• 9.8.2022

Rakastettu ravintolakampanja palaa uudistuneena: “On aika päivittää SYÖ!-viikot nykypäivään”

Näitä muutoksia voit odottaa 19.8. starttaavalta kampanjalta.

Kesäkuussa monen hyvän ruoan ystävän sydän ehti jo jättää muutaman lyönnin väliin, kun City ilmoitti legendaaristen kympin viikkojen ajan tulleen päätökseen. Onneksi helpotuksesta sai huokaista hyvinkin pian, sillä SYÖ!-viikkoja ei suinkaan oltu kuoppaamassa kokonaan - ainoastaan uudistamassa.

Kesän aikana suositun ravintolakampanjan tiimoilta on tehty yhtä sun toista muutosta, ja pian pääsemmekin jo tutustumaan uudistuksiin, kun SYÖ!-viikot starttaavat 19.8. viidessä kaupungissa.

“Maukkaat annokset ja ihmisiä liikuttavat tarjoukset ovat olleet SYÖ!-viikkojen sydän jo 25 vuoden ajan, ja sitä ne tulevat olemaan edelleen. Nyt on kuitenkin aika päivittää SYÖ!-viikot nykypäivään”, SYÖ!-viikkojen kampanjapäällikkö Late Fenander kommentoi.

Mikä muuttuu - ja miksi?

Kun ihka ensimmäiset SYÖ!-viikot näkivät päivänvalon 25 vuotta sitten, mukana oli 36 ravintolaa ja tarjouksia luettiin printtilehdestä. Sen lisäksi, että nykyisin SYÖ!-annoksia selataan netistä, vuosikymmenten aikana osallistujamäärä on moninkertaistunut ja kampanja levinnyt myös Helsingin ulkopuolelle.

Ja uusia tuulia on jälleen luvassa, kun viime vuosina monien mieleen iskostunut kympin hinta on aika jättää historiaan ja päivittää kampanja-annosten hinnat vastaamaan nykypäivän vaatimuksia. Jatkossa SYÖ!-viikoilla tullaan herkuttelemaan 12 € kampanja-annoksilla.

“Vaikka kahden euron korotus saattaa tuntua joistain isolta summalta, kannattaa muistaa, että tämä raha menee suoraan ravintoloille kattamaan muun muassa kohonneita raaka-ainekustannuksia. Cityllä me emme hyödy hinnan nostamisesta rahallisesti lainkaan”, Fenander muistuttaa.

Sen lisäksi, että hinnan korotusta on toivottu ravintoloiden suunnalta inflaation ja vallitsevan maailmantilanteen vuoksi, myös kuluttajat ovat olleet avoimia uudelle hinnalle.

“Saamiemme viestien ja tekemiemme kyselyjen perusteella uskallan väittää SYÖ!-fanien ymmärtävän, että koska kampanjan tarkoituksena ei ole pienentää annoksia tai tarjota huonompaa laatua, hinnan nostolta ei ole voitu välttyä.”

Uuden hinnan lisäksi myös SYÖ!-viikkojen ilme on kokenut uudistuksen, ja kampanjassa mukana olevat ravintolat ja tarjoukset löytyvät jatkossa uudesta osoitteesta syöviikot.fi.

Ravintoloiden kuvat näyttelevät uudistuneilla nettisivuilla tärkeää roolia, ja uusi visuaalisempi ilme houkuttelee hyvän ruoan ystäviä jatkossa entistäkin paremmin SYÖ!-annosten pariin.

Lisäksi SYÖ!-ravintoloiden ja -annosten selaaminen sekä rajaaminen esimerkiksi ruoka-aineiden tai ruokalajin mukaan on tehty aiempaa helpommaksi.

“Emme malta odottaa, että pääsemme käynnistämään elokuun kampanjan ja julkaisemaan mukana olevat ravintolat ja tarjoukset uudistetuilla nettisivuilla”, Fenander iloitsee.