Suojeltava: Mies

Kolumni

Rakkaat eläinsuojelijat. Tehän toitotatte aina, että eläinten tulee saada toteuttaa luontaisia käyttäytymismallejaan. Että parempi nälkiintynyt mutta vapaa minkinraato luonnossa kuin hyvinvoivana häkissä.

Jaksaisitteko hetkeksi nostaa päänne sieltä liito-oravan sontakasasta ja kiinnostua ihmistenkin tarpeista? Syrjintävaltuutettujen on aika tiedostaa, että miehiltä on riistetty lähes täysin mahdollisuudet mielekkääseen itsensä toteuttamiseen. Myös miesten luontainen reviiri on kutistumassa lähes olemattomiin.

Koska rintsikoita ei enää voi poltella niiden sisältämän geelin huonojen palo-ominaisuuksien vuoksi, on mielenosoituksissa hivuttauduttu hienovaraisempiin kuohimistapoihin.

Miehet on kodissaan piiritetty sohvan, WC:n (“taasko se kansi on ylhäällä!”) ja TV:n (“hiljempaa se värkki!”) väliseen bermudankolmioon, siihen ainoaan kotiemme nurkkaukseen, jota tuoksukynttilät, puhviverhot ja Heljä Liukko-Sundströmin keramiikkaesineet eivät vielä ole peittäneet alleen.

Miehen varovaista oleskelua reviirillään ryydittävät kuitenkin syyllistävät mulkoilut ja astioiden kiukkuinen kalina keittiön suunnasta. Näiden yhteisvaikutus sekä kolmosen ohjelmatarjonta ring-a-lingeineen ajavat miehen lopulta jalkeille modernista luolastaan. Mihin mennä women´s worldissa?

Autotallin ovi on ainakin naulattu tarpeettomana umpeen, koska imuroinnilta ei ole enää ollut aikaa miesjuttuihin.

Imuroinnilta? Niin. Evoluutio on ajanut länsimaiset miehet pisteeseen, jossa heidän pitää voimakkainta viettiään – suvunjatkamista – toteuttaakseen tarttua imuriin ja pölyrättiin, koska naistenlehdet ja -liikkeet ovat saaneet harhautettua massat uskomaan, että “kotitöitä tekevä mies on seksikäs”. Jaa on vai. Jos minun pitäisi valita röhnäisen mammutinmetsästäjän tai tiskialtaan äärellä kumihanskat kädessä homoilevan pehmon väliltä, niin kyllä valinta olisi selvä.

Lopen kyllästyttävä kotityömarina olisi ylipäätään ratkaistavissa kaikkia hyödyttävällä tavalla, jos naiset, piikayhteiskunnasta skitsoilevia ministereitä myöten, sallisivat itselleen soiton siivousfirmaan. Sitä paitsi, miksi prostituutio on etovaa vain silloin, kun vaihdon välineenä on raha?

Miettikääpä sitä! Viinaa järviin ja vittua kaikille!

Kirjoittaja on hevoshullu blondi.

49 kommenttia

Hinttivintti

2.9.2004 22:40

Hmmm...joku muukin on huomannut kyseisen ilmiön. Meidän sukupolvemme miehet on todella ajettu nurkkaan postmodernissa kaupunkikulttuurissa. Mies ei enää saa toteuttaa itseään mielekkäällä tavalla leimaamatta itseään jonkin sortin juntiksi. Itse en osaa huijata enää itseäni valehtelemalla itselleni pitäväni kaikkien sukupuoliroolien kaatamisesta. Haluan olla, ja olenkin mies, vaikka seuraelämäni tästä kärsisikin. Oiva esimerkki kivasta naistenmaailman luomasta hintistä on vaikkapa MTV3:n Ed-sarjan päähenkilö. Kyseisen miehen käytös on mielestäni kuvottavaa, ja ai, niin todentuntuista.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

SunSam

3.9.2004 06:37

Ihana nainen. Ihania ajatuksia. Just sellanen prinsessa jonka kanssa ois kiva muuttaa Inooseen ja Siuntioon ja elää elämä onnellisena lopun saakka. Ja sen jälkeen toinen.

Loistavuutta!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

NaisetHaloo

3.9.2004 09:14

Hieno ajatus, mutta suurimmalla osalla suomalaisista ei taida olla varaa palkata siivoojaa, varsinkaan kun kämppä ei pysy siistinä sillä että kerran viikossa siivotaan kunnolla.

Mielestäni on kohtuutonta olettaa että naiset hoitaisivat kotihommat yksin?! Silloin kun naiset eivät käyneet töissä, tämä oli ymmärrettävää, mutta nykyään kun molemmat sukupuolet ovat työelämässä niin onko mitään järkevää perustelua miksi kotihommat eivät kuuluisi yhtä paljon miehille..? Vielä kun miehen euro on naisen 80 senttiä, niin pitäisi vielä siivota "ilmaiseksi"?

Poikaystäväni on todella onnellinen kanssani, vaikken ole hänen piikansa. (Hän arvostaa enemmän naisen taitoja sängyssä kuin keittiössä ;) Itse asiassa hän on sanonut ettei pystyisi arvostamaan naista, joka tekisi kaikki hommat hänen puolestaan. Hänen mielestään sellaiset naiset on tyhmiä ja olen samaa mieltä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

HarriTapio

3.9.2004 09:44

Anna, haluan sinut vaimokseni!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Chefen

3.9.2004 10:19

Yrittäkää nyt hyvät naiset ymmärtää että ruokatarjoilu, vaatteiden pesu, siivous ja lastenhoito kuuluvat teidän koti-askareisiin. Kohtuuton vaatimus on että tosi elämässä eli arjessanne selviätte pelkällä hymyllä ja reisien levittelyllä. Mies tuo fyrkat kotiin ja vastineeksi palvelun on pelattava. Ottakaa esimerkkiä vaikka tuontitavarasta eli vaikkapa taikku muijista he osaavat arvostaa miestä. Sillä ei ole väliä käyvätkö töissä vaiko eivät, palvelu pelaa ja ainaista valitusta ja itkuvirttä ei tarvitse kuunnella.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Lillith

3.9.2004 10:37

Ah! Mikä ikivanha tapa saada suosiota miessukupuolelta: kehua "miehisyyttä".
Jostain syystä auton korjaus on miehelle sallitumpi askare kuin imurointi. Sitä minä vaan, että lisääkö imurinvarsi estrogeenitasoa kun taas vastaavasti jakoavain testosteronin tuotantoa vai?
Sanoisin että miehuus on tässä maailmassa aika helvetin heikolla kantilla jos se emansipaatioon kaatuu. Vahvuus on toisen alistamista?

Pojat on poikia, mutta naiselle sälytetään hirvittävää vastuuta.

Jos kotisi on epäsiisti, siivoa. Ai miehes ei siivoa? Ehkä sä nalkutat liikaa? Emansipoidut liikaa? Et nalkuta tarpeeksi? Mutta muista syyttää itseäsi, nainen.

Miehesi haluaa seksiä? Eksä hei anna tarpeeksi? Ootsä jotenki vajaa? Tajuutsä että se on sun vika jos se miehes menee vieraisiin? Onneks on sentään prostituoituja vielä tässä maailmassa ettei sen tarvi olla ilman.

Miehesi ei halua seksiä? Ootsä joku lahna vai? Et varmaan huolehdi ittestäs ollenkaan. Ja oot ahdasmielinen. Kyllä sitä semmoseen kuule kyllästyy. En ihmettelis jos on jo ens viikolla Aleksis Kiven kadulle asiaa.

Feminismi on jokaiselle kunnon naiselle nykypäivänä kirosana. Että olkaa hiljaa, ei mun palkalla elä, te karkotatte miehet meidän elättäjinä. Mulla menee hyvin, mut se onki mun ansiota. Jos menee huonommin niin feministit roviolle. Viette meiltä kaiken sen minkä eteen on vuosikausia ponnisteltu! Tässähän joutuu kohta kantamaan omat kauppakassinsa.

Miehen työhön halutaan nainen imagosyistä. Ja jos se ei yhtä hyvin pärjää kuin mies niin eihän se haittaa, sille tarvii maksaa vähemmän palkkaa. Naisten työhön halutaan mies koska se hoitaa sen niin paljon paremmin. Voi miten me miehiä tänne sairaanhoito-oppilaitokseen nyt houkuteltais? Ah ja voih!

Syyllisyydentuntoa pitäisi hoitaa naistentautien poliklinikalla. Ja naistutkimus ala-asteen koulutusohjelmaan. Valta takaisin vitulle! Ugh.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jartsa_male

3.9.2004 12:26

Loistavaa Anna Perho, loistavaa!

Jatka vaan samaa rataa... =D

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ssiudg

3.9.2004 13:08

Siis aivan uskomattoman huonolaatuisia nämä tämän naisen kolumnit! Olen jättänyt monesti lukematta, koska tulee vaan paha mieli siitä, että näin mielikuvitukseton kirjoittaja pääsee kirjoittelemaan julkisiin medioihin. Ei olis pitänyt erehtyä nytkään. Kuka tahansa osaa kirjoitella tuollaista pöytälaatikkopotaskaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

AKP

3.9.2004 14:23

Eiköhän siellä takana ole mies(?) Jos oikein muistan, niin runoilija Arno Kotro ja joku toinen mies(??) kirjoittivat tämän nimimerkin takana ainakin aiemmin. Luin jostain lehdestä näin. Vai muistanko ihan väärin?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ukkeli_vaan

3.9.2004 17:25

Anna Perho on kyllä ihan lihaa ja verta oleva nainen.

Liisaleena oli yhdistelmä Arno Kotroa ja Jaakko Lyytikäistä. Liisaleena on haudattu jo kauan sitten.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Pariisitar

3.9.2004 22:23

Ihanat naurut sai taas! Hyvaa kamaa Liisaleena! ;) Kylla makin sen mammutinmetsastajan ottaisin...on se sen verran seksikasta...huoh...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sothe

5.9.2004 13:12

Miehet, ajatelkaa nyt, te valitatte koko ajan kuin jotkut pikkuvauvat, että teidän luonnollista reviiriänne uhataan kotitöillä. Miksi naisten täytyisi tehdä ne? Miksi miehet valittavat kotitöistä? Jos erällä kaukana menneisyydessä muinaisen Rooman aikaan olleella ajattelijalla ei olisi ollut tyhmää käsitystä naisen huonommuudesta, tänäpäivänä olisi ollut ehkä luonnollista ellei peräti miestentyötä kotityöt. Ajatelkaapa sitä. Kaikki tämä epätasa-arvo johtuu siitä filosofista siltä aikakaudelta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Joorma

6.9.2004 14:55

Ongelma on juuri kuten kolumnisti Laitinen aikoinaan kirjoitti, että nykykodissa mies tekee edelleen kaikki hankalat, raskaat ja likaiset työt ja sen jälkeen kaikki muut hommat jaetaan kristillisesti tasan..

Ei ihme, että naisen vuosi on miehen 11kk.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Baku

6.9.2004 16:18

Kuulepas Anna. Kirjoitatko sinä aina oikeasti noin huonosti, ja annat todella typerän vaikutelman itsestäsi, vai onko tuo vain sellainen höpöhöpörooli, jota vedät? Jos on tiedotusopit luettu, niin ainakin hukkaan menee koulutus noin huonoja artikkeleja kirjoittaessa. Noin epäkypsää kirjoitusta saa näillä sivuilla lukea muutenkin ihan tarpeeksi, meidän käyttäjien toimesta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

akak

7.9.2004 11:42

Ei kannata ottaa vaimoksi suomalaista vittuilijaa. Ota muija mistäpäin muualta maailmasta tahansa ja saat hyväluontoisen eukon joka hoitaa oman osuutensa perheen töistä eikä eroa 10 vuoden kuluttua.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Yamma25

8.9.2004 14:38

Säälittävää on vain se, että "womans worldissä" tarvitaan nainen, joka puolustaa meitä miehiä. Olisko jollakulla tarvetta käydä hakemassa ne pallit verstaan komerosta pölyttymästä...

Ja kirjoituksen tasosta uikuttavalle voisi sanoa, että kaivaa Kantola & Mörän kaapista ja katsoo kolumin tyyppimääritelmän. Ehkä sen jälkeen voi keksiä muuta tekemistä kuin intiimin kanssakäymisen välimerkkien kanssa?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

niin_joo

9.9.2004 14:59

[LAINAUS]Yamma25 kirjoitti 08.09.2004 klo 14:38:

Säälittävää on vain se, että "womans worldissä" tarvitaan nainen, joka puolustaa meitä miehiä. Olisko jollakulla tarvetta käydä hakemassa ne pallit verstaan komerosta pölyttymästä...

Ja kirjoituksen tasosta uikuttavalle voisi sanoa, että kaivaa Kantola & Mörän kaapista ja katsoo kolumin tyyppimääritelmän. Ehkä sen jälkeen voi keksiä muuta tekemistä kuin intiimin kanssakäymisen välimerkkien kanssa?[/LAINAUS]

Siis voiko joku oikeasti olla sitä mieltä, että tämä on joku "womans world"?

Mietitäänpä... Kuinka monta miestä raiskataan vuodessa Suomessa ja koko maailmassa? Kuinka monta miestä kärsii parisuhdeväkivallasta (naisten väkivalta on lisääntymään päin, mutta kuitenkin)? Kuinka moni mies saa huonompaa palkkaa työstään kuin samaa työtä tekevä naiskollega? Kuinka montaa miestä syrjitään työhönotossa mahdollisen joskus tulevaisuudessa ehkä tapahtuvan raskaaksitulon takia? Kuinka montaa miestä syrjitään työhönotossa, koska hänellä on jo lapsia jotka mahdollisesti joskus silloin tällöin ehkä sairastavat ja vaativat vanhempaa jäämään kanssaan kotiin? Kuinka monella miehellä on syömishäisiö yhteiskunnan aiheuttamien kauneusihannepaineiden vuoksi? Kuinka moni mies joutuu tosissaan ja voimiensa viime rippeillä tasapainoilemaan uran, lasten ja kodinhoidon välillä?

Kenenkä maailma tämä nyt olikaan? Varsinkin, kun edelliset ongelmat ovat länsimaisten naisten ongelmia. Mitä naisen elämä onkaan kehittyvissä maissa, joissa jokapäiväinen elämäkin on taistelua ihan elossa pysymiseksi... Miehet sielläkin elävät paremmin, tämähän on tunnettu tosiseikka.

Sitä paitsi tutkimusten mukaan kotititä ei TODELLAKAAN jaeta tasapuolisesti Suomessakaan. Naiset tekevät keskimäärin huomattavasti enemmän kotitöitä kuin miehet, turha kiistää.

Miksi naisen pitäisi tehdä enemmän kotitöitä parin yhteisessä kodissa? Tätä en ymmärrä. Tietty erikseen on ne tapaukset, jotka ovat siisteyden tms. suhteen fanaattisia. He saavat mielestäni ihan itse pitää yllä vaatimaansa siisteystasoa.

Kuinka joku mies kehtaa vinkua joistain kotitöistä? Ja sitten on miehisyys viety ja mistään ei tuu mitään ja naiset pilaa kaiken... Vali vali vali... Olkaa kaikin mokomin miehisiä miehiä. Kotitöiden tekeminen ei sitä miehisyyttä vähennä.

Ja muuten, miksi aina ajatellaan, että nainen "myy" seksiä vastineeksi miehen tekemistä kotitöistä tms.? Seksi kai on kaikkien mielestä hauskaa eikä kukaan (no okei, kai muutama vinksahtanut tapaus on olemassa) sitä pihtaa saadakseen miehen tekemään jotain. Seksi kuuluu luonnollisena osana parisuhteeseen. MUTTA jos on rättiväsynyt tehtyään työpäivän jälkeen vielä kaikki kotihommelit ei taatusti tee iltasella mieli pyöriä lakanoiden välissä. Ja tästähän mies saa aiheen valittaa taas lisää ja juosta vieraisiin "kun kotoa ei saa". Jos joku pitää miehen kotitöitä seksin ostamisena, on se hänen omasta korvavälistään kiinni. Väsyneenä vain ei jaksa sekstailla, mikä johtaa siihen, että miehen kannattaa jakaa tehtäviä naisen kanssa. Mutta mistään ostamisesta ei ole kyse, sillä kotityöt kuuluvat normaalistikin molemmille sukupuolille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

smartman79

9.9.2004 22:07

"Ei kannata ottaa vaimoksi suomalaista vittuilijaa. Ota muija mistäpäin muualta maailmasta tahansa ja saat hyväluontoisen eukon joka hoitaa oman osuutensa perheen töistä eikä eroa 10 vuoden kuluttua."

Done...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

TonyJL-

9.9.2004 22:14

[LAINAUS]niin_joo kirjoitti 09.09.2004 klo 14:59:

Siis voiko joku oikeasti olla sitä mieltä, että tämä on joku "womans world"?

Mietitäänpä... Kuinka monta miestä raiskataan vuodessa Suomessa ja koko maailmassa? Kuinka monta miestä kärsii parisuhdeväkivallasta (naisten väkivalta on lisääntymään päin, mutta kuitenkin)? Kuinka moni mies saa huonompaa palkkaa työstään kuin samaa työtä tekevä naiskollega? Kuinka montaa miestä syrjitään työhönotossa mahdollisen joskus tulevaisuudessa ehkä tapahtuvan raskaaksitulon takia? Kuinka montaa miestä syrjitään työhönotossa, koska hänellä on jo lapsia jotka mahdollisesti joskus silloin tällöin ehkä sairastavat ja vaativat vanhempaa jäämään kanssaan kotiin? Kuinka monella miehellä on syömishäisiö yhteiskunnan aiheuttamien kauneusihannepaineiden vuoksi? Kuinka moni mies joutuu tosissaan ja voimiensa viime rippeillä tasapainoilemaan uran, lasten ja kodinhoidon välillä?

Kenenkä maailma tämä nyt olikaan? Varsinkin, kun edelliset ongelmat ovat länsimaisten naisten ongelmia. Mitä naisen elämä onkaan kehittyvissä maissa, joissa jokapäiväinen elämäkin on taistelua ihan elossa pysymiseksi... Miehet sielläkin elävät paremmin, tämähän on tunnettu tosiseikka.

Sitä paitsi tutkimusten mukaan kotititä ei TODELLAKAAN jaeta tasapuolisesti Suomessakaan. Naiset tekevät keskimäärin huomattavasti enemmän kotitöitä kuin miehet, turha kiistää.

Miksi naisen pitäisi tehdä enemmän kotitöitä parin yhteisessä kodissa? Tätä en ymmärrä. Tietty erikseen on ne tapaukset, jotka ovat siisteyden tms. suhteen fanaattisia. He saavat mielestäni ihan itse pitää yllä vaatimaansa siisteystasoa.

Kuinka joku mies kehtaa vinkua joistain kotitöistä? Ja sitten on miehisyys viety ja mistään ei tuu mitään ja naiset pilaa kaiken... Vali vali vali... Olkaa kaikin mokomin miehisiä miehiä. Kotitöiden tekeminen ei sitä miehisyyttä vähennä.

Ja muuten, miksi aina ajatellaan, että nainen "myy" seksiä vastineeksi miehen tekemistä kotitöistä tms.? Seksi kai on kaikkien mielestä hauskaa eikä kukaan (no okei, kai muutama vinksahtanut tapaus on olemassa) sitä pihtaa saadakseen miehen tekemään jotain. Seksi kuuluu luonnollisena osana parisuhteeseen. MUTTA jos on rättiväsynyt tehtyään työpäivän jälkeen vielä kaikki kotihommelit ei taatusti tee iltasella mieli pyöriä lakanoiden välissä. Ja tästähän mies saa aiheen valittaa taas lisää ja juosta vieraisiin "kun kotoa ei saa". Jos joku pitää miehen kotitöitä seksin ostamisena, on se hänen omasta korvavälistään kiinni. Väsyneenä vain ei jaksa sekstailla, mikä johtaa siihen, että miehen kannattaa jakaa tehtäviä naisen kanssa. Mutta mistään ostamisesta ei ole kyse, sillä kotityöt kuuluvat normaalistikin molemmille sukupuolille.[/LAINAUS]

Että mä en ikinä ottais noin laiskalta ja feministiltä kuulostavaa akkaa. Onneksi on olemassa vielä niitäkin tyttöjä jotka ovat sitä mieltä että miehen ei tarvitse kaikkea sentään tehdä. Kuvitelkaapa koti jossa mies käy töissä, siivoaa, huoltaa jne ja vaimo makaa sohvalla tai ravaa kavereidensa kanssa ostoksilla.. hyi olkoon.

Tottahan miehenkin on fiksua osallistua mutta naisen ei mielestäni kuulu marista että "mä en haluu tiskata"

Nyt miehet oma identiteetti takaisin eikä sorruta kaikkeen hameväen hassutuksiin. *illukin kun on maailman yliarvostetuin asia. Älkäämme alentuko mihinkään sen vuoksi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Siad

9.9.2004 22:49

Koskahan nämä naisasiaihmiset ottavat esille niitä negatiivisia asioita. Puhutaan palkoista. Totta. Samasta työstä sama palkka! Mutta ääri-feministit ajavat vain noita asioita. Miten on miesten. Meillä menee väh. 6kk armeijassa. Siitä ei saa eläkettä. Se on pois opiskeluajasta. Elämme myös lyhyemmän ajan. Tai heitetään täysin toiseen laitaan. Urheilu. Kaikki nyt sitten samaan sarjaan. Ei enää erottelua naisten ja miesten välillä, saati tyttöjen ja poikien. Ovathan nämä asiat naisasialiiton mukaan vain kulttuuri johdannaisia.
Eiköhän meillä ole eroja. Naiset ovat paljon empaatisempia. Se on loistavaa! Alansa kullakin. Annetaan mahdollisuus valita. Ei pakoteta.

T: mies, jota ei päästetty armeijaan. Mies joka tykkää tehdä kotitöitä..ja olla kuitenkin mies!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Niin_joo

10.9.2004 08:30

Mistäköhän Tony päätteli minut laiskaksi? Ei tietenkään miehen tarvitse tehdä KAIKKEA; kuka niin on sanonut? Miehen on tehtävä oma osansa (mielestäni kutakuinkin puolet töistä), eikä vain (parhaassa tapauksessa) "auteltava" naista. Tämähän tarkoittaisi, että naisella on kuitenkin OIKEASTI vastuu kotitöistä, ja mies jalouttaan, hyvää hyvyyttään joskus vähän auttelee pikkurouvaa. Se jos mikä on järjetön ajatus 2000-luvulla. Onko se tosiaan liikaa vaadittu mieheltä? Ovatko miehet sittenkin naisia heikompia, jos töiden jälkeen ei muka voida enää tehdä mitään kotitöitä?

Sitten Siadin kommentteihin. Niin, armeija. Siihen toki "tuhlaantuu" aikaa miehiltä ja jopa joiltain naisilta (!). Mutta miten sitten on lasten maailmaan saattamisen laita? Raskaana olemiseen ja pienen vauvan hoitamiseen menee reilusti enemmän kuin 6 kk, eikä siitäkään mitään eläkettä kerry. Saa vain väheksyntää osakseen, kun "elelee yhteiskunnan loisena".

Elämän pituudellehaan kukaan ei voi mitään. Vai pitäisikö naisia mielestäsi rangaista vielä siitäkin, että me satumme elämään miehiä kauemmin? Se ei varmastikaan ole meidän naisten vika. Jos miehet eläisivät terveemmin (kuten esim. Japanissa ja niin kuin naiset usein tekevät), hekin luultavasti saisivat tallustaa tällä pallolla kauemmin.

Ja urheilu. Miten ämä liittyy mihinkään? Kilpaurheilussa on eri sarjat miehille ja naisille, mutta tavalliseen kuntoilijaan sukupuolella ei ole mitään merkitystä. En usko, että feministit tai ketkään muutkaan menettäisivät yöuniaan, vaikka sitten kilpaurheilussa poistettaisiin raja naisten ja miesten väliltä. Sitä vain ei tule koskaan tapahtumaan, koska miehet eivät ikinä pääsisi yli siitä nöyryytyksestä, että joissain (useissakin) lajeissa naiset veisivät heiltä voiton.

Sitten vielä kaikille, jotka epäilevät minua kiihkoiseksi femakoksi: o9len ihan tavallinen nainen, joskin minulla on ajatuksia päässäni enkä häpeä tuoda niitä julki. Elän onnellisessa parisuhteessa, jossa molemmat ovat vastuullisia aikuisia ja täten ilman keksustelujakin ja tappeluja hoitavat oman osansa koti- ja muistakin töistä . mieheni ei koskaan valita minulle asiasta, koska hän on oikea, aikuinen MIES eikä mikään marjanpoimija. Tai joku itsetunnoton, sovinisti NÖSSÖ joka ei uskalla todella kohdata suomalaista, itsenäistä NAISTA...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Niin_joo

10.9.2004 14:58

Ai niin, Toni, luuletko että olen kovastikin surun murtama kun en kelpaisi sulle akaksi? Että kieriskelisin itsesäälissä, repisin hiuksia tukuittain päästä ja viskelisin tuhkaa päälleni asian johdosta? Salli mun nauraa =D. Eiköhän se ole niin päin, että sunkaltaiset miehet jää loppupeleissä yksin kun naiset valitsee kumppaneikseen niitä kunnollisia miehiä, jotka marisematta tekevät velvollisuutensa eivätkä puhku miehistä ylimielisyyttä? Luojan kiitos mä jo löysin sellaisen miehen, jolle voin joskus valittaa, että "mä en halua tiskata". Silloin hän tekee sen, ja vuorostaan, kun häntä ei huvita imuroida, minä teen sen hänen puolestaan. Katsos, sellainen on kypsä parisuhde. Ketään ei alisteta eikä kuseteta eikä painosteta mihinkään, vaan asiat soljuvat kivasti omalla painollaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Niin_joo

10.9.2004 15:05

Noloa tälleen pätkissä kirjoitella, mut kun ajatus katkeilee kun mies tossa ruikuttaa vieressä ettei jaksa tehdä kaikkia kotitöitä. Vitsi!!!

Oli vaan pakko vielä kommentoida sitä "et kelpais mulle akaksi" -juttua. Sehän siis on tyypillisesti kautta aikojen ollut miesten keino painaa maahan ja "hallita" naisia. Sanoa, että sellainen, sellainen ja sellainen nainen ei kelpaa miehille. Ennen sillä oli merkitystä, kun nainen tarvitsi miestä elättäjäksi. Mutta enää tämä ei päde. Naisia (ainakaan tätä naista) ei hetkauta pätkän vertaa, jos joku mies ilmoittaa, etteivät he kelpaa tälle akaksi. Katsos kun naisia ei ole luotu pelkästään miellyttämään miehiä. Meillä on jopa oma elämä ja me voimme tehdä juuri niin kuin itse parhaaksi näemme. Harmittaako, kun et voi sille mitään? Tai no, jotkut vässykäthän sitten purkavat turhautumistaan raiskaamalla ja muutenkin terrorisoimalla naisia...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Yamma25

10.9.2004 15:12

Autuaita olemme me, sillä niin_joo on antanut meille avaimet täydelliseen parisuhteeseen. Kun molemmat osapuolet luopuvat sukupuoli-identiteetistään ja omasta tahdostaan saavutetaan nirvana.

Täydellinen ja aito mies on sellainen, joka on valmis muuttumaan naisen määrittelemän parisuhteen toimivaksi osaseksi. Hänellä ei ole omia tarpeita tai harrastuksia, vaan ne kaikki ovat harmoonisen parisuhteen yhteistä omaisuutta. Muuten en ymmärrä, että miksi teistä molemmista tiskit kaipaavat pesemistä juuri samaan aikaan.

Uskon suuresti, että sinä olet nainen joka auton oikkuillessa hymyillen ottaa jakarin ja sukeltaa konehuoneen uumeniin, nainen joka mielellään ennen hääyötä kantaa miehen kynnyksen yli. Paljon onnea teille, vaikka tuskin tuossa parisuhdetaivaassa sitä kaipaatte.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

mancbitch

10.9.2004 15:56

hohhoh...ja kolumnin kirjoittaja tietenkin laittaa meikkia VAIN itseaan varten, kayttaa push-uppeja ja kaikenkarvaisia notkotteja karvojen kiskomiseen VAIN itseaan varten...siina vaiheessa kun loppuu miesten edessa keikistely niin ma voin sulattaa edes osan tollasesta haranheinasta...kylla ma osaan arvostaa mun ukkoni intoa ottaa osaa kotitoihin..toitten ohella lossin jaljen siivoominen on kovin vittumaista...tosin uskon etta kirjoittaja lienee itse istuu jossain helsingin arkistointikaapissa... ei kun siis dewsign-kampassa kaikkien ylihinnoteltujen roinien keskella yksinaan ja juo viinia jonka nimea tuskin osaa lausua...hah.kuolema noyristeleville naisille.ja junteille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Niin_joo

10.9.2004 16:01

[LAINAUS]Yamma25 kirjoitti 10.09.2004 klo 15:12:

Autuaita olemme me, sillä niin_joo on antanut meille avaimet täydelliseen parisuhteeseen. Kun molemmat osapuolet luopuvat sukupuoli-identiteetistään ja omasta tahdostaan saavutetaan nirvana.

Täydellinen ja aito mies on sellainen, joka on valmis muuttumaan naisen määrittelemän parisuhteen toimivaksi osaseksi. Hänellä ei ole omia tarpeita tai harrastuksia, vaan ne kaikki ovat harmoonisen parisuhteen yhteistä omaisuutta. Muuten en ymmärrä, että miksi teistä molemmista tiskit kaipaavat pesemistä juuri samaan aikaan.

Uskon suuresti, että sinä olet nainen joka auton oikkuillessa hymyillen ottaa jakarin ja sukeltaa konehuoneen uumeniin, nainen joka mielellään ennen hääyötä kantaa miehen kynnyksen yli. Paljon onnea teille, vaikka tuskin tuossa parisuhdetaivaassa sitä kaipaatte.[/LAINAUS]

Kiitos suitsutuksesta =D. Pyrin toki täydellisyyteen, ja kuten kaikki voivat huomata, onnistun siinä melkoisen hyvin =D =D =D

En kyllä oikein ymmärrä, miksi kummankaan parisuhteen osapuolen pitäisi luopua sukupuoli-identiteetistään. Vai murtaako kotitöiden tekeminen miehisen identiteetin? Onko se tosiaan vain siitä kiinni se identiteetti, mitä tekee ja mitä ei? Eli kotityöt kuuluvat naisen identiteettiin mutta eivät miehen? Ja jos mies niitä tekee, hän on luopunut identiteetistään?

Minun mieheni on ainakin hyvin miehekäs ja mielestäni hänen sukupuoli-identiteettinsä on selkeästi miehen, vaikka hän kotitöitä tekeekin. Minun sukupuoli-identiteettini taas on selkeästi naisen, vaikka (KYLLÄ KYLLÄ) voin sukeltaa sinne konepellinkin alle toisinaan. Jos erilaisten töiden tekeminen tarkoittaa sukupuoli-identiteetistä luopumista, niin minun puolestani siitä sitten voidaan hyvin luopuakin. Mitä siitä sitten? Vai pitäisikö mielestäsi aina ja iankaikkisesti kaikki työt jaotella miehille ja naisille, tyyliin sairaanhoitajat ovat naisia, pankinjohtajat ovat miehiä, lastenkirjailijat ovat naisia, ambulanssilääkärit ovat miehiä? Sellainen maailma kyllä ahdistaa aika monia, jotka eivät halua elää niin tarkkojen rajojen sisällä.

Mielestäni identiteetti ei kylläkään rakennu ihan niin, vaan siinä on mukana huimasti enemmän asioita.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Yamma25

10.9.2004 17:22

Jotta me mutkin voimme valaistua ja jotta myös kaltaiseni Epäilevä Tuomas saisi mielelleen rauhan, niin analysoidaas nopeasti kolumnin ja esim. Niin_joo:n kirjoitusten esilletuomaa maailmankuvaa.

En ole koskaan raiskannut, pahoinpidellyt, palkannut naista huonommalla palkalla tai syrjinyt työhönottaessani. En katso olevani velvollinen kantamaan vastuuta noista teoista, vaikka niihin usein syyllistyvät ovatkin valkoisia länsimaisia miehiä kuten minäkin. Jos tässä maailmassa etsitään ikinä syylistä kurjuuteen ja tuskaan, niin sormi kääntyy yhteistuumin osoittamaan länimaista valkoista miestä (myöhemmin lvm). Lvm raiskaa ja riistää, lvm asettaa lasikattoja ja hakkaa vaimoaan. Ja luoja nähköön lvm on pistettävä maksamaan noista teoistaan.... mitä siitä jos kyseinen yksilö ei ole noihin rikoksiin sortunut. Feministien tunnuslausen mukaan "Kaikki miehet ovat sikoja"

En väitä tuntevani kolumnistin aivoituksia, mutta mahdollisesti hän pyrki tavoittamaan sitä ihmisryhmää, joka on hyväksynyt sovitustyön. Nämä miehet ovat tunnustaneet luontaisen pahuutensa ja kantavat tiskivuorta omalla via dolorosallaan valittamatta. Tässä sovitustyössä he ovat valmiita luopumaan omista haluistaan (oluen juonnista, urheilusta, kauniiden naisten katselemisesta) sillä heille on opetettu, että ne ovat pahasta. He ymmärtävät perisynnin itsessään ja ylpeästi nousevat ylös julistaakseen: "Minä olen Pera, minä olen lvm". Hei Pera.

Mitä tulee seksillä kiristämiseen... Oletetaan, että parisuhteessa naiselle siisteys olisi tärkeämpää kuin miehelle (kaukaa haettu skenaario, mutta bear with me). Tässä vaiheessa miehen kuuluu ymmärtää, että naiselle siisteys on tärkeämpää kuin seksi ja saadakseen seksiä hänen tulee siivota. Jos mies erehtyy sanomaan, että hänen mielestään järjestyksen kuuluisi olla toinen hänelle luultavasti sanotaan "Tottakai, eihän teillä miehillä muuta olekaan mielessä". Silloin lvm voi taas tuntea piston sydämmessään ja tarttua tiskiharjaan. Tasa-arvo kotitöissä on saavutettu sitten kun nainen määrittelee tarvittavan siivousmäärän ja se jaetaan kahtia. Jos mies ehdottaa vähemmänkin viikottaisen siivoamisen riittävän saa hän taas kuulla olevansa saastassa asuva porsas.

Miehelle on teroitettu, että silloinkin kun hän tekee töitä (korjaa autoa, rakentaa verstaassa puutarhakalustoa tms.) hän luistaa oikeista töistä, sillä hän nauttii työstään. Naisen taakka on tuskaa ja siksi naisen tehtävät ovat tärkeämpiä. Vain osallistumalla naisen määritelmän mukaisiin kotitöihin voi mies suorittaa sovitustyötään.

Miehellä ei muuten voi olla syömishäiriötä. Miehen kauneusihanne on lihaksikas (mitä kaikki eivät ole). Miehet hikoilevat salilla, syövät lisäravinteita ja tuntevat alemmuutta uimarin vartalolla varustettujen miesten seurassa. Miehet käyttävät hormoneja mieskuntonsa ja mielenterveytensä uhalla, mutta ulkonäköpaineista johtuvaa häiriötä heillä ei voi olla. Hehän nauttivat salilla käymisestä.

Armeija on myös miehelle omaa aikaa. Siellä hän kasvaa mieheksi (ja oppi petaamaan sänkynsä). Mitä siitä, että mies ei voi valita meneekö armeijaan. Se on hänen velvollisuutensa. Jos tässä menetetään uramahdollisuuksia ja opiskelupaikkoja, niin voi. Naiset kuitenkin joutuvat synnyttämään.

Mies voisi sanoa, että raskaushan ei ole pakollista. Se on yleensä oma valinta. Joku voisi verrata aikaa esim. omakotitalon rakentamiseen vaadittavaan lomaan (jälkimmäisestä ei tosin valtio tue). Kukaan täysjärkinen mies ei tosin sano tuota ääneen.

Miehistä identiteettiä ei sis ole tuhottu. Miehille on vain opetettu, että heidän halunsa ja mieltymyksensä ovat pahasta. heidät on koulittu ymmärtämään mikä on hyvää ja mikä pahaa. Jos joku kommentoi, että tie hyvyyteen näyttää kovasti samalta kuin se on naisten mielestä aina ollut, niin lähellä olevat naiset hymyilevät arvoituksellisen salaliittomaisesti....

Olkaamme sis onnellisia, että naiset ovat näyttäneet meille tien pois entisestä rappiotilastamme. Syleilkäämme uutta identiteettiämme ja unohdetaan puheet viinasta ja vitusta. Ne ovat lvm:n arvoja, muinaismuistoja maailmassa joka ei kuitenkaan ole "womans world"

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Niin_joo

11.9.2004 10:47

Yamman tekstissä oli ihan asiaakin, mutta mun tekstiäni hän ei kyllä millään tavalla analysoinut, kuten alussa mainitsi...

Miehet usein valittavat että naisten mielestä vain naisten elämäntapa on oikea ja vaativat miehiä sopuetumaan. Mutta myös miesten mielestä heidän ajatustapansa on se oikea. Loputon suo...

Muuten, jos naisen mielestä siivous on tärkeämpää kuin miehen mielestä, tarkoittaako se automaattisesti sitä, että se menee seksinkin edelle? Esimerkiksi mun mielestä syöminen on tärkeämpää kuin jääkiekon katselu, mutta ei silti kivempaa/tärkeämpää kuin sekstailu.

Ja joo, lasten tekeminen on naisen valinta. Aika usein (normaalitapauksissa aina) kuitenkin myös perheen mies sitä haluaa. Silloin se ei ole enää naisen asia, eikö? Kyllähän mieskin valitsee, asuuko Suomessa ja käy armeijan/sivarin, vai muuttaako esim. Saksaan ja hankkii ko. maan kansalaisuuden ja näin välttää koko touhun. Menee ehkä teoreettiseksi, mutta kuitenkin...

Eikä varmastikaan kyse ole mistään kaikkien valkoihoisten miesten syyllistämisestä, kun nainen haluaa miehensä osallistuvan kotitöihin. Mun mielestä tuo oli nyt aika kaukaa haettu ajatus. Ei muakaan kukaan ole raiskannut tms. enkä siis mitään sovitusta ole hakemassa. Ihan vaan jos ajattelee asioita "reiluuden" kannalta, niin... Henkilökohtaisesti en usko pätkääkään tuohon, että miehet kasvatetaan pyytelemään anteeksi jne. Varmasti on pienen pieni osa, joka ajattelee niin, mutta se ei missään nimessä koske koko miespuolista väestöä. Sen kyllä huomaa päivittäin ihan normaalissa arkielämässä, sen kummemmin esimerkkejä esittämättä. Nykyinen tapa kohdella naisia tai puhua heistä tai siis ihan vaan elää on ollut vallalla niin kauan, ettei sen piirteitä huomaa, ellei niitä todella pyri tietoisesti huomaamaan. Asiaa epäilevät voivat tutustua vaikkapa naistutkimukseen. No niin, naurakaa vaan, niinhän miehet tekee. Ja minä tein yleistyksen... Anteeksi, tämä on vaikeaa. Loputon suo, kuten sanoin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

matemaatikko

11.9.2004 12:49

Yksi pieni korjaus. Miehen euro on laskennallisesti naisen n.98 senttiä. Riippuu miten lasketaan. 80% taitaa olla verrataan naisten keskipalkka/miesten keskipalkka, joka taas ei kerro yhtään mitään. Jos tarkastelua jatketaankin alakohtaiseksi ero putoaa jo 90&, jos otetaan ikälisät, edt ja muut vikuttavat tekijät ero putoaa käytännössä pois. Ei ole järkevää sanoa, että pitäisi samasta työstä maksaa sama palkka jos toinen on tehnyt työtä 20 vuotta ja toinen 2. Tuollaisilta "miehen euro on naisen 80 senttiä" feministeiltä pitäisi... Parempi etten sano mitään, mutta ottakaa selvää ennen kuin heitätte fektoja

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

NiiloAlala

11.9.2004 15:19

Se on hauska, kun naiset todella laskevat kotitöiksi vain sellaiset pakolliset askareet, joita heillä on mahdollisuus tehdä. Kun jaetaan puoliksi kotiaskareet, ei tule usein mieleenkään puhua auton renkaiden vaihdosta, polttopuiden pilkkomistesta tai muustakaan MIESTEN TYÖSTÄ. "Onhan se nyt selvää, etteivät heikot ja pienet prinsessat voi sotkea käsiään noin raskaisiin ja likaisiin himmiin." Silti odotetaan, että samalla kun mies tekee muun muassa edellämainittuja hommia, hän toisella kädellä imuroi ja tiskaa, kun eukot katsovat televisiosta Tunteita ja tuoksuja sekä muuta elämää tärkeämpää hevonpaskaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Peter-pan

12.9.2004 10:54

Kyllä tämä mies vs. nainen aihe saa aina tunteet kuumenemaan. Miehet tuntevat selvästikin olonsa uhatuksi nykyään ja naiset haluavat selvästikin painaa päälle eli takoa kun rauta(=miehen itsetunto) on kuumaa.

Ajan haaskausta(=loputon suo niinkuin edellä mainittu) koko mies vs. nainen aiheen käsittely, sanon minä. Eläkää omalla tyylillänne ja älkääkä mukautuko mihinkään muotteihin. On se kumma, jos aikuiset ihmiset eivät osaa kommunikoida toistensa kanssa. No ikävä kyllä monet ihmiset eivät osaa kommunikoida keskenään onhan se nähty monesti mutta noitten keinotekoisten sukupuoliroolien vetäminen on täysin turhaa ja idioottimaista!

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että monilla on aivan eri käsitys hyvästä siivous tasosta niin kuin monilla on myös eri käsitys siitä mikä on paljon seksiä ja mikä ei. Tulkinta kysymyksiä eli toinen joutuu antamaan periksi tai sitten sovitaan uudet "säännöt".

t. Neuvottelija ;)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

saatanasoikoon

12.9.2004 15:24

Tähän on tultu.Olisikohan aika laittaa nää saatanan vasemmisto feministit kuriin.Nyrkkiä femakoille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Juu_niin

12.9.2004 16:43

[LAINAUS]niin_joo kirjoitti 09.09.2004 klo 14:59:

Siis voiko joku oikeasti olla sitä mieltä, että tämä on joku "womans world"?
LAINAUS]

Jos sinun kohdallesi on nyt sattunut yksi tai jopa pari epämukavaa miestä, niin älä nyt tule "avautumaan" liikaa. On tässä kaikilla sukupuoliroolinsa ja ongelmansa.

Itse olen ollut parissa+ epämukavassa suhteessa (naisen kanssa). Jopa naispuoliset ystäväni ovat olleet sitä mieltä. Silti en tule tänne haukkumaan naisia. En edes arvostelemaan... paitsi sinua.

Ikinä en ole lyönyt ketään. Aina olen ollut se joka tekee kotityöt, tuo rahan taloon jne. Liian tossu? Siitäkö se johtuu? Kelpaako mikään? Määritä nyt sitten minkälainen mies on hyvä? Aina on johonkin suuntaan huono. Viime suhteessa olin "liian kiltti".

Sinunlainen ihminen PILAA naisten maineen!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Niin_joo

13.9.2004 08:50

[LAINAUS]Juu_niin kirjoitti 12.09.2004 klo 16:43:

[LAINAUS]niin_joo kirjoitti 09.09.2004 klo 14:59:

Siis voiko joku oikeasti olla sitä mieltä, että tämä on joku "womans world"?
LAINAUS]

Jos sinun kohdallesi on nyt sattunut yksi tai jopa pari epämukavaa miestä, niin älä nyt tule "avautumaan" liikaa. On tässä kaikilla sukupuoliroolinsa ja ongelmansa.

Itse olen ollut parissa+ epämukavassa suhteessa (naisen kanssa). Jopa naispuoliset ystäväni ovat olleet sitä mieltä. Silti en tule tänne haukkumaan naisia. En edes arvostelemaan... paitsi sinua.

Ikinä en ole lyönyt ketään. Aina olen ollut se joka tekee kotityöt, tuo rahan taloon jne. Liian tossu? Siitäkö se johtuu? Kelpaako mikään? Määritä nyt sitten minkälainen mies on hyvä? Aina on johonkin suuntaan huono. Viime suhteessa olin "liian kiltti".

Sinunlainen ihminen PILAA naisten maineen![/LAINAUS]

Olen siinä mielessä typerä ihminen, että menen aina ärsyyntymään, jos mua ärsytetään ja mun on ihan pakko vastata, vaikka viisaampaa olisi olla hiljaa jos toinen ihan selkeästi on vain vittuilulinjalla.

No mutta... Mä en ole miehiä haukkunut, enkä tullut "avautumaan" tänne, koska mulla olisi ollut jotain huonoja kokemuksia suhteissani. Onko tosiaan niin vaikea ymmärtää, että joitain ihmisiä kiinnostaa muukin maailma ja elämä kuin se oma pieni sohvan ja telkun välissä tapahtuva? Mua vaan ottaa päähän noin niinkun yleismaailmallisesti, kun naisten asema on mitä on ja sitten tullaan sanomaan, että voi voi kun MIESparat kärsii niin hirmuisesti. Feministit on ihan hirmu ilkeitä kun tulee syyllistämään miehiä ja melkein saa ne itkemään kun sukupuoli-identiteetti on viety.

Mä kai saan esittää mielipiteeni (eli sun mielestä avautua), saathan säkin. Sitä varten tätä kutsutaan keskusteluksi.

Ja mitä tulee hyvään mieheen ja sellaisen määrittelyyn, niin se nyt ei liity mun teksteihini millään lailla. Mutta kun sä ilmeisesti olet niin järjettömän katkeroitunut, kun olet ITSE kohdannut muutaman epämääräisen naisen, niin sanotaan nyt sunkin huojentamiseksi, että olen erittäin tyytyväinen omaan mieheeni. Hän on kiltti ja ystävällinen, ottaa minunkin tunteeni huomioon, pussaa ja osoittaa tykkäävänsä, ja ennen kaikkea hän KESKUSTELEE asioista, jolloin hyvin monet väärinkäsitykset jne. ratkeavat ja suhde senkun vahvistuu. Kuten huomaat, ulkoisislla seikoilla, tai sillä että mies toisi rahaa taloon (minulla on ihan oma työpaikka eli en tarvitse elättäjää, mitä jotkut vanhanaikaiset miehet eivät millään näytä tajuavan) ei ole merkitystä. Jos sinut on lempattu ja luulet sen johtuvan liiasta kiltteydestä tai muista hyveistä, niin tässä sulle raaka totuus: sä olet vaan niin jumalattoman tylsä ja muiden ajatuksia ja elämää ymmärtämätön juntti, ettei sua kukaan täysjärkinen jaksa kattella. Sä pilaat hyvien miesten maineen!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Niin_joo

13.9.2004 08:54

[LAINAUS]Juu_niin kirjoitti 12.09.2004 klo 16:43:

[LAINAUS]niin_joo kirjoitti 09.09.2004 klo 14:59:

Siis voiko joku oikeasti olla sitä mieltä, että tämä on joku "womans world"?
LAINAUS]

Jos sinun kohdallesi on nyt sattunut yksi tai jopa pari epämukavaa miestä, niin älä nyt tule "avautumaan" liikaa. On tässä kaikilla sukupuoliroolinsa ja ongelmansa.

Itse olen ollut parissa+ epämukavassa suhteessa (naisen kanssa). Jopa naispuoliset ystäväni ovat olleet sitä mieltä. Silti en tule tänne haukkumaan naisia. En edes arvostelemaan... paitsi sinua.

Ikinä en ole lyönyt ketään. Aina olen ollut se joka tekee kotityöt, tuo rahan taloon jne. Liian tossu? Siitäkö se johtuu? Kelpaako mikään? Määritä nyt sitten minkälainen mies on hyvä? Aina on johonkin suuntaan huono. Viime suhteessa olin "liian kiltti".

Sinunlainen ihminen PILAA naisten maineen![/LAINAUS]

Voitko muuten vielä tarkentaa, miten pilaan naisten maineen? Olemalla sitä mieltä, että sukupuolet ovat tasa-arvoisia keskenään, ja että kotityöt on kohtuullista ja järkevääkin jakaa suurin piirtein tasan, tilanteesta tietenkin riippuen? Vai olemalla tyytyväinen mieheeni ja suhteeseeni? Mikä tässä nyt mättää?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Yamma

13.9.2004 11:43

Pahoittelut Niin_joo:lle. Valitsemani kirjoituksen tyyli ei antanutkaan kauheasti liikkumavaraa analyysille. Oli kai liiaksi omaakivaa kirjotukseni kanssa ;)

"Analyysi" jäi siihen huomioon, että kolumnistin tarkastellessa ilmiötä yhdestä kulmasta sinä halusit pistää kaiken globaaliin viitekehykseen. Olet huomannut sen näemmä itsekin, mutta mahdollisesti kolumin tarkoitus ei ole täysin tuttu?

Kolumnien tarkoitushan on esittää mielipiteitä. Mielestäni on varsin mahdollista, että kirjoittajan tuttavapiirissä hissukkamiehet ovat lisääntymäänpäin. Muualla -missä kaikki miehet eivät ole opiskelleet germaanista filologiaa, etnomusikologiaa tai naistutkimusta- testosteroni on toki yhä voimissaan. Kysymys on siis tietyn ilmiön tutkimisesta, kärjistämisestä ja dramatisoinnista. Sitä kolumnit ovat... (Tässäkin) Kolumnissa on mielestäni selkeä totuuden siemen, vaikka siitä ei yleismaalliseksi yhteiskunta-analyysiksi olekaan.

Lopetetaas sitten kikkailu ja kommentoidaan muutamia väitteitäsi ihan suoraan.

-Miehet eivät saisi "valittaa" koska naisilla on niin paljon enemmän valitettavaa? Samalla periaatteella kukaan länsimainen ei oikeastaan saisi valittaa, koska kehitysmaissa menee niin paljon pahemmin. Ei sinällään. Ihmiset valittavat liikaa, mutta tuo perustelu on aika loputon. Aina jollakulla on huonommin, mutta se ei takoita, että omaan ympäristöön on mukisematta sopeuduttava.

-En sen kummemmin kannata sukupuolisidonnaista uravalintaa. Uskon kuitenkin, että naisilla ja miehillä yhä on eroja. Ja jos näin on, niin oletettavasti he saattavat olla kiinnostuneita erityyppisistä ammateista. Ei siis vain yhteiskunnan paineen takia..

-Seksi&Siivous teemasta: Jos nainen ei voi kiinnostua seksistä likaisessa asunnossa tai uuvuttavan siivouksen jälkeen, niin vaihtoehdot ovat vähissä. Siivous siis on seksin ennakkoehto. Ehkä naiset eivät tarkoita sitä näin, mutta käytännössä se toimii kuin juustonpala rottalabyrintissä.

-Ja lasten tekeminen on naisen valinta (ja vain naisen). Kukaan ei lain sallimissa rajoissa voi pakottaa naista lastenhankintaan. Se voi hyvin olla suhteessa yhteinen toive ja miehen mielipidettä kuunnellaan, mutta lopullinen päätös on AINA naisen käsissä. Ja vaikka kyseessä olisi vahinkoraskaus nainen on YKSIN vastuussa siitä haluaako hän lapsen (kuten kuuluukin olla) ja miehelle jää tarvittaessa elatusmaksujen maksajan rooli (mikä taas ei aina ole oikeudenmukaista, mutta se on ihan eri keskustelunaihe).

-Toi sun armeijaskenaario menee muuten saivarteluksi.... oikeesti.

Mielestäni feminiinisen puolensa löytänyt mies on kadottanut jotain olennaista miehuudesta. Vähän kuten häkiin laitettu eläin tai uransa vuoksi haaveitaan uhrannut nainen. En tiedä ymmärrätkö... Haluan ajatella kaikkia ihmisiä yksilöinä, mutta... "eläköön se pieni ero". Mielestäni tasa-arvo voidaan saavuttaa vasta kun ymmärretään ihmisten olevan erilaisia. Ei vain sukupuolensa perusteella vaan muutenkin.

P.S. Mietin hetken vielä sua ärsyttäväni kun Juu_niin tyyppinen provokin sai sut niin kivasti tulistumaan, mutta olkoon. Vaikutat ihan tolkkuihmiseltä vaikka tämän asian hieman eri vinkkelistä näemmekin...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Juu_niin

13.9.2004 13:20

Anteeksi Niin_joo.

Olin eilen kovassa kuumeessa (vieläkin jossain määrin) ja sitten siinä entinen tyttöystäväni (ääri-femakko) oli taasen luurissa avautunut minulle siitä kuinka "kaikki miehet ovat sikoja" tms. tyyliin. Olin siis "hieman" katkera ja vihainen. Suhteemme nyt oli sellainen, että tein ruuat, siivosin ja sitten vielä timpuroin pitkin taloa, kun hän taas keskittyi kävelemään edes takaisin ja kiroamaan miehiä. Siinä sitten tuli usein pahamieli. Osasi hän sentäs korjata aika usein asian sanomalla, että minä olen poikkeus, "mutta KAIKKI muut miehet ovat paskoja". Siihenhän se suhde sitten kai loppui. Älyllistä keskustelua ei tullut kun kaikki miehet (miinus minä...) olivat automaatisesti sikoja. Eli tuossa asia pähkinänkuoressa. Olin liian provosoitavissa eilen. Vaikka mitään syytä ei varsinaisesti välttämättä ollutkaan. Ja kyllä, keskustelu on tärkeätä. Yleistäminen on vain kauhean ikävän tuntuista tässä asiassa. Olen herkkä.
Ei muuta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Gorgar

13.9.2004 14:29

G-sus. Feministi lepakko just_joo jaksaa jauhaa omaa ilosanomaansa. itsellä on parisuhdekokemusta saman naisen kanssa noin kahdeksaltatoistavuodelta. Voin vakuuttaa, että suhde toimiii parhaiten, kun nainen saa olla silloin tällöin prinsessa ja mies hombre. Kaikennäköinen postmoderni filosofialässytys ja naistutkimus ei tiedä mitään normaalista ihmissuhteesta, koska erityisesti naistutkimuksen premissinä on ajatus miehestä sikana. Sitten uhrataan kymmenen vuotta aatesiskojen kanssa yliopiston seminaareissa vakuuttamassa itselleen, että näinhän se on. Kannattaisi koittaa elää enemmän ja katkeroitua vähemmän.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Niin_joo

13.9.2004 17:20

No niin,aletaanhan me löytää toisemme pikku hiljaa edes samalta planeetalta (tuon edellisen ajattelutaidottoman höhlän kirjoitusta yritän kovasti olla huomioimatta) =).

Joo, kyllähän mä tiedän kolumnin jujun. Oikeastaan en sen kummemmin ruvennutkaan alkuperäistä kirjoitusta "analysoimaan", pisti vain jossain vaiheessa aika pahasti silmään se "womans world". Ja kyllä, mulla on tapana ajatella joskus aika korkealentoisesti ja laajentaa keskustelua koko maailmaa syleileväksi. Juttuhan lähti siis vain siitä, että mun mielestäni kotityöt pitäisi jakaa kristillisesti tasan... =)

Ni niin, vedän pari kertaa syvään henkeä ja koitan rauhoittua ja lopettaa meuhkaamisen aiheesta. Kaikki kuitenkin tekevät, miten parhaaksi näkevät eikä siinä mun parisuhdefilosofiat auta pätkääkään. Se riittää, että itse olen tyytyväinen elämääni.

Yksi korjaus vielä (somebody stop me!): en ole sitä mieltä, että miehet eivät saisi valittaa koska naisilla olisi enemmän valituksen aihetta. Tykkään vaan, että se valitus on joskus (HUOM! MUN NÄKÖKULMASTA) hieman aiheetonta... Mutta kyllä mäkin aina silloin tällöin valitan jos jostakin aiheesta enkä ole mitenkään erityisen viehättävä ja hauska tapaus silloin...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Just_joo

13.9.2004 17:38

[LAINAUS]Gorgar kirjoitti 13.09.2004 klo 14:29:

G-sus. Feministi lepakko just_joo jaksaa jauhaa omaa ilosanomaansa. itsellä on parisuhdekokemusta saman naisen kanssa noin kahdeksaltatoistavuodelta. Voin vakuuttaa, että suhde toimiii parhaiten, kun nainen saa olla silloin tällöin prinsessa ja mies hombre. Kaikennäköinen postmoderni filosofialässytys ja naistutkimus ei tiedä mitään normaalista ihmissuhteesta, koska erityisesti naistutkimuksen premissinä on ajatus miehestä sikana. Sitten uhrataan kymmenen vuotta aatesiskojen kanssa yliopiston seminaareissa vakuuttamassa itselleen, että näinhän se on. Kannattaisi koittaa elää enemmän ja katkeroitua vähemmän.[/LAINAUS]

Tai no, menköön sitten vielä kerta kiellon päälle...

Ihan oikeasti, miksi mua pidetään jonain ihme hulluna femakkona (ja varsinkin lepakkona)? Onko se tosiaan niin ihmeellinen ajatus se kotitöiden jakaminen? Kirjoittajan iän voi toisaalta päätellä, joten hän taitaa kuulua sukupolveen, joka jakaa kaikki työt miesten ja naisten töiksi, joiden raja-aitoja ei voi ylittää.

En vain voi ymmärtää, miten mua voi pitää katkeroituneena. Olenhan koko ajan toitottanut, miten tyytyväinen olen elämääni ja miten onnellinen suhteessani. Ilmeisesti jotkut vain liittävät minuun lukiessaan ominaisuuksia, joiden KUVITTELEVAT minuun liittyvän. Eli omissa ajatuksissa luodaan vääränlainen kuva vieraasta ihmisestä, vaikka sanomiseni eivät ole oikeuttaneet moiseen millään lailla. Minkä minä sille voin, jos tuollaiset vanhat ukot ovat heti ihan takajaloillaan, kun nuoremmat naiset alkavat esittää jotain tasa-arvohöpinöitä...

Mutta tässä vielä kerran mun ajatukset pähkinänkuoressa (että ehkä Gorgarinkin tasoiset voivat ne ymmärtää): kannatan sukupuolten välistä tasa-arvoa, joskin myönnän eroavaisuuksien olemassaolon. Mutta kummallakin sukupuolella on siis samat oikeudet. Kannatan kotitöiden jakamista, koska oikeustajuni mukaan se vain on reilua (Jos molemmat osapuolet ovat kokopäivätöissä, miksi naisen pitäisi työpäivän jälkeen hoitaa vielä kaikki kotityöt?). Pidän miehistä. Melkein kaikki tapaamani miehet ovat olleet mukavia. Omaa miestäni rakastan syvästi. En ole katkeroitunut. Minua ei ole raiskattu enkä ole kokenut muunkaanlaista uhkaa miesten taholta. Joskus vain niin sanotusti kyrpii, kun esim. Gorgarin tyyppiset miehet omalla tavallaan (ja anteeksi nyt kauheasti Gorgar, jos tämä ei juuri sinun kohdallasi pidä paikkaansa!) alistavat naisia passiivisesti vähättelemällä tai leimaamalla kaikki lepakoiksi äärifeministeiksi tms., eivätkä edes itse tajua sitä.

Tälläkö perusteella sitä nyky-Suomessa saa femakon ja vieläpä lepakon leiman otsaansa? Jos näin on, niin olen sitten ylpeä sellainen!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Miisis

14.9.2004 02:21

Yksittäisiä miehiä ja naisia ei pidä syyttää mistään ja ylipäänsä yksilölliset erot ihmisten välillä on tärkeämpiä kuin sukupuolten väliset erot. Jokaisen miehen ja jokaisen naisen pitäis saada olla just sellainen kun ne haluaa, eikä se tee niistä yhtään enemmän tai vähemmän miehiä tai naisia.

Mutta tosiasia on se, että naisen historia on sama kuin monien etnisten ryhmien, jopa kuten orjien, historia: alistettuna olon historiaa. Äänioikeuden naiset saivat esimerkiksi länsimaissa vasta viime vuosisadan loppupuolella. Kun tietää, että tasa-arvon edistyminen merkitsee sitä, että se jolla on muita enemmän etuja, menettää niitä, on ymmärrettävää, että etuoikeutetummille ryhmille on edullista etteivät asiat muutu. Länsimaat eivät halua jakaa valtaa ja rahaa kehitysmaiden kanssa, eivätkä monet miehet menettää etuoikeutettua asemaansa naiseen nähden.

Naisia pyritään selvästi edelleen hallitsemaan ja pitämään pois vallan kahvasta sekä kotona että yhteiskunnassa. Yksittäiset miehet voivat kuitenkin ajatella todella tasa-arvoisesti, ja toisaalta jotkut naisetkin haluavat tilanteen pysyvän ennallaan. Epätasa-arvo on juurtunut syvälle ja tulee esiin esimerkiksi mies- ja naisihanteissa. Sitä pitää vastustaa, tavoitteena yksilön vapaus olla ja toimia kuten haluaa sukupuolesta riippumatta, ilman muiden painostusta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Teekkari

16.9.2004 15:09

Uskonpa, että kolumnistilla oli tarkoituksena lähinnä herättää pilke silmäkulmassa jonkinlaista ajatusta toiseenkin suuntaan tässä jumalattomassa tasa-arvolässytyksessä. Kun minusta tulee Suomen keisari, asiat tulevat muuttumaan. Seuraavassa jotain pääpirteittäisiä linjauksiani, joita tulen ajamaan toteuttaakseni täydellisen tasa-arvon:

Kotityöt tasan. Miehet tiskaamaan, siivoamaan ja laittamaan ruokaa, naiset korjaamaan autoja, leikkaamaan nurmikkoa, kolaamaan lunta, ja nikkaroimaan lapsille majaa. Tämä turvaa onnellisen ja tasapainoisen parisuhteen ja ehkäisee avioeroja.

Opettaja-, sairaanhoito- ja sihteerikoulutuslaitosten sisäänotosta on 50% oltava miehiä. Toisaalta teknillisiin korkeakouluihin tulee ottaa puolet naisia. Sama koskee myös alempia tutkintoja: puolet keittäjistä ja siivoojista miehiksi, puolet autonasentajista ja putkimiehistä naisiksi. Näin ehkäistään sukupuolisyrjintää eri ammattiryhmissä.

