• 7.1.2020

City Digital Group ostaa Suomi24:n sekä Treffit24-deittipalvelun

City Digital Group nousee verkkotavoittavuudeltaan Suomen neljänneksi suurimmaksi mediataloksi.

Media-alan sarjayrittäjän, verkkoteknologioiden pioneeri Ilkka Lavaksen luotsaama verkkoalustoihin erikoistunut City Digital Group on ostanut Allerin omistuksessa olleen Suomi24.fin ja siihen kuuluvan Treffit24-deittipalvelun. Suomi24 on Suomen suurimpia sosiaalisen median palveluita, jolla on yli 2 miljoonaa käyttäjää kuukaudessa.

Yrityskauppa on osa City Digital Groupin laajempaa kasvustrategiaa. Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena on auttaa 100 miljoonaa ihmistä Suomessa ja maailmalla löytämään digitaalisten alustojen avulla yli 100 miljoonaa palvelua tai tuotetta joka vuosi.

City Digital Group on verkkomedioihin erikoistunut strategisia sijoituksia tekevä sijoitus- ja kehitysyhtiö, jonka tunnetuimpia brändejä ovat mm. TableOnline.fi, Improve Media, City-lehti, Eat.fi ja Deitti.net. City Digital Group ostaa Suomi24:n Aller Media Oy:lta. Kauppahintaa ei julkisteta. Treffit24:n ja Suomi24:n mediamyynnin liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 2 miljoonaa euroa ja on kasvanut yli 50 % viimeisen kolmen vuoden aikana.

“Ostimme Suomi24:n saadaksemme yhä suuremman markkinaosuuden digitaalisesta mediamyynnistä ja vahvistaaksemme markkina-asemiamme deittailumarkkinoilla. Haluamme nostaa Suomi24.fi:n roolia Suomen keskustelevimpana mediana. Tämän kaupan jälkeen Suomen Top 4 -mediatalot verkkotavoittavuuden määrällä mitattuna ovat Sanoma, Alma Media, MTV sekä City Digital Group*. Kasvavaa kävijämäärää voimme hyödyntää omien palveluidemme sekä kumppaneidemme palveluiden kasvattamiseen”, kertoo Lavas.

Verkkopalveluihin keskittymistä Lavas pitää onnistuneena strategiana:

“Internet on vasta nyt siinä muodossa, että kasvu voi alkaa. Kesti yli 20 vuotta ennen kuin verkon kautta pystyttiin esimerkiksi striimaamaan elokuvia. On valtavasti alueita, joissa digitalisaatio tulee murtamaan vanhoja valta-asetelmia, ja siinä murroksessa olemme edelläkävijöitä.”

"Perinteisen median puolella liikevaihdot laskevat joka vuosi ja medioita lakkautetaan. Meillä mennään toiseen suuntaan. Alustat, kuten TableOnline ja Suomi24 kasvavat. On huikeaa saada Suomen suurimpiin sosiaalisiin media-alustoihin kuuluva Suomi24 kotimaiseen omistukseen. On tärkeä pitää mediaomistus suomalaisissa käsissä, koska jos olisimme pelkän Facebookin ja Googlen moderoinnin varassa, kansamme demokratia saattaisi vaarantua."

* (https://fiam.fi/tulokset/ lokakuu 2019, kaupalliset toimijat)

Lisätietoja:

• City Digital Group, CEO, Ilkka Lavas, ilkka.lavas@city.fi , +358 400 997 969
  • Aller Media, Communications Manager, Tea Teinilä, tea.teinila@aller.com, +358 405 460 522

Suomi24 taustaa

Vuonna 1998 perustettu Suomi24 on ollut yksi Suomen Top 10 -medioista jo vuosikymmeniä. Yhtiön verkkopalvelua käyttää lähes puolet suomalaisista joka kuukausi. Suomi24:n keskusteluista löytyy yli 11 miljoonaa ketjua tuhansista eri aiheista, joista etsitään vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin sekä vertaiskokemuksia elämän tärkeistä aiheista. Kasvava määrä käyttäjistä tulee suoraan Suomi24:ään yhä useammin viihtymään ja etsimään lisää tietoa uutisista ja muista ajankohtaisista aiheista. Yhtiön suositulla Treffit24-palvelulla on 230,000 eri kävijää kuukausittain ja sen kautta yli 2000 suomalaista löytää rakkauden joka kuukausi.

City Digitalin taustaa

Maailma muuttuu, mutta tietyt asiat pysyvät. Mainostajilla on tarve kohdata kuluttajia verkossa. Kuluttajilla on tarve etsiä ja löytää. Meidän tehtävämme on kehittää verkkoteknologiaa, jolla löytäminen on helppoa.

Yhtiön brändit ja tuotteet

• TableOnline.fi Suomi + Viro (Huippuravintoloiden pöytävarauspalvelu)
  • ImproveMedia.fi (mainosverkosto)
  • Deitti.net