Vaimoni synnytti mulle...

Vaimoni synnytti mulle esikoispojan muutama kuukausi sitten. Olin mukana synnytyksessä, koska me molemmat haluttiin niin. Rakastan vaimoani yli kaiken ja haluan elää loppuelämäni sen ja perheeni kanssa.

Mutta.

Synnytyksen jälkeen en ole kyennyt rakastelemaan vaimoni kanssa, vaikka tunnetasolla kovasti tahtoisinkin. Synnytyksen, verisen alapään, jälkeisten ja kaiken sen muun sotkun näkeminen sai aikaan jonkinlaisen inho-reaktion naiseni sukuelimiä kohtaan.

Hellittely ja esileikki tuntuu yhtä hyvältä kuin ennenkin, mutta kun ollaan pääsemässä itse asiaan, näen mielessäni kaiken sen raadollisen sotkun ja verisen lapsen pään pusertumassa ulos naiseni alapäästä. Mielikuva on niin voimakas, etten pääse siitä irti, ja mulla lerpahtaa heti.

En voi tälle tunteelle mitään. Olen ylpeä vaimostani ja kiitollinen siitä, että hän synnytti mulle upean pojan: rakastan, tarvitsen ja arvostan vaimoani, mutta kuinka saisin itseni taas HALUAMAAN häntä? Tunnen itseni niin typeräksi ja turhautuneeksi.

Meneekö tää ajan kanssa ohi vai mitä mun pitäisi tehdä? Auttakaa, varsinkin muut tuoreet isät.

  • 28 v mies

65 kommenttia

Anonyymi

31.5.2005 16:15

Niin, ja kaikille tiedoksi, että en aio pettää enkä jättää, joten ei kannata ehdottaakaan..! T:Tunnustaja

Anonyymi

31.5.2005 16:15

Varmaan ihan ymmärrettävää. Hienoa, että haluat tehdä asialle jotain. Kannattaa varmaan puhua seksuaaliterapeutille tms, koska selvästi taustalla on noin voimakkaita mielikuvia. Et varmaan ole ainoa, kannattaa ottaa yhteyttä ammattilaiseen niin ehkä pääset "peloistasi". Lykkyä tykö!

Anonyymi

31.5.2005 16:27

Uskon että menee ajan kanssa ohi.
Suuri osa miehistä on nykyään synnytyksessä mukana, joten varmaan monella on samanlaisia muistijälkiä asiasta. Ne häviävät ajan kanssa. Kaikki on vaan sinulla vielä niin tuoreessa muistissa.
Muista että nainen palautuu ja synnytys on käytännössä kertalaaki, jonka jälkeen palautuu ja hoitaa vauvan ja sitten voi jo toista tehdä, jos haluaa.
Sama pillu se kuitenkin on kuin ennen. Sama maku, tuoksu, tunto(ainakin ajan kanssa) eli käytännössä mikään ei ole muuttunut ja silti kaikki on.

Anonyymi

31.5.2005 16:38

Just tän takia mä pysyin siellä vuoteen yläpäässä kun meidän tenavia punnerrettiin maailmaan...

Anonyymi

31.5.2005 17:06

Menee ohi, sitten kun himo voittaa inhon.

Anonyymi

31.5.2005 17:12

Ottaa aikaa, mut menee ohi. Meillä oli lasten väli neljä vuotta... No ei nyt ihan kyllä sen takia. : )

Anonyymi

31.5.2005 17:59

Kyllä se siitä pikku hiljaa alkaa voitonpuolelle taipumaan. Rakkasu on niin ihmeellistä että sen avulla pärjää piiiiitkälle. Nim. kaksi lasta

Anonyymi

31.5.2005 17:59

kiitos, veljet, vinkistä! Mun muksun ois aika elokuussa putkahtaa, ja osaanpa nyt pysytellä pois sieltä jalkopäästä.taidan keskittyä kädestä pitämiseen ja vaikka pyyhkiä hikeä emännän otsalta tai jotain

Anonyymi

31.5.2005 18:07

Kerrankin asiallisia kommentteja (asialliseen tunnustukseen). Kiitokset ihmiset, että palautitte uskoni siihen, että näitä juttuja lukevat fiksutkin ihmiset. Aurinkoista kevättä kaikille!

Anonyymi

31.5.2005 18:30

et ole yksin, eiköhän aika monella ole traumoja siitä synnytyksestä, se kun ei oikeesti ole mitään kaunista kateltavaa, vaikka elämän paras hetki oliskin. uskoisin että noi mielikuvat hälvenee ajan kanssa. tsemiä!

Anonyymi

31.5.2005 18:38

Ootko kokeillut ihan simppelisti pimeessä tai silmät kiinni?

Anonyymi

31.5.2005 19:30

laita muijaas b-rappuun, brotha! sieltä et (toivottavasti) ole mitään nähnyt tulevan

Anonyymi

31.5.2005 19:39

Mene ihmeessä pian psykiatrin vastaanotolle. Se kannattaa. Turha odotella, kun apu on lähellä.

Anonyymi

31.5.2005 21:12

Meillä on neljä skidiä. Kun homma oli aktuelli joitakin vuosia sitten, kaveripiirissä puitiin useaan otteeseen samaa ongelmaa. Muistelen pisimmän tauon olleen vuosi ja lyhimmän kuukausi pari ... että haarukka on aika iso. Ei ole ihan tieteellisesti tutkittua, mutta kaveripiirini putkahti kyllä sen verran lapsia; että empiirisenkiin perusteluuni voinee luottaa ... ohi menee lähes pommin varmasti. Omalla kohdallani tiukinta teki välilihan napsahdus - ja yhä vaan nuoleskellaan. Vaikka ollaan yli nelikymppisiä ...

Anonyymi

31.5.2005 23:53

Ei sen synnytyksen jälkee kukaa muukaa enää harrasta seksii, et toi on ihan normaalii.

Anonyymi

1.6.2005 00:52

Tais mennä runkkuhommiks loppuelämän ajaks.. muahahaa, siihe vois hajota :D

Anonyymi

1.6.2005 04:01

Nyt tiedät mitä varten on oma ammattiryhmä kätilöt olemassa. Miehen tuleekin tarkastella kyseistä genitaalialuetta aivan toisissa olosuhteissa.

Anonyymi

1.6.2005 08:15

Jos mä joskus saan lapsen, niin en halua miestäni mukaan synnytykseen. Hänellä on ennestään yksi lapsi, ja ilmeisesti jotain traumoja on jäänyt synnytyksestä. Vai miksiköhän mun pitää kuunnella moneen kertaan tarinat exän synnytyksen vaiheista? EVVK

Anonyymi

1.6.2005 08:28

Omasta mielestä se on ihan yli arvostettua että kuinka pahalta se näyttää.. ite olin juuri synnytyksessä ja näin kaiken. Mutta en vähättele tokikaan jos pahalta on tuntunut. Itsellä ei vaikuttanut kuitenkaan millään lailla rakasteluun. toki valvotut yöt on paljon vähentäny seksiä... kannattaa jutella vaikka neuvolassa teidän oman neuvolatädin kanssa. Soita vaikka sille erikseen niin se osaa neuvoa minne seuraavaksi jos se ei auta..
Meillä ainakin pimpsa ihan entisen näkönen ja tuntunen vaikka välilihaakin leikattiin pikkusen ja repeskin jonkun verran.

Kyllä se kuule siitä!!

Anonyymi

1.6.2005 09:08

Kyllä se vaihe ohi menee,usko pois.Tuo on ihan "normaali" reaktio.Itse olen kokenut saman kaksi kertaa,enkä olisi koko asiaa muistanutkaan enää.Mutta tuli luettua tämä tunnustus.Ei muuten tunnu enää lainkaan pahalta ajatella koko asiaa,päin vastoin.Ompahan tullut nähtyä jotain tosi hienoa,nimittäin uuden elämän syntyminen,vieläppä kahdesti.Ja syveni vaan rakkaus omaa vaimoa kohtaan kun on nähnyt koko homman.Lapsista nyt puhumattakaan.

