
Max Payne on pc-peli, joka muistuttaa elokuvaa. Päähenkilö Max Payne on huumepomojen vuoksi läheisensä menettänyt kovaotteinen newyorkilainen poliisi, jota soluttautuu rikollisjärjestöön. Pian sekä gangsterit että virkavalta haluavat Maxin hengiltä. Takaa-ajo alkaa. Max Payne ei missään vaiheessa muutu silkaksi räiskinnäksi, vaan juoni on mukana kaiken aikaa.
Parisenkymmentä ihmistä on tehnyt Max Payneä peräti neljän vuoden ajan. Mukana projektissa on ollut oikeita aseasiantuntijoita. Musiikista vastaavat Waltarista tuttu Kari “Kärtsy" Hatakka ja konemusiikin guru Kimmo Kajasto.

"Olemme tehneet omaa teknologiaa. Halusimme luoda pelin, jota ei yksinkertaisesti olisi pystynyt tekemään toisten peliteknologialla. On sääli nähdä pelejä, jotka julkaistaan liian aikaisin. Niistä olisi saanut lisä-työllä loistavia", kertoo Remedyn liiketoimintajohtaja Matias Myllyrinne.
Max Paynen julkaisija on amerikkalainen 3DRealms, jota ei voida kärsimättömyydestä syyttää. 3DRealms maksaa kulut ja hoitaa levityksen. Odotukset ovat kovat.

Menestys ei tule helposti.
"Pelibisnes on hittibisnes kuten levyteollisuuskin. Kymmenen prosenttia peleistä tuo 73 prosenttia rahasta. Siksi hitteihin panostetaan. Homma on raakaa: joko olet menestys tai et mitään."
Max Paynen budjetti on noin 20 miljoonaa markkaa. Samalla hinnalla tehtäisiin kaksi isoa kotimaista elokuvaa.

Hyvää kannattaa odottaa.
Max Paynen maistiaiset osoitteessa www.maxpayne.com





