Pikku S

Kolumni

Hyvä Steen yksi. Minusta on hienoa, että sinä olet huolestunut Itä-Helsingin nuorisosta ja että haluat muuttaa pahat jutskat hyviksi.

Harmi vain, etteivät kaikki ole heti hoksanneet, että cop killeriltä pöllitty taiteilijanimesi kertoo yhteiskuntamme eriarvoistumisesta sekä suomalaisen musiikin tilasta (NYT 18.3). Retoriikkasi nyt vain on hippusen vaikeaselkoista, jos sallit.

"Jos haluaa muutosta aikaiseksi, niin se ei tapahdu niin, että tapetaan poliisi", totesit. Olen ihan samaa mieltä. Pelastuisiko maailma, jos tapetaan Itälän Ville, niinkuin yhdessä biisissäsi ehdotat? No, onhan Villen poliittinen imago ihan hanurista, mutta tappo... en oikein tiedä, Steen. Olisiko sinulla joitain muita, ehkä jollain lailla rakentavampia ehdotuksia? Jos vaikka muutoksen – mitä se sitten sinun mielestäsi pitäisikään sisällään – voisi ostaa?

Sinusta ainakin Musiikkitalo pitäisi jättää rakentamatta ja laittaa rahat sosiaaliseen asuntotuotantoon. Kieltämättä olisi hauska päättää siitä, mihin omat veromarkat kohdennetaan. Itse lakkauttaisin Itä-Suomen hovioikeuden sekä performanssitaiteen apurahat ja antaisin hinnat opiskelijoille, ettei tarvitsisi kuunnella niiden jupinaa Robert´s Coffeen portailla ("mul ei oo varaa ku kolmeen latteen tänään, nyyh").

Nyt on vain niin, ettei sosiaalisia ongelmia ratkaista pelkällä rahalla. Vaikka koko valtion budjetti syydettäisiin Itä-Helsingin nuorisotyön ja päihdehuollon yksiköihin, riittäisi sinulla edelleen biisimateriaalia nisteissä ja rosmoissa. Yhteiskunta kun ei voi pelastaa ihmisiä itseltään, niin suotavaa kuin se joissain caseissa olisikin.

Kun nyt suunnittelet uutta levyä, niin olisi siistiä, jos voisit esittää sosiaalipornahtavien sanoitusten lisäksi myös joitakin käytännön ratkaisuehdotuksia päihde- ja väkivaltakierteiden katkaisemiseen. Kerro, miten se tehdään! Ei se olisi yhtään kornia, kuten kotisivuillasi epäilet! Sitten minäkin uskon, että olet vakavasti otettava yhteiskuntakriitikko. Ja ostan levyn, ja Jarden träkki -soittoäänen.

Kirjoittaja on hevoshullu blondi.

49 kommenttia

ei_ideaa

22.4.2004 23:09

olipa huono.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Drdre

22.4.2004 23:09

Jarde otti pyllyyn

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

xxx_

23.4.2004 01:22

Jos rap-artistilta alkaa tulla rakentavaa kritiikkiä se teilataan silmänräpäyksessä. Syystäkin.
En tiedä mikä Steenin näkemys musiikista on, mutta jos hän kokee tekevänsä musiikkia eikä toimivansa yhteiskuntakriitikkona, rakentavat ehdotukset tulisikin pitää poissa. Musiikissa suora syyllistäminenkin on typerää. Ei pidä tehdä musiikkia jos ei osaa erottaa aiheissaan syitä seurauksista.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

subject-

24.4.2004 12:29

kuka päästi tälläisen kolumnistiksi? ei sanoituksilla yms. koskaan ilmaista mitään täsmällistä. jos haluat täsmällisiä ohjeita, lue kirjoja! ja yhteiskuntakriittisyyskään ei ole siitä kiinni onko se hyvää vai huonoa kritiikkiä, vaan sitä että se on yhteiskuntakritiikkiä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

halpaa_rahaa

26.4.2004 08:18

Niin se on, että kun ei jakseta käydä koulua, alkaa valitus:"Yhteiskunta on perseestä, valtio on perseestä. Kellään ei oo rahaa ja porvarit haisee."

Naurettavaa pelleilyä; Suomi on vapaa maa, ja täällä kaikilla on samat lähtökohdat. Vaikka Suomi ei olisikaan täysin tasa-arvoinen maa, voimme olla ylpeitä siitä, että ainakin Suomi on täysin OIKEUDENMUKAINEN.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hauhauhaukku

26.4.2004 16:35

nimimerkki halpaa_rahaa sanoi että suomi on täysin oikeudenmukainen. Tohdinpa olla siitä(kin) eri mieltä hänen kanssaan. mainitsen esimerkin omasta elämästäni; Poltin pilveä vuonna 1999 ja vuonna 2004 maalaiskunnan poliisi tuomitsi minut tästä moraalittomasta rikkeestä 60 euron sakkoihin, vaikka hallustani ei ole koskaan löytynyt (poliisin toimesta) mitään laitonta, nimeni oli vain esiintynyt kuulusteluissa. Taasen muutamat paljasjalkaiset kaupunkilaiset tuttavani, jotka ovat harrastaneet samaa päihdeainetta ja jääneet kiinni ns rysän päältä jointti huulesta ja taskustakin on löytynyt lisää budia, ovat rangaistukseksi menettäneet budinsa. Siinä yksi esimerkki siitä että lähtökohdat ei todellakaan suomessa ole samat.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kanksta

27.4.2004 17:02

"Yhteiskunta kun ei voi pelastaa ihmisiä itseltään, niin suotavaa kuin se joissain caseissa olisikin."

kirjoittaja ei taida ihan tajuta steenin pointtia et miten susta voi tulla mitää ku ympärillä on pelkkii rikollisii jotka on laitettu kaikki samaan syssyyn asuu.. ni eihä siin oo hyvät mahollisuudet tulla mikskää.. eikös se niin mennyt että seura tekee kaltaisekseen?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

mitav__tua

28.4.2004 13:50

Huh mikä kirjoittaja...hevoshullu..niinpäniin.
Varmaan kauniaisista tai westendistä.
Jos et ihan itään asti jaksa ni käy vaikka joskus kalliossa tai sörkässä, voit nähdä ihkaoikean työttömän tai jopa syrjäytyneen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kiusallista

28.4.2004 14:06

Miten ihmeessä ihminen, joka ansaitsee leipänsä kirjoittamalla saa mitään syödyksi tällaisella tekstinmuodostustaidolla ja täydellisen ontoilla mielipiteillään? Ja miten City-lehti kehtaa julkaista kolumnina moista paskaa. Taitaa olla vaikeaa täyttää Saariaholta jäänyttä palstatilaa. Vaikka Saariahokaan ei kirjoittajana ollut mitään Suomen terävintä kärkeä, oli hänellä edes joskus asiaa.
Suosittelisin ottamaan käteen vaikkapa ala-asteen äidinkielenkirjan ja tarkistamaan, mikä on kolumnin perimmäinen idea, miten se tuotetaan, ja miten saa selvitetty kirjoitetaanko jotkut hassut sanat yhteen, jotta niistä tulisi oikea suomenkielinen yhdyssana. Amatöörinä voisin antaa yhden käytännön vinkin: OIKOLUKU!

Kantaaottavien kolumnien tai vaikkapa sanoitusten tarkoituksena ei voi olla antaa suoria ehdotuksia tai toimintamalleja, vaan tuoda epäkohtia esille, ja sitä kautta herättää keskustelua aiheesta. Sinä et siihen kyennyt, toisin kuin STEEN ITÄ-HELSIKILÄINEN. Suorat ehdotukset maailman parantamiseksi todella ovat korneja, miksi niitä ei kukaan järkevä yhteiskuntakriitikko esitäkäään. Jopa sellaisten pyytäminen esitettäväksi on kornia ja naiivia, vai miltä kuulostaisi: "Väkivalta saadaan loppumaan, kun poistetaan maailmasta kaikki esineet, joilla toista ihmistä voi satuttaa."?

Kun seuraavan kerran deadline häämöttää, eikä sinulla ole aiheita kolumniisi, ole nainen ja soita päätoimittajalle ja pyydä etsimään korvaaja itsellesi mieluummin kuin häpäiset itsesi ja oman ammattikuntasi tuolla tavalla!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

SSbabe

28.4.2004 15:24

Life sucks and then u die...köyhät kyykkyyn, mummot kumoon, hullut avohoitoon, verot ylös palkat alas.......With all respect ei tätä maata niin vaan pelasteta. On kuitenkin hyvä että meistä jotkut yrittävät saada mielipiteensä kuuluville esim. musiikin kautta. Yritys jo hyvä kymmenen aina sille joka yrittää...ja tiedoksi hevoshullulle blondille...sinun ei tarvitse kuunnella sellaista musiikkia mistä et pidä, jos sitä et vielä ole tajunnut. Kyseinen "kolumnisti" näyttää kärsivän negatiivisen mielenlaadun, huonon itsetunnon ja laaja-alaisen puutostilan lisäksi detaali-oireyhtymästä. Mikä pointti on kritisoida kritisoijaa kritisoinnista. Ja vielä jos kerran hän on samaa mieltä että muutosta tarvitaan niin kritisoisi sitten itse yhteiskuntaa. Sieltä niitä epäkohtia löytyy valitettavan paljon. Muistaisit nyt hevoshullu blondi meitä on moneen junaan ja yksi niistä on myös sinua varten ;) Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

e-l-o-v-e-n-a

28.4.2004 19:25

jotenkin minusta tuntuu siltä että Steen ykkösen mielipiteet ovat hieman pidemmälle mietitty kuin AaPeen.. Steenin vastaus kolumniin löytyy osoitteesta www.monsp.com/steenchristensen/index.php

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Clocks

28.4.2004 20:02

Aah...koska olen jo pari kisakaljaa ottanut, tyydyn vain toteamaan, että...aah...voi luoja mikä täti. Niin syyskuun kymmenes, Jyrki Lehtolan lainausta lainatakseni. Cop Killer...case...soittoääni...mä syön tän tölkin. Lukekaa ihmiset loputkin kommentit, niissä näytti olevan kosolti enemmän asiaa kuin tässä - aiheellisessa - tunteenpurkauksessa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

humptyhump

29.4.2004 00:13

mutta eikös steen juuri halunnut, että Sinä, juuri Sinä, miellät hänet VAKAVASTI OTETTAVANA YHTEISKUNTAKRIITIKKONA..?

nyt ne virrat päälle.

vakavasti otettava yhteiskuntakriitikko..

taloustiedon oppikirjat käteen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

nimimerkkini

29.4.2004 00:32

Soitapa Anna Perho isällesi ja pyydä sitä ostamaan sulle uusi hevonen, jotta saisit vähän muuta mietittävää.

Tää sun kolumnisi on juuri sellaista tekstiä jolle sun kaltaisesi elämästä vieraantuneet yksilöt nyökyttelevät hyväksyvästi päätään, kun taas muille toi ei näyttäydy muuna kuin huonona vitsinä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

noniin01

29.4.2004 01:58

aluks iso kyynel itä-helsingille ja kaikille steen ykkösen kuolleille/syrjäytyneille ystäville..
sitten asiaan, katoin steen ykkösestä jutun 4-popista ja täytyy sanoa, et hohhoijaa.. jos ton tason kaveri pitäis ottaa tosissaan, ni huh huh.. ja jos nyt muistetaan, ettei itä-helsinki kuitenkaan oo tän maailman ainoo paikka, mis tapuhtuu.
on se kiva, jos joku - tässä tapauksessa steen 1 - jaksaa kantaa huolta itä-helsingin - vai pitäiskö sanoo "gheton" (?) - murheista, mut oikeesti ei kaikkia itte aiheutettuja ongelmia voi sysätä yhteiskunnan niskaan.. ja jos sysää, ni vois sitä vaikka yrittää äänestää tai vaihtehtoisesti yrittää itse pyrkiä päättämään tän yhteiskunnan asioista, jos se omasta mielestä on niin huonossa jamassa, eikä vaa "räpätä".. ei silti meneviä biisejä..
kolumnista sen verran, että se oli hyvä, ehkä hiukan porvarillinen, mut hyvä. sitä ei pidä kieltää..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

noniin01

29.4.2004 02:02

aluks iso kyynel itä-helsingille ja kaikille steen ykkösen kuolleille/syrjäytyneille ystäville..
sitten asiaan, katoin steen ykkösestä jutun 4-popista ja täytyy sanoa, et hohhoijaa.. jos ton tason kaveri pitäis ottaa tosissaan, ni huh huh.. ja jos nyt muistetaan, ettei itä-helsinki kuitenkaan oo tän maailman ainoo paikka, mis tapuhtuu.
on se kiva, jos joku - tässä tapauksessa steen 1 - jaksaa kantaa huolta itä-helsingin - vai pitäiskö sanoo "gheton" (?) - murheista, mut oikeesti ei kaikkia itte aiheutettuja ongelmia voi sysätä yhteiskunnan niskaan.. ja jos sysää, ni vois sitä vaikka yrittää äänestää tai vaihtoehtoisesti yrittää itse pyrkiä päättämään tän yhteiskunnan asioista, jos se omasta mielestä on niin huonossa jamassa, eikä vaa "räpätä".. ei silti meneviä biisejä..
kolumnista sen verran, että se oli hyvä, ehkä hiukan porvarillinen, mut hyvä. sitä ei pidä kieltää..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

lukekaaseka

29.4.2004 02:31

iha vaa, et täs ois skidii tasapuolisuut, nii tsekatkaa mitä toi kundi ite kelaa

www.steenchristensen.com

voi ennakkokäsitykset muuttuu

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Rob_Zimmerman

29.4.2004 03:18

Sama kirjoittaja varmasti kritisoisi esimerkiksi Bob Dylanin "Blowin in the wind" -kappaletta siitä että se ei tarjoa oikeita ratkaisumalleja.

"Älä kritisoi tätä lätkämatsia josset itse osaa pelata paremmin lätkää" tuntuu olevan koko kolumnistin perusajatus.

(Esimerkki tuli vain mieleen ajannkohtaisten lätkäkisojen takia..)

Myös tuo loppukolumnin "latte"-lainaus on varsin typerä kun nuo "senlaiset ihmiset" ovat varmasti lähempänä juuri kirjoittajaa kuin Steeniä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

lebowski

29.4.2004 09:24

Onnittelut, jos tarkoituksesi oli kirjoittaa mahdollisimman ärsyttävä kolumni.Mutta jos olit tosissasi, niin olet vain uusi härrinärhi eli rasittava teko-originelli pelle. Steenin sanoitukset ovat loistavia,ajatuksia herättäviä sekä parissa biisissä hauskojakin.Ja jos et todellakaan vielä tiennyt niin kärjistämisellä saadaan usein enemmän aikaan kuin poliittisella korrektiudella.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

xram

29.4.2004 11:03

Steen1 ja hevoshullu blondi ovat loppujen lopuksi aika samanlaisia, kummallakaan ei ole mitään ratkaisuja, kummatkin herättävät keskustelua vain pinnallisilla kärjistyksillä. Kirjoittaja on itä-helsinkiläinen opiskelija.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

tyuio

29.4.2004 11:23

Sen enempää Steenin sanoituksia tai koko artistia pohtimatta, olipas paska kolumni.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

j54-46

29.4.2004 11:30

Tämän tyyppisen kolumnin tehtävänä on provosoida ja herättää keskustelua, joko ilmenee joko raivostuneita purkauksia tai hyväksyvänä hyminänä, tyyliin "pistipä tuo ny vähä rohkeasti sanottavansa, mutta onhan siinä kyllä perääkin".

Provosoinnin taakse on aina hyvä kätkeytyä ja ihmetellä miksi ihmiset ottavat tosissaan. Usein juuri siksi koska yleensä tälläiset kolumnit kertovat enemmän lehdestä kuin aiheestaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Cyrah

29.4.2004 13:24

Mä tykkäsin, hyvä juttu. Kummallisen paljon kuspäitä valitajia näkyy silti olevan liikkeellä. Menkää itteenne, pliis.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Cyrah

29.4.2004 13:25

[LAINAUS]Cyrah kirjoitti 29.04.2004 klo 13:24:

Mä tykkäsin, hyvä juttu. Kummallisen paljon kuspäitä valitajia näkyy silti olevan liikkeellä. Menkää itteenne, pliis.[/LAINAUS]

Hmm, jos opettelisit tavaamaan tahvo! valitajia...*huoh*

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

loistoa

29.4.2004 16:38

[LAINAUS]tyuio kirjoitti 29.04.2004 klo 11:23:

Sen enempää Steenin sanoituksia tai koko artistia pohtimatta, olipas paska kolumni.[/LAINAUS]

PARAS V***N KOMMENTTI! Ja lukaskaapa tosiaa steenin sivuilta steeniä itseään. On pojalla asiaa, toisin kuin aapeellä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

WHY

29.4.2004 17:26

Puuttumatta sen enempää kolumnistin ja Steenin mielipiteisiin, niin olipas ala-arvoisen huono kolumni. Kuka ottaa vastuun tällaisen sonnan julkaisemisesta?? Cityn alamäki jatkuu, eikä loppua näy!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Dallaaja

30.4.2004 00:46

Jaahas, olipas aika käsittämättömän ja pöyristyttävän huono kolumni. City-lehti menee alaspäin (jälleen), joskus teil oli ihan luettava toi lehti. Dorkaa ja karmeeta, 2 points.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jylppy-

1.5.2004 12:10

vittu syvältä, mikä huora tän kirjotti

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jakeeeee

2.5.2004 02:34

etkö voi ymmärtää ettei steen christensen ole, eikä yritä olla mikään vitun iso hoo tai muu mainstream räppäri? jos olet lukenut miehen omia mietteitä enemmän kuin vähän niin tiedät että levy on tehty "itä-stadilaisille", eikä pikku geetä kuunteleville nassikoille ja niitten vanhemmille. stenkka on itse sanonut että levy piti myydä repusta frendeille ja saman alan äijille. jos osaat yhtään lukea rivien välistä, tajuat että se ei ole tarkoitettu mummon pikku kultamussukalle joulu-tai synttärilahjaksi. oletko nähnyt yhtään steen1 tai steen christensen mainosta teeveessä(siis jos edes seuraat moista kapistusta)voin sanoa että et. toisin kuin rojal fäm ja nää muut vitun popparit näkyy siäl koko ajan.
yritän tässä vain saada sinulle selväksi vaikeimman kautta että steen ei ole sitä musiikkia mitä sinun tulisi ostaa tai kenenkään muun jonka huumorintaju ei siihen riitä tai ei ymmärrä tämän kaltaista tapaa elää ja hoitaa asioita.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

LapsiViel

2.5.2004 14:00

Eilen illalla kävelin kaupungista kotiin ja mulle tultiin huutaan et "missä sun neekeri kaverit on, me tapetaan ne" mut uhattiin tappaa jos en kerro. Pääsin tilanteesta pois kun isä soitti kännykkään, lähdin vain pois paikalta.

Olin puolisen tuntia tämän jälkeen kotona ja meinasin juuri ruveta nukkumaan kun puhelin soi. kaksi mun ystävää oli hakattu. potkittu kantapäällä päähän, jollain oli ollut tappelussa mukana jääpiikki. mun ystävät hakattiin siks että ne on tummaihoisia.

nää jotka ne hakkas selviää nyt näillä näkymin sakoilla.

Tulkaa sanomaan ettei yhteiskunta kuse ku ootte ottanu selvää tai ku tällaista tapahtuu itselle tai läheisille. huumeet ja väkivalta on suomessa iso ongelma. niihin ei puututa tarpeeks.

ja sit vielä, tuolla kolumnistilla ei oikeen surraa päässä. ei musiikissa sanotuksia pidä ottaa kirjaimellisesti. "sydämeni osuman sai" joo, siiri nordinia ammuttiin nuolella. IDIOOTTI!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

HALOOOOOOO

3.5.2004 15:24

Lopettakaa Steenin pilkkaminen.Sen setit on asiaa ja mä tiedän sen.Haka oli tuttu,niin oli petskukin.jos musa ei nappaa,ni se ei nappaa!Kukaan ei ole sitä pakottanut kuuntelemaan.Tyytykää FINTELLIGENSSII tai PIKKU G:hen jotka laulaa pelkästä paskasta,isot vaatteet,paljon massii..HERÄTKÄÄ TODELLISUUTEN!!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Clocks

3.5.2004 15:59

Vai tunsi foxyblond@city.fi Hakan? Stenkka puhuu Hagasta, ja näin itsekin muistan miestä kutsutun. En tuntenut, mutta stadi on snadi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

marsufani

3.5.2004 22:01

pikku a

kirjoitit kuule käsittämättömän kolumnin. tuntuu vähän siltä että on deadline painanut päälle ja jotain on pitänyt saada aikaiseksi väkipakolla.

kielellinen ja sisällöllinen anti on niin tyhjää, että koko teksti on pelkkää musteen tuhlaamista. ymmärrätkö, että pilaat tällaisilla kirjoituksilla koko city-lehden maineen.

seuraaval kerral sitten käytät aikaa kirjoittamiseen ja keksit jonkun oikeasti hyvän aiheen ja näkökulman, jooko a. mä uskon että sussa on potentiaalia.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

LLoco

4.5.2004 00:59

"Ja ostan levyn, ja Jarden träkki -soittoäänen."

V**** että on tyhmä horo. Makunsa kullakin mutta ei aikuinen ihminen voi olla noin tyhmä. Aapee varmaan nauttii siitä kun toisilta ihmisiltä kuolee läheisiä.

Muutun nyt itsekkin lapselliseksi mutta se on AaPeen oma vika, kuole pois. Kiitos.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

icemaen

4.5.2004 13:26

[LAINAUS]noniin01 kirjoitti 29.04.2004 klo 02:02:

aluks iso kyynel itä-helsingille ja kaikille steen ykkösen kuolleille/syrjäytyneille ystäville..
sitten asiaan, katoin steen ykkösestä jutun 4-popista ja täytyy sanoa, et hohhoijaa.. jos ton tason kaveri pitäis ottaa tosissaan, ni huh huh.. ja jos nyt muistetaan, ettei itä-helsinki kuitenkaan oo tän maailman ainoo paikka, mis tapuhtuu.
on se kiva, jos joku - tässä tapauksessa steen 1 - jaksaa kantaa huolta itä-helsingin - vai pitäiskö sanoo "gheton" (?) - murheista, mut oikeesti ei kaikkia itte aiheutettuja ongelmia voi sysätä yhteiskunnan niskaan.. ja jos sysää, ni vois sitä vaikka yrittää äänestää tai vaihtoehtoisesti yrittää itse pyrkiä päättämään tän yhteiskunnan asioista, jos se omasta mielestä on niin huonossa jamassa, eikä vaa "räpätä".. ei silti meneviä biisejä..
kolumnista sen verran, että se oli hyvä, ehkä hiukan porvarillinen, mut hyvä. sitä ei pidä kieltää..[/LAINAUS]

NO TOI 4POPIN JUTTU TAITAA OLLA AINOO MINKÄ SÄ TIEDÄT KYSEISESTÄ ARTISTISTA.SE OLI AIKA KERMANEN VERSIO EI SIIN EES RIKOTTU PINTAA!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Gauntlet

6.5.2004 14:15

Hyvä Anna, kunnon kolumni. Jo alkaa riittää näiden ghetto-lökäpöksyjen vinkuna. Ei tuollaista kitinää kestä kuunnella edes sen vertaa, mitä niiden väninää saa sietää radiosta. Kyllä elämä murjoo pikku lähiö-pussihousua. Ei ole edes kunnon ghettoa. Heilutelkaa niitä käsiänne perseessänne ja pysykää retaleet poissa silmistä maisemaa pilaamasta. Ihan riittämiin tässä on kestämistä ilman teidän selkäruodottomia olemuksianne, puhumattakaan änkytyksenne kuuntelemisesta. Hiphop-räkä pitäisi pyyhkiä Nokian nuoriso-ohjaajalla.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jamppaj

14.5.2004 09:56

[LAINAUS]Gauntlet kirjoitti 06.05.2004 klo 14:15:

Hyvä Anna, kunnon kolumni. Jo alkaa riittää näiden ghetto-lökäpöksyjen vinkuna. Ei tuollaista kitinää kestä kuunnella edes sen vertaa, mitä niiden väninää saa sietää radiosta. Ei ole edes kunnon gettoa. LAINAUS]

Ensiksi. Kuka suo pakottaa kuuntelemman sitä "kitinää". Minäkään en kuuntele radiota koska sieltä harvoin tulee kuunneltavaa musiikkia. (paria kanavaa lukuun ottamatta)

Ei ole edes kunnon ghettoa. mielestäni se on asia josta voisi sanoa, että onneksi ei ole. Ja mistä helvetistä sinä tiedät mikä on kunnon gettoa. asutko kenties sellaisessa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kem

14.5.2004 10:20

[LAINAUS]noniin01 kirjoitti 29.04.2004 klo 01:58:

aluks iso kyynel itä-helsingille ja kaikille steen ykkösen kuolleille/syrjäytyneille ystäville..
sitten asiaan, katoin steen ykkösestä jutun 4-popista ja täytyy sanoa, et hohhoijaa.. jos ton tason kaveri pitäis ottaa tosissaan, ni huh huh.. ja jos nyt muistetaan, ettei itä-helsinki kuitenkaan oo tän maailman ainoo paikka, mis tapuhtuu.
on se kiva, jos joku - tässä tapauksessa steen 1 - jaksaa kantaa huolta itä-helsingin - vai pitäiskö sanoo "gheton" (?) - murheista, mut oikeesti ei kaikkia itte aiheutettuja ongelmia voi sysätä yhteiskunnan niskaan.. ja jos sysää, ni vois sitä vaikka yrittää äänestää tai vaihtehtoisesti yrittää itse pyrkiä päättämään tän yhteiskunnan asioista, jos se omasta mielestä on niin huonossa jamassa, eikä vaa "räpätä".. ei silti meneviä biisejä..
kolumnista sen verran, että se oli hyvä, ehkä hiukan porvarillinen, mut hyvä. sitä ei pidä kieltää..[/LAINAUS]

Joo ei oo itä-helsinki ainoo paikka mis tapahtuu mut eiköhän sitä ihan luonnollisesti puhu siitä paikasta missä ite on elämänsä viettänyt/viettää.

Mun mielestä räppääminen on aika lailla sitä että yrittää vaikuttaa asioihin. Jos olisit hiphop kulttuuriin edes hiukan tutustunut tietäisit, että juuri se oli räppäämisen tarkoitus saada mielipiteensä esille ja vaikuttaa asioihin. Valitettavasti olet vain joutunut tutustumaan tämän hetkiseen kuvaan hiphopista mikä julkisuudessa on. Eli tähän pesästä pesään ja kova jätkä meininkiin.

Sitä paitsi äänestämällä et voi vaikuttaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

KOKOKlli

18.5.2004 17:30

Minusta tuon kolumnin kirjoittaneen snobi eukon on kohtuutonta vaatia steeniä antamaan vastaus noinkin pahoihin ongelmiin. Mieluummin annan miehelle propsit ongelmien armottomasta esiin tuomisesta ja kova sanaisesta kerronnasta (mikä kyllä kääntää herrojenkin päät).
Sinä joka vinguit "lähiö lökäpöksyjen valituksesta" niin tervetuloa itään.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

eivittusaatana

23.5.2004 15:35

etkö nyt vaan voi ymmärtää että steen christensen ei yritä olla mikään poppiräppäri.?

sinun ei kuulu edes kuunnella kyseistä musiikkia.
stenkka on muutenkin nyt saanut aivan liikaa julkisuutta mikä ei ole hyvä asia, varsinkaan kun se julkisuus on tota tekopyhien ihmisten moralisointia stenkan lyriikoista ja tavasta hoitaa asioita.

sit tää yhteiskuntakriitikon leima/nimi tai mikä nyt onkaan, kun noi steenin läpät ei vieläkään kuulu sulle tai teille. ei se yritä parantaa maailmaa, se räppää siitä mitä se näkee ja kokee, siitä mikä sitä vituttaa. ei oo mitää sellasta skeidaa et "mä en jaksa mennä kouluu" vaan oikeesti hyviä läppiä. eikä mitää rakkauspaskaa.

eli tää vaan on steenin tapa hoitaa asioita, se ei puutu sun kolumniin, joten pidä skin lehmä se turpas kii.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kasi8

3.6.2004 13:59

EI pitäis olla kauheen vaikee ymmärtää sitä että steen ite ei tiedä vastauksia ongelmiin eikä sen pitäny alunperin tehä tätä levyy muutaku muutamalle kaverille... joten jos teijän mielestä on väärin että jätkä kertoo omasta maailman kuvastaan räppäämällä muille niin huhhuh jos ei musa miellytä voi olla ihan hiljaa kuuntelematta eikä tarvi valittaa että "miks sä teet tollasta musaa miks sä et tee tälläst musaa" jokainen saa tehä just sellasta musaa ku haluaa blondi poni hullu vai mikä nimimerkki olikaan nii voit ihan rauhassa kuunnella sitä 50 centtii ja sit mikälli et ymmärrä englantii nii pyytää vaikka äitiä suomentamaan ne tekstit ja mee sit vaikka valittaan niille. ei millään pahalla mut sut nauretaan sielt heti ulos minne siis menitkään valittamaan.Suomessa on sana vapaus lue toi parikertaa ja mieti hetki mitä se tarkottaa... kohta joku sanoo mulle että "ite sanoit että on sana vapaus ja silti kiellet toista puhumasta..." A)en kiellä sitä sanomasta kehotan vaan miettimään ennenku tekee ittestään yhtä tyhmän ku nytte B)jos se enskerralla miettii mitä kirjottaa nii se vois saada positiivistaki kommenttia. Ja viel siitä että en usko että Steeniä kiinnostaa onko sulla sen soittoääni vai ei... ja miks sä hankkisit sen soittoäänen ku et selvästikkään pidä koko jätkästä tai sen musiikista.
Ja tää koko theardi on ihan turha (älkää valittako että käytin sanaa theardi) varmaan löytyy tältäki sivulta semmosii theardei että "pikku g oot ihan paska tee erilaista musaa." En itekkään pidä kyseisen jätkän musiikista mutta kuka pakottaa kuuntelemaan? niin ei kukaan joten jätetään nää arvostus theardit pois mis yritetään vaan pätee muille ja todeta että sä oot ihan paska ja tee erilaista musaa ku tämmönen ei kiinnosta ketään ne jotka pitää artistista puollustaa sitä ja ne toiset haukkuu sitä en sitte tiiä mutta aika turhaa. Kritiikkihän voi olla ihan hyvä asia mut turha paskan jauhaminen siitä että tee näin ja näin nii ostan sun fani tuotteita... on mielestäni pelkkää paskaa. jos joku nyt jaksaa lukee tän nii propsit sille koska tää koko viesti on kans pelkkää paskan jauhamista jolla yritän vaan saada ihmiset turhaan uskomaan siihen että tämmöset theardit on ihan turhia sama ku pyytäis jotain jääkiekkoilijaa alottamaan baletin ja lopettamaan jääkiekon kyllä se stenkka muuttaa musiikki tyyliänsä jos sitä huvittaa kiitos ja. By the way älkää välittäkö välimerkeistä en jaksanu kirjottaa niitä kaikkia.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

_______

6.8.2004 12:46

no jopas nyt jotakin!!! city-lehden kolumnisti, hevoshulluksi blondiksikin tunnustautunut Anna Perho on omistanut kolumninsa minulle. olen nauttien lukenut neiti Perhon (tai A-p, mistäs sitä tietää?) kirpeitä sohaisuja ajankohtaisista ilmiöistä, eikä tämäkään jättänyt kylmäksi. jopa legendaariseen Mattiesko Hytöseen verrattava Perho on osoittanut kolumninsa suoraan minulle, joten vastailen hänen esittämiinsä toteamuksiin ja kysymyksiin medioista parhaassa, eli rait hiä.

toivottavasti AaPee lukee, toivottavasti ei. minkäs teet.

Pikku S

Hyvä Steen yksi. Minusta on hienoa, että sinä olet huolestunut Itä-Helsingin nuorisosta ja että haluat muuttaa pahat jutskat hyviksi.

Harmi vain, etteivät kaikki ole heti hoksanneet, että cop killeriltä pöllitty taiteilijanimesi kertoo yhteiskuntamme eriarvoistumisesta sekä suomalaisen musiikin tilasta (NYT 18.3.) . Retoriikkasi nyt vain on hippusen vaikeaselkoista, jos sallit.

steen vastaa: jo reaktiosi itsessään todistaa "retoriikkani" paikkansapitävyyden. en tiedä, miten yhdistit nimeni yhteiskuntakritiikkiin, mutta suomen/maailman kaupallisesta musiikista voisin kirjoittaa seuraavaa:

eikö sinustakin ole viimeaikoina (sellaset parikymmentä vuotta) tuntunut siltä, että musiikki on ollut hieman laskelmoivaa, ympäripyöreää, kohderyhmiin nojautuvaa, lokeroitua ("joo, tää on sellasta progetrancehtavaa nuhardcoremetallia.") ja ideaköyhää? susta en tiedä, mutta näin on mun mielestä näreet. jos et ole tosissasi valmis juoksemaan hämyisissä divareissa tai samoilemaan verkon hieman epäluotettavilla cdbabydotcom-sivuilla, joudut anttilan hyllyllä huomaamaan, että sinulla on jo melkein kaikki hyllyn levyt kotonasi. esittäjien/bändien ja ehkä jopa biisienkin nimet ovat saattaneet vaihtua, mutta samaa vitun höttöä se on silti. ehkä tuttua, ehkä turvallista, mutta saako se jäädä siihen? eikä musiikin pitäisi kuitenkin olla TUNTEIDEN tulkki, jota kuunnellessasi voit unelmoida menetettyä rakkauttasi, muistella festariörvellyksiäsi, vaipua suloiseen itsesääliin tobleronekolmiot sylissäsi ja huomata, että joku tässä maailmassa ajattelee samoin kuin sinä? ehkä vihdoinkin pääsen pointtiini. en oo saletti, mut koitetaan. kuten kolumnisi otsikkokin kertoo, ironisoit nykypäivän rap-artisteja ennennäkemättömän innovatiivisella tavalla, jota rap-artistit ovat itse tehneet vasta sellaset 10-15 vuotta. way to go! (ellet sitten nerokkaasti ironisoi sitä itseironiaa, mitä rap-artistit harrastavat!) mutta siinäpä pointtini lepääkin, suoraan nenän alla! jumalauta. siinähän se. luettelenpa pari suomalaista rap-artistia:

-Iso H
-Ezkimo
-Pikku g
-Spesialisti
-Skandaali
-Tasapaino
-Steen Christensen
-Elastinen
-Seremoniamestari
-Paleface

kaikki heistä ovat varmasti hyviä siinä mitä tekevät, mutta kuka heistä ei oikein kuulu joukkoon? kuka heistä ei ehkä halua kuulua? ihmettelen, mikä osa tässä on vaikeaa tajuta.

"Jos haluaa muutosta aikaiseksi, niin se ei tapahdu niin, että tapetaan poliisi", totesit. Olen ihan samaa mieltä. Pelastuisiko maailma, jos tapetaan Itälän Ville, niinkuin yhdessä biisissäsi ehdotat? No, onhan Villen poliittinen imago ihan hanurista, mutta tappo... en oikein tiedä, Steen. Olisiko sinulla joitain muita, ehkä jollain lailla rakentavampia ehdotuksia? Jos vaikka muutoksen – mitä se sitten sinun mielestäsi pitäisikään sisällään – voisi ostaa?

steen vastaa: okei. oletan, että olet lähtöisin eri yhteiskuntaluokasta kuin minä. oletan myöskin, että olet koulutetumpi kuin minä. ja päälle vielä oletan sinun ansaitsevan enemmän palkkaa kuin minä. voisikohan siis olla, että sinä ja minä puhumme samoista asioista eri nimillä? en voi villeimmissä fantasioissanikaan kuvitella, ettetkö olisi jossain elämäsi vaiheessa törmännyt fraasiin:"toikin pitäis viedä saunan taakse." (ja mahdollisesti joku kirosana, esim. "saatana" siihen perään.)ja toivon sydämeni pohjasta, ettet ota sanatarkasti levyllä ehdottamiani keinoja vanhan kunnon Sir Vilin likvidoimiseksi!

aikamoisella kiukulla kuuntelet musiikkia, jos tuonkaltaiset sanaleikit jäävät mieltäsi vaivaamaan. voin vain kuvitella, mitä henkistä tuskaa sinulle tuottaa kunnella Leevi And The Leavingsin, Ismo Alangon, SIG:in tai vaikkapa Petri Munckin tuotantoa. (en usko Petri Munckin olevan kuninkaallinen, vaikka nimittääkin itseään levottomaksi prinssiksi. et siitä ei kande lähtee niinku kolumnia tekemään, tiätsä.)

nyt kun rullaat hiirtä vähän ylöspäin screenillä, voinet huomata, mistä puhuin aiemmin...siis se "musiikki tunteiden tulkkina"-kohta. jep, se just. ja sit siinä oli se kohta, et:"ja huomata, että joku on kanssasi samaa mieltä." ja DING DING DING!! meillä on voittaja! sus siunaa! haluaisin todellakin tietää asenteesi, jos Ville Itälän nimen sijaan kirjoitettaisiin...no...juu. vaikkapa Osama Bin Laden?todennäköisesti voit kertoa puolentusinaa häikäisevän rakentavaa ratkaisuehdotusta, mutta minä en luultavasti jaksaisi kuunnella niitä. jos haluan ratkaisuja, kaivan mielummin Antero Vipusen kompa- arvoituskirjan hyllystä. musiikilta haen lähinnä tunnetiloja.

Sinusta ainakin Musiikkitalo pitäisi jättää rakentamatta ja laittaa rahat sosiaaliseen asuntotuotantoon. Kieltämättä olisi hauska päättää siitä, mihin omat veromarkat kohdennetaan. Itse lakkauttaisin Itä-Suomen hovioikeuden sekä performanssitaiteen apurahat ja antaisin hinnat opiskelijoille, ettei tarvitsisi kuunnella niiden jupinaa Robert´s Coffeen portailla ("mul ei oo varaa ku kolmeen latteen tänään, nyyh").

Nyt on vain niin, ettei sosiaalisia ongelmia ratkaista pelkällä rahalla. Vaikka koko valtion budjetti syydettäisiin Itä-Helsingin nuorisotyön ja päihdehuollon yksiköihin, riittäisi sinulla edelleen biisimateriaalia nisteissä ja rosmoissa. Yhteiskunta kun ei voi pelastaa ihmisiä itseltään, niin suotavaa kuin se joissain caseissa olisikin.

steen vastaa: luultavasti kuulit radiosta myös uutisen, missä vuoden ikäinen (ja puolivuotiaan kokoinen) lapsi menetti mahdollisuutensa sydänleikkaukseen määrärahojen puutteen takia. (tässäpä sosiaalipornon alhaisin muoto: lapsipornoa!!) ihmettelen vain, miten kulttuuria voidaan tukea 94 000 000 euron edestä samalla, kun ihmiset kärsivät asunnottomuudesta, (luultavasti heidän oma syynsä) mielenterveysongelmista (oma syy sekin, vähemmän niitä mömmöjä...eikä kirves kädessä metroon) sekä puhtaasti fyysisistä vaivoista joihin olisi parannuskeino, mutta ei varoja. sanot, ettei "yhteiskunta voi pelastaa ihmisiä itseltään."tuolla periaatteellahan kaikki päihdehuolto ja sun muut vitun AA-kerhot ovat mielestäsi turhia?

Kun nyt suunnittelet uutta levyä, niin olisi siistiä, jos voisit esittää sosiaalipornahtavien sanoitusten lisäksi myös joitakin käytännön ratkaisuehdotuksia päihde- ja väkivaltakierteiden katkaisemiseen. Kerro, miten se tehdään! Ei se olisi yhtään kornia, kuten kotisivuillasi epäilet! Sitten minäkin uskon, että olet vakavasti otettava yhteiskuntakriitikko. Ja ostan levyn, ja Jarden träkki -soittoäänen.

Kirjoittaja on hevoshullu blondi.

Julkaistu: City-lehti, nro 9/2004
Teksti: Anna Perho

steen vastaa: en ole kyllä koskaan väittänyt olevani yhteiskuntakriitikko. ja miksi ihmeessä minun pitäisi niitä ratkaisuehdotuksia ladella? eikö yhteiskunnan varoilla ole muka palkattu jopa ihmisiä tekemään niitä töitä...muistaakseni me molemmat olemme heidän palkanmaksajiaan? katsos AaPee, jos luulit minun olevan salanimellä esiintyvä Hannu Karpo, niin metsään meni. eikä edes Ensio Itkonen mene läheltä.

ehkäpä saatan syventää näkemyksiäni seuraavalla levyllä, ehkä en. tarkoitukseni on tehdä musiikkia sydämellä, eikä taloustiedon oppikirja kädessä.

-Steen1

kirjoittaja on enemmän koiraihmisiä.

tässä oli steenin oma vastaus... lukekaa ja ihmetelkää.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

__________

6.8.2004 12:48

kyseinen kirjoitus löytyi steenin omalta kotisivulta:
http://www.steenchristensen.com

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

sadvemppa

14.2.2005 22:47

Tää kuullostaa aivan helvetin hyvältä!!!!

-ihahaa-

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

sadvemppa

14.2.2005 23:01

lähtee järki tommosiin vitun pelleihin jotka marisee siitä mitä toinen tekee!!! vittu tehkööt sitä mistä tykkää. menkööt heppahullut blonditki vaan ratsastamaan jos siitä tykkää, mutta se vitun valitus pitää loppua!!! jos joku ihminen näkee jotain tärkeeks, antaa sen myös tehdä asian kans mitä haluaa. ei tuommosten paskanjauhajien tarvi sekaantua asiaan mistä ei mitään tiedäkkään! mielipiteet kullakin, mut tää alkaa kuullostaa jo joltain teini-chatiltä!

mun mielestä stenkan levyllä on vitusti hyvää asiaa! jos jonku mielestä ei, sopii jättää levyn kuunteleminenkin siihen!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

BlackArrow

22.2.2005 21:52

Joo, kannattaa tutustua ensin enempi Stenkkaan kun alkaa tälläisiä kolumneja kyhään, suurin osa heppahullun blondin jutuista oli mennyt siksi väärin koska ei ollut sen enempää tutustunut stenkkaan.... City menee alas päin että kolisee..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Vitut

8.3.2005 03:16

Jooh.. Toi "kolumni" on ehkä paskin läppä sitte ala-asteen "toi erotti mut leikist" juttujen..
En mä ihan ymmärrä kuka jaksaa ees valittaa siit et asioihin yritetää puuttuu vaik se tehääki ehkä taval josta toi polletyttö ei välttämättä pidäkkään..

"Harmi vain, etteivät kaikki ole heti hoksanneet, että cop killeriltä pöllitty taiteilijanimesi kertoo yhteiskuntamme eriarvoistumisesta sekä suomalaisen musiikin tilasta " [lainattu] (gröhömm.. mistäs vitusta tää kolumni kertoo tai yrittää kertoo??)

Ja yhteiskuntahan nyt on perseestä sen tietää kaikki, mut pitäskö muka sit niellä kaikki paska vai ehkäpä jotenki ilmasta asiaa myös eteenpäi... jokainen valitkoon puolensa mut pysyköön ne puolet vitun kaukana toisistaan..

En mä sit tiedä mikä täs "kolumnis" pointtina oli.. suututtaa vai ihan tosissaa vaan osottaa kuinka tyhmii yksilöit tääki maa viel päällään kantaa..

Sori, itke vaa kukaa ei nää!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Nemimonde

21.12.2005 16:27

Mene latomaan hevosten paskaa talliin,jos se arvon neiti niihin hommiin pystyy,vai pitääkö ottaa palvelijat tekemään likaiset hommat? Aika törkeää tilata se Jarden träkki-soittoääni, teit aika häväistyksen,suoraan sanottuna kusit toisen haudalle.Olisiko sinusta kivaa jos joku paskoisi vaikka sen helevetin rakkaan konisi haudalle?tai äitisi? "eläimet ovat vain eläimiä blaablaablaa" jos vastaisit minulle noin niin voin sanoa: ELÄIMIÄ NE IHMISETKIN ALUNPERIN OLIVAT!jopa eläimet tuntevat tunteita.helppohan se on ostaa turkki kun tyllää luksuselämästä eikä tarvitse niitä vitun minkkejä katsoa silmästä silmään eikä itse tarvii niitä tappaa.säälittävää.toisen elämällä tienaamme rahaa,kuvottavaa. Ja ehkä asunnottomat haluaisivat asua muualla kuin kadulla? Ehkä kaikilla ei ole varaa edes 200 kuussa-vuokraan,ja yhähän nuo asuntojen hinnat nousee..ja mitä merkitystä muka musiikkitalolla on?Suomi on muutenkin panostanut tarpeeksi kulttuuriin!olisi aika tehdä töitä sen eteen että Suomea kehtaisi vielä kutsua demokraattiseksi hyvinvointivaltioksi!Koska sitä se ei enää kohta tätä menoa ole..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kirjoittaja on ihan vaan hullu

6.7.2006 14:50

Anna Perhon, jota epäilen 30 v insinöörilasiseksi mieheksi, joka on kasvanut espoolaisella keskivertolähiöalueella, myötä City on muuttunut semi-leppoisasta kokoomusnuortenjulkaisusta vaikertavan kimeääniseksi vihapropagandistiseksi kokoomusnuortenjulkaisuksi. Ei Perholla ole oikeasti yhtään mitään sanottavaa Steenin mielipiteisiin. Perhoa vituttaa että kun koittaa viettää leppoisaa iltapäivää ostoskeskuksessa niin radiosta saattaa tulla jotain joka ikäänkuin vaatisi kyseenalaistamaan ja miettimään asioita.

Ihan oikeasti muu toimitus, herätkää jo eloon. Psykopaatit osaa usein olla hyvin miellyttäviä niin halutessaan. Hankkikaa Perho hoitoon.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi