Joulupöydän jälkeen moni huomaa kaipaavansa jotain aivan muuta. Kinkun, laatikoiden ja suklaiden jälkeen veri vetää kummasti pikaruokapaikkaan – ja yllättävän usein myös jäätelötiskille.
Hesburgerin myyntiluvut kertovat, ettei kyse ole vain mut-tuntumasta. Nämä faktat kertovat, että pehmis maistuu suomalaisille vuodenajasta riippumatta.
5 x faktaa Hesburgerin pehmiksestä
1. Hesburger myy jäätelöä ympäri vuoden
Jäätelö ei ole Hesburgerissa kausituote. Viimeisen vuoden aikana ketjussa myytiin yli 3,5 miljoonaa jäätelöannosta, ja myynti jakautuu tasaisesti koko vuodelle.
2. Yli neljäsosa jäätelöstä myydään talvella
Marras–helmikuussa Hesburgerissa myydään yli 25 prosenttia koko vuoden jäätelöannoksista. Viime talvena tämä tarkoitti lähes miljoonaa annosta.

3. Eniten jäätelöä myydään kauppakeskuksissa
Jäätelömyynnin kärjessä ovat kauppakeskusten yhteydessä sijaitsevat ravintolat.
Eniten jäätelöä myytiin Triplan Hesburgerissa Pasilassa, Jumbon Hesburgerissa Vantaalla ja Antintalon Hesburgerissa Turussa.
4. Suosituin jäätelöannos on kinuskipehmyt
Hesburgerin myydyin jäätelö on kinuskipehmyt. Klassikko pitää pintansa vuodesta toiseen, eikä kausivaihtelu juuri näy sen suosiossa.
LUE MYÖS: Suomalaisherkku viedään nyt käsistä maailmalla: ”Ylivoimainen suosikki”
5. Jäätelö valmistetaan suomalaisesta maidosta
Hesburgerin pehmytjäätelö ja pirtelöt valmistetaan suomalaisesta maidosta. Jäätelömassan sekä pirtelöiden makuaineet tekee Valio, jonka kanssa Hesburger on tehnyt yhteistyötä jo yli 15 vuotta.
Nykyinen jäätelömassa otettiin käyttöön syksyllä 2023, ja samat Suomessa kehitetyt pirtelömaut ovat tarjolla myös ketjun ravintoloissa ulkomailla. Hesburger toimii yhdeksässä Euroopan maassa.