Anonyymi

1.6.2005 09:09

To:
mies, 31 v
Tänään 00:52

Helppoahan teillä suklaapojilla on kun ei ole ongelmia lapsen hankkimisen, synnytysten tms. kanssa.

Anonyymi

1.6.2005 09:21

Anna vaimolle vierasta miestä ja kattele itse vaikka siinä sivusta, kun toinen himoitseee vaimoasi, niin eiköhän ala sullakin halut koheneen; ja nyt reippaasti vaan toteuttamaan tätä vinkkiä ja varmaa on: kyllä toimii...(ps. mulla ainakin seksielämä vasta alko kukoistaan vasta synnytyken jälkeen); eli lopet tuo typerä mielikuvasi, mikä on täyttä kukkua; synnytys vaan parantaa naiseutta ...

Anonyymi

1.6.2005 09:25

Kuka hitto menis synnytykseen. Jos muija on niin tyhmä että haluu revittää aukkojaan niin tehköön sen ihan ite.

Anonyymi

1.6.2005 09:43

Joo ei kyl ikinä synnytykseen...kannattaa mennä siksi ajaksi vaikkapa oluelle, odottelemaan, et kumpi sieltä sitten loppujen lopuksi putkahti!

Anonyymi

1.6.2005 09:54

Viagraa ja savuja...!!

Anonyymi

1.6.2005 10:00

No niin, mahtuhan tänne pari keskenkasvuista urpoa mukaan!

Anonyymi

1.6.2005 11:09

Oot aika säälittävä tunnustaja ei voi muuta sanoa !! Nii joo ja sillon on kesken kasvunen kun ei oo saanu muksua niin kuin nämä hienot aikuiset hienoine vitun ongelmineen vitun pellet !!!!

Anonyymi

1.6.2005 11:43

"Kuka hitto menis synnytykseen"... en mä ainakaan, vaikka nainen olenkin. Varmaan tosi nöyryyttävää, alistavaa, verta ja muuta josta voi oikeesti tulla traumoja.
Outoa että naiset suostuvat ylipäätään moiseen teurastukseen!!
Keisarinleikkaus kunniaan (jos siis lapsia haluaa)!!

Anonyymi

1.6.2005 11:43

^Teillä on siis keskiviikkoisin lomaa sieltä suljetulta osastolta?

Anonyymi

1.6.2005 11:44

^ja tuo siis mies, 28 v Tänään 11:09:lle

Anonyymi

1.6.2005 11:46

Kyllä se ajan kanssa ohi menee. Meillä vaimon kanssa kesti puolisen vuotta, jonka jälkeen kaikki oli kuten ennenkin.
..ja nyt on taas täysi vauhti päällä ;)
Tsemiä!

Anonyymi

1.6.2005 13:03

Just ton takia mä en mennyt synnytykseen kun kaverit etukäteen varoitteli tollasesta mahdollisuudesta. Ihmeellistä oli että muutamat naiset haukkui kun en mennyt mukaan - ne oli itse pakottaneet miehensä synnytykseen. Mun vaimoni antoi mun tehdä itse päätöksen.
Jos vaimo vielä synnyttää niin voisin ajatella meneväni mukaan, mut ei ole mitenkään varmaa - ja haluan sen päätöksen tehdä itse ilman kenenkään painostusta.

Anonyymi

1.6.2005 13:07

Kyllä siellä synnytyksessä pitäisi miehenkin olla mukana, yhdessähän se lapsi on alullekin saatettu.
Ei sen miehen tarvitse tosiaan olla siellä jalkopäässä katsomassa kaikkein kauheimpia kohtauksia, kunhan on tukena kuitenkin.

Anonyymi

1.6.2005 15:44

Muistakaa, että käytte synnytysvalmennuksessa saamassa asiallista tietoa etukäteen, niin tietää mihin on menossa ja mitä tulossa!
t. kolme lasta ja kaikissa mukana ja hienoja kokemuksia ovat olleet

Anonyymi

1.6.2005 17:32

Vittu, että oli typerä "tunnustus" ja samoin melkein kaikki kommentit. Menkää keskustelupalstoille puimaan ongelmianne.

Anonyymi

1.6.2005 19:52

Kyllä miehen kuuluu mennä synnytykseen mukaan vaimonsa tueksi, itsekästä tuollainen "en pysty sen jälkeen harrastamaan kanssasi seksiä"-valitus! Naiset siellä synnytyksessä eniten kärsivät, joten miehiltä inhottavia kommentteja kuten: "Haluan itse päättää menenkö synnytykseen vai en". Raskaana oleva nainen tarvitsee miehensä tukea synnytyksessä, jos ongelmia seksielämän saralla ilmenee myöhemmin, niin niistä kuuluu selvitä sitten jos ne koittavat.

Anonyymi

1.6.2005 20:22

^samaa mieltä nainen 19:52!
Jumalauta..jos minä saisin päättää, katsonko synnytystä, vai olenko siellä ponnistamassa -ei tarvitsisi kahta kertaa miettiä.. mitä helvetin kärsimistä se miesten katselu on?? ÄLKÄÄ ÄIJÄT VIKISKÖ. Naiset sen kivun ja traumat joutuu kestämään, ette te!
Ja en pakottaisi miestäni mukaan, mutta kyllähän se niin on että se lapsi on yhdessä alulle saatettu, kyllä sen verran voi kestää että tueksi menee!? Lusmuja miehet, jotka menee mieluummin kaljalle ym..en heitä kunnioita pätkääkään. (jotka sen sanovat ääneen)

Anonyymi

1.6.2005 22:26

Ei siinä synnytyksessä mitään kuvottavaa ollut, kaunis tapahtumahan se oli, ainakin omalla kohdallani. Seksiä ei ollut synnytyksen jälkeen kahteen viikkoon mutta sen jälkeen enemmän kuin koskaan. Unohda ne menneet ja keskity tähän päivään.

Anonyymi

2.6.2005 09:49

Paha keisari syö kaikilta pään. Verisilmä purskahtaa. Mitä tästä jäljelle jää? Hän-mies pelastaa.
Spok luulee olevansa vaikka mitä. Vaikka se on pelkkä paska. Galaxit räjähtää ja katoaa. Hän-mies pelastaa.
Hän-mies
Hän-mies
Hän-mies on Speedy
Hän-mies
Hän-mies
Hän-mies on Speedy
Keinoneeeeeeeen!

Anonyymi

2.6.2005 12:32

Tää on niin säälittävän typerä virhe, minkä miehet tekee välillä ihan vapaaehtosesti tai sitten vaan pikkuvaimon pyynnöstä. Se on vaan niin, että ei tietenkään mennä kattomaan, ku pimpsa levii ja verta lentää. Se on miehille traaginen kokemus. OTTAKAA MUUT MIEHET TÄSTÄ TOLLOSTA NYT OPPIA!!!!

Kyllä ne halut sit palaa....joskus. Ehkä. JA saleen vaimo haluu viel toisen lapsenkin, ni älä mokaa toiste, pliis.. Vaimoskin haluu seksii, eli älä pilaa sitä nautintoo siltä uudestaan. Siispä, puhukaa tästä nyt niin avoimesti ja oikeilla nimillä, kun vaan ihmiset osaa. Tilanne voi laueta silläkin..tai sitten vaan omalal ajallaan.

Miehet, älkää olko tyhmiä!!!!!

Anonyymi

2.6.2005 13:02

Miehille traaginen kokemus. Naiselleko ei? Kuten aikaisemmin tässä ketjussa on mainittu, niin eihän sen miehen tarvitse tuijotella kuinka pimppa ratkeaa sun muuta mukavaa, vaan olla ylipäätään mukana ja tukena tapahtumassa. Kyse on kuitenkin yhteisestä aikaansaannoksesta: lapsesta.

Anonyymi

2.6.2005 13:44

Mielestäni miehen selittäessä saavansa traumoja ja kärsivänsä hän vähättelee naisen kipuja ja tuntemuksia. Ei miehillä ole mitään siihen verrattuna mitä naiset kokevat..naiset eivät vain voi valita - tai jos valitsevat keisarinlaikkaukset, kehdataan haukkua nainen ajattelematta, että ehkä nainen haluaa ko operaation ehkäistääkseen traumat yms..
Miksi siis ei naiselle anneta mahdollisuutta ehkäistä pahat kokemukset niin kuin miehille pitäisi?

Anonyymi

2.6.2005 14:25

Nainen 24: Niinpä, osuit asian ytimeen.
Kummallista, että naisia haukutaan itsekkäiksi, jos eivät halua alateitse synnyttää. Ihan kuin jokaisen naisen perusvelvollisuus olisi suostua siihen että alapää revitään kappaleiksi. Tässäkin asiassa pitäisi siirtyä nykyaikaan, ja tehdä synnytyksestä mahdollisimman nopea ja kivuton niin äideille, isille kuin syntyville lapsillekin.

Anonyymi

2.6.2005 14:36

Jotka on vähäänkään tutustuneet alateitse synnyttämiseen vs. keisarinleikkaus, niin tietää kuinka paljon turvallisempaa perinteinen ja luonnollinen tapa on molemmille sekä äidille että lapselle. Harva keisarinleikkauksen kokenut ajattelee maatessaan pari viikkoa sängyssä peläten vatsan ratkeavan, että olipa nopea ja kivuton synnytys!

Anonyymi

2.6.2005 15:35

*nainen 13:44*

Kuulehan nainen 14:36. Minä ainakin tarkoitin keisarinleikkauksella tapausta, jossa naisella on oikea pelko ja/tai pahat kokemukset synnytyksestä. Ei se tietenkään saa olla itsestään selvä operaatio, joka tehdään "muuten vaan".
Henk.koht. pelkäisin synnytystä, koska en sitä ole kokenut. En kuitenkaan vapaaehtoisesti valitsisi keisarinlaikkausta. Olet oikeassa, useimmiten se tuottaa paljon pahempaa tuskaa ja pidempää sellaista!

Anonyymi

2.6.2005 19:33

On se hienoa että aina osataan jotenkin mies syyllistää kaikesta. Tunnustaja ei missään kohtaa vähättele vaimonsa kärsimystä tai suurentele omaansa, kunhan vain toteaa halujensa häipyneen synnytyksen jälkeen. Pitäisikö hänen nyt tuntea tästä syyllisyyttä varsinkin kun haluaa päästä tunteesta eroon. Onko se miehen syy että hän ei voi synnyttää vaimonsa puolesta?

Anonyymi

2.6.2005 20:32

Mulla kesti halujen palaamiseen siinä viis vuotta. Samanlaisiksi siis kuin ennen. Oli varmaan muutkin asiat tosin vaikuttamassa...

Anonyymi

2.6.2005 21:24

mies,30v (19:33) Samaa mieltä kanssasi!! Tunnustajalle toivon kauneinta perheonnea ja halujen palaamista. Puhuisit tästä ongelmasta vaimollesi.

Anonyymi

3.6.2005 00:40

Siis ei kai siin oikeesti mikään alapää ratkee niinku?
Vittu ku oon siis ehk raskaana!

Anonyymi

3.6.2005 10:28

Mulla kesti haljuen palaamiseen reilun vuoden. Poikamme on nyt n. 1,5 v ja seksielämä hymyilee taas niin kuin ennen vanhaan. Kyllä ne halut palaa jossain vaiheessa. Synnytysvalmennuksessakin taisi olla jotain puhetta kyseisestä aiheesta...

Anonyymi

3.6.2005 12:57

sulle 17 v likka... miten sun mielestä 4 kg 50 cm mahtuu sun emättimestäs ulos, johon yleensä ei tungeta kun n. 17 cm halkasijaltaan 6 cm kyrpä??????

vaihtoehdot:ratkeaminen tai venyminen...
Kannattis varmaan seksivalistuksessa käyttää synnytystä apuna...

Aplodit miehelle joka uskalsi ottaa aran asian puheeksi...
Oma mies on ollut kummallakin kerralla mukana ja huutanut vain .. hyvä hyvä,, nyt näkyy jo pää vielä vähän,, kato, nyt se tulee....
(auttaa äitiä ja äiti muistaa sen ikuisesti ja on kiitollinen miehelleen)

Eikä seksihalut ole kärsineet.. päinvastoin..kuukausi jokaisaen synnytyksen jälkeen ollaan menty taas ja villisti eteenpäin..

Sun kannattis ajatella, että se naisen värkki palautuu ennalleen (melekein, hieman väljemmäksi vain)... ja eiköhän selibaattikin voi hyvää tehdä, ja halut palaa....

Anonyymi

3.6.2005 23:32

voi v-u näitä keskenkasvuisia jotka ei edes tiedä mistä reiästä se vauva maailmaan tulee. Ei sitä ole helpoksi hommaksi tarkoitettukaan ja sattuuhan se helkkaristi, mutta 3 synnytystä läpikäyneenä voin sanoa, että mä oon NIIN terästä ettei mua ihan pikkujutut enää hetkauta. Kyllä ne tuoreen isin halut sieltä palaa, tuskin äitikään vielä kovin innolla on seksiä vonkaamassa. Meillä mies ei ole voinut sekstata raskausaikana lainkaan, jotenkin ei voinut työntää heppiä niin lähelle vauvaa...:-) Mutta 9 kuukauden selibaatin jälkeen hommat on luistaneet aina hyvin vaikka synnytyksiin hän on osallistunut myös jalkopäässä. Kyllä se siitä, ensi kerralla tiedät missä kannattaa seistä!

Anonyymi

6.6.2005 13:22

Voi luoja! Kiitos jumnalle että tyttäreni 2 kk päätti olla kääntymättä kohdussa ja tuli ulos sektiolla. Jotenkin pelkäsin synnytystä ihan sikana just ton verisotkun takia. Olen myös kuullut että tavara ei tunnu ihan samalta tämän elämyksen jäljiltä. No thanks. Onneksi mentiin sektioon.

Anonyymi

6.6.2005 13:38

"Jotka on vähäänkään tutustuneet alateitse synnyttämiseen vs. keisarinleikkaus, niin tietää kuinka paljon turvallisempaa perinteinen ja luonnollinen tapa on molemmille sekä äidille että lapselle. Harva keisarinleikkauksen kokenut ajattelee maatessaan pari viikkoa sängyssä peläten vatsan ratkeavan, että olipa nopea ja kivuton synnytys! "

Joo avovaimoni makasi tasan vuorokauden ja sen jälkeen oikeen patistettiin nousemaan ylös ja liikkumaan. Eli täyttä paska puhetta toi sun repeäminen. Siinä olet oikeassa, että alatie synnytys on luonnollisempi vaihtoehto ja hieman riskittömämpi.

Toisaalta esim. nukutus on vaarallinen, mutta en haluasisi itse mennä silti ilman sitä leikkaukseen.

Anonyymi

15.6.2005 15:05

Uskon että noi mielikuvat ei ole ainut syy tuohon haluttomuuteen...Voi melkeinpä varmaksi sanoa että sinun traumat ja patoutuneet purkamattomat tunteet ovat paljon syvemmällä...Kunniotusta ja arvostusta sinulle siitä ettet etsi nopeaa ja itsekästä ratkaisua pulmaan pettämällä tai jättämällä..Upeaa on myös se että haluat selvittää ongelman ja ymmärtää omia tuntemuksiasi..Lycka till!

Anonyymi

8.7.2005 23:34

Oli se munkin mielestä aika kammottavaa, mutta meni se sitten ohi.
t: tuore isä

Anonyymi

16.7.2005 02:26

Minä kannatan perinteitä että naiset hoitavat synnytyksen ja miehet odottavat toisessa huoneessa.

Anonyymi

16.7.2005 15:02

Ajattele positiivisesti: siitä veri on ruokkinut lastasi, pitänyt sen hengissä, vienyt happea jne. Ehkä jokin NLP-terapia toimisi tässä?

En ole isä tietääkseni ainakaan, mutta minä diggaan aivan erityisesti siitä kun saa harrastaa menkkaseksiä suihkussa. Pidän siitä kun molo on dipattuna rakastamani naisen veressä...se on kuin jotakin kaunista yhteenkuuluvaisuutta ja luottamista...

Anonyymi

15.8.2005 06:00

No jopas. Tunnustukseni on yhtäkkiä ilmestynyt tänne tilastoihinkin. Kiitokset vain kaikille kommentoijille.

Tilanteen edistymisestä sen verran, että kaikki alkaa olla taas parhain päin. Poitsu on kasvanut ja kietonut vanhempansa pikkusormensa ympärille, ja parisuhdekin on saanut uutta potkua.

Mulla on maailman viisain vaimo. Juttelimme tosta haluttomuus-ongelmasta, ja hän päätti yllättää mut. Vaimo otti napakorun ja ennen kaikkea ajeli itsensä ensimmäisen kerran aivan posliiniksi, jotta uutuudenviehätys veisi ajatukseni muualle. Ja sehän toimi. Kyllä me miehet ollaan helppoja. ;)

Anonyymi

17.8.2005 00:11

Sullekko vaan sun vaimos synnytti..? Eikö Teille molemmille?

Anonyymi

27.9.2005 21:34

Hyvä! Yleensä puhuminen auttaa. Voisin kuvitella, että moni mies ei synnytyksen jälkeen kehtaa ottaa mitään omia ongelmiaan esille, kun nainen on juuri kokenut jotain järkyttävää.

Tavallaan toi ongelma ei välttämättä edes loukkaa naista, kun johtuu varmasti myös siitä, että sua sattui kun vaimoa sattui.

Kyllä mäkin mietin synnytyksen jälkeen itse, että miltä alapää näyttää ja tuntuu ja vähän alussa sattui jne. Hyvä että siitä puhutaan puolin jos toisin.

Anonyymi

27.1.2006 12:02

Tässä huomaa tän feministiyhteiskunnan luoman paineen miehiä kohtaan. Miks pitäis mennä synnytykseen mukaan, kun samaan aikaan voi istua vaikka pubissa. Joutuu niitä ruokkoja maksamaan kuitenkin saman verran.
Eikä se mitään pettämistä ole, jos käyt livauttamassa jotain muuta. Sehän on vaan fyysistä.

Anonyymi

5.7.2006 00:19

No kannattiko mennä mukaan synnytykseen vitun taliperse?! Vitut sä mitään näkyjä siitä synnytyksestä nää, sä oot ihan selvästi HOMO! Homoilla ei tettävästi nouse kun pitäs akkaa panna, joten ala bylsiin miehiä, vitun lerppakulli!

Anonyymi

5.7.2006 00:20

^Siis tiettävästi. Mut homo oot tunnustaja silti.

Anonyymi

25.4.2008 10:31

hohhoijaa miehille muistutus pillu on pillu vaikka olisi synnytänyt...eikä se ole niin kauheaa kaikkihan me olla synnytty jotenkin ja aivan varmasti kannattaa mennä mukaan synnytykseen.