• 21.12.2021

City Digital Group ostaa E-kontaktin Alma Medialta

Alma Media Suomi Oy on tänään sopinut kaupasta, jolla se myy E-kontaktin City Digital -konsernille, joka on verkkoalustoihin ja -medioihin erikoistunut strategisia sijoituksia tekevä sijoitus- ja kehitysyhtiö. Sen tunnetuimpia brändejä ovat muun muassa Suomi24, Treffit24, City-lehti, Deitti.net, TableOnline.fi ja Improve Media.

Liiketoiminta siirtyy uudelle omistajalle 1.1.2022.

E-kontakti perustettiin vuonna 2009. Se on Suomen suurin paikallinen toimija, jonka viime vuoden tilikauden liikevaihto oli hieman yli miljoona euroa.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kaupalla ei ole merkittävää tulosvaikutusta Alma Medialle.

”Deittipalvelut eivät ole Alma Consumerin strategian keskiössä, vaan keskitymme asunto- ja autokaupan digitaalisiin palveluihin, vertailupalveluihin ja mediaan. Siksi halusimme E-kontaktille uuden kodin. Toivotamme palvelulle ja asiakkaille hyvää jatkoa”, Alma Consumerin johtaja Kari Kivelä sanoo.

"Olemme innoissamme saadessamme omistukseemme jo kolmannen suomalaisen deittipalvelun. Haluamme tarjota suomalaisille kotimaisia, turvallisia vaihtoehtoja deittailuun. Treffitoimialamme missiona on vähentää yksinäisyyttä ja tämän liiketoimintakaupan ansiosta olemme siinä jatkossa entistä parempia", iloitsee City Digitalin toimitusjohtaja Ville Heinonen.

Yhteydenotot

Lisätietoja: Kari Kivelä, johtaja, Alma Consumer, puh. 010 665 2032.