Mainoslauseesta syntyi Prinssi Jusufin ja Benjamin Peltosen tähdittämä nettisarja

Prinssi Jusuf ja Benjamin Peltonen tekevät debyyttinsä näyttelijöinä Anttilan maksamassa Erinomanlaiset-sarjassa.

Prinssi Jusuf joutuu Erinomanlaiset-sarjassa hieman kypsempiin hampaisiin.
Prinssi Jusuf joutuu Erinomanlaiset-sarjassa hieman kypsempiin hampaisiin.

Tavaratalo Anttilan uusi mainoslausahdus “Erinomanlaiset” on juuttunut mainoksia tuijottavan kansanosan mieleen. Osalle se on hauska sanaleikki, toisille ärsyttävää epäkieltä. Nyt samalla tittelillä tehdään nettisarjaa, joka vilisee tuttuja nimiä, joista osa on näytellyt jo pidempään, osa taas tekemässä ensimmäisiä roolejaan.

Erinomanlaiset on työpaikkakomedia, joka on Anttilan maksama ja kuvataan tavaratalon tiloissa. Keskiössä on hyväntahtoinen, mutta omalaatuinen tavaratalohenkilökunta ja heidän arkensa. Facebookissa ensi-iltansa saavan sarjan tähtinä häärii sekalainen, mutta nimekäs joukko näyttelijöitä, johon kuuluvat muun muassa ensimmäistä näyttelijän rooliaan tekevät Benjamin Peltonen ja Prinssi Jusuf sekä Cristal Snow, Reino Nordin, Santtu Karvonen, Suvi Teräsniska, Mimosa Willamo ja Salkkareista tuttu Jaana Saarinen.

Prinssi Jusufin roolina on näytellä “miespuolista seksipommia” Jamia, joka joutuu Saarisen esittämän estottoman 55-vuotiaan lähentelemäksi.

“Luin kässärin ja koin, et se oli törkeen hauska. En osannut edes kuvitella mitä se tulee olemaan valmiina, mutta kässäri oli hauska”, Prinssi Jusuf kertoo.

Millaista vastaanottoa Jusuf odottaa sarjalle?

“Uskon, et kyllä jengi haluaa nähdä tän. Ihmiset hämmentyy, mutta varmasti hyvällä tavalla ja se on se valttikortti.”

Benjamin Peltonen esittää sarjassa itseään. Tottumus esiintymisestä auttaa myös näyttelijäntyössä.

“Mä oon aina unelmoinut, että saisin näytellä. Tässä näyttelen omaa itseäni, joten ei pysty vetää ihan överiksi, koska haluan kuitenkin antaa hyvän kuvan itsestäni.”

Ohjaaja Iiro Hokkanen ohjeistaa näyttelijädebyyttinsä tekevää Benjamin Peltosta
Ohjaaja Iiro Hokkanen ohjeistaa näyttelijädebyyttinsä tekevää Benjamin Peltosta

Lassi Vierikon käsikirjoittama ja Iiro Hokkasen ohjaama sarja on esimerkki brändien rahoittamasta viihteestä, joka on suhteellisen uusi ilmiö Suomessa. Kansainvälisinä esimerkkeinä vastaavasta voi mainita esimerkiksi Chipotle-ketjun Farmed and Dangerous, Marriot-hotelliketjun Two Bellmen -sarja tai Royal Caribeanin Royal Crush. Tekijöiden mukaan Erinomanlaiset vertautuu myös ruotsalaiseen Varuhuset-sarjaan, joka on vain tuotu oikeaan lokaatioon.

Tarkoitus on viihdyttää, mutta Anttilan rahoilla tehdyn draaman tapahtumapaikkana on luonnollisesti tavaratalo ja näyttelijöillä päällään Anttilan duuniasut. Tämä ei nuorta tähtikaartia haittaa.

“Meillä on hyvä kässäri, jossa me ollaan töissä täällä, mut ei häiritsevästi niin, että siitä tulee fiilis, että tehdään mainossarjaa Anttilalle. Ja vaikka tehdäänkin, se ei tunnu siltä”, Jussi-palkittu, 23-vuotias Mimosa Willamo pohtii.

“Mun mielestä se on ihan sama kuka sitä rahoittaa. Tärkeämpää on se, mitä ollaan tekemässä. Se on sketseistä kyse eikä rahoittajasta”, Prinssi Jusuf paaluttaa.

“Siinä vaiheessa, jos tulee sellaista sanelua, että pitää mainostaa tätä tai tätä, niin siitä tulee inhottavaa. Kässärin mukaisesti teemme hyvää viihdettä, joka satutaan kuvaamaan aidossa lokaatiossa eli täällä Sellon Anttilassa. Niin kauan kun meidän ei tarvitse nostella mitään tuotteita hyllystä ja sanoa, että ‘oho, täältä Anttilasta saa nyt halvalla näitä Anna-verhoja, ihan upeeta, 140 senttiä leveitä!’, kaikki on hyvin”, Willamo muotoilee.

Jaana Saarinen ja Mimosa Willamo.
Jaana Saarinen ja Mimosa Willamo.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi