Puoluejohtajat provo-tentissä

Puoluejohtajien hymy hyytyi Ari

Matti Vanhanen, Keskusta

 

Miksi valehtelit tavanneesi Susan Kurosen kauppakeskuksessa?

“En puutu yksityisasioihin.”

Mutta puutuithan sinä yksityisasioihin silloin kuin väitit noin. Olisithan voinut jättää asian kokonaan kertomatta?

“En käy tähän yksityisasioita koskevaan keskusteluun tässä.”

Tulee mieleen, että jos et puhunut totta noin mitättömässä asiassa, niin mistä kaikesta olet valmis valehtelemaan?

“En käsittele aihetta.”

Mitä mieltä olet Jari Isometsän ehdokkuudesta? Hänhän valehteli Suomen kansalle dopingistaan aivan pokkana ‘rehellisenä Lapin miehenä’.

“Hän on vahva ehdokas. Yrittäjä ja vahvat mielipiteet.”

Keskustan puoluesihteeri Jarmo Korhonen sanoi, että koska Isometsällä menee nyt vähän huonosti, olisi Jarille parasta päästä eduskuntaan. Onko tuo järkevä syy äänestää joku eduskuntaan?

“Sen päättää äänestäjät.”

Jos Uuspaavalniemen joukkueesta joku olisi mokeltanut pari kertaa ja Suomi olisi jäänyt neljänneksi, niin Uusis ei takuulla olisi ehdokkaana.

“Hän osaa asiansa ja on hyvä ehdokas.”

Mutta jos joukkue olisi jäänyt neljänneksi, niin tuskin olisi ehdokkaana.

“(ärtyneenä) Mistä tämmöinen arvio on!? Se on teidän olettamus!”

Mitä hienoja poliittisia visioita kuulit Pikku G:ltä, kun tapasit hänet?

“Hänellä on esim. opiskelijoiden asemasta hyviä ehdotuksia.”

Esim?

“Esimerkiksi tämä tuota...öö....öö....tulorajan nosto ja opintotuen parantaminen.”

Eiköhän kaikki vähän nuoremmat aja noita asioita?

“Hänellä on kyky esittää asiansa.”

Monet Keskustan kansanedustajat ovat avoimen homovastaisia. Mitä se kansanedustajille kuuluu, mitä kaksi aikuista ihmistä vapaaehtoisesti makuuhuoneesaan puuhailee?

“(huokaa kyllästyneesti) Ei siihen eduskunta otakaan kantaa. Eduskunnalle kuuluu se, että ihmiset ovat lain edessä tasavertaisia.”

Mutta kun homot eivät ole.

“Minun hallitukseni on nimenomaan ajanut läpi päätökset, jotka on parantaneet tätä tasavertaisuutta. Keskustalle ihmisten yhdenvertaisuus ja tasa-arvo on periaatekysymys.”

Teillä on paljon henkilöitä, jotka eivät toimi em. periaatteiden mukaan.

“Meillä on Keskustassa oikeus vapaan mielipiteen muodostamiseen.”

Pääsisikö avoimesti rasistinen henkilö Keskustan ehdokkaaksi?

“Ei. Se olisi lainvastaista.”

Eli on lainvastaista syrjiä esim. mustia, muttei homoja?

“Kun on kyse asiasta, josta ei ole aiemmin lakia säädetty ja kun eduskunta käsittelee lakia, niin luonnollisesti kansanedustajilla on siitä imperatiivinen mandaatti, oma kantansa määrittää. Ei se ole syrjintää.”

Pitäisikö ajatella alkoholistien hyvinvointia ja laskea viinan hintaa? Nehän juovat viinaa, maksoi mitä maksoi, mutta jos se olisi halvempaa, jäisi rahaa enemmän ruokaan, vaatteisiin ja asumiseen.

“Olen tuosta analyysistä eri mieltä. Jos meillä on mahdollisuus pitää viinan hinta korkealla, meidän pitää se mahdollisuus käyttää. Tämä ei ole sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kysymys, vaan tässä terveyspoliittiset näkökulmat määräävät.”

Miksei kukaan kiinnitä huomiota sinkkujen asemaan? Yksin asuminenhan on paljon kalliimpaa kun kumppanin kanssa.

“Esimerkiksi lapsilisien...”

Sori keskeytys, mutta tarkoitus oli puhua yksin asuvista, ei heillä ole lapsia.

“No joo, mut mä sanoisin, että yksinhuoltajakin on sinkku. Mutta ei yhteiskunta rupea erikseen yksin asuvien sinkkujen kysymyksiä ratkomaan.”

Paljonko tienaat kuukaudessa?

“Ähh...öööhhh...tuotaa....se mikä...käteen jää noin 7 000 euroa.”

Keskiverto suomalaisella jää käteen noin 1 500, suostuisitko tekemään sillä pääministerin hommia?

“En.”

Eli pääministerin työ ei ole kutsumusammatti...

“Eijjjo-johtajuuteen liittyy aina jokin palkkataso.”

Pitäisikö presidentin palkan olla verollista?

“Ei kruunu itselleen veroa maksa.”

Koska olet viimeksi valehdellut?

“Tällä tähtäät taas tähän yksityisyyteen menevään keskusteluun...”

Ai jaa?

“...ja en siihen mene.”

Lyötkö satasen vetoa, ettei susta tule seuraavaa pääministeriä?

“En. Se olisi likipitäen laitonta uhkapeliä.”

Jyrki Katainen, Kokoomus

 

Kun kävelit äsken ohi, huomasin susta huokuvan samaa, mitä leffoissa on amerikkalaisissa presidenteissä.

“(innostuneena) Oho!”

Mutta onko se välttämättä positiivista, koska ne on myös lipeviä ja tekemällä tehtyjä?

“(pettyneenä) Aha...”

Oletko kutsumusammatissa?

“Olen.”

Paljonkos on sun kuukausiliksasi?

“Vajaa yhdeksän tonnia.”

Suostuisitko tekemään työtäsi tavallisen kansalaisen kahdella tonnilla?

“Vaikea sanoa... Tää on niin haastavaa itselle ja perheelle, että kyllä siinä tapauksessa hakisin ammatin, joka säästäisi enemmän aikaa perheelle.”

Eli teet tätä osittain rahan takia?

“Ei se niin oo, että kyllä tässä kutsumus on...on tuota se...”

Mutta ethän kuitenkaan tekis sitä kahdella tonnilla!

“Sillä rahalla tekisin jotain jossa olisi enemmän vapaa-aikaa.”

Mitä mieltä olet vaaliliitoista? Nythän ääni voi tukea täysin vastakkaista ehdokasta.

“Ne on ongelma. Seuraavalla vaalikaudella pitää muuttaa vaalilakia niin, että äänikynnys on kaikissa vaalipiireissä sama. Etelä-Savon, Pohjois-Karjalan ja Lapin vaalipiirissä jokainen puolue saa yhden kansanedustajan, jos puolue saa noin 14 prosentin kannatuksen. Uudellamaalla riittää noin kolmen prosentin kannatus. Tällä logiikalla pääministeri ja kulttuuriministeri eivät olisi kansanedustajia, koska Keskustan kannatus on alle 14 prosenttia Uudellamaalla.”

Onko äänestäminen kansalaisvelvollisuus?

“Ehdottomasti. Äänestämättä jättäminen ei ole poliittinen kannanotto.”

Äänestäisitkö vaikka ehdokkaina olisi pelkkiä huonoja vaihtoehtoja?

“Kyllä, vähiten huonoa.”

Kumpaa sitten äänestäisit, Stalinia vai Hitleriä?

“En kumpaakaan!”

Tony Halmetta vai George Bushia?

“Bush taitaa olla tällä hetkellä enemmän työkykyinen.”

Mitä mieltä olet Suomen ja USA:n suhteista?

“Ne eivät ole tällä hetkellä niin hyvät kuin pitäisi.”

Kauhistus! Eikö? Kuinka niin?

”Jos ei ole mitään henkilökohtaista vuoropuhelua, niin silloin ei voi olla mitään suhteitakaan. Nykyinen pääministeri ei ole edes yrittänyt tavata Yhdysvaltain presidenttiä.”

Mitä mieltä olet turkistarhauksesta?

“Laillista elinkeinoa pitää saada harjoittaa.”

Olihan esimerkiksi mustien sortaminen Etelä-Afrikassa aivan laillista, tekikö se siitä sitten hyväksyttävää?

“Ei. Ihmisoikeuksia ei saa loukata missään tilanteessa.”

Onko eläinten oikeuksien loukkaaminen sitten hyväksyttävää?

“Jos eläimet saavat elää vapaasti, niin hyväksyn turkistarhauksen kyllä täysin.”

Lontoossa maksettiin työntekijöille ainakin 90-luvulla Lontoo-lisää, koska eläminen on siellä niin kallista. Pitäisikö Helsingissä olla samanlainen systeemi?

“Jos työvoimasta alkaa tulla pula sen takia, ettei työstä saadulla korvauksella ole varaa asua Helsingissä, nostavat työnantajat kyllä palkkoja.”

Kokoomuksen ympäristöpolitiikka muistuttaa nyt vihreiden 80-luvun politiikkaa. Olivatko Vihreät tuolloin oikeassa ja kokoomus väärässä?

“On totta, että tuolloin vihreät kiinnitti eniten huomiota ympäristökysymyksiin. Mutta heidän keinonsa eivät silloinkaan olleet välttämättä parhaita.”

Sauli ja Jyrki kiipesivät pylvään nokkaan, kumpi tuli ekana alas?

“Eiköhän porukassa samaan aikaan.”

Lyötkö satkun vetoa, ettei susta tule pääministeriä?

“En.”

Eero Heinäluoma, SDP

 

Paljonkos on valtionvarainministerin liksa?

“Vähän reilu 8 000 kuussa.”

Suostuisitko tekemään hommia perusduunarin kahdella tonnilla?

“Totaa... jos se olisi päätetty palkka tähän, niin kyllä.”

Mitäs mieltä olet siitä, että presidentin palkka on verotonta? Kuulostaa aika epäoikeudenmukaiselta tavallisia veronmaksajia kohtaan.

“Veronalainen tulo olisi kyllä ihan hyvä järjestely.”

Kansalaisia jurppii, että kansanedustajat saavat eläkettä jo kahden kauden jälkeen...

“Täyteen eläkkeeseen aika on muistaakseni 16 vuotta. Noi systeemit on tehty ennen mun tuloa kansanedustajaksi ja en ole pohtinut niitä.”

No pohdipa.

“Äää... Joo siis... Sanotaan niin, että mun oikeudentajua vastaa tällainen määräaikainen sopeutuminen, jos paluu siviilityöelämään ei heti onnistu.”

Mitä mieltä olet siitä, että puolueiden uudet puheenjohtajat saavat hallituksessa ollessa automaattisesti ministerin salkun saadakseen henkilökohtaista näkyvyyttä? Sehän nyt on aika merkittävä duuni ja tuskin uusi ministeri on aina väistyvää parempi.

“Kansanedustajiksi ei pitäisi valita ensikertalaisia...”

Toi oli hyvä, vaikka mä en siitä mitään ymmärtänytkään. Onko äänestäminen kansalaisvelvollisuus?

“Mä näen sen enemmän oikeutena ja sillä joka äänestää on puhevalta myös vaalien jälkeen. Mutta kyllä äänestämättä jättäneilläkin on oikeus valittaa. Aina on oikeus valittaa. Suurituloisista 90 prosenttia äänestää ja se laittaa ihmettelemään, miksi juuri HE äänestävät.”

Mitäs jos ei kertakaikkiaan löydy ehdokasta?

“Sit pitää lähteä ite ehdokkaaks.”

Entä jos vastustaa nykyistä vaalijärjestelmää eikä voi asettua ehdokkaaksi?

“Silloin luovuttaa vallan niille jotka äänestävät.”

Äänestäisitkö aina, vaikkei löytyisikään hyviä ehdokkaita?

“Kyllä.”

No kumpaa äänestäisit, jos ehdolla olisi ainoastaan Stalin ja Hitler?

“En mä vois koskaan äänestää diktaattoria.”

Eli silloin jättäisit äänestämättä!

“Mä kävisin kirjoittamassa vaalilappuun mielipiteeni.”

Mutta jos nyt olisi pakko äänestää jompaa kumpaa!?

“En mä diktaattoria äänestäisi.”

Eli jättäisit äänestämättä?

“En mä vois noita äänestää, mutta kävisin kirjoittamassa mielipiteeni lappuun.”

Mut jos se ei olis mahdollista!

“En äänestäis diktaattoria... Mut kävisin kirjottamassa...”

Mä en saa sulta ilmeisesti vastausta?

“En...emmä suostu...”

Poliitikot kritisoivat äänestämättä jättäneitä kansalaisia, mutta eivät itse läheskään aina ole eduskunnassa äänestämässä.

“Joskus voi olla esim. sairaana tai matkoilla.”

Eli jos onkin kaunis päivä, kun pitäisi äänestää ja tekee mieli lähteä mummolaan, on se hyvä peruste jättää äänestämättä.

“Mitä sä haluut kysyä?”

Että onko oikein, että tyypit, jotka eivät itse äänestä kritisoivat muita siitä mitä itse tekevät.

“Tuota... tulee mieleen toi...niin siis..öö...jos tuotaa...voi olla elämäntilanteita, joissa ei voi äänestää, voi olla sairaana tai pitkällä matkalla. Mulla on muuten sulle yks kysymys: aiot sä äänestää?”

Mä en tiedä vielä.

“Joo...”

Sä vaikutat vähän tuskastuneelta.

“Joo...”

Mitä mieltä olet miinusäänien antamisesta?

“Mä uskon että demokratiaan kuuluu se, että erilaiset mielipiteet tulee esille. Demokratiaan ei kuulu, että estetään toisten vaikutusmahdollisuus.”

Satku vetoa, ettei susta ei tuu seuraavaa pääministeriä.

“Sata euroa...kyllä mä voin sen lyödä.”

Kättä päälle.

“Mutta mä toivon, ettei se vaikuta sun äänestyskäyttäytymiseen...”

Tarja Cronberg, Vihreät

 

Paljonko sun liksasi on?

“Mun mielestä kansanedustajan peruspalkka on 4 500 euroa.”

Eikö se ole 5 400 euroa?

“Onks se 5 400? Joka tapauksessa mä toimin ihan kansanedustajan peruspalkalla.”

Tekisitkö tavallisen kansalaisen parilla tonnilla noita hommia?

“Tekisin. Mutta mä oon sitä mieltä, että työtä pitäisi arvioida sen vaikeusasteen mukaan ja näkisin, että kansanedustajan työn vaatimusaste on hieman korkeampi kuin työssä keskimäärin.”

Mutta kansanedustajan työnhän pitäisi olla kutsumusammatti ja voisi kuvitella, että kansanedustaja uhraisi itsensä pienemmälläkin palkalla kansanvallan alttarille.

“Olen varma, ettei ainutkaan kansanedustaja tee tätä työtä rahasta. Veikkaan, että puolet tekisi tätä työtä kahdella tonnilla.”

Kanta kansanedustajien pääsyyn eläkkeelle jo kahden kauden jälkeen?

“Täysi eläke taitaa tulla 16 vuoden jälkeen ja kansanedustajan työ on niin kuluttavaa, että siitä uupuu jo 16 vuoden kuluttua. Se ihan sama kuin jollain palomiehillä.”

Ei palomiehet pääse eläkkeelle 16 vuoden töiden jälkeen!

“No sitten kun työkyky heikkenee.”

Väitätsä ihan tosissasi, että kansanedustajan työ on niin kuluttavaa, että jo 16 vuoden jälkeen on oikeus täyteen eläkkeeseen? Joku kaksfemmana valittu nuoriso-ohjus on silloin nelikymppinen!

“Jos sä oot ollut 16 vuotta kansanedustaja, niin silloin sun mahdollisuudet on niin heikot, että... että...”

Mut jos sä oot 16 vuotta ollut muusikko, niin eikö se ole sama asia!?

“Totta kai, näin voidaan ajatella.”

Mitä mieltä olet pakkoruotsista?

“On järkevää, että jos maa on kaksikielinen niin kaikki opiskelee molempia kieliä.”

Onko maa huono, jos ei näin toimi?

“Mä en tunne maata, joka olisi kaksikielinen ja jossa ei opeteltaisi molempia kieliä.”

Etkö!?

“(tympääntyneenä) En.”

Oikea vastaus – Kanada!

“Okei...”

Onko Kanada nyt tässä huonompi maa kuin Suomi?

”Ei, mut...”

Kai se nyt on kun sä annoit äsken niin ymmärtää!

“Enkä antanu. Mä sanoin, etten tiedä sellasta maata.”

No nyt tiedät. Onko Kanada huonompi maa?

“(tuskastuneena) Mä en ota siihen kantaa.”

Selvä. Et kai sä nyt suuttunut?

“Jos sä kysyt multa mun mielipidettä, niin sun pitäisi ehkä kuunnella sitä.”

Mitä mieltä olet, ettei ateisti voi ostaa maitoa toisen ateistin kaupasta sen takia, että on kirkollinen juhlapyhä tyyliin pitkäperjantai, eikä lain mukaan kauppaa saa pitää auki?

“Eiks kaikkien kaupat oo auki pitkänäperjantaina?”

Ei.

“Eikö?”

Ei. Ne on pakko pitää kiinni.

“Yhy. Ei mulla oo mitään kantaa tohon.”

Höh! Siinähän ateistin ammatin harjoittamista rajoitetaan kristittyjen uskonnollisen juhlan takia.

“On hyvä että on päiviä, jolloin kukaan ei osta mitään.”

Tarja Cronberg ja Paavo Lipponen meni ydinvoimalaan. Kumpi tuli ekana ulos?

“Mä varmaan entisenä tutkijana alkaisin haastatella niitä työntekijöitä, mutta Paavo Lipponen kattelis vähän päältä ja lähtis pois.”

Satku vetoa, ettei susta tuu seuraavaa pääministeriä.

“Heh, kyllä mä voin tohon lähteä. Maksat sä kanssa? Mä vaadin sitä, jos kerran munkin on maksettava!”

41 kommenttia

emmanuelle_crow

2.3.2007 02:17

Tämä oli loistava!
Eero Heinäluoma vastasi kyllä todella hyvin näihin.
Huvittaa Kataisen kommentti "Sillä rahalla tekisin jotain jossa olisi enemmän vapaa-aikaa."
Kokeileppa mennä 2000e/kk kolmivuorotyöhän, katsotaan onko sulla sen jälkeen aikaa!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

emmanuelle_crow

2.3.2007 02:18

Niin ja tarkoitin vielä johonkin ruumiilliseen tehdästyöhön tolla palkalla.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Munaa

2.3.2007 09:56

Ei ole varmaan ihan helppoa haastaa pääministeriä. Hyvä, ettet kumarrellut valtaa Paska!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kukkuluuruu vaan

2.3.2007 14:45

Hahahaaa,

Pitäisikö presidentin palkan olla verollista?

"Ei kruunu itselleen veroa maksa."

Ai ei?
Kyllä valtion maksamasta opintotuesta valtio ottaa verot pois!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Toisinajattelija

2.3.2007 15:00

Ylioppilas Heinäluoman heitto:
"Kansanedustajiksi ei pitäisi valita ensikertalaisia..."

Eero halua ilmeisesti ajaa kansanedustulaitoksen alas. Onhan se kieltämättä hiukan hidastanut veronmaksajien rahojen jakamista SAK:lle.

Katsokaapa tuo -> http://www.youtube.com/watch?v=CrUWP3y5V9s

Hyvä Eero, oot tosi tasapuolinen ja solidaarinen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

h0h0

3.3.2007 15:20

"Kokeileppa mennä 2000e/kk kolmivuorotyöhän, katsotaan onko sulla sen jälkeen aikaa!"

Mit vit? Itse ainakin leimasin kolmivuorotyössä itseni sisään ja ulos 8h ajaksi, ja sen ulkopuolella en miettinyt työtä sekuntiakaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

...

3.3.2007 15:49

"Mit vit? Itse ainakin leimasin kolmivuorotyössä itseni sisään ja ulos 8h ajaksi, ja sen ulkopuolella en miettinyt työtä sekuntiakaan."

Et miettinyt sekuntiakaan työtä niinä aamuina kun sulla oli se pari tuntia vapaata ennen kun sun piti mennä kahdeksi töihin? Et sekuntiakaan laskeskellu että mitä kaikkea ehdit tehdä ennen kun joudut taas menemään töihin? Etkä koskaan miettiny että voitko luvata mennä juhannukseksi mökille, vai onko sulla sillon työvuoro? Tai lauantai-iltana leffaan, kun kymmeneltä samana iltana pitää olla töissä? Aika hyvin kyllä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ei Eeroa

4.3.2007 19:04

Eero ei ole kiinnostunut kuin omistaan. Tosiasiassa SAK:n miesjäsenet on hyväosasisia.
Ne huonostipalkatut on jossain ihan muualla. Hyvin ovat onnistuneet omiensa puolta pitää.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Simeoni2000

5.3.2007 08:56

Että tuo Vanhasen "en kommentoi"-linja ärsyttää. Ei pääministerillä tarvitse olla yksityisasioita. Jos Vanhanen toivoo yksityisyyttä, niin jääkööt pois politiikan huipulta. Onneksi Peltonen sai sen hiljaiseksi "milloin olet viimeksi valehdellut"-kysymyksellään. Osui ja upposi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

juukurlaus

5.3.2007 14:47

Vanhasen kommentit yksityis asioista ovat asiallisia..
kaikkien julkisuudessa/julkisessatyössä oleilevien henkilöiden pitäisi ottaa Vanhasesta mallia..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

päkkärä

5.3.2007 15:35

"Eduskuntaan ei pitäisi valita ensikertalaisia"

Ketäs sitten tulee tilalle kun vanhat kuolee pois.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

voihelvetti

5.3.2007 21:08

"Eduskuntaan ei pidä valita ensikertalaisia". Teidän, jotka ette tajua lauseen tarkoitusta, ei pitäisi saada äänestää.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

juukurlaukselle

6.3.2007 12:19

Ai miten niin?
Ja miten muka se, onko pääministeri valehdellut hänen yksityisasiansa? Se on omiaan vaikuttamaan käsityksiimme myös hänen rehellisyyteensä poliitikkona. Persoonaa ja hänen työtehtäväänsä on vaikea erottaa, varsinkin kun siihen persoonaan niin vedotaan kun valituksi tulla halutaan. Muussa tapauksessa tietokonehan voisi arpoa meille papereiden mukaan pätevimmän pääministerin. Onko mielestäsi kaikki, mitä ei halua muille kertoa, yksityisasioita tai kaikki mitä on tehnyt vapaa-ajallaan yksityisasioita?

Tällainen yksityisyyden viivan veto aiheuttaa muutaman moraalisen ongelman.
Otetaanpa esimerkki: ryhdyn poliitikoksi, kiusaan aviomiestäni henkisesti kotona, hän ottaa siitä syystä eron ja asia vuotaa lehtiin. Vetoan etten kommentoi, koska se on yksityisasia (tapahtuu kotona ja vieläpä vapaa-ajalla). Eikö se, että kiusaan aviomiestäni kerro kuitenkin jotain pelottavaa minusta ihmisenä.
Esimerkki 2: valehtelen vaalikampanjassani mieheni olevan diplomi-insinööri vaikka hän oikeasti on vain insinööri ja kun jään kiinni vetoan yksityisyyteeni.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Expatriaatti

6.3.2007 16:53

Heinäluoma oli tosiaan ainut, joka säilytti malttinsa ja puhui siinä sivussa jopa järkeviä.

Vanhaseen meni viimeinenkin usko; kuivakka nipo nettinörtti.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sagrima

6.3.2007 21:29

"Teidän, jotka ette tajua lauseen ["eduskuntaan ei pitäisi valita ensikertalaisia"] tarkoitusta, ei pitäisi saada äänestää."

Mikä muu tarkoitus tuolla lauseella on kuin se, joka siinä sanotaan? Ja eikös etenkin tällaisessa tilanteessa lauseiden kuuluisi olla sellaisia, että yksinkertiasinkin äänioikeutettu ymmärtää ne?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

En ymmärrä

7.3.2007 12:27

Mä en kanssa ymmärrä miten tollainen lausunto voi tulla Heinäluoman suusta. Siis tarkoittaako se todella, että ensikertalaisia ei pidä valita eduskuntaan. Siis niitä jotka on ensi kertaa ehdolla vai niitä jotka ei koskaan ole ollut kansanedustajana.
Vähän sama kommentti kuin se, että niiden, jotka eivät ole koskaan harrastaneet seksiä, ei pitäisi harrastaa sitä...ja pian koko ihmiskunta lakkaakin sitten olemasts.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

PeeJantteri

7.3.2007 15:05

Enpä ole tiennytkään, että Vihreät ovat Suomen neljänneksi suurin puolue. Vasemmistoliitolla on enemmän kansanedustajia kuin Vihreillä ja kannatus on parempaa myös viime aikojen gallupeissa.

Haluaisin tietää nyt City-lehden toimitukselta, että miksi syrjitte Vasemmistoliittoa näillä linjauksillanne?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Arhinmäki

7.3.2007 15:55

Eikös Cityssä just ollut suuri juttu Paavo Arhinmäestä (vas.)?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jaakko halonen

7.3.2007 18:15

missä on esimerkiksi perussuomalaisten haastattelu.

osotatte puolueellisuutenne jos ette tee muistakin puolueista haastatteluja.

ootte roskalehti

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ari Peltonen

8.3.2007 16:14

Olisin kernaasti haastatellut Vasureita,mutta toimituksen mielestä Vihreät kiinnostavat enemmän Cityn lukijoita. Tilanpuutteen vuoksi puoluejohtajat piti rajata neljään. Itse olisin mielummin tapellut RKP:n,Persussuomalaisten ja Kristillisten kuin Kataisen kanssa,mutta pitää ottaa huomioon puoluiden kannatus/ihmisten kiinnostus niitä kohtaan.Ei City syrji Perussuomalaisia,jos kannatus olisi 20% niin aivan takuulla olisivat olleet mukana.Olet varmaan,Jaakko,itsekin huomannut että suurimmat puolueet saavat viestimien vaaliväittelyissä etusijan.Tasapuolisuuden vuoksi tietenkin joka hemmetin puolue,joka on rekisterissä pitäisi saada sekunnilleen ja millilleen yhtä paljon huomiota,mutta kun ne eivät kiinnosta ylivoimaista enemmistöä kansasta joutuvat viestimet miettimään omat linjanvetonsa.
Ja kiitos palautteesta.
A.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

töttöröö

9.3.2007 10:10

Komppaan nimimerkkiä Voihelvetti. Ne jotka eivät tajunneet Heinäluoman sutkautusta, eivät edelleenkään saisi äänestää. Olkaa nyt edes hiljaa älkääkä koko maailmalle kailottako ettette tajunneet. Oikeasti Eeron lohkaisu oli osuva. Ottaen huomioon että poliitikon suusta, poikkeuksellisen hyvä. Tämänkaltainen palaute lienee syynä siihen että poliitikot ovat huomanneet paremmaksi laukoa haastatteluissa itsestäänselviä pyöreyksiä.

Ehkä tuo kataisen kommentti työn ja vapaa-ajan suhteesta viittasi kuitenkin ajanhallintaan. Kolmivuorotyössä tietää tasan tarkkaan koska on töissä ja koska vapaalla ja voi suunnitella omat menonsa sen mukaan. Ja eikös se tietty määrä tunteja tartte tehdä kesäkuussakin, vaikka kuinka olisi Juhannus? Ja en usko että yhdenkään kolmivuorotyöläisen työpäivä on yhtään sen pidempi Juhannuksena kuin muulloinkaan. Ja jos on niin eikös siitä asianmukaiset lisät makseta + muut aatonaatonkorvaukset sun muut. Kataisen kommentti oli ihan asiallinen. Palkka työn mukaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

peikkovasara

9.3.2007 10:26

"Huvittaa Kataisen kommentti "Sillä rahalla tekisin jotain jossa olisi enemmän vapaa-aikaa."
Kokeileppa mennä 2000e/kk kolmivuorotyöhän, katsotaan onko sulla sen jälkeen aikaa!"

Katainen on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri. Kun hän on kerran sijoittanut elämästään vuosia hankkiakseen kunnon koulutuksen, niin miksi hänen pitäisi mennä kolmivuorotyöhön kahden tonnin liksalla?

Sitäpaitsi, noin näkyvällä ja vastuullisella paikalla oleva henkilö ei ole käytännössä koskaan vapaalla. Kolmivuorotyö olisi lasten leikkiä tuon viran rinnalla. Itse en esim. vaihtaisi paikkaa Kataisen kanssa, vaikka sellaista mahdollisuutta tarjottaisiinkin.

Ja ei, en äänestä kokoomusta.

Vihreiden pomo osoitti kyllä hienosti, miten pihalla hän on tavallisesta arjesta. Jos muistikuva omasta liksasta heittää tonnilla, niin ei taida olla elämä ihan lanttien varassa :)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Bemari, ei demari

11.3.2007 12:22

Jos joku ei tajunnut mitä Heinis tarkoitti kömmähdyksellään ensikertalaisista, niin huhheijaa.

Asiayhteydestä (hallitus, ministerinsalkut) käy selväksi, että juuri hallitukseen ei Heiniksen mukaan pitäisi valita ensikertalaisia. Sinänsä huvittavaa, nimittäin Heinis itse on ensimmäisen kauden kansanedustaja.. joskin hän ehti toimia tovin tavan kansanedustajana ja käydä briteissä kielikursseilla eduskunnan piikkiin, ennen kuin hänestä tuli puolueen puheenjohtaja ja ministeri.

Eittämättä SAK:ssa koko uransa työskenneellä iltakoulun ylioppilaalla oli - ja kuulemani perusteella on yhä - varmasti hieman kielitaidossa petraamista.

Heiniksen erinomaisuutta mehustellessa voi hetken tutustua Sosialidemokratian ihmeellisyyteen vaikkapa ottamalla selvää näistä:

Lipponen-Alho-Sundqvist
SAK:n vaalimainokset
Heinäluoma ja SAKKI RY:n tuet
http://www.pasi.fi/2006/01/27/oppitunti-sosialidemokratiaan/

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mäyrä

11.3.2007 13:32

"Katainen on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri. Kun hän on kerran sijoittanut elämästään vuosia hankkiakseen kunnon koulutuksen, niin miksi hänen pitäisi mennä kolmivuorotyöhön kahden tonnin liksalla?"

Taisi tällä kommentoijalla ja parilla muullakin mennä Peltosen osuva pointti ohi.

Kysymyshän on juuri siitä, että tiettyjen alojen korkeasti koulutetut työntekijät joutuvat tekemään koulutustaan vastaavaa vaativaa työtä surkealla liksalla - ja yksi peruste julkisuudessa on ollut se, että kyseessä on "kutsumusammatti". Monilla naisvaltaisilla aloilla, esim. kirjasto- ja sosiaalialalla vaaditaan kyllä monissa tehtävissä yliopistotutkinto, mutta palkka on silti alle 2 000 e/kk.

Mutta kun Katainenkin on kerran yhteiskuntatieteiden maisteri, niin miksi hänen tosiaan pitäisi tehdä töitä kahden tonnin liksalla? Miettikääpä sitä seuraavan kerran, kun käytte kirjastossa lainaamassa kirjoja ilmaiseksi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Peikkovasara

11.3.2007 14:32

Mäyrä:
"Taisi tällä kommentoijalla ja parilla muullakin mennä Peltosen osuva pointti ohi".

Niin muuten ihan hyvä, mutta en kommentoinut Peltosen kysymystä, enkä Kataisen vastausta, vaan nimimerkin emmanuelle_crow kommenttia siitä, että Kataisen pitäisi mennä kolmivuorossa tehtävään "ruumiilliseen tehdästyöhön". Harva yhteiskuntatieiden maisteri joutuu menemään kolmivuorotyöhön liukuhihnalle kahden tonnin liksalla, joten miksi ihmeessä Kataisen pitäisi?

Ja vertaatko ihan tosissasi Kataisen ja kirjastotädin töitä vaativuudeltaan toisiinsa?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mäyrä

11.3.2007 19:53

"Harva yhteiskuntatieiden maisteri joutuu menemään kolmivuorotyöhön liukuhihnalle kahden tonnin liksalla, joten miksi ihmeessä Kataisen pitäisi?"

Niinpä niin. Käypä tekemässä pikainen gallup vaikka Helsingin yliopiston yhteiskuntapolitiikan laitoksella, ja kysy, kuinka paljon maksetaan tutkijalle. Alle 2 000 euroa on aika varma veikkaus - siis jos vastavalmistunut maisteri on ylipäänsä saanut töitä. Kolmivuorotyö ei varmaan yhteiskuntatieteiden maisterin koulutusta kovin usein vastaa, mutta palkasta ja kutsumusammateista tässä käsittääkseni puhuttiinkin.

Saahan sitä vängätä jos huvittaa, mutta pointti on kuitenkin se, että joidenkin maistereiden ei tarvitse tehdä töitä liian halvalla, mutta toisilla ei vaihtoehtoja ole, jos haluaa oman alansa töitä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Hienoa Heinäluoma!

11.3.2007 22:11

Hienoa, että joku viitsii tehdä KIINNOSTAVAA vaalijournalimia. Varsinkin Heinäluoma-osio oli viihdyttävää luettavaa. Kiitos tästä City-lehti ja toimittaja Peltonen!

"Kysymyshän on juuri siitä, että tiettyjen alojen korkeasti koulutetut työntekijät joutuvat tekemään koulutustaan vastaavaa vaativaa työtä surkealla liksalla - ja yksi peruste julkisuudessa on ollut se, että kyseessä on "kutsumusammatti"."

Mäyrä: tämä on kyllä vapaa maa. Saat tehdä työksesi (lähes) ihan mitä itse haluat. Kukaan ei pakota (valitettavasti...) tekemään mitään kahdella tonnilla. Ongelma on, että esim sinne yhteiskuntatiedettä lukemaan pääsee hieman liian helposti -> kaikille valmistuneillekaan ei vaan riitä "hyviä" (jos "hyvä" määritellään hyvätuloiseksi) hommia. Mutta kyllä tässä maassa töitä riittää tällä hetkellä! Ja jos raha motivoi, niin kyllä rahakkaitakin hommia (esim. putikihommat pääkaupunkiseudulla) riittää!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

willberg80

12.3.2007 03:24

Tämä oli paras vaalitentti, mikä on tullut tähän mennessä vastaan. ARI, TEE VAALITENTTI YOUTUBEEN! Vielä ehtii ennen vaaleja. Livenä olisi vielä parempi katsoa noita puolueiden puheenjohtaja nilkkejä vastailemassa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Haluan lääkäriksi

12.3.2007 11:08

Haluan lääkäriksi. En pääse lääkikseen, mutta haluan toteuttaa itseäni. Lääkärinä oleminen on olennainen osa identiteettiäni. Leikitään, että saan opiskelupaikan jossain toisessa maassa. Opinnot takkuilevat, mutta valmistun. En saa alani töitä. Törkeää!
Teidän (=yhteiskunta) on elätettävä minut ja en muuten halua sitten terveyskeskuslääkäriksi, joksikin "paremmaksi lääkäriksi." Yhteiskunta on niin julma....
JA EN VARMASTI SIIVOA OLENHAN HYVIN KOULUTETTU LÄÄKÄRI!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

TMR81

12.3.2007 13:25

Kieltämättä oli kyllä sellaista poliittista tekstiä jonka jaksoi lukea alusta loppuun. Vanhasen hiillostus alkuun oli hauska lukea. Lisää tällaista materiaalia maailmalle, jossa edustajat todellakin laitetaan koville.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

FinViking

12.3.2007 23:05

Melkoista shaittia. Mitäänsanomattomia kysymyksi, joihin kukaan ei voi kylmiltään sanoa vastausta. Ja vaikka sanoisikin, niin eihän noihin mihinkään ole oikeaa vastausta. ihme touhua...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Finvikingille

13.3.2007 09:56

No, ei tietenkään ole oikeita vastauksia. Mihin kysymykseem maailmassa olisi. Taidat olla poliitikko!
Nehän niitä vaikeita kysymyksiä on. Vaikeita kysymyksiä, joihin politiikassa pitää osata vastata.
Ehdit leikata vain yhden ihmisen. Leikkauspöydällä on narkkari ja perheenäiti. Kumman leikkaat?
Oikeasti kumpikaan vastaus ei ole poliittisesti korrekti, koska jos valitset perheenäidin kerrot että narkkarin ihmisarvo on vähäisempi, mutta jos valitse narkkarin teet muutaman orvon ja korostat taas narkkarin ihmisarvoa. Tosielämässä tollaisessa tilanteessa pitäisi osata toimia. Ideaaleja voi reaalielämässä toteuttaa usein vain osittain.
Tossa Stalin/Hitler-kysymyksessä toteutuu sama asia. Jos valitset Hitlerin olet antisemitisti (ja tuhoat ehkä Suomen), jos valitset Stalinin tuhoat Suomen (ja olet antisemitisti)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

StalinVaiHitler

13.3.2007 12:39

Hienosti Vanhanen piti pään kylmänä alun hiillostuksen jälkeen. Heikko esitys sen sijaan mielestäni oli vihreiden puoluejohtajalla joka ei kovinkaan hyvin saanut vastausrytmistä kiinni, eikä tiennyt edes omaa palkkaansa. Vaikka kysymykset eivät olleetkaan perinteisiä poliittisia kysymyksiä olen kuitenkin sitä mieltä, että ehdokkailta saa kysellä mitä mieli tekee, vastailkoot sitten mihin haluavat. Nämä kysymykset olivat kuitenkin hyviä ja valottivat hieman ehdokkaiden syvimpiä tuntoja.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sattumalta löytänyt

14.3.2007 18:02

Todella hauska juttu. Jopa tällaisesta vanhuksesta!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ari Peltonen

18.3.2007 12:03

Tiedoksi,että kaikille puoluejohtajille sanottiin,että heille tulisi luonnollisestikin normaalit ylityölisät parin tonnin palkkansa päälle,eli eiköhän tienaisi silloin tollaset 3000/kk.Siitä huolimatta Katainen eikä Vanhanen suostuisi sillä liksalla hommiaan tekemään.
Ari.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ari Peltonen

18.3.2007 12:07

Ai ni,unohtu.Huomautan,että toi Stalin/Hitler kysymys esitettiin vasta sen jälkeen kun oltiin vastattu myönteisesti kysymykseen äänestäisikö jos ehdolla olisi pelkkiä huonoja vaihtoehtoja.
Ari

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ei uuniperunaa kiitos

20.3.2007 13:05

Tämä juttu oli ihan rautaa. Kerrankin joku kysyy Vanhaselta tuosta valehtelemisesta. Ihan kuin koko Suomi olisi joukkopsykoosissa eikä kukaan tajuaisi, että pääministeri KÄSKI valehtelemaan kansalle! ja vielä noin typerän valheen!
Kiitos Ari

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

laskut maksettu

23.3.2007 11:12

ei jumankauta, periferiassa sain vasta aikaiseksi lukea ko.tekstin. tykkikamaa joka samalla nauratti, huvitti ja motivoi tulemaan tänne ja lukemaan kommentit puolihuolimattomasti läpi.

mutta näin vaalien jälkeen mua kiinnostaa yksi ja ainut seikka: oletko Ari-kuninkaiden kuningas, hallitsijamme ja uber kansalainen- vielä suunnitellut tapaa jolla vedonlyönnin mahdolliset häviäjät saavat sinulle maksetuksi tappionsa karvaisen kalkin? mahdollisestihan Katainen, Heinäluoma ja Cronberg ovat sinulle velkaa yht.300erkkiä*tähän typerä hymiö*
miten rahat käytetään? valtion hyvinvointiin, juhliin, valtion korruptiokassaan vai mihin?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Chime

7.4.2007 19:46

Jotenkin osasin odottaa tuota...sanotaan toista ja tehdään toista. Kritisoidaan siitä ettei joku äänestä ja samaan aikaan jätetään itse äänestämättä. Syyt poissaoloille ovat surkeampia kuin ylä-astetta käyvän pikkukriminaalin, jota kukaan ei ota tosissaan. Jauhetaan sitä itteään ja ollaan kommentoimatta, vaikka kysymykseen vastaaminen olisi elintärkeää jo maineensa pelastamiselle.

Tuo opintotuki-veto oli hyvä; viime vuodet on perustettu vaikka mitä oppilaskuntia ja nuorten etujärjestöjä, joiden puhumana aihe on tylysti sivuutettu. Sitten kun joku ex-idoli menee puhumaan saman asian puolesta, pääministeri on polvillaan ja ylistää tämän viisautta. Hallelujaa indeed.

Itse jätin äänestämättä, koska sekin on oikeasti poliittinen kannanotto. Ei ollut omassa vaalipiirissä ainuttakaan ehdokasta, joka olisi minulle kelvannut. Samaa paskaa ne kaikki jauhavat, vieraantuneita todellisuudesta(palomies/kansanedustaja-esimerkki tästä hyvä) jne.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

suustaladattava

23.2.2008 12:10

On kyllä niin normaalia "pälyilevää,väistelevää-politiikkaa " ,että oksettaa,,!
Suomessa on harvainvalta joka ilokseni ensikerran osoitti murtumisen lieviä ääniä ,KEMIJÄRVEN MASSALIIKKEEN ansiosta !
Näen todellisena toiveena sen että poliittiset puolueet alkaa kuivumaan ja tilalle saadaan kansaliikkeitä jotka ajanoloon osaa toimia suoraan kansanehdoille ja kansan toivomalla tavalla !
Tällä hetkelläkin istuva hallitus on hyvä esimerkki HARVAINVALLASTA ja kaikki te tähän asti tätä lukeneet tiedätte miksi !

hyvää alkavaa kevättä!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

olol

21.11.2009 09:04

Täytyy sanoa että Heinäluoma vei pisteet kotiin. Mitähän varten Kataista ei piinattu Stalin/Hitler kyssäristä pidempään.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi