Menin naimisiin...
Menin naimisiin saamattoman työttömän juopon kanssa. Naimahetkellä hän oli ollut töissä kolme kuukautta ja elämä tuntui kirkastuvan. Kuitenkaan työpaikka ei ollut pysyvä, niin kuin ne viisi muutakaan, joissa mieheni on ollut suhteemme aikana. Kaikkien kesto näyttää olevan alle puoli vuotta milloin minkin syyn nojalla: milloin on krooninen selkäkipu, milloin ahdistaa ja masentaa, milloin on jalka kipeä, milloin käsi, milloin on muuta työtä luvassa epämääräisen ajan kuluttua.
Työttömyyskorvaus valuu kurkusta alas. Minä käyn palkkatyössä, maksan kaikki laskut ja pidän kodin siistinä.
Selvinä hetkinään mies on todella ihana ja viihdyn hänen kanssaan. Tällä hetkellä hän on baarissa jo toista vuorokautta, kävi välillä nukkumassa kotona kuusi tuntia. Ja minä itken.
Kello tikittää, lapsen haluaisin vielä, mutta tuollaiselle miehelle...?
Avioeron voisi ottaa, mutta. En pysty vielä kolmen aviovuoden jälkeen. Häät olivat aika suuret ja näyttävät (minä ja molempien vanhemmat maksoimme). En ikinä kestäisi sitä häpeää, että olisin eronnut nainen ja sukulaiset ja työkaverit pääsisivät päivittelemään.
Joku varmaan ajattelee, että mitä muiden mielipiteet vaikuttavat. Kyllä meillä. Asun pienessä kaupungissa (n.l0000 asukasta), joka on aika konservatiivinen ja kaikki tuntevät toisensa. En kertakaikkiaan pysty edes tosissani harkitsemaan eroa.
Tämä liitto todennäköisesti päättyy vielä todella huonosti. Minä vielä tapan meistä jomman kumman. Todennäköisesti itseni. Toivottavasti mieheni ryyppää sitten itsensä hengiltä henkivakuutusrahoilla.
Ja minä itken ja minä itken.






49 kommenttia
Anonyymi
22.10.2006 11:34
Joka toinen pari eroaa. Sullahan on jo selvä, tai siis humalainen, syykin eroon, joten kaikki kyllä ymmärtävät. Jos ympäristön paine on liian suuri, niin yksi vaihtoehto tietenkin on jättää se saamaton vätys muuttamalla toiseen kaupunkiin.
Anonyymi
22.10.2006 11:40
Et ole vastuussa miehesi juomisesta. Olet vastuussa ennenkaikkea omasta toiminnastasi. Olemalla juopon elämän tukihenkilö suorastaan ylläpidät juomista. Eroa, hanki itsellesi kivempi elämä. Juoppoja ei voi muuttaa. Itseään ja varsinkin omia tekoja voi. Onnea sinulle.
Joka noissa puolisonvalinnoissa ei muutamaa kertaa erehdy, on kyllä hyväonninen tai tosi tarkka.
Anonyymi
22.10.2006 11:50
Lähde, ennen kuin tapat.
Anonyymi
22.10.2006 11:59
Alkoholin väärinkäyttö on valitettavan yleistä ja moni jää tukemaan liikaa juovaa puolisoaan. Usein tällaisiin tilanteisiin päädytään juuri ympäristön paineesta. Sinulla on kuitenkin vapaus valita, mitä omalla elämälläsi teet. Haluatko vielä lapsia? Tarvitsetko tasavertaisen puolison joka osallistuu kodin hoitamiseen niin rahallisesti kuin muillakin osa-alueilla?
Tajuat varmasti itsekin, että suhde jota toinen osapuoli ei käytöksellään kunnioita, ei toimi. Joko onnistut saamaan miehesti terapiaan tai sitten alat rakentaa omaa elämääsi muualla.
Anonyymi
22.10.2006 12:46
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
Anonyymi
22.10.2006 13:58
Noin käy, kun naimisiin pääsystä ja häistä tulee se itse tavoite, eikä ajatella selvästi. Ja sitten ei kehdata erota kun oli niin näyttävät häätkin.
Oman elämäsihän sinä tuolla pilaat. Lähde nyt kun teillä ei vielä ole lapsia, sen jälkeen se on vaikeampaa. Tuskin lapsen saanti mitään muuttaa. Kyse on kuitenkin SINUSTA. Muuta vaikka toiseen kaupunkiin ja aloita alusta.
Anonyymi
22.10.2006 14:04
HAH HAH HAA! Joillekkin käy niin oikein... niin oikein!
Anonyymi
22.10.2006 14:10
Voit kuitenkin aina erota. Ei naimisissa tartte väkisin olla, varsinkin jos on pahaolo.
Anonyymi
22.10.2006 15:14
Olet aika kusessa suoraan sanottuna. Pultsarien läheiset kärsivät aina eniten... ja niitä itseään ei kiinnosta paskaakaan. Muu kuin dokaus!
Lähde kun vielä voit. Kaikkea hyvää.
Anonyymi
22.10.2006 15:36
Hankithan edes avioehdon? Jos et niin eron tullessa olet kusesssa. Sekin on tässä tapauksessa parempi, kuin elää moisessa kärsimyksessä mikä ei ole sinun vikasi. Äläkä ihan toisissaan hanki moisen juopon kanssa lapsia/lasta. Nimim. alkoholistin tytär. Vai haluatko kuulla joskus jälkeen päin lapseltasi, että iskä pilasi lapsuuteni juomalla?
Anonyymi
22.10.2006 15:38
Hienot häät tai ei, se ei ole syy elää tuossa paskassa. Lähteminen voi olla vaikeaa, mutta kyllä se myöhemmin palkitsee, usko pois!
Anonyymi
22.10.2006 16:02
lasta ei ainakaan kannata hankkia :(
Anonyymi
22.10.2006 16:20
No jos sua se pelottaa, mitä ihmiset puhuvat, niin voin taata, että puhuvat jo nyt! Että millaisen juopon kanssa joudut elämään ym. Olisivat kaikki varmasti iloisia puolestasi, jos päättäisit heivata tuollaisen saamattoman luuserin pihalle...
Anonyymi
22.10.2006 16:29
"En ikinä kestäisi sitä häpeää, että olisin eronnut nainen ja sukulaiset ja työkaverit pääsisivät päivittelemään."
Kesätätkö sen häpeän, että he puhuvat jo nyt selkäsi takana ja säälivät sinua, kun joudut elämään tuollaisen miehen kanssa. Luultavasti työkaverit ja tutut kunnioittaisivat sinua, jos eroaisit. Ja läheisesi olisivat kiitollisia siitä, että pelastit oman elämäsi.
Eli toisin sanoen: tee niin kuin sinulle on hyväksi. Ihmiset puhuvat joka tapauksessa.
Anonyymi
22.10.2006 16:42
Eroa äläkä valita!!!!!
Anonyymi
22.10.2006 17:01
No voi helvetin kuustoista. Mitä epäselvää tässä tilanteessa oikein on? Miehesi on juoppo luuseri joka käyttää sinua hyväksesi. Ota ero, ja jos pikkukaupunkisi muiden asukkaiden mielipide -- tai se, miksi sen kuvittelet -- on sinulle niin ahdistava, muuta jonnekin muualle.
Onneksi teillä ei ole sentään vielä lapsia -- tai oletan ettei ole, kun et niistä maininnut mitään. Sehän vielä tuosta sopasta puuttuisi.
Oikeasti, en ymmärrä ihmisiä joita kohdellaan suhteessa tökerön huonosti, mutta jotka jäävät henkisesti ja/tai fyysisesti hakattavaksi. Miksi, miksi, miksi, vittu miksi? Nosta jo kytkintä, hyvä ihminen!
Anonyymi
22.10.2006 17:56
Paljon enemmän ne muut ihmiset päivittelevät sitä, miten jaksat riutua tuollaisen miehen kanssa.
Anonyymi
22.10.2006 18:04
Jos kyseessa on noin pieni paikka, niin eikohan siella pideta aika tarkkaa lukua kuka siella baarissa istuu ja varsinkin toista vuorokautta.. Ei kannata tuhlata omaa elamaa tallaisen syyn takia. Sina itse elat omaa elamaasi eivatka ne muut jotka puhuvat..
Anonyymi
22.10.2006 18:11
Lopeta itku ja ota itseäsi niskasta kiinni! Eroa siitä luuserista, joka ei välitä sinusta näköjään yhtään. Ainoastaan viinanlitku on tärkeää hänen elämässään.
Tsemppiä jatkoon!
Anonyymi
22.10.2006 19:51
Olet säälittävä. Muuta pois sieltä pitäjästä.
Anonyymi
22.10.2006 19:56
Eipä voi muuta todeta kuin että älä hyvä ihminen pilaa loppuelämääsi pelkästään muiden ihmisten juoruilujen pelosta! Teet kaikille selväksi millainen toivoton siivellä elävä juoppo miehesi on, kyllä ihmiset ymmärtävät, ainakin ne jotka sinut tuntevat ja välittävät. Joidenkin satunnaisten umpimielimoralistien mielipiteet eivät voi ohjata sinun elämäsi tärkeitä ratkaisuja.
Anonyymi
22.10.2006 20:19
Jos teet itsarin niin kukaan ei saa senttiäkääm henkivakuutuksestati rahoja.
Onnea valitsemallasi tiellä!
Anonyymi
22.10.2006 20:48
No yksi kysymys on: eikö sitä perkele voisi miettiä sen kaksi tai kolmekin kertaa ennen kun menet naimisiin.
Tosin sinuna eroaisia, naapurit juoruaa jo nyt.
Anonyymi
22.10.2006 21:09
Niin... Ajattelepa sitä siltä kannalta, että ei se lähteminen ole häpeä, vaan tuollaiseen tilanteeseen jääminen. Helppoa ei ole kumpikaan, mutta ainakin eron jälkeen koittaa mahdollinen onni.
Anonyymi
22.10.2006 23:13
Paska tilanne. Pelasta se mitä voit...eli itsesi.
Anonyymi
22.10.2006 23:36
Miks ihmeessä ihmisillä on niin hirvee tarve sitoutua koko loppuelämäks?
Anonyymi
23.10.2006 08:52
Jätä se mies. Ennen pitkää huomaat kuinka olet 20 vuotta katsellut samaa paskaa ja elämä on mennyt ohi. Jokainen päivä tuollaisessa suhteessa on liikaa. Älä hukkaa elämästäsi päivääkään, niistä on tarkoitus nauttia eikä kärsiä.
Anonyymi
23.10.2006 08:53
Hei haloo... Onhan sillä miehellä sentään moottoripyörä ja nahkatukka. Eikö olekin???
Anonyymi
23.10.2006 10:33
Voi voi. Ja mitään viitettä asiasta ei ollut ennen häitä? Ei edes lukuisat ja nopeasti päättyvät työsuhteet laittaneet hälytyskelloja soimaan?
Sitä saa mitä tilaa.
Jos vinkkiä tahdot, niin ota ero, mutta sääliä on turha itkeä.
Anonyymi
23.10.2006 11:07
"Minä käyn palkkatyössä, maksan kaikki laskut ja pidän kodin siistinä."
No mitäpä, jos tekisit tämän vain ihan omassa kämpässäsi ja miehesi ryyppäisi ja hoitaisi omaa talouttaan omassaan. Voisit nauttia hänen seurastaan vain silloin, kun hän on selvinpäin ja keskittyä muihin asioihin hänen ryyppyreissujensa ajan. Äijä saattaisi sillä viisiin jopa raitistua, kun sinä et olisi pitämässä ryyppäyspuitteita kunnossa.
Anonyymi
23.10.2006 11:10
Nii joo, et sä varmaan paremmin pärjäis ilman tota ns. miestäs!
No itsepähän elät elämäs!
Anonyymi
23.10.2006 11:42
LOPETA TOI RUIKITUS JA HEITÄ SE UKKO PELLOLLE!!!!!!!!!!
Anonyymi
23.10.2006 13:18
Tää on ihan helppoa. Sulla on kolme vaihtoehtoa, joista tehdä valinta:
a) Jäät. Rakennat onnellisuusmuurin, eli teeskentelet naapureille, että kaikki on ihan vitun hyvin, itket salaa, kärsit, teet vielä pari lasta, joista tulee isona sekopäitä jne. kunnes lopulta kuolet ja elämäsi oli sitten siinä.
b) tapat itsesi ja elämäsi oli sitten siinä
c) Lähdet. Rakennat oman elämäsi yksin tai jonkun toisen (toisenlaisen) ihmisen kanssa, mahdollisesti jossain toisaalla. Elämäsi on ainakin erilaista, tod.näk. parempaa, kuin nyt. Lopulta kuolet.
Minä tietäisin sinuna, mitä tekisin, ja niin tuntuu tietävän täällä muutkin.
Anonyymi
23.10.2006 14:02
Tällä hetkellä ehkä tuntuu siltä, ettet voi erota. Käy hyvä ihminen juttelemassa ammattilaisen kanssa mitä pikimmin. Keittiöpsykologikin voi päätellä, että olet hyvin masentunut, koska et näe mitään vaihtoehtoja.
Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa. Tuntuu pirun pahalta, koska ne selvät ja hyvät hetket on mukamas tosi hyviä. Se ei kuitenkaan riitä! Älä tuhoa tärkeitä vuosia elämästäsi äläkä ikinä hanki lasta alkoholistin kanssa.
Anonyymi
23.10.2006 14:06
Eiköhän se häpeä ole vain tekosyy olla eroamatta...Tuntuu siltä, että pelkäät elää, joten jäät tilanteeseen, joka tuhoaa sinut?
Vai nautitko surusta ja kivusta?
Tee pikaisia päätöksiä elämässäsi, kaikkea hyvää :)
Anonyymi
23.10.2006 14:15
Vali vali. Jätä se luuseri.
Anonyymi
23.10.2006 14:44
No pääasia että oli hienot häät!
Anonyymi
23.10.2006 14:56
Tiedät itsekin että järkevää olisi lähteä. Ei se helppoa ole, ja kestää aikansa saada elämä taas raiteilleen, mutta se päivä tulee kun vain ymmärrät ensin lähteä! Voimia siihen päätökseen. Muista että vain siten voit edes joskus olla vielä onnellinen ja ihmettelet mikset tehbyt niin jo aikaisemmin!
Anonyymi
23.10.2006 15:02
Niin, kaiken takana on nainen. Tee siis parannus, niin miehesi pelastuu.
Anonyymi
23.10.2006 18:53
tyhmä ämmä! luulis nyt tajuavan.
Anonyymi
23.10.2006 20:47
^ tuollainen ei taas auta ketään. Ei ole tainnut sua tyhmittelijä pieni vielä elämä opettaa.
Alkuperäiselle:
SINÄ et ole vastuussa siitä, puhutaanko teistä vai ei. MIEHESI on. HÄN on vastuussa häpeästänne. Et sinä.
Ja tuossa tilanteessa ei ole häpeä lähteä vaan jäädä. Mä uskon, että sulla on voimia siihen. Se Al-Anon (alkoholistien läheiset) on varmasti hyvä ajatus, selvittänee ajatuksiasi.
Kaikkea hyvää sinulle!
Anonyymi
23.10.2006 21:44
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Jaettu taakka on keveämpi.
- tunnustaja.
Anonyymi
24.10.2006 02:20
Onkohan toi arvomaailma nyt ihan kunnossa? Mä jotenkin ymmärtäisin sen jos olisit korvias myöden rakastunut miehees edelleen ja yrittäisit sen vuoksi pitää kiinni kaksin käsin, mutta nyt näyttää olevan pelkkä ego ja status kyseessä. Mitä helvetin merkitystä sillä on mitä muut puhuu kun kyseessä kuitenkin on sun oma tulevaisuutes ja hyvinvointi.
Anonyymi
24.10.2006 14:15
Kuten joku tuossa ylempänä jo fiksusti totesikin niin eroamiseen muka liittyvä häpeä voi sinulle hyvinkin olla vaan tekosyy pysyä yhdessä. Suosittelen tutkimaan motiivejasi.
On myös vain itsestäsi kiinni paljonko annat painoa toisten mielipiteille. Jos ihmisten miellyttämisen tielle lähtee, niin se on loputon suo, se sanelee sinulle kyllä ihan kaiken siitä lähtien että syötkö aamulla puuroa vai muroja. Sitäpaitsi tässä pätee se, että mitä vähemmän yrität miellyttää, sitä enemmän miellytät. Useimmat ihmiset arvostavat eniten tyyppejä jotka kykenevät itsenäiseen ajatteluun, mielipiteisiin ja ratkaisuihin. Tietty ihmisten huomioonottaminen on eri juttu kuin miellyttämisenhalu tai tuollainen painostuksen (kenties vain kuvitellun sellaisen) alla eläminen.
Anonyymi
24.10.2006 19:08
muutatte hollywoodiin ja sitten eroatte niin voit sanoa sukulaisille et "ei täällä kahto liitot kestähä 3kk pirrempää, niih juuh" :)
Anonyymi
25.10.2006 11:20
" I was crying when I met you, now I´m trying to forget you!"
Anonyymi
25.10.2006 14:12
Riittää, kun lukee ensimmäisen lauseen. Huonosti tulee käymään. Miksi, voi miksi jotkut ovat niin järkyttävän tyhmiä?
Anonyymi
29.10.2006 19:29
Jospa vain tappaisit itsesi?
Anonyymi
5.5.2008 13:32
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin...?
Sitä saa mitä tilaa