Tämä vapaaehtoinen tiivisti rohkeudellaan sen, mistä Slushissa on parhaimmillaan kyse

Musiikin tulevaisuutta pohtiva Slush Music paketoitiin Kaapelitehtaalla.

Slushin sisartapahtuma Slush Music keräsi tiistaina ja keskiviikkona Kaapelitehtaalle yli 2000 musiikkivaikuttajaa pohtimaan uusiksi musiikin tulevaisuutta. Mukaan mahtui kasa kiinnostavia ja nimekkäitä puhujia ja ennakkoluulottomia ideoita. Slushin ja Slush Musicin ytimessä ovat rohkeus, verkottautuminen ja tilaisuuteen tarttuminen, ja Elina Ståhlberg, yksi Slushin vapaaehtoisista osoitti näitä ominaisuuksia omalla tempauksellaan.

Ståhlberg päätyi lavalle, kun maailman johtavan musiikin, videoiden ja elokuvan jakeluun erikoistuneen yrityksen The Orchardin digisaarnaaja Scott Cohen joutui puheensa päätteeksi odottelemaan hetken Rovion Peter Vesterbackaa juttukaverikseen. Ståhlberg hihkaisi yleisön takarivistä “sing a song” kesken epämääräisen hiljaisen hetken. Cohen pyysi huutajaa duettokaverikseen lavalle, mutta ei arvannut, että hän olisi valmis todella sinne tulemaan. Ståhlberg ei kuitenkaan epäröinyt, vaan ryntäsi lavalle, lauloi Bohemian Rhapsodyn kauniisti duettokaverin jäätymisestä huolimatta ja sai aplodit yleisöltä.

Siinä vaiheessa, kun ilman taustanauhaa extempore-esitystään pitäneeltä vapaaehtoiselta unohtuivat biisin sanat, Vesterbacka oli jo päässyt lavalle ja ohjelma pääsi jatkumaan. Ståhlberg hoiti tilanteen tyylikkäästi esittelemällä lavalle saapuneen Vesterbackan yleisölle ja sai tempauksestaan kiitokseksi Cohenin käyntikortin ja toiveen: “send me a message”.

Parin päivän aikana Slush Musicin lavalla nähtiin paljon kiinnostavia puhujia, joihin myös herra Cohen lukeutui. Cohen ja Vesterbacka päätyivät yhteisessä tuokiossaan toteamaan, ettei peli- ja musiikkiala ole kovinkaan erilaisia toimintaperiaatteiltaan.

Major Lazer -yhtyeen Jillionaire eli Christopher Leacock puhui artistiuden, yrittämisen ja sijoitustoiminnan yhdistämisestä. Kanye Westin, Eminemin ja Dr Dren kanssa työskennellyt manageri ja tuottaja Che Pope kertoi, miten lahjakkuudet löytyvät tänä päivänä runsaan tarjonnan joukosta.

Uutuutena toista kertaa järjestetyssä Slushin “musiikkivertikaalissa” nähtiin päätapahtumastakin tuttu pitchaus-kisa. Slush Music 20 -kilpailun voittajaksi selviytyi tanskalainen musiikkialan startup WARM, joka rakentaa parempaa systeemiä musiikin radiosoiton analysointiin.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi