Goodio on suomalainen menestystarina

Raakasuklaamerkki, kahvilatoimintaa, puhtaita raaka-aineita, läpinäkyvä prosessi ja kansainvälistä menestystä. Helsinkiläisestä Goodiosta kannattaa ottaa mallia.

Suomalainen raakasuklaa niittää menestystä maailmalla. Raakasuklaamerkki Goodion suklaat valmistetaan kaikki käsin Helsingissä, ja niitä myydään Suomen lisäksi tällä hetkellä jo Ruotsissa, Briteissä, Yhdysvalloissa ja Hong Kongissa.

Goodio sai alkunsa, kun Rovion pelikehittäjänä työskennellyt Jukka Peltola sai tarpeeksensa epäterveellisistä välipaloista. Hän ihastui raakasuklaaseen ja huomasi, että sillä on aidosti terveellinen vaikutus.

Suklaa tunnetaan pääasiassa terveyshaitoistaan: se on makea ja rasvainen herkku, jota moni himoitsee, ja jota ei ole terveellistä syödä kovin suurissa määrin. Kaakao itsessään on terveellistä, mutta suklaaseen lisätään usein niin paljon prosessoitua sokeria, että alkuperäisen raaka-aineen edut katoavat.

Goodion raakasuklaassa asiat ovat toisin: se tekee hyvää paitsi terveydelle, myös omalletunnolle. Raaka-aineissa arvostetaan puhtautta, ravintorikkautta ja luomua. Kaakaon terveysvaikutukset säilyvät, kun sitä ei prosessoida, ja kaakao ostetaan suoraan valikoiduilta tuottajilta. Lisäksi yrityksessä pidetään huoli, että yrityksen arvot säilyvät kaikissa tuotantovaiheissa. Työntekijöiden eduista ja viihtyvyydestä huolehditaan. Kestävä kehitys ja aito läpinäkyvyys on kaiken toiminnan kärjessä. Tämä oli Peltolan toinen tavoite – luoda terveellinen raakasuklaa, mutta myös sellainen brändi, johon voi luottaa.

Ei liene yllätys, että Goodio valittiin viime viikolla Uudenmaan liiton vuosittaisessa kilpailussa vuoden 2017 uusmaalaiseksi startup-yritykseksi.

Asiantuntijaraadin perusteluita voitolle olivat kansainvälinen kasvu, uniikki tuote ja onnistunut pääomittaminen. Sen lisäksi tunnustusta saivat tuotannon läpinäkyvyys sekä Suomi 100 -kuvan rakennus maailmalla: design, ympäristöystävällisyys ja luotettavuus.

“Mahtava juttu saada huomionosoitus juuri näistä syistä, sillä nämä kuuluvat yrityksemme perusperiaatteisiin. Meille on erityisen tärkeää, että raaka-aineiden hankinta ja tuotanto ovat oikeudenmukaisia. Kaikkea toimintaamme ohjaa tavoite päästä täyteen läpinäkyvyyteen”, sanoo Peltola tiedotteessa.

Marraskuussa Goodiolla otettiin valtava askel kohti maailmanlaajuista huomiota, kun amerikkalainen luomukaupan jätti Whole Foods otti suklaat 40 liikkeensä valikoimiin Yhdysvaltain koillisosissa. Goodion Jenkki-markkinointia ja -myyntiä rahoittaa Rovion entisen toimitusjohtajan Mikael Hedin pääomasijoitus.

“Goodion liiketoiminta on huimalla kasvu-uralla, ja yritys kansainvälistyy nopeammin kuin yksikään suomalainen elintarvikealan yritys tähän asti. Goodio tekee maailman parasta raakasuklaata maailman kauneimmissa pakkauksissa, ja jokainen tuote on valmistettu eettisesti ja ekologisesti kestävällä tavalla. Olen hyvin onnekas saadessani olla mukana tukemassa tätä suomalaista menestystarinaa”, Hed kertoo tiedotteessa.

Helsingin Katajanokalle Kanavarantaan avattiin elokuussa myös Goodion oma kahvila, joka sekin toimii yrityksen menestysreseptillä. Puhtaita raaka-aineita, läpinäkyvää toimintaa ja hyvää tekeviä herkkuja.

Tykkäämme!

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi