Että mua ketuttaa...
Että mua ketuttaa ihmiset jotka väen vängällä yrittävät saada lapsia. Ensin viis vuotta ovulaatiotestiä ja kellon kanssa panemista. Sitten ku ei natsaakkaan ni ollaan jonottamassa hedelmöityshoitoja. Eikö nyt siinä vaiheessa jo ymmärretä että jostain syystä luonto on sitä mieltä että kyseisiä geenejä ei tulisi jatkaa. Tyytyä siihen ja hankkia vaikka koira. Muttakun ei...






43 kommenttia
Anonyymi
28.1.2007 22:41
En tiedä mikä tässä oli tunnustusta, mutta olen samaa mieltä.
Ei naisilla pitäisi olla mitään perusoikeutta lapseen, hinnalla millä hyvällä. Ei lapset oo mitään vitun käsilaukkuja!!
Anonyymi
28.1.2007 23:00
^Naisilla? Molempien toiveesta niissä hoidoissa käydään. Voi käydä niinkin, että nainen olis jo valmis adoptoimaan, mutta mies vaan haluaa nähdä omien geeniensä jatkuvan.
Anonyymi
29.1.2007 00:51
Katsotaan oletko vielä samaa mieltä kun tapaat elämäsi miehen ja muutaman vuoden päästä alkaa biologinen kello paukuttaa niin, että ei unta saa, mutta lasta ei vaan kuulu. Kovin helppo olla tuota mieltä ilman omakohtaista kokemusta. Isoja juttuja, kun on omasta elämästä kyse.
Anonyymi
29.1.2007 01:33
Erittäin hyvin sanottu!! Ja katkerat yh-äidit voivat pitää päänsä kiinni.
Anonyymi
29.1.2007 01:39
Ja minkä ihmeen takia sinä otat tällaisesta ongelman? Jospa kuitenkin annettaisiin kaikkien tehdä oman elämänsä valinnat sen kummemin muita tuomitsematta.
Anonyymi
29.1.2007 06:44
Miksi vaivata omaa pientä mieltään muiden asioilla? Miksi et muille soisi heidän haluamaansa? Miksei unelmista voisi koittaa tehdä totta, jos lapselle olisi onnellinen koti tarjolla?
Miten sinä voisit tulla onnellisemmaksi itsesi kanssa?
Anonyymi
29.1.2007 07:42
JOo, karhun metsästyskausi jatkuu ympärivuoden.... YMPÄRI VUODEN!
Anonyymi
29.1.2007 09:15
Juu, juu. Haistakaa nyt pitkä paska! Luontohan se parhaiten tietää kenelle lapsi syntyy. Miten ihmeessä niitä kersoja sitten syntyy narkkareille, juopoille, hyväksikäyttäjille ja muuten vain psykopaateille?
Jos joku aviopari todella haluaa lasta, niin ainakin lapsi tietää syntyvänsä rakastavaan perheeseen. Siinä kellon kanssa panemiset, ynnä sun muut kikkakolmoset ovat täysin yhdentekevä seikka...
Anonyymi
29.1.2007 09:25
Aloittaja nainen 25v, mies33v ja mies32v. Toivon, että ette saa koskaan lapsia, sillä moisia geenejä EI todellakaan tule mistään hinnasta jatkaa.
Anonyymi
29.1.2007 09:48
Kyllä pitää olla oikeus omaan lapseen siitäkin huolimatta ettei niitä omin avuin saa....
Mulla on vatsa pystyssä aina ku kikkeliä nään, joten en ymmärrä miks ei joku vois hoidoilla saada lapsia. Kummallista.
Antaisin mielelläni osan tästä raskaudestani sille jota sitä haluaa.
Ja miten tämä liittyy yksinhuoltajiin? Minäkin olen heikäläisiä vaikka naimisissa olenkin, koskaan en ole katkera ollut...
Anonyymi
29.1.2007 10:11
aloittajan ei kyllä kannata lapsia hankkia, tuollaista kyynisyyttä ei tähän maailmaan enää tarvita, sitä riittää muutenkin.
Anonyymi
29.1.2007 10:27
Mies, 34 v, Tänään 09:25
Sinähän varsinainen biologi olet, kun pystyt geeniperimiä selvittämään kirjoituksen perusteella. Meneppäs nyt vaikka aamupäiväkaljalle, niin tulee parempi mieli ja pikkasen helpottaa, eikä harmita niin kauhiasti...
Anonyymi
29.1.2007 10:50
^^^ Nainen tänään 09:48
Mistä ihmeestä kumpuaa tämä "subjektiivinen oikeus omaan lapseen"?? Voitko perustella näkökantasi?
Ei mullakaan ole subjektiivista oikeutta omaan paratiisisaareen, huippumallityttöystävään, urheiluautoon tai purjeveneeseen jne., vaikka sellaiset kieltämättä mukavia olisivatkin.¨
Herätys ihmiset, eikä itsekkyydellä ole mitään rajoja?
Anonyymi
29.1.2007 10:58
Itsekkyydellä ei tosiaan ole mitään rajaa.
Vitut lapsen oikeuksista, vitut mistään, kunhan saadaan kotileikkien välikappaleeksi lapsi - hinnalla millä hyvänsä.
Lapsi pitäisi saada kuin marketin hyllystä ja paskat mistään parisuhteesta.
Samoin nämä vitun lesboparit. Voi saatana.
Älkää edes aloittako - ette tiedä kiusaamisesta mitään, vitun typerykset.
Anonyymi
29.1.2007 11:08
Minäkään en ymmärrä loputtoman pitkiä lapsettomuushoitoja; onhan maailmassa paljon lapsia ilman rakastavaa kotia. Mutta, että ehdottaa lapsen tilalle koiraa?! Naapurini 6-vuotias lapsi kysyi minulta, miksi mulla ei ole lasta ja ehdotti korvikkeeksi koiranpentua. Mutta hän oli siis lapsi. Hei haloo! Jos joku ihminen todella haluaa perheen ja lapsen, hän ei ehkä voi korvata tuota tunnetta koiralla!
Anonyymi
29.1.2007 11:15
Joo, minuakin ärsyttää se tolkuton aika, mikä siihen oman yrittämiseen saatetaan laittaa. Ja tietenkin koko lähipiirin on sinä aikana hienotunteisesti kunnioitettava yrittävän parin herkkiä tunteita olemalla koskaan puhumatta omista lapsistaan, tai edes tuomalla niitä näytille. Toisten lasten näkeminen kun tuottaa niin valtaisaa tuskaa lapsettomille. 10-20 vuotta yritetään, saadaan 55 keskenmenoa... olisikohan sittenkin pitänyt kokeilla adoptiota?
Anonyymi
29.1.2007 13:08
Samaa mieltä. Miksi rasittaa itseään ja läheisiään väkisin yrittämällä? Itsekästä. Maailma on täynnä kodittomia lapsia, joiden ainoa mahdollisuus parempaan elämään on adoptio.
Itsellä ei ainakaan ole mitään tarvetta saada biologisia lapsia, miehelläni puolestaan on.
Anonyymi
29.1.2007 13:27
Hyvin sanottu. Luonnonvalintaa ja sillä selvä. Lisäksi monet tekevät lapsia siksi että niin "kuuluu tehdä". Ei siksi että oikeasti haluaisivat niitä.
Anonyymi
29.1.2007 13:54
Nainen, 30 vTänään 11:08
No, vittu jos et pysty parisuhteeseen, yhtälösi ei toimi.
Lapsia ei tehdä vain koska "haluaa".
Lapsi ei ole esine eikä lelu.
Lapsi on lahja, jota ei kaikille suoda ja sen kanssa on elettävä.
Myöskään järkeä ei ole suotu kaikille yhtä paljon kuin joillekin toisille. Senkin kanssa on pakko elää, mutta voi silti elää ihan onnellisena.
Kaikkea ei voi eikä pidäkään saada.
Anonyymi
29.1.2007 15:14
Anonyymi
Tänään 13:54
Anteeksi, mutta kirjoitinko, että lapsia vaan tehdään silloin, kun "halutaan"? En kirjoittanut. Enkä muutenkaan jaksanut kovin pitkiä selityksiä jaaritella. Älä siis lue kirjoituksesta sellaista, mitä siellä ei ollut. Tosin tuosta sinun vuodatuksestasi nyt ei ota kukaan selvää... Tsemppiä!
Anonyymi
29.1.2007 15:16
vittu mikä täys idiootti ämmä olet..taisit vaan todeta että olet liian vanha akka ite saamaan lapsia.tai sitten ongelmana on ulkonäkösi,kukaan ei halua lasta kanssasi..koska luonteesi on ainakin ihan perseestä..taidat itse olla vahinkolapsi=)=)
Anonyymi
29.1.2007 15:31
^ Sinä taas olisit saanut olla syntymättä, sait alkusi miten tahansa.
Kannatan adoptiota ja olen itse jo päättänyt siitä. En minäkään ymmärrä, miksi pitää saada väen vängällä "oma", kun adoptiolapsi voisi olla ihan yhtä oma.
Anonyymi
29.1.2007 16:41
Adoptio lapsi on ihan samalla lailla oma. Mutta pitää muistaa, että nämä adoptiolapset ovat kokeneet traumaattisia asioita elämässään eivätkä helposti sopeudu... näin myös suomessa.
Anonyymi
29.1.2007 17:19
Jaahans. Aloitetaan siitä että itselläni on aviomies ja kolme lasta, joten juu en voi tietää kuinka kauheaa on jos sitä omaa lasta ei ala kuulua. Mutta. Jokin biologinen syy niissä ihmisissä on jotka eivät niitä lapsia saa. Joten mikä ihme siinä on ettei sen asian kanssa voida elää!? Adoptio on myös vaihtoehto? Tuo koiran hankkiminen oli ehkä turha vetää tähän asiaan, mutta pointtini on se että miksi ihmiset menevät hed.hoitoihin?? Itsekkyyttä sen täytyy olla. En keksi muutakaan. -aloittaja-
Anonyymi
29.1.2007 17:26
Enemmän huolestuisin tunnustajan housuissa siitä kun homot saavat adoptoida lapsia (ainakin jossain päin...) Aattelepas jos isäsi nimi olisi Pekka ja äitisi Pasi! voi olla että lapsi tulisi koulussa "vähän" kiusatuksi...
Anonyymi
29.1.2007 17:44
Se, että "luonto" ei anna kaikeille lapsia syystä, on paskapuhetta!! Ihmiset, jotka joutuvat käymään läpi hed.hoidot yms. TODELLAKIN haluavat lapsen, ja olisivat varmasti hyviä vanhempia.. Verrataanpa esim. perheeseen, jossa 1-vuotias teipataan styrox-laatikkoon ja jolle juotetaan nokkamukista olutta ja kossua ja vielä videoidaan nämä harrastukset.. Eli miksi "luonto" olisi näiden kohdalla suopea!!!
Nimim. hyvä äiti
Anonyymi
29.1.2007 18:03
^Öh, ei sullakaan tuo geeniperimä ole kunnon aivoja luonut. Tälläisern tapauksren voi johtaa kroppa/sairaudet/10000 muuta syytä.
Ei tässä ole helvetti kyse mistään henkisestä älykkyydestä vaan puhtaasta biologiasta.
Anonyymi
29.1.2007 18:16
Ihmiset jotka joutuvat käymään läpi hed.hoidot... Miten niin joutuvat??? Kuka pakottaa?? Joo tottakai on ihmisiä jotka eivät ole kykeneviä kantamaan vastuuta. Se ei siltikään tarkoita sitä että nimenomaan näiden ihmisten GEENEISSÄ olisi mitään vikaa. Näiden vastuuttomien vanhempien lapset sitten huostaanottoon ja adoption kautta ihmisille joille ei luonnonmukaisesti synny omia. Loogista, eikö totta?
-aloittaja-
Anonyymi
29.1.2007 18:31
Kylläpäs täällä nyt on esimerkillistä porukkaa... Tosiasia kai on, että suurin osa ei-vanhinkolapsista tehdään tasan siksi että niitä vain halutaan. Mikä onkin ihan hyvä syy, jos on muuten kohtuullisen tasapainoinen ihminen.
Jos pelkää, että lasta ehkä kiusataan, ei niitä kannata tehdä missään tapauksessa. Minua ainakin kiusattiin aika julmasti ihan vaikka vanhempani ovat mies ja nainen...
Anonyymi
29.1.2007 18:33
porvoo.fi?
Anonyymi
29.1.2007 19:52
Kokonaisuudessaan todella surullinen tunnustus! Mikä ihme niiden muiden ihmisten asioissa niin vaivaa, että tälläistäkin jaksat pohtia ja täälläkin vaahdota.
Jos itselläsi on kolme lasta- kiva- mutta sallittakoon se myös muille. Joskus voi vika olla tosi pieni ja hoidot auttaa nopeastikin. Itse en ehkä lähtisi tuollalailla vuosia yrittämään, mutta joillekin se voi olla jo psyykkisellä puolella tärkeä tieto, että kaikki on kokeiltu.
Kiukuttaa tuo luonnon valinnasta puhuminen, kun maailma on täynnä huonosti kohdeltuja lapsia. Adoptio on hieno juttu, mutta sen täytyy olla tahtoasia- ei ole helppo ottaa lasta, jonka taustaa et tunne enempää kuin että rankka alku on ollut.
Anonyymi
29.1.2007 19:56
Anonyymi
Tänään 13:54
^tää tyyppi on selkeesti lestadiolainen.
Anonyymi
29.1.2007 22:56
No on sinulla ongelmat. En ole ikinä sanonut tätä kenellekään, mutta sinulle on pakko sanoa: hanki elämä! On se ihme, että muiden touhut, joista ei siis ole haittaa kuin korkeintaan heille itselleen, sinua noin kovasti haittaavat. Kyttäätkö ovisilmästä myös rapussa liian äänekkäästi käveleviä naapureitasi?
Anonyymi
30.1.2007 15:58
^Nimenomaan. Ihan vitun sairasta kantaa huolta toisten asioista. Toisaalta kyllähn tuo 7-päivää lehtikin tuntuu myyvän ihan hyvin. Siinähän ei muuta tehdäkään kuin pengotaan toisten ihmisten yksityisasioita. Pitää olla melko häiriintynyt kuka sellaistakin lukee. Kerrostalokyttääminen on täysin vastaava esimerkki. Senkin kaiken energian kun kuluttaisi omien asioiden hoitamiseen niin saattaisi jopa olla se paljon puhuttu elämä.
Anonyymi
30.1.2007 19:22
Mä taas en tajua että tyypit vuosikausia säätää kaikenmaailman ehkäisyvälineitten kanssa kun eivät vain voi hyväksyä sitä biologista tosiseikkaa että seksistä tulee raskaaksi. Mistä ihmiset kuvittelevat, että heillä on subjektiivinen oikeus lapsettomuuteen?
Anonyymi
30.1.2007 19:49
Huono ehdotus tuo koiran hankkiminen. Koira lisääntyy vain lajitoveriensa kanssa.
Anonyymi
31.1.2007 14:42
Että mua ketuttaa ihmiset jotka väen vängällä yrittävät tulla terveeksi. Ensin viis vuotta sairaalassa käyntejä ja lääkkeiden syömistä. Sitten ku ei natsaakkaan ni ollaan jonottamassa leikkaukseen. Eikö nyt siinä vaiheessa jo ymmärretä että jostain syystä luonto on sitä mieltä että kyseisen ihmisen tulisi kuolla. Tyytyä siihen ja kuolla. Muttakun ei...
Anonyymi
31.1.2007 17:17
^Amen. Näinhän asia olisi jos eläisimme luonnonmukaisesti. Luonnon ehtoihin tyytymiseen ei myöskään kuulu valmisruokia, silmälaseja, antibiotteja, vaatteita eikä Cityn rippituolia, kaikki kulttuurievoluution tuotetta. Biologisella evoluutiolla ei myöskään ole mitään päämäärää, pelkkä lisääntymiskykyisten jälkeläisten tuottaminen määrää sen mihin suuntaan kukin laji kehittyy.
Syyt lapsettomuuteen on kyllä sen verran moninaiset ettei niitten saanti ole kenenkään kohdalla varmaa ennen kuin on yrittänyt. Näin ollen hedelmöityshoidoissa alkunsa saaneiden lasten genomi ei ole (ainakaan tämänhetkisen tiedon mukaan) sen kummempi kuin muidenkaan. Hellanduudeli lukekaa vaikka tätä palstaa ja katsokaa mitkä urpot pukkaa lapsia maailmaan.
Anonyymi
1.2.2007 14:00
TUNNUSTAJA: KUKA KUOLI JA TEKI SUSTA JUMALAN? Olis ihmiskunnan tyhmyyttä kehittää hoitomuotoja ja sit olla käyttämättä niitä. Mut mä en ymmärrä miksei sun kohdalla käytetty abortti-mahdollisuutta. Etpä olis täällä kertomassa muille mitä ne saa ja ei saa tehdä. Vitun ylimielinen paska.
Anonyymi
1.2.2007 15:45
^On ihmiskunnan typeryyttä kehittää tuollaisia hoitomuotoja. Piste.
Anonyymi
1.2.2007 15:54
Mies
30.1.2007 19:49
Huono ehdotus tuo koiran hankkiminen. Koira lisääntyy vain lajitoveriensa kanssa.
HIHIIIIH!!! Päivän paras juttu! HAHAA!
Tunnustaja sanoi: "Näiden vastuuttomien vanhempien lapset sitten huostaanottoon ja adoption kautta ihmisille joille ei luonnonmukaisesti synny omia. Loogista, eikö totta?"
Soisitko sä todellakin tollasille vanhemmille lapsia jotka pilaavat lapsen fyysisen terveyden jo kohdussa ja henkisen ensimmäisinä elinvuosina? Ne kokemukset voivat jättää sellaset traumat lapseen ettei niitä edes rakastavat adoptiovanhemmat kykene ratkaisemaan. Vittu mikä ääliö!
Anonyymi
4.2.2007 16:39
Enhän minä ole tässä vaatinut oikeutta valita niitä ihmisiä jotka kykenevät saamaan lapsia... Hyvin on ihmiskunta pysynyt hengissä ennen hedelmöityshoitojakin. Joten millä muulla kuin itsekkyydellä voitte perustella kyseisiä hoitoja?? Ylikansoitusta maailmassa jo tälläkin hetkellä. Entäs 50 vuoden kuluttua?
Ja nainen 1.2 15.54, Voihan sen lapsen huostaanottaa jo suoraan synnäriltä.
-aloittaja-
Anonyymi
6.2.2007 18:25
OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!