Kun ihminen täyttää 25 vuotta, hänet voidaan lain mukaan valita käräjäoikeuden lautamieheksi. Kun Cityn legendaariset SYÖ!-viikot täyttävät 25-vuotta, juhlitaan oikein kunnolla!
Tuttujen kympin annosten lisäksi tämän vuoden juhlakampanjoihin osallistuvat ravintolat voivat halutessaan lisätä mukaan erillisen juhlatarjouksen, jonka sisällön ja hinnan päättävät ravintolat itse. Luvassa on siis herkullisia extratarjouksia kaikille SYÖ!-faneille!
“Halusimme tuoda juhla-annoksen tämän vuoden kampanjoihin lisäämään railakasta SYÖ!-meininkiä ja tarjoamaan asiakkaille vielä enemmän syitä lähteä tutustumaan uusiin ravintoloihin”, kampanjapäällikkö Late Fenander kertoo.
“Juhlatarjouksen ansiosta myös ravintolat saavat mahdollisuuden esitellä tarjontaansa monipuolisemmin kampanjan puitteissa”, Fenander jatkaa.
Tämän vuoden ensimmäisiä SYÖ!-viikkoja vietetään 11.-24.3. Mukana olevat ravintolat ja tarjoukset julkaistaan 7.3. Klo 14. Osoitteessa city.fi/syo.
Pyöreä kolikko, kymmenen euron hinta ja iloista SYÖ!-tunnelmaa useamman kerran vuodessa. Vaikka moni tunnistaa SYÖ!-viikot hyvin edellisestä kuvauksesta, suosittu ravintolatapahtuma ei ole suinkaan aina toiminut tällä konseptilla.
Kaikkien aikojen ensimmäisillä SYÖ!-viikoilla oli mukana 36 helsinkiläisravintolaa aina klassikkoravintoloista yökerhoihin. Mukana olivat muun muassa klassikkoravintolat Lehtovaara, Kosmos ja Elite sekä yökerhoinakin tunnetut Planet Hollywood ja Zetor.
25 vuodessa osallistujamäärä on moninkertaistunut ja kampanja levinnyt myös Helsingin ulkopuolelle. Tällä hetkellä SYÖ!-viikolle osallistuu keskimäärin sata ravintolaa, jotka tuovat tarjolle yhdestä kolmeen maukasta kympin annosta.
“Käytännössä tämä tarkoittaa nykyisin lähes aina noin kolmeasataa kympin tarjousta. Tänä vuonna erinomaisia tarjouksia kertyy juhla-annoksen ansiosta vielä enemmän.”
Lehdessä jokaisen ravintolan tarjous oli sinetöity juhlallisesti ravintolan omistajan, keittiömestarin tai ravintolapäällikön allekirjoituksella.
SYÖ!-tarjouksilla ei tähän aikaan myöskään ollut yhtenevää hintaa, vaan SYÖ!-tarjoukset vaihtelivat aina 39 markan lämpimistä leivistä 170 markan menukokonaisuuksiin.
City-lehdelle tuttuun tyyliin myös julkisuuden henkilöillä oli ensimmäisillä SYÖ!-viikoilla merkittävä rooli. Omia ravintolasuosikkejaan ja -tarinoitaan paljastivat ensimmäisessä kampanjassa muun muassa Samuli Edelman, Jari Sarasvuo ja Tuomari Nurmio.
SYÖ!-viikot ovat säilyttäneet suosionsa jo 25 vuoden ajan, mutta mikä on kampanjan salaisuus?
“Idea yksinkertaisesti toimii! Kukapa ei rakastaisi hyvää ruokaa, ja jos sitä pääsee syömään vielä edulliseen hintaan, mikä sen parempaa. Ravintoloissa syöminen ei mene koskaan pois muodista”, Fenander pohtii.
Oma osansa on tietenkin Cityn legendaarisella maineella sekä kampanjasta välittyvällä iloisella SYÖ!-meiningillä.
“Saamme kiittää tietysti myös uskollisia SYÖ!-faneja, jotka kerta toisensa jälkeen lähtevät innolla tutustumaan uusiin ravintolaelämyksiin."