Maanpuolustus on tärkeää. Sodan uhkahan on äärettömän pieni, mutta riskiä ei uskalla ottaa. Koska armeijaa ei voida suomesta poistaa, ja palkka-armeijaankaan ei raha näillä näkymin riitä, on myös naisille määrättävä yleinen asevelvollisuus. Nykyään miesten työelämään siirtyminen siirtyy 6-12kk:lla armeijan vuoksi, mikä asettaa miehen aseman työmarkkinoilla heikommaksi. Puhumattakaan henkisistä vaikutuksista, mitä tämä vapaudenriisto aiheuttaa. Ei ole reilua, ei. Lisäksi tällä turvattaisiin varmasti riittävä reservi SA -sijoituksia silmälläpitäen. Sodan sattuessa joukkojen valinta suoritetaan arpomalla, kuitenkin painottaen nuoria ikäluokkia joukkojen kunnon turvaamiseksi. Ikäluokitus viiden vuoden välein.

Miesten keskimääräinen elinikä on noin kahdeksan vuotta naisten elinikää lyhyempi. Tästä seuraa, että miesten elämästä työnteko muodostaa huomattavasti suuremman osan. Toisinsanoen tasapuolisuuden nimissä naisten eläkeikää on kasvatettava kahdella vuodella ja miesten aikaistettava vastaavasti saman verran. Arvokkaan ja rauhallisen vanhuuden tulisi olla ihmisen perusoikeus, mutta se on nykyään meiltä miehiltä riistetty työhön pakottamalla.

Alusvaate- yms. mainosten tiimoilta on käyty paljon keskustelua. Halventaako se naista? En tiedä, mutta käsittääkseni miehet ja naiset ovat niissä yhtä vähissä vaatteissa. Kuitenkin tulen vähintäänkin suosittamaan, että miehetkin verhoavat rintansa liiveihin, nyt mies on riisuttu lähes alastomaksi, mikä on mielestäni erittäin loukkaavaa. Asettamani tutkimusryhmä tutkii mahdollisuuksia poistaa alusvaatemainokset kokonaan.

Tasapainoinen sukupuolielämä on yksi tärkeimpiä tekijöitä onnistuneessa parisuhteessa. Fyysisen rasituksen tasapuolisuuden ja molemminpuolisen nautinnon turvaamiseksi toimitaan parillisina päivinä perinteisellä tavalla, mutta parittomina naisen on kiinnitettävä tekopenis lantiolleen ja rakasteltava miestään. Näin molemmat kokevat toisen "tekevän töitä juuri hänen vuokseen ja huomioivan hänen tarpeensa".

Urheilusta poistetaan miesten ja naisten sarjat. On epäreilua, että joku saa hyvitystä siitä, että on vain syntynyt heikommaksi kuin toinen. Paras, nopein, kestävin ja vahvin voittakoon.

Hiukan edellisen teesin tyyliin myös yleisistä vessoista, pukuhuoneista jne on poistettava miesten ja naisten puolet. Näin säästetyt rahat voidaan sijoittaa sotaveteraanien ja -invalidien kuntoutukseen ja kehitysapuun.

Paljon olisi sanottavaa, mutta tässä tärkeimmät pääkohdat. Tavoitteenani on valmistua seuraavan kuuden vuoden aikana, jonka jälkeen siirryn kunnalispolitiikan kautta eduskuntaan, sieltä hallitukseen ja lopulta presidentiksi, kunnes jonain päivänä kruunautan itseni keisariksi ja keskitän kaiken vallan itselleni. Tasa-arvo on keskeisin vaaliteemani. Kiitos.

Antti

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Miestentyot

16.9.2004 18:35

Ihan vaan kommenttina, että ns. miesten töitä ei kaupungissa kerrostalossa asuvalla juurikaan ole, varsinkaan jos ei edes omista autoa. Tällöin kotitöiksi luokiteltavat jäljellejäävät työt koostuvat lähes yksinomaan "naisten töistä", ja kun tätä pottia lähdetään jakamaan tasan, niin totta kai miehet joutuvat tekemään "naisten töitä".

Lisäksi nykypäivänä monetkaan miesten työt eivät ole välttämättömiä, joten totta kai naista saattaa ärsyttää, jos mies päättää vaikka pilkkoa puita tai nikkaroida huonekaluja esim. imuroimisen sijaan. Lämmitystä tai huonekaluja on helpompi ja monesti halvempi hankkia kuin kotisiivousta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

bartman

18.9.2004 18:29

Loistavaa Anna Perho, on hienoa kuulla ajattelevan naisen esittävän nykypäivän "tasa-arvotilannetta" kritisoivia mielipiteitä, kärjistit tai et. Pisteet hyvästä aihevalinnasta ja viihdyttävästä kolumnista!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

SissySassy

20.9.2004 22:18

Nuorella tytöllä on viisikymppisen maalaisäijän mielipiteet. Tosi räväkkää, maailma edistyy.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kpypershe

29.9.2004 18:19

[LAINAUS]Yamma25 kirjoitti 10.09.2004 klo 17:22:
Armeija on myös miehelle omaa aikaa. Siellä hän kasvaa mieheksi (ja oppi petaamaan sänkynsä). Mitä siitä, että mies ei voi valita meneekö armeijaan. Se on hänen velvollisuutensa. Jos tässä menetetään uramahdollisuuksia ja opiskelupaikkoja, niin voi. Naiset kuitenkin joutuvat synnyttämään.
[LAINAUS]

Käsittääkseni armeijan takia ei ikinä voi menettää opiskelupaikaa (sillä lähes kaikissa oppilaitoksissa on poissaolovuodet juuri armijaa ja äitiyslomaa varten). Joissakin ammateissa armeijan käymistä jopa vaaditaan tai se saattaa edistää uraa.

En halua kuitenkaan ottaa kantaa armeijan pakollisuudesta, puolesta tai vastaan, sillä minun ei tarvitse armeijaa käydä.

Kotitöistä taas. Mitäköhan niitä miehisiä kotitöitä oikein on? Auton renkaiden vaihto? Tapahtuu kaksi kertaa vuodessa. Suurin osa miehistä vie nykyään autonsa ihan kiltisti korjaamolle. Mitäs muuta vielä on. Teknisten vempainten korjaaminen (muittenkin kuin autojen) jää yleensä korjausliikkeen vastulle, sillä harva ihminen kykenee enää niin monimutkaisia laitteita korjaamaan ilman koulutusta. Remontointi? Kuinkahan usein sitäkin tehdään. Eikä sekään ole (ainakaan meillä) ollut "miestentyö".

Muistuttakaa minua, mitä miehisiä töitä on. Enkä tarkoita tätä vittuiluksi.

En ole itse mikään siivousfriikki, siivouksiini vaikuttavat lähinnä taloudelliset näkemykset. Jos et pidä kämpästä huolta, joko sen arvo laskee (jos omistat ja aiot joskus myydä) tai huono kunto peritään takuuvuokrasta (vuokra-asunto).

Mies perheen elättäjänä on jo niin kulunut näkemys, että se pitäisi laskea hautaan. On perheitä, jossa nainen on kotona (työttömänä tai kotiäitinä) mutta yhtälailla on niitä perheitä, joissa mies on kotona (työttömänä, koti-isänä).

Enkä koskaan ole ymmärtänyt, miksi tiskaaminen vähentäisi miehen seksikkyyttä tai mihisyyttä, eihän autonkorjaaminenkaan vähennä naisen naiseutta tai seksikkyyttä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kpypershe

29.9.2004 18:24

Hyvä Teekkari, haluan vielä sinule, itsekin teekkarina (naispuolisena) sanoa, että ruohonleikkuu ja lumenluonti eivät ole miestentöitä, itseasiassa asuessani vielä kotikotona, nämä kyseiset tehtävät kuuluivat perheen nuorisolle, sukupuoleen katsomatta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Janomies

30.9.2004 15:18

Go Anna go!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Suvinen78

30.9.2004 16:08

Ilmeisesti Anna Perhon on tarkoitus "järkyttää". Ainakin toivon etteivät nuo mielipiteet ole oikeita.. Siis, eihän koulutettu, fiksu(?) nuori nainen voi 2000-luvulla enää ajatella noin. Vai onko neiti Perho vain ns. vastarannankiiski, jonka on aina ihan pakko olla eri mieltä?

Sietäisi hiukan ajatella, ennenkuin edes vitsinä heittää tuollaista sontaa valtakunnallisen lehden sivuilla. Ehkä meillä Suomessa asiat ovat vähän liian hyvin, että naisillakin on jo varaa valittaa siitä, miten mies ei vedä turpaan ja näytä naiselle paikkaansa. Sehän on niin seksikästä.

Eiköhän panna kolehti pystyyn, toki saisimme neiti Perholle rahat kasaan matkalippuun Afganistaniin tms. maahan, josta varmasti löytyy näitä "röhnäisiä mammutinmetsästäjiä" riesaksi asti. Itse valitsen sen "homoilevan pehmon". Any day!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi