Skip to content
City

Kaupungilla puhutaan

City Facebookissa City Instagramissa City Tiktokissa
  • Etusivu
  • Viihde
  • Ruoka ja ravintolat
  • Ihmissuhteet
  • SYÖ!-viikot

Cityn Jouluopas 2025: Sesongin parhaat poiminnat

Löydä herkullisimmat tärpit joulukauteen 2025.

Tätä keskustan nepalilaista hehkutetaan tauotta: “Uskomattoman maukasta ruokaa”

Fenniakorttelissa sijaitseva Onninepal on noussut Helsingin kehutuimpien ravintoloiden…

Jouluna 2025 auki olevat ravintolat Helsingissä

Katso, missä pääset herkuttelemaan myös joulunpyhinä.

15 erinomaista tapaa juhlia uuttavuotta Helsingissä

Ota uusi vuosi 2026 vastaan herkullisella illallisella tai…

Itsenäisyyspäivä 2025 ravintoloissa: Parhaat juhlapäivän brunssit ja illalliset

Katso kaupungin parhaat brunssit ja illalliset itsenäisyyspäivälle 6.12.

KaJon herkut on loihdittu parhaista kotimaisista raaka-aineista.

Kokkimaajoukkueen johtajalta yllättävä veto: ”En tiennyt olevani näin spontaani”

Suomen kokkimaajoukkueen johtaja Katja Tuomainen laittoi oman fine…

5 faktaa – näitä et tiennyt SYÖ!-viikoista!

SYÖ!-viikot eivät ole vain tarjouskampanja, vaan osa suomalaista…

Hyvä logo kestää aikaa

Logon suunnitteleminen on monelle yritykselle ja yrittäjälle ihan hirveän haastavaa, sillä erilaisia logovaihtoehtoja on niin paljon. Logon suunnittelussa tärkeintä on ottaa huomioon ala, jolla työskentelet sekä logon monikäyttöisyys. Logon tulisi…

PencilCityn toimitusClock10.7.2019 10:00(Päivitetty: 16.12.2025 13:14)
Logon suunnitteleminen on monelle yritykselle ja yrittäjälle ihan hirveän haastavaa, sillä erilaisia logovaihtoehtoja on niin paljon. Logon suunnittelussa tärkeintä on ottaa huomioon ala, jolla työskentelet sekä logon monikäyttöisyys. Logon tulisi olla ajaton niin, että se toimii tänään ja vuonna 2100. Sen pitää olla käyttötarkoitukseltaan monipuolinen, helposti tunnistettava myös pienessä koossa ja silti simppeli. Tässä muutamia vinkkejä logon suunnitteluun. [b]Selkeästi yksinkertainen[/b] Logon suunnittelussa vähemmän on enemmän. Selkeä ja yksinkertainen logo erottuu monilta pinnoilta jo kaukaa, ja se toimii sekä isona että pienenä. Se on helppo laittaa useaan eri käyttökohteeseen ongelmitta. Myös värien suhteen kannattaa olla selkeä ja käyttää maksimissaan kolmea väriä, joista yksi on musta. Liian värikäs logo voi olla haastava printata juuri oikeissa väreissä. Värit kannattaa valita sen mukaan, mikä kestää aikaa, ja mitä väreillä halutaan viestiä. [url=https://www.city.fi/blogit/superassarit/varit+viesteina+miten+markkinointiviestit+ja+brandaat+varein/134476]Lue lisää värien viesteistä aikaisemmasta blogikirjoituksestamme[/url]. [b]Mieleenpainuva[/b] Hyvä logo jää katsojan mieleen helposti. Monet ovat kiireisiä, ja asioita vilkaistaan nopeasti ohimennen. Kun logossa on jokin juju, jolla se jää mieleen nopeasti, ja jonka avulla katsojat yhdistävät logon sinuun, olet onnistunut logosuunnittelussa. Twitterin logo on hyvä esimerkki mieleenpainuvasta logosta. [b]Ajaton[/b] Logon on ehdottomasti kestettävä aikaa. Logojen muuttaminen maksaa aina rahaa, koska kaikki vanhalla logolla oleva täytyy korvata uudella. Jos muutat logoa, sen tulisi noudattaa vanhan logon tyyliä, koska siitä sinut muistetaan. Ajattomassa logossa on simppeli muoto, ei turhia monimutkaisia graafisia elementtejä tai liukuvärejä ja vain 1-3 väriä. Lisäksi logo on helposti tunnistettavissa myös pienessä koossa. [b]Monipuolinen[/b] Logon tulee toimia värillisenä ja mustavalkeana. Hyvä logo toimii paidassa, mukissa, autossa, palkintopystissä, käyntikortissa, mainoksessa, kaikkialla. Vaikka et juuri nyt suunnittelisikaan mukikokoelmaa logollasi varustettuna, tulevasta ei koskaan tiedä. On hyvä jättää pelivaraa tekemällä logo, joka toimii missä ja milloin tahansa. Vältä esimerkiksi pitkiä vaaka- ja pystylogoja, joista koituu usein harmia jossakin vaiheessa. [b]Sopiva juuri sinun alallesi[/b] Kun suunnittelet logoa, ota huomioon alasi. Finanssialalle sopii logo, joka luo mielleyhtymän luotettavuudesta ja asiantuntijuudesta. Applen omena kuvastaa tuoreutta, jotakin uutta ja tietoa (vertaa Raamatun Tiedon puun hedelmään, ja omenaan, joka tipahti painovoiman löytäneen Newtonin päähän). Katso, millaisia logoja oman alasi yritykset ovat tehneet, ja inspiroidu niistä. [b]Ei Clipartia tai logopankkeja[/b] Jos mahdollista, älä käytä Clipart-kuvia tai muita kuvapankkipiirroksia. Tämä saa logon näyttämään halvalle hutaisulle. Et varmastikaan halua, että asiakkaat ajattelevat yrityksesi ja ammattitaitosi olevan halpa hutaisu. Pidä tämä mielessä, jos haluat käyttää ilmaisia logopalveluita. Jos et itse osaa tai keksi suunnitella logoa, on parasta antaa logon suunnittelu ammattilaisille. Vaikka meille Wannadolle; meiltä löytyy useampikin graafinen suunnittelija juuri logosuunnittelun avuksi. – SuperAssari Maarit _________________________________ [i]SuperAssarit ovat Wannadon aikaan ja paikkaan sitoutumattomia työelämän vapaustaistelijoita ja ongelmien ratkaisijoita. Multityötä tekevä Wannado Oy on Irina Viitalan ja Anna Degerholmin yhdessä, vuonna 2011 perustama SuperAssariyhteisö, johon kuuluu yli 50 markkinointiviestintään, tehtävien digitalisointiin, tapahtumatuotantoon ja sihteerin työhön erikoistunutta ketterää tekijää. www.wannado.fi #SuperAssari[/i]

Uusimmat

  • Aavikolle ilmestyi 3,5 kilometrin pituinen alaston mies – eikä kukaan tiedä, kuka sen teki
  • Saako jouluna kosia? Kyllä, mutta älä tee siitä koko suvun ohjelmanumeroa
  • Näin salaat raskauden jouluna
  • Nykyajan vanhemmuus tuntuu kuormittavalta – tässä syy, jota harva sanoo ääneen
  • “Hei baarimikko, tee se vahvempana” – 5 lausetta, jotka paljastavat, ettet tunne baarietikettiä

Kumppanit

  • Deitti.net
  • TableOnline
  • Suomi24
  • City.fi
  • Yhteystiedot
  • Mediatiedot
  • Työpaikat
  • Tilaa uutiskirje
  • Ohjeet
  • Palaute
City Facebookissa City Instagramissa City Tiktokissa City RSS
Deitti.net TableOnline Suomi24 Treffit24

© 2025 City.fi - Räväkkää sisältöä vuodesta -86 | Evästeasetukset