Postimyynti ja ihmisten sietämätön yksinkertaisuus

Tuotteesta on kuva. Selkeä sellainen, josta käy hyvin ilmi niin tuotteen väri kuin mallikin. Tuotteen koko (eurooppalainen, standardimitoitettu) on selkeästi ilmoitettu sekä numeroin että vielä selkeämmin senttimetreissä ja on jopa…

Tuotteesta on kuva. Selkeä sellainen, josta käy hyvin ilmi niin tuotteen väri kuin mallikin.

Tuotteen koko (eurooppalainen, standardimitoitettu) on selkeästi ilmoitettu sekä numeroin että vielä selkeämmin senttimetreissä ja on jopa kerrottu, mistä kohtaa tuotetta on mitattu, ettei ihminen erehdy luulemaan esim. tuotteen pituutta leveydeksi tai toisinpäin.

Tuotteen poistomyyntihinta on ilmoitettu selkeästi numeroilla ja euroissa. Hinta on reilusti alle sisäänostohinnan vain siksi, että uusi ja ehjä tuote on uudempien tieltä poistuvaa mallia.

Aasiakas lukee ilmoituksen ja ostaa tuotteen. Aasiakas on tyytymätön, koska koko ei pidä paikkaansa.

Kokomerkinnät voi heittelehtiä miten sattuu, mutta onko tosiaan niin vaikeaa ellei peräti mahdotonta ottaa se mittanauha kauniiseen käteen (jossa on ilmeisesti peukalo ihan väärässä paikassa) ja tarkistaa, että oma kroppa vastaa standardikokoa, kun tuotteen standardimitat on annettu?

Ihmiset, ihmiset… Vääränkokoiset, itsestään liikoja tai liian vähän luulevat ihmiset. Epästandardikokoiset ihmiset, jotka näkevät peilikuvassa täydellisiä malleja ja ballerinoja.