Totuus satuttaa

Totuus totuudesta; se satuttaa melkein aina,siksi me valehtelemme. Oli kyse mistä tahansa totuus satuttaa ja pelottaa. Siksi on helpointa valehdella toiselle, mutta vielä helpompaa on valehdella itselleen. Totuus; asia jota ei useinkaan halua kuulla, mieluummin sen sivuttaa ja on kuin ei sitä olisi koskaan kuullutkaan. Ihmissuhteissa ainakin pätee tämä ja ei halutun totuuden myötä on helppo syyttää joko itse tai sitten toista, mutta totuus on; kaikkeen tarvitaan aina kaksi ihmistä,koskaan ei voi syyttää vain toista osapuolta. Mutta miksi totuus pelottaa? ehkä se mitä totuus tuo tullessaan.Ehkä se pelko johtuu siitä että pelkää totuuden satuttavan itseä tai toisia, silloin on helpompaa tyytyä valehtelemaan, mutta aikanaan totuus paljastuu kuitenkin.siksipä onko hyvä sanoa totuus vai valhdella jos luulee sen aiheuttavan jotain hyvää, onko oikein valehdella jos haluaa toisen parasta?