11.1.2014 08:59(Päivitetty: 11.1.2014 07:40)
Oraksen mainos vuoden 1978 Avotakassa herätti keskustelua. Päätin tutkia miten Oraksen Bidettan brändimainonta on muuttunut.
Netistä on helppo etsiä tietoa. Oikean tiedon lisääminen lisää oman nykynäkemyksen mukaisen totuuden määrää.
Nykyään Oras Bidetta -hakusana tuottaa Googlen kuvahaussa paljon pelkistetympiä kuvia.
Brändimainonnassa oleellista on opettaminen, oman halutun brändimielikuvan vahvistaminen.
Oras on selkeästi digitaalisen jalanjäljen perusteella muuttanut brändin jalanjälkeä konkreettisen hyödyn kertomisesta enemmän tuotteiden esittelyyn päin.
Silti oras mainostaa edelleen konkreettisilla kuvilla ainakin Puolassa. Valaistus on muuttunut, raavaat miehet ovat hävinneet.
Menestystä brändimainontaasi. Kaikki mitä julkaiset, jää olemaan ikuisesti. Vanhaa mainontaa ei voi poistaa. Uutta mainontaa lisäämällä voit lisätä oikean totuuden määrää.
Mainonta muuttuu. Viestintä voi myös onnistua sattumalta. Onnistumisen todennäköisyyttä voi lisätä lisäämällä halutunlaisten viestien määrää.
